Akhbar Cina Istihar Perang Dengan Blogger Melayu...

Pas, pkr dan dap menggunakan senjata terakhir mereka yaitu akhbar berbahasa cina untuk menyerang blogger pro kerajaan, setelah cybertrooper mereka gagal dan kalah dalam perperangan cyber, maka akhbar cinalah menjadi senjata mereka untuk memburukan kerajaan yang ada sekarang, mereka tahu, apa sahaja berita fitnah dan hasutan yang di keluarkan oleh oleh akhbar cina jarang di ulas oleh para blogger berikutan masaalah bahasa.

Terima kasih aku kepada rakan blogger mymassa kerana mendedahkan perangai buruk sebuah akhbar cina yang menuduh blogger pro kerajaan sebagai rasis dan tak berakhlak, macam lah perangai pemimpin pembangkang yang mereka sokong tu berakhlak sangat.

Akhbar cina sejak dari tahun 1998 sebenarnya kerap menipukan sentimen perkauman, banyak cerita-cerita yang di keluarkan oleh akhbar cina sebenarnya fitnah berniat memburukan kerajaan, tapi malangnya berita fitnah mereka itu gagal di terjemahkan kerana masaalah bahasa.

Malah tidak keterlaluan, kebelakangan ini akhbar cina meniupkan sentimen anti bangsa, akhbar cina kerap menonjolkan kebaikan dan kehebatan kerajaan cina di zaman revolusi tanah besar, soalnya kenapa akhbar itu menonjolkan kehebatan kerajaan revolusi cina? adakah kerajaan malaysia yang ada sekarang ini tidak baik pada orang cina?

Comments

Anonymous said…
kalau orang dah ajak perang ape salahnya yeop jom la
King Jason Ori said…
wakkk luu!!!fitnah x habis2!!!tolol..umno is dead!!kah kah kah!!
Ada aku kisah said…
TAKUT APA JOM PERANG...FISABILLILLAH
man said…
UMNO is FINISH...................................
Anonymous said…
Sejak dari merdeka sampai sekarang puak2 ni dok kata umno is finish la, umno is dead la, tapi hakikatnya umno makin kukuh dan masih berkuasa, siapa yang finish dan siapa yang dead...
Anonymous said…
Bagi akhbar Cina blogger pro kerajaan adalah ancaman besar terhadap hajat mereka untuk menguasai politik Malaysia. Ekonomi sudah mereka pegang cuma politik kaum Cina belum pegang.

Perlu diingat akhbar Cina merupakan kesinambungan perjuangan kaum Cina yang bermula dari sekolah2 kebangsaan Cina.
Anonymous said…
Semua yg cakap UMNO is finish tak hidup pada 13 Mei. Cuba tengok kalau ari ni 13 Mei. Apa jadi.
Anonymous said…
blogger UMNO ade kote ke nak ajak perang? Fakta semua salah.

Takut suruh ambik senapang dia ambik parang, suruh ambik peluru, dia pergi cabut bulu, suruh tembak, mereka berpencak, suruh belajar mereka teriak.

Pendekkata, bajalol fakta mereka nih. Nasib badan dilahirkan bangang
Anonymous said…
Kutu yang tanya bloger umno ada kote ke nak perang tu pun sebenarnya tak ada kote, komen pun pakai anon, kalau ada kote letak nama dan no ic la...
Anonymous said…
to anan 8.37

sorry la, gua lupa letak nama sebab dah tersampuk kebangangan blogger UMNO.

Betul-betul nak tahu nama ke? Dah nama kau tu pulak siapa? Anon jugak ke?

Nukilan rasa
Jangang Bangang
Anonymous said…
tak kira kalian pro BN or UMNO, x perlu maki or guna kata2 yg kesat..bg sy, UMNO msh relevan..gabungan PAS,PKR dan DAP x kan ke mana..percayalah..sy kecewa bilamana PAS dikudakan oleh DAP..PKR pulak matlamat lebih kpd utk angkat anwar jd PM..benar, PAS itu parti Islam..Nik Aziz ulama yg sy sgt hormat..tp bnyk kepincangan dlm kepimpinan baru PAS sbg cth Mat Sabu yg bnyk kontroversi..sama2 la kita fikir secara rasional..jgn sokong membabi buta
Anonymous said…
Kalau dulu Cina dan India hanya post komen dalam blog pembangkang tetapi sekarang dah ramai Cina dan India ost komen dalam blog pro-BN. Agaknya ini yang menggusarkan?
Anonymous said…
mdsaf,

realitinya dunia ummah tidak bersatu bukan kerana tidak perjuangkan agama tetapi dalam masa perjuangkan agama ada pihak yang berasakan mereka lebih tinggi dari yang lain. bukankah itu yang menyebabkan ketidaksatuan?

ZR
Anonymous said…
sesiapa yang percaya kat blogger ini..memanglah bangang...cina memang racist kerana melayu umno yang paksa... business cina yang susah susah menjayakan dipaksa jual kepada melayu umno..Kilang gula daripada Robert Kwok dan sekian..sampai lahni Robert Kwok sanggup melabuhkan seratus juta dollar US kat indonesia pun tak mao melabuh seringgit pun kat Malaysia..nasib baik Genting lesen berjudi, jika tidak tengoklah bila anjing umno nak merampasnya..bangang mia umno..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID