FITNAH Jatuhkan MB Selangor: MAIS Akan Saman Khalid Gereja...

Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) menafikan sekeras-kerasnya dakwaan ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad yang majlis itu mengadakan perjumpaan untuk menjatuhkan menteri besar Selangor.

Sehubungan itu, MAIS akan merujuk kepada peguam untuk menentukan sama ada satu tindakan undang-undang boleh diambil terhadap Khalid Samad berhubung dakwaan tersebut.

Sebelum itu, Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad meminta Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) menjelaskan sama ada mesyuarat majlis itu, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dan beberapa NGO Islam - yang didakwa cuba menjatuhkan menteri besar - bersifat rasmi.

Khalid juga mencabar Pengerusi MAIS Mohd Adzib Isa mendedahkan agenda dan minit mesyuarat, senarai jemputan dan tujuan mesyuarat itu diadakan, sekiranya bersifat rasmi.

Khalid Samad turut mendesak Mohd Adzib mendedahkan memorandum yang dihasilkan dalam mesyuarat itu yang didakwa berniat menjatuhkan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Sebaliknya, tegas Mohd Adzib Isa, perjumpaan dengan 45 NGO Islam pada 5 Ogos lalu bertujuan untuk memberi penerangan dan penjelasan berhubung isu pemeriksaan Geraja Methodist Damansara Utama (DUMC) oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

"MAIS tidak menafikan bahawa antara NGO Islam yang hadir pada perjumpaan tersebut terdiri daripada kakitangan kerajaan, tetapi kehadiran mereka bukanlah mewakili jabatan sebaliknya mewakili NGO yang disertainya.

Comments

Anonymous said…
Wow

Budak repair dah wipe out memory bb ana.

Mintak tlg sms number dan email ente.

Makasih. - Husin Lempoyang

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID