Breaking News
Loading...
October 5, 2011

Info Post
Ketua Beliawanis MCA, Tee Hooi Ling menolak dakwaan bahawa wanita berkenaan bukan ahli bona fide parti itu.

"Hal ini tidak benar, mereka adalah semua ahli. Jika tak silap, ada antara mereka adalah dari bahagian Subang. Saya tidak tahu bagaimana orang boleh tergamak membuat dakwaan seumpama itu," katanya.

Tee berkata bahawa ia "sangat menjijikkan" untuk netizens (warga di internet) mempersoalkan keanggotaan wanita berkenaan semata-mata kerana mereka berpendapat wanita itu cantik.

"AGM hanya untuk perwakilan pusat, dan Beliawanis daripada beberapa bahagian telah dijemput ke Mesyuarat Agung Tahunan untuk menjadi pemerhati," katanya. Walau bagaimanapun Tee tidak pasti bahagian-bahagian yang dijemput itu.
Menurut beliau gambar-gambar ahli Beliawanis MCA yang terpampang di dada akhbar itu adalah ahli "yang agak baru", sambil menambah bahawa Pemuda MCA boleh mula merekrut ahli-ahli wanita sebelum dasar itu menjadi rasmi.

Beliawanis sebelum ini ditempatkan di bawah Wanita MCA dan khusus untuk ahli-ahli wanita yang berusia 18 hingga 35.

komen aku: teresa cock dan zuraidah arahkan malaysiakini keluarkan cerita macam tu pasal depa dengki, wanita muda dah tak kelapaq lagi dah nak sertai parti depa, ye la kalau ketua muka macam mak lampir sapa yang selera nak ikut...

6 comments:

Anonymous said...

amoi tu memang jadi ahli mca atau jadi habuan soi lek.

Anonymous said...

no3 cam gadis litar ajer....

jebat-chengho said...

Soi Lek balun amoi dia mengaku..Nuar Jub tak nak bersumpah apsal?

Anonymous said...

Betul jugaklah. Sebagai lawanan, DAP pun masukkan amoi2 depa pulak untuk menerajui DAP. Tapi malangnya semua rupa macam Teresa Kok, Betty Wong, Hasnah Yop saja. Bagi free pun tak lalu.

Anonymous said...

Jom kita masuk MCA... ramai awek lawa kat sana:-)

mdsaf said...

Niat nk berpolitik pon dah salah...

camne nk membela nasib rakyat? ... lebih-lebih lagi camne nk perjuangkan Islam kalau seksi @ kecantikan menjadi tarikan masuk parti???