Breaking News
Loading...
September 9, 2011

Info Post
Mat sabu buat lawak lagi, kalau hari tu dia melawak kata polis langgar dia dengan landrover lepas tu tukar pulak kata polis langgar dengan jeep lepas tu dia tukar lagi kata polis langgar dia dengan pajero sampai koyak kepala lutut dia, berberapa hari sudah, dia sekali lagi menggelikan hati peminat politik, kononnya dia nak ajak timbalan presiden umno berdebat, padahal yang buka game debat tu pas kelantan suruh dia debat dengan ketua pemuda umno, kj, ramai yang gelak bila mat sabu nak debat dengan muhyiddin...

Semalam sekali lagi mat sabu buat lawak, dia kata ada orang nak simbah asid ke muka isteri dan anak dia... tak ke lawak bunyinye tu, aku yakin rakyat malaysia, ahli pas dan ahli umno tak pernah tengok macam mane rupe bini dan anak mat sabu, kalau bini dan anak anwar tu kita kenal la pasal hari-hari dok interframe program bapak dia... so macam mane orang nak simbah asid kat bini dan anak pompuan dia...

Aku yakin kalau betul la ugutan itu, ia datang dari orang keliling mat sabu juga, pasal kebodohan mat sabu menyokong komunis, kalau dah orang keliling mat sabu tu dah tentu la orang pas, takan orang umno pulak. jadi mat sabu sengaja reka cerita kononnya ugutan tu di buat oleh orang tak puas hati dengan dia, senang cerita mat sabu nak tuduh umno la, mat sabu kena ingat, bukan semua ahli pas setuju mat sabu angkat komunis sebagai hero, mat sabu kena ingat, dalam pas ada berapa ramai bekas tentera dan polis yang pernah mengangkat senjata menentang komunis dulu, mat sabu kena ingat dalam pas ada juga yang di antara keluarga mereka mati dibunuh oleh komunis.

So mat sabu terima lah nasib atas kebodohan kau tu sendiri, jangan nak kaitkan orang lain pulak, kau sendiri cari penyakit, kau tanggung la sorang-sorang....

2 comments:

Anonymous said...

Memang patut pun. Orang tua-tua kata kerana mulut badan binasa. Sendiri buat sendiri tanggung. Kebebasan bersuara yang diberi janganlah nak diguna sesuka hati. Kalau berhajat nak ubah sejarah negara, buat kajian secara ilmiah (makan masa juga). Kebanyakan orang hari ini, dah tak makan dah cakap-cakap kosong tanpa fakta sebab dah terbukti semua tipu daya dan fitnah semata.

Anonymous said...

Orang yang lebih bercakap tapi kurang berfikir biasanya lebih banyak menyusahkan orang lain dan dirinya sendiri. Dialah punca masalah, bila masalah berlaku tak reti pulak nak mengurusnya sendiri. Betul-Betul Menyusahkan!