TAHNIAH... Mahkamah Terlalu Takut Kepada Pandikutti



Kenyataan Akhbar GAPS

Tindakan anwar yang mahu mengenepikan Hakim kes liwat nya untuk kali ke 3 adalah tindakan yang amat luarbiasa. Ia lebih luar biasa bila Hakim tersebut menangguhkan bicara kes tersebut ke bulan Julai bagi membolehkan Anwar merayu tindakan Hakim yang menolakkan permohonan tersebut.

Perbuatan anwar merupakan salahguna kuasa sistem perundangan dinegara ini. Mengenepikan Hakim tatkala OKT telah dipanggil membela diri setelah prima facie kes telah didapati adalah salahguna kuasa yang melampau oleh OKT.

Kini sistem kehakiman negara sedang diadili. Semakin ramai rakyat melihat kompetensi sistem kehakiman dinegara ini amat nipis apatah lagi bila berhadapan dengan golongan politician elit sebagai OKT.

Hakim-hakim dilihat memberikan layanan yang sangat istimewa bila berhadapan dengan OKT politician elit. OKT ini biasa nya akan diberikan layanan sehabis lembut dalam proses perbicaraan.

Nampaknya Hakim dinegara ini kena belajar dari ketegasan Hakim di Amerika Syarikat yang memberikan layanan yang sama kepada semua OKT. Kes Dominique Strauss Khan Pengarah Urusan IMF adalah kes contoh untuk melihat ketegasan Mahkamah Amerika Syarikat berbanding Mahkamah dinegara ini.

Manakala rakyat marhaen atau mangsa marhaen seperti Saiful Azlan Bukhari langsung tidak dipeduli tentang keadilan untuk mereka ini. Semacam ada 2 set layanan perundangan, 1 untuk OKT politician elit yang sangat istimewa layanan, 2 untuk rakyat marhaen yang langsung tidak dipedulikan nasib mereka.

Masih ada lagi kah masadepan untuk keadilan bagi rakyat marhaen di Malaysia ? Selagi ada politician Zalim selagi itu lah nasib keadilan rakyat terus di bakul sampahkan. Syabas para hakim yang mengikut telunjuk politician Zalim yang berjiwa haiwan ini.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)

Comments

Anonymous said…
Tuan Presiden,
saya setuju dengan komen yang tuan berikan. saya juga beranggapan sedemikian kerana ternampak double standard didalam kes Anwar Ibrahim ini. beliau diberikan layanan yang cukup istimewa. beliau boleh meminta itu dan ini malah sehingga hakim yang mangadili perbicaraan beliau pun sampai beliau boleh nak tentukan. amat menyedihkan apabila melihat sistem perundangan negara seolah sudah hilang taring dan boleh menjadi pak turut kepada seorang OKT yang tidak bermoral.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID