BUKTI Kronisma Dalam Pentadbiran Khalid Gagap.

Selepas tiga desakan sebelum ini memohon adik Menteri Besar, Hajiman Ibrahim ditukarkan daripada jawatan Ketua Kampung Pasir Tuntung, di sini, gagal mendapat reaksi sewajarnya pihak berkuasa, penduduk kampung itu semalam hadir ke Pejabat Daerah dan Tanah Daerah Kuala Selangor bagi menyerahkan memorandum bantahan.

Wakil penduduk, Idris Darus, 55, berkata, 15 perkara disertakan dalam memorandum terbabit yang memohon pertukaran Hajiman yang didakwa gagal melaksanakan tugasnya sebagai Ketua Kampung.

Beliau menjelaskan permohonan kali ini serius memandangkan sebelum ini aduan lisan tidak berjawab berikutan dianggap tidak relevan atau satu konspirasi selain situasi membabitkan adik kepada Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

“Saya mewakili lebih 100 penduduk melalui petisyen tanda tangan mahu pihak berkuasa mempertimbangkan pertukaran Hajiman kepada individu yang lebih layak dan berwibawa.

“Pelantikan Hajiman sebelum ini bukan atas dasar majoriti penduduk, namun kami akur dengan pelantikannya kerana beranggapan pilihan itu akan membawa pembaharuan dan pembangunan, namun kini sebaliknya pula berlaku,” katanya.

Idris berkata demikian selepas menyerahkan memorandum kepada Pegawai Daerah Kuala Selangor, Mohd Misri Idris dan Pegawai Daerah memaklumkan akan menyiasat perkara itu dengan lebih lanjut.

Beliau berkata, antara sebab lain penduduk bengang dengan kepimpinan Hajiman apabila tiada jawatankuasa penduduk ditubuhkan dan tiada mesyuarat dibuat sepanjang tiga tahun mentadbir kampung. mymetro.

Comments

karimbujang said…
Kadang-kadang, jarang-jarang ada MB biarkan adiknya jadi Penghulu SAHAJA. Kalau aku jadi MB, aku jadikan adik aku Ketua Eksekutif KDEB. Baru hebat.

Kalau setakat jadi Penghulupun hampa nak jolok-jolok, macamlah jawatan itu bergaji dan elaun RM55,000.00 macam para Menteri dan PM Malaysia tak apalah jugak.

Dah tak ada perkara lebih baik ka hang nak laporkan?
Anonymous said…
hapuskan kronisma dan nepotisma dalam negara, bukankah itu selogan pakatan haram jadah...?

jadi kenapa masih lantik adik sendiri jadi penghulu, di kuala selangor tu tak ada orang lain ka..?
Anonymous said…
Karim...kau tau tak kronisma dalam poltik? Walau dia lantik adik dia jadi penjaga jamban yang diberi gaji oleh kerajaan....jawabnya TAK BOLEH. Sebab dikhuatiri akan gunakan kedudukan abang gagap dia untuk kepentingan diri sendiri...
karimbujang said…
Malulah sikit. Kalau jawatan penghulu pun, blogger Darul Ehsan Today nak ke dia, tunggulah aku jadi MB. Apa la ni tak cukup makan kedarah ka? Apa tuan M..... bayaq tak cukup kot.
Anonymous said…
oi kambingbujang...ko paham x ape tu maksud kronisma???mengikut kata2 wakil kampung tu, mamat tu jadi penghulu walaupun bukan pilihan majoriti...& mamat tu lembab sgt sampai jawatankuasa kampung pun x boleh nak tubuhkan...makan elaun (DUIT RAKYAT) buta jer...kambingbujang pun lembab gak macam khalid gagap...
Anonymous said…
Cuba benda tu kena dekat org umno, dah tentu karimbujang menyalak macam anjing nak mengawan.
karimbujang said…
OKlah juga kalau Khalid tu gagap. Kalau dia senyap, bisu, pekak, buta hati dan buta perut, lagi susah Darul Ehsan Today.
Anonymous said…
karimbujang tuh pun adik khalid berahim jugak... tp yg nih dpt post CEO Teresa Cock Foundation... keh keh keh keh..
saya pembodek umno tegar said…
ok kita cerita isi la..
rakyat x sebodo otak 3 suku para pembodek yg hanya tau kejar tender, jadi pembodek dan membuat website yang mempunyai isi sampah seperti website ini..banyak bende lain yang korang patut pikir pasal kebajikan rakyat dan kita nak cerita nasib golongan yang makan sehari pun x cukup..
jangan belagak sangat dengan apa yang umno dah beri pada kamu sebab tugas kerajaan memang patut menyediakan keperluan asas tanpa membebankan rakyat marhaen selaku pembayar cukai dan pemberi gaji kepada pemimpin2 kerajaan..kalau anda bersetuju dengan gejala kenaikan harga minyak dan harga barang runcit dengan kadar yang pantas memang sah la anda pencacai umno yang hanya tahu bersorak tetapi tidak mahu perubahan ke arah kebaikan?

apa yang pencacai umno nak bangga sangat? bangga dengan pembangunan pesat? sudah lah, cuba bitau,kt klcc shopping cmplex tu mana satu kedai melayu yang punya? tolong senaraikan, cuba btau aku dalam 10 nama billioner kt malaysia ni berapa kerat nama melayu? 50 thn united malay national organization memerintah ini yang dinamakan perjuangkan bangsa melayu?ketuanan melayu? puiiii!!! bukan nk pertikaikan tetapi bagi sy umno sekarang bukan parti yang pure melayu, umno sekarang parti untuk mendapat keuntungan dan anda yang jadi tukang sorak ini hanya dapat secebis dari bergunung yang pemimpin2 kamu dapat.

bukan semua yang kerajaan buat membuatkan sy tidak bersyukur cuma rasanya dah tiba masanya untuk pencacai umno membaca buku jingga.kaji apa yang PR ingin laksanakan.maklumat yang diberi disekat oleh gerombolan agar rakyat buta, come on lah, sampai bila nk perjuangkan ultra malay? sedarlah kita duduk di malaysia negara yang mempunyai berbilang2 bangsa dan itu fakta..jangan risau dengan hak istemewa orang melayu jika PR memerintah, sudah termaktud dalam perlembangaan melayu mendapat lebih di negara ini dan pemimpin PR baik DAP,PAS dan PKR pun dah setuju so apa masalah umno nk pertikaikan buku jingga yang sememangnya menguntungkan kita sebagai rakyat sedangkan umno tiada inseatif kearah kebaikan itu.yang mereka tau hanya mengkondem dan kata semua tu mengarut.sekurang2nya mereka mencuba untuk memberi kebaikan dan itu dikatakan mengarut?.salah kita kerana tidak mahu membaca..

udah2 la tu cari berita dari berita meloya dan berita hairan..kurang2kan lah tengok berita dari lidah kerajaan kerana sampai kiamat pun kalau umno memerintah media massa ini xkan cerita keburukan umno dan akhbar ini wujudnya hanya untuk memperjuangkan nyawa politik umno..

boleh btau sy x kenapa parti yang kononya satu2nya parti yang memperjuangkan nasib melayu tetapi menggunakan united malay national organization sebagai nama parti? kalau betol umno kata pas adalah parti yang memecah belahkan melayu kerana membentuk parti yang menerima melayu sebagai keahlian dan tidak hanya bergabung dengan mereka kenapa dahulu sebelum umno terbentuk mereka tidak sama2 berjuang bersama Parti Kebangsaan Melayu Malaya? mengapa mereka wujudkan united malay national organization sedang pada masa itu PKMM satu2nya parti yang menggunkan slogan MEDERKA dan bukannya hidup melayu seperti umno canang2kan dahulu untuk menentang penjajah?..kenapa united malay national organization tidak sama2 ikut dalam perjuangan itu malah membentuk parti mengikut telunjuk dan mengunakan cara pentadbiran british mengikut sistem kapitalis? sila jawab wahai pencacai umno..
Anonymous said…
Ramainya barua2 gagap dalam ni yang mempertahankan bosnya yg gagap itew..
Anonymous said…
Itu lah undi lgi PKR..hinga penghulu kpg pun jdi sasaran. sedar lah dri sekarang nsib org melayu uda berubah haluan.
k said…
Nak jadi penghulu mesti pandai ketawa berguling-guling. Kah, kah, kah. Sekejap ye! Kah, kah,kah. Ketawa itu sebahagian dari teknik awet muda. Tengoklah Khir Toyo, bekas MB jutawqan hampa.
Anonymous said…
betul cakap karim tu, tak payah seboklah kalau pasal ketua kampong. tinggikan sikit keupayaan mentaltu kalau nak berpolitik
saya pembodek umno tegar said…
Anonymous said...

Ramainya barua2 gagap dalam ni yang mempertahankan bosnya yg gagap itew..

May 26, 2011 3:13 PM

bagi komen yg memberansangkan bro..apa yang saya cakap itu fakta.
setakat cakap mcm tu sy pun boleh..

apa guna anda pertahankan najib yg kaki todi dan kaki betina tu?
Anonymous said…
mari sama-sama kita hancurkan perpaduan orang melayu, pecah belah kan melayu, biar hingga temapt nak berak pun tak dak
saya pembodek umno tegar said…
Anonymous Anonymous said...

mari sama-sama kita hancurkan perpaduan orang melayu, pecah belah kan melayu, biar hingga temapt nak berak pun tak dak

May 26, 2011 5:16 PM

comment mcm ni biasa nya pencacai umno yang nk jaga projek dgn umno..

sudah2lah main isu sempit mcm i..cuba menjadi dewasa..x kemana ketuanan melayu ko tu..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID