PANAS: Sistem IT Bukit Aman Dalam Bahaya...

Macam mana projek yang melibat kepentingan strategik negara boleh terlepas kepada tangan musuh, ini perkara yang harus di siasat sedalam-dalamnya oleh bukit aman. ok ceritanya macam ni, bukit aman ada open tender untuk projek IT iaitu perkhidmatan penyelenggaraan secara preventif dan correctif kepada perkakasan,perisian dan aplikasi sistem stor material spesifik (SMS) fasa 5 untuk pdrm. (gambar bawah)


Aku tak kesah la apa projek yang bukit aman nak buat, tapi yang aku kesahkan sudah ada bau-bau yang mengatakan segala sistem dalam yang di tanderkan oleh bukit aman tu dalam keadaan bahaya, apa maksud bahaya tu? ia terdedah kepada ancaman luar. aku paham, bukit aman nak tolong orang melayu, sebap itu lah di awardkan kepada syarikat bernama nz gemilang sdn bhd, tapi adakah pihak pengurusan bukit aman menyiasat siapa yang berada di belakang syarikat tu? pada hemat aku, syarikat tu cukup bahaya kepada negara, kenapa aku kata macam tu?

Aku difahamkan syarikat nz gemilang ni hanyalah sebuah syarikat ali baba je, taukei sebenarnya adalah seorang cina yang dikenali sebagai lim, ok aku akan ceritakan pasal lim dan apa kaitannya dia dengan negara jiran kita, kemudian. tapi apa yang peliknya, macam mana syarikat yang bermodal 50 ribu boleh mendapat tander yang bernilai jutaan ringgit? betul ke syarikat nz gemilang ni mempunyai kelayakan untuk projek IT itu? dah berapa banyak syarikat nz gemilang dapat projek IT sebelum ni? jawapanya ialah, syarikat nz gemilang langsung tak pernah dapat apa-apa projek, buktinya korang boleh tengok gambar di bawah.


Jadi kenapa pihak pengurusan bukit aman lantik syarikat yang tak mempunyai apa-apa kelayakan untuk handle projek yang membabitkan strtegik negara? dan dengar cerita ada pegawai-pegawai di bukit aman yang menjadi tukang lobi kepada kepada kementerian dalam negeri untuk syarikat ali baba ni? mereka berpangkat DSP, SUPT dan ACP... harap bukit aman boleh siasat mereka bertiga ni.

Aku akan dedahkan nanti siapa di belakang syarikat nz gemilang dan peranan pegawai-pegawai yang berpangkat itu nanti... ini memang lagi panas beb...

Comments

Mohd said…
Inilah kerja orang Melayu.
Utk mendapat duit rasuah sedikit sanggup mengadai maruah negara.
Apa tindakan IGP dan KDN?
Kenapa tak ditanya dlm Parliamen?
Parti Pembangkang tak nampakkah ata pun mereka pun terlibat sama dlm perkara ini?
Anonymous said…
DIHARAPKAN PDRM DAN KDN AMBIL SERIUS MASALAH INI KERANA IA MELIBATKAN KESELAMATAN NEGARA,
Anonymous said…
Senyap jew cerite nih.... Awatnye, dh kene tangkap ker pnulis blog nih??? Info celah babi mane lh die dapat... Rosakkan pemikiran melayu
Anonymous said…
Informer story ini ialah DG KOM... Kenape mereka?
Anonymous said…
nz gemilang ni diterajui anak melayu...seorang yg humble, bukan org politik dan orgnya kaya budi bahasa. Beliau bekerja keras seawal 1997 dalam dunia IT, mula2 kerja dgn syarikat IT juga. Kejayaan beliau atas titik peluh usaha beliau sendiri yg korbankan masa dan tenaga.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID