Anwar Pandikutti Hanya Ada 3 Pilihan Hari Ini...


Hari ini adalah hari yang amat bersejarah pada kita semua, buat pertama kali setelah hampir 3 tahun lebih, si peliwat anwar akan berdiri di dalam kandang orang kena tuduh (okt) setelah bertahun perbicaraan ini ditangguh.

Hari ini di sekali lagi akan meminta hakim menagguhkan kes, alasan yang dia mintak supaya hakim tangguhkan kes kerana dia nak hakim dengar permohonan dia supaya kes liwat dia di bicarakan secara tertutup, bermakna, media dan orang awam tak boleh dengar perbicaraan kes dia, maka senang lah dia nak kelentong rakyat nanti.

Bila mana si peliwat itu berdiri sahaja dalam kandang okt nanti, dia mempunyai 3 pilihan untuk membela diri apa yang dituduh keatas dia.

1. Memberi keterangan bersumpah dari kandang saksi (Mempunyai kredibiliti, disoal balas DPP)

2. Memberi keterangan tidak bersumpah dari kandang bersalah (tiada kredibiliti, keterangan tiada pemberat, tidak akan disoal balas DPP)

3. Berdiam diri ( terus jatuh hukuman)

Ok, dari segi logik akal, anwar takan pilih memberi keterangan bersumpah di dalam kandang, kerana semua orang tahu, anwar cukup takut nak bersumpah, kerana setiap keterangan bersumpah yang dia buat, maka pihak pendakwa boleh tibai dia cukup-cukup kerana setiap keterangan yang di berikan tu ada kredibiliti dan boleh di soal balas.

Adakah anwar akan memilih pilihan ketiga? iaitu berdiam diri dan biarkan mahkamah menjatuhkan hukuman keatas dia? tak mungkin, pasal bertahun dia berusaha menangguhkan kes pasal tak mau duduk penjara takan bila ada kesempatan dia nak bela diri dia takan dia nak diam je kut.

Maka apa yang aku nampak ialah, anwar akan mengambil pilihan ke dua, iaitu memberi keterangan tidak bersumpah dari kandang bersalah supaya setiap keterangan yang di bagi tu tidak ada kredibiliti dan pihak pendakwa tidak boleh soal dia lebih-lebih dan itu sahajalah jalan untuk anwar menangguhkan kan dan mungkin menggugurkan kes liwatnya.

Comments

Anonymous said…
ANWAR IS NOT THE SIVAJI THE BOSSS...DATO NALLA KARUPPAN IS THE SIVAJI THE BOSSS....YAHOOOOOOO

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID