Kenapa Pakatan Haram Jadah Nak Boikot Kedai 1Malaysia...


Tak payah rasanya aku nak tulis panjang-panjang kenapa pakatan haram jadah nak boikot aka sabotaj kedai rakyat 1malaysia, cukup aku bagi berberapa point-point penting kenapa depa nak boikot kedai yang tak berdosa tu.

1) Kedai rakyat 1malaysia adalah hasil kerjasama kerajaan dan syarikat mydin, sebuah syarikat yang menjual barangan runcit milik penuh orang islam.

2) Harga di kedai rakyat 1malaysia jauh lebih murah dari pasaraya dan speed mart.

3) Pemborong cina bengang, kenapa kerajaan mengambil mydin untuk supply barangan di kedai rakyat 1malaysia dan bukan dari syarikat milik orang cina.

4) Arahan untuk boikot aka sabotaj kedai rakyat 1malaysia datangnya dari pertubuhan perniagaan cina, tak boleh di nafikan lagi, peranan pertubuhan perniagaan cina yang di dalangi oleh dap memang nak sabotaj ekonomi negara, mereka kerap desak kerajaan untuk naikan harga barang, bila kerajaan tak mau ikut cakap depa, depa pakat-pakat sorok barang, bila kerajaan terpaksa akur dan naikkan harga barang, mereka akan bagi green light pada dap untuk hentam kerajaan, pasal naikan harga barang.

5) Kerjasama erat antara persatuan peniaga cina dan dap tak boleh di selindung lagi.

6) Percayahlah dalam sebulan dua lagi, akan keluarlah cerita-cerita pasal barangan yang tak berkualiti di jual di kedai rakyat 1malaysia, yang akan menjadi model tu pastinya mereka upah orang melayu dari pas dan pkr, pasal mereka ni bodoh dan tak de otak.

7) Kalau kedai rakyat 1malaysia buka lebih banyak cawangan, maka akan bugkus la perniagaan kedai-kedai cina yang selama ni cukup cekik darah pengguna. itu yang merisaukan mereka.

8) Adanya kedai 1malaysia, maka banyaklah peluang dan ruang untuk pengusaha industri kecil dan sederhana (IKS) untuk hidup, selama ini pengusaha kecil dan sederhana di tekan cukup-cukup oleh peniaga cina, antara alasan peniaga cina tak mahu memasarkan peruduk iks kononnya ia tak ada kualiti, tapi itu hanya alasan mereka untuk membunuh pengusaha iks yang terdiri dari orang-orang melayu.

Jadi pesan aku sebagai orang islam, jom kita support kedai rakyat 1malaysia, ketepikan muka najib, ketepikan logo 1malaysia tu, apa yang penting dari perkerja sampailah ke pembekal utama barangan datangnya dari orang islam, buat apa nak support kedai orang bukan islam lagi..

Comments

Jom kempen
Belilahlah di Kedai Rakyat 1Malaysia!!!!
Anonymous said…
assalam...
biaq pi la kalau depa nak boikot pun, ramai lagi org yang nak membeli di situ...silap-silap yang pakat nak boikot tu yang soh anak bini masuk kedai tu beli rokok nanti...tengok la kalau tak percaya..
Anonymous said…
at least keda 1Malaysia beri alternative bagi penguna utk dptkan barang dgn lebih murah. Dah tentu akan ada persaigan dgn pekedai2 lain...ini bagus utk pengguna. Langkah yg bijak. Ni dok komplain jer....bila minyak naik marah, bila kerajaan bagi alternative utk kedai murah...boikot. Ni apa jenis punya org nie?
Anonymous said…
Alah gempak jerr tu,bknya dia org mampu wat cam tu.Berapa juta beb rakyat MALAYSIA.Boleh ke dia org control.Rakyat mesti cari murah punye,buto la dia org.Errr...kedai 1MALAYSIA ada jual alat pancing tak...uhuhuhu
Anonymous said…
Tahniah. Satu posting yang bagus!

Inilah satu perkara yg jarang2 kita sedar, sebenarnya yang menyempitkan kehidupan kita hari ini adalah puak-puak cina cartel yg dok monopoli barang runcit.

Hari-hari dia orang ni dok belasah beratus juta duit rakyat tak pernah seekor PKR dan PAS nak ungkit. Inilah bangsat2 yang dok naik harga barangan kenapa masih nak salahkan BN?

Kita terpaksa merempat dibumi sendiri akibat daripada kongkongan ekonomi bangsa yang bangsat ini, tapi sekor pun PKR atau PAS yang nampak kesialan bangsa ini, asik dok salahkan oranng lain. Bangsat2 inilah musuh nombor satu negara!

Janganlah ada orang Islam yang nak pecahkan monopoli mereka, pasti akan dihentam habis-habisan. Bertambah malang lagi pembodoh2 melayu PKR dan PAS lah jugalah yg digunakan untuk membuat sabotaj ini.

Malng sungguh nasib orang Islam diMalaysia ini, semua usaha kena sabotaj!

Selamat maju jaya untuk seluruh pejuang ekonomi Islam. Sesungguhnya Islam disebarkan ke Tanah Melayu ini dahulu pun melalui para pedagang Islam!.

United Muslim
Anonymous said…
Aku suka sbb byk brg murah dan mmg murah pun...tapi aku nak sound sikit pada Mydin..supaya kalo murah biarlah ada kualiti sikit..
Jgn sbb nak murah...kualiti pun murah...atleast biarlah setanding dg harganya...
Yg aku x suka..sbb selama ini mydin menindas org melayu yg bekerja disitu...Kes ini dah lama dah....
Diantaranya adalah pernah menghalau pekerja melayu (yg kerja diMydin) yg makan di Giant subang (sebelah Mydin) sbb murah!kat Mydin bukan xde medan selera,tapi cekik darah...!Bygkan Milo Ais RM2.00 tapi gaji budak baru masuk kerja RM400.00 pastu pulak OT yg selama ni staff buat dipotong tanpa sebab.!Dato Amer Ali(CEO Mydin) pernah kata pada staff2 dia..saper yg x suka keja kat Mydin boleh berambus..sbb katanya ramai lagi mau kerja..
Dato amer ini juga pernah menghalau peniaga2 Melayu didepan kedai dia di Jalan Masjid India(semasa bulan Puasa) dgn bantuan DBKL kerana katanya menghalang laluan masuk kekedainya..
Dan juga sedara mara Mydin yg xde kena mengena dgn pengurusan Mydin pun mengambil kesempatan dgn berlagak menjadi bos dgn meyuruh staff buat itu dan ini...padahal diorg xde kuasa nak menyuruh staff buat kerja..

Jadi aku xnafikan brg di Mydin mmg murah2 tapi sikap pengurusan Mydin terhadapa staff2 melayu mmg gampang...!x percaya korg pegilah survey dan tnya staff yg kerja diMydin...

WU DI..
Anonymous said…
Salamm..Aku cadangkan supaya konsep kedai 1 Malaysia ini dipeluaskan lagi, kalau boleh buat macam TESCO.Sertakan Klinik 1 Malaysia disitu. Sediakan juga Stesyen minyak bersubsidi disitu.. Kalau nak minyak Subsidi pergi kesana.. Kalau boleh penyumbang utama barangan mentah dikedai 1 malaysia ini adalah dari masyarakat sekitarnya , seperti sayur-suran , buah buahan dan binatang ternakan...Akhir sekali kalau ada puak pembangkang yang komplen macam-macam, blacklist mereka, caranya adakan kad ahli Kedai 1 Malaysia.... Sesekali kena ajar mereka nie... Wasallam.
Anonymous said…
DIA ORANG CAKAP SAJA NAK BOIKOT....KALAU BENDA TU MENGUNTUNGKAN MEREKA MERAKA AKAN SOKONG PUNYA...BAHKAN MEREKA YNG BERBONDONG-BONDONG KE PASARAYA INI....TAK PAYAH DILAYAN INSAN YANG BEBAL DAN BODOH....MEREKA SEMUA NI TERUTAMA SEKALI PENGANUT PAS ADALAH MANUSIA YANG KUFUR NIKMAT......
Anonymous said…
Tahniah kerana ujudnya kedai 1Malaysia...!!

Saya nak cadangkan supaya PM kita lebih agresif menubuhkan satu pasukan yang boleh memecah dominasi perniagaan yang selama ini dikawal oleh puak mata sepek tu..

Lahirkan lagi sebanyak mana mungkin seperti konsep kedai 1Malaysia yang mana tidak tertumpu pada peruncitan sahaja..

Bidang pertanian,penternakan,permotoran,perikanan,pengimpotan dan byk lagi..tubuhkan GLC bagi memainkan peranan supaya dpt dipecahkan monopoli perniagaan mereka.

Dah berpuluh-puluh tahun mereka mendominasi perniagaan dan tibalah masanya kita berusaha sebaik mungkin menjayakan konsep 1malaysia dlm apa bidang pon.

Aku percaya nnt DAP akan kata kerajaan kita adalah kerajaan komunis bila kerajaan memonopoli byk bidang perniagaan dan tidak memberi peluang untuk rakyat.
Anonymous said…
Salam,

Alhamdulillah dan terima kasih kepada PM atas usaha murni Kedai Rakyat ini. Insya Allah semoga diberkati Allah dan dikukuhkan ekonomi umat Islam.. moga dilemahkan cengkaman jahat kapitalis2 Cina terhadap ekonomi Malaysia. ALLAH MAHA KUASA!! SAYA SOKONG IDEA INI 100%!!

lantaklah yg nk boikot..itu sia2 lagi bodoh..
Anonymous said…
kalau betul-betul untuk 1 Malaysia ia bermaksud perlulah menjual barangan hasil Melayu, Cina dan India..Inilah maksud 1 Malaysia...Inilah taktik kerajaan yang tak nak kita bersatu
Anonymous said…
barangan hasil melayu lbih kualiti,suci n halal la bro.,,kalu nk brg2 Ci n In tu pgilah ke kedai ah chong ke.,,maniam ke...

hidup kr1m...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID