Malaysia Akan Aman Kalau 14 Tuntutan Ini Di Terima Oleh Kerajaan UMNO/BN.

Berlakunya kekalutan dalam negera ini di sebapkan ada tuntutan yang tak dilansaikan lagi oleh kerajaan umno/bn, bila tuntutan mereka itu belum di tunaikan, maka mereka sedaya upaya membuat kacau dan menghuru-harakan keadaan, apa tuntutan mereka itu...???

Pertama: seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharus secara menjadi Islam.

Kedua: orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembalikepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan undang-undang.

Ketiga: sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendali oleh mahkamah syariah tetapinya dikendali tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.

Keempat: tidak perlu dicatatkan dalam kad pengenalan Islam sebagai agama seseorang Muslim.

Kelima: Orang bukan Islam tidak perlu memeluk Islam jika ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan murtad jika ingin berkahwin dengan bukan Islam tanpa tindakan undang-undang.

Keenam: pasangan suami isteri yang salah seorangnya memeluk Islam, tidak mempunyai hak jagaan terhadap anak.

Ketujuh: kerajaan mesti menyediakan dana mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah ibadat bukan Islam seperti dana untuk masjid.

Kelapan: orang bukan Islam mempunyai hak ke atas harta ahli keluargannya yang memeluk Islam (jika meninggal).

Kesembilan: orang bukan Islam boleh menggunakan dan tidak boleh dihalang menggunakan perkataan-perkataan suci dalam Islam.

Kesepuluh: bible bahasa Malaysia dan Indonesia mesti dibenarkan diedarkan secara terbuka untuk bacaan umum.

Kesebelas: pelajaran agama bukan Islam mesti juga diajar disekolah seperti mana pelajaran Islam.

Keduabelas: Program berunsur Islam dalam bahasa ibunda hendaklah ditiadakan. Manakala, program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.

Ketigabelas: orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat hendaklah boleh digunakan untuk keperluan bukan Islam.

Keempatbelas: Islam tidak sepatutnya disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah (termasuk doa pagi).

Inilah punca segala kekalutan yang berlaku dalam negara kita sekarang ini, ambiga dan ifc akan terus menerus menekan dan meghuru harakan negera sekiranya 14 tuntutan mereka di tolak oleh kerajaan, perhimpunan bersih 2.0 adalah salah satu dari 5 plan mereka nak huru harakan negara.

Comments

Anonymous said…
manusia ini patut dibunuh sahaja
inilah yang merosakkan negara ini , setelah sekian lama hidup dalam aman , tiada sebarang perkara . yang pendatang ini setelah diberi betis mahukan paha pula . inilah kesilapan kita orang melayu yang terlalu percayakan orang , bukan bangsa sendiri. ini macam yang terjadi semasa zaman Kesultanan Melaka Bendahara yang tamak. Marilah orang melayu kembali bersatu
Anonymous said…
‎"I L L U M I N A T I & Zionism at works"
Anonymous said…
‎"I L L U M I N A T I & Zionism at works"
Also refer to this video to get an in-depth understanding in youtube >>
Esoteric Agenda - FULL LENGTH MOVIE - WELCOME TO YOUR AWAKENING!
tunteja said…
di india bole buat tuntutan ini BUT not in Malaysia..itu pun ngok ke ..dasar kafir laknatullah
Anonymous said…
tuntutan ini jika ditunaikan... nanti akhir nya semua rakyat Msia jadi pariah...
Anonymous said…
hey babiga,yang tak aman serabut kepala hotak kau cuba nak porakperandakan malaysia,kau adalah manusia yang tak sedar diuntung,kau ingat bangsa kau teringin nak amik tampok kuasa kalau berani istiarkanlah perang dgn melayu,ada beranika,
ke 15. Orang Islam dibenarkan masuk bersembayang di rumah rumah ber hala dan gereja.

16. Orang Islam boleh berjudi kerena ini dalah hak dan kebebesan dalam Perlembagaan

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID