ISU Gereja DUMC: Haram Jadah Khalid Gagap Menipu Sultan Selangor.

Memang sial rakyat selangor dapat mb macam khalid bingai ni, siapa yang undi dia dulu sudah pasti korang ada syer di akhirat nanti.

Khalid gagap menipu sultan selangor sehinggakan biskop cilaka tu berani menemplak keputusan Tuanku, khalid sebenarnya telah memberi maklumat yang tidak tepat kepada Tuanku dan khalid juga menyorokan berberapa bukti yang di dedahkan oleh JAIS yang juga dalam pengetahuan hasan ali, kenapa khalid gagap sorokan semua tu dari diketahui oleh Tuanku?

Menurut sumber, khalid tidak memberitahu Tuanku wujudnya satu kertas soalan berkaitan kerpercayaan agama seperti yang didedahkan oleh para blogger tempoh hari, video soal siasat pegawai JAIS terhadap berberapa individu di gereja itu dan dalam pemeriksaan tersebut dan salah seorang daripada mereka mengenakan rantai dan cincin yang ada salib walaupun namanya pada kad pengenalan adalah nama orang Islam dan tertera juga agamanya sebagai Islam di kad pengenalan miliknya.

Mustahil benda-benda ni JAIS tak laporkan pada khalid? jadi kenapa khalid tidak bawak laporan JAIS bulat-bulat ke pengetahuan Tuanku Sultan Selangor? kenapa mesti di adjust segala laporan JAIS? atau khalid ada agenda lain?

Korang boleh baca sendiri kenyataan penuh dr hassan ali mengenai kerja jahat pakatan untuk memutarbelitkan fakta mengenai isu gereja murtadkan umat islam ini:

Media yang paling kuat berbohong, memberikan imej buruk kepada badan-badan penguatkuasaan Islam dan umat Islam iaitu Malaysiakini dan Malaysian Insider, hari ini dikecam oleh Hasan Ali ketika dia memberikan penjelasan di hadapan 180 orang pengamal media ketika merasmikan Seminar Implementasi Dasar dan Strategi: Peranan Media Dalam Mendepani Ancaman Akidah di Shah Alam hari ini.

Biarpun Hasan Ali tidak membuat atau menyebut nama kedua-dua media itu secara berterus-terang, tetapi umum mengetahui kedua-dua media portal itulah yang paling kuat mengecamnya dan JAIS serta melabelkan pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS ke atas Dream Centre yang digunakan oleh Gereja Methodist Damansara Utama pada 4 Ogos lalu sebagai SERBUAN.

Tindakan pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS di premis tersebut telah menemukan 12 orang individu yang pada kad pengenalan mereka tertera perkataan ISLAM, tetapi salah seorang daripada mereka enggan mengaku beragama Islam serta mengelak daripada menjawab soalan-soalan penguatkuasa JAIS.

Menariknya juga, dalam pemeriksaan tersebut, salah seorang daripada mereka mengenakan rantai dan cincin yang ada salib walaupun namanya pada kad pengenalan adalah nama orang Islam dan tertera juga agamanya sebagai Islam di kad pengenalan miliknya.

DAP dengan menggunakan Khalid Ibrahim telah mengeluarkan arahan agar semua Exco menutup mulut bagi mengurangkan kemarahan umat Islam di Selangor terhadap Pakatan Rakyat.

Tindakan yang dilakukan oleh Hasan Ali hari ini, jelas telah melanggar arahan yang dibuat oleh DAP menerusi Khalid Ibrahim, meskipun dia cuba berselindung dengan kononnya enggan mengulas isu tersebut meskipun 'banyak yang ingin diperkatakan'.

Video pemeriksaan jais disini dan sini.

Comments

Anonymous said…
apa sebab khalid kena menipu tunku? kenapa khalid tak bagi tahu cerita yang sebenarnya kepada tuanku? aku pun tak paham, khalid seolah-olah melebihkan puak2 kafir harbi tu.
Anonymous said…
kavita kaur apa khabar ya???
hehehehehe........

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID