Breaking News
Loading...
October 24, 2011

Info Post
Karpal Singh hari ini berkata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng boleh dipenjarakan jika beliau ingkar terhadap keputusan Mahkamah Persekutuan yang memutuskan bahawa penduduk Kampung Buah Pala perlu mengosongkan rumah masing-masing pada tahun 2009.

Mahkamah Persekutuan pada Ogos, 2009, tetap dengan penghakimannya pada 24 Jun bahawa penduduk kampung berkenaan wajib meninggalkan rumah masing-masing dan menyerahkannya kepada pemaju yang telah diberi kelulusan membangunkan semula kawasan tersebut.

Berdasarkan penghakiman itu, Karpal mengakui bahawa Pakatan Rakyat tidak mampu menunaikan janji-janji yang dibuatnya kepada penduduk kampung itu, walaupun pemimpinnya, termasuk ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berikrar akan mempertahankan kampung berkenaan.

"Ramai yang bertanya, apa yang berlaku kepada janji-janji? Macam mana dengan janji Lim yang berkata kami akan mempertahankan kampung itu? Betul, semua kita berkata begitu," kata peguam veteran itu.

Jom kita tengok balik janji-janji pakatan sebelum dapat kuasa.

3 comments:

Anonymous said...

untuk perkara ni, aku bersetuju dengan karpal, bukan guan eng je anwar, zahrin dan berberapa lagi pemimpin pakatan yang berjanji di kampung buah pala hari tu patut di penjara.

Anonymous said...

nak dapatkan undi high chapareal ni anwar jubur tabur janji macam lubang jubur tak bleh kemut...

janji menang walau tahi bertabur merata-rata...

pejuang hamas...

Anonymous said...

tabur janji mmg senang..