Biskop Pertikai Kenyataan DYMM Sultan Selangor.

Biskop Katolik Paul Tan Chee Ing menyifatkan kenyataan Sultan Selangor berhubung laporan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Selangor (JAIS) mengenai cubaan memurtadkan umat Islam oleh orang Kristian di Gereja Methodist Damansara Utama pada 3 Ogos lalu sebagai "kekaburan yang akan membuat tuduhan melampaui ke atas orang Kristian tidak lebih sukar pada masa hadapan berbanding sekarang."

"Ampun Tuanku, bagaimana mungkin untuk mengatakan bahawa terdapat cubaan untuk memesongkan akidah umat Islam pada majlis makan malam di DUMC itu tetapi tidak ada bukti yang mencukupi bagi membuat pendakwaan,” kata pemimpin agama Katolik dari bahagian Melaka-Johor, dalam reaksinya berhubung perkara itu.

"Jika bukti tidak mencukupi, sepatutnya tidak perlu ada sebarang dakwaan salah laku," kata Tan yang kini juga adalah presiden Persidangan Biskop Katolik Malaysia.

"Berdasarkan kenyataan sultan, penganjur majlis makan malam Kristian itu telah diberi pelepasan yang tidak menjamin pembebasan daripada tuduhan mereka memurtadkan umat Islam,.

"Saya lebih suka tiada kenyataan dikeluarkan sama sekali berbanding kenyataan yang tidak jelas,” katanya.

komen aku: siapa yang nak mengaku berak di tengah jalan, biskop ni terpaksa pertahankan puak-puaknya kerana mereka dah terbukti kantoi memurtadkan umat islam.

Comments

Anonymous said…
D A U L A T T U A N K U !!!
D A U L A T T U A N K U !!!
D A U L A T T U A N K U !!!

Menjunjong Kasih Tuanku.
arjuna waspada
changkat lobak.
Anonymous said…
Dan pookie mark ni mesti mesti nak tunjuk ajar, dalam ber ampun bertuanku. Kalau Thailand dah cop derhaka yg hanya patut di halau je
Anonymous said…
Bingai apek sekor ni.......itu maknanya bukti yg Ada memang menunjukkan Ada cobaan nak murtadkan kan orang Islam, cuma Kalu nak bawak ke mahkamah kena Ada bukti yang lagi banyak. Bodho.!
Ampun tuanku....tindakkan yang bijaksana dari Sultan Melayu. Kalau tuanku bertitah memang berlaku kegiatan memurtadkan umat islam mungkin perang antara agama akan berlaku. Walaupun tuanku bertitah tiada dakwaan kerana kurang bukti kenapa tuanku memberi amaran keras...fikir-fikirkan.
Kalau orang islam takla dlm lu punya rumah ibadat ini clita mana ada bunyi ma.lu ada agenda tersembunyi ma ..wa ta lak bodo punya islam.Sekalang lu bikin lobang aa angin sudah masuk ma...
Anonymous said…
Jika tak tahu hormat Raja, maknanya dia tak faham Rukun Negara atau Perlembagaan..jadi mereka yg buta sejarah ni patut dihantar balik ke negara asal tok nenek moyang dia agar mereka lebih menghargai keturunannya di sana...Daulat Tuanku...!
Anonymous said…
Ampun Tuanku...
Ampun Tuanku...
Ampun Tuanku...
Menjunjung kasih.....

Daulat Tuanku....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID