Sedih, Najib Pertahankan Namewee...

Sedih bila terbaca kenyataan pm najib pasal namewee, kata najib "Saya difahamkan beliau merupakan penyokong kuat 1Malaysia. Jadi saya galakkan beliau terus memberi segala pandangan sebagai seorang blogger. "Atau mungkin cara-cara lain seperti penerbitan filem yang mencerminkan sokongan kita kepada gagasan 1Malaysia," katanya.

Macam dalam artikel aku kelmarin (klik sini), namewee menggunakan ayat 1malaysia dan perpaduan untuk menghalalkan dirinya memaki hamun melayu, korang boleh tengok sendiri video-video yang dia hasilkan dalam youtube, semua video dia tu makin hamun melayu kaw-kaw.

Najib pejam mata bila namewee hina lagu negaraku, maki hamun pekerja tnb yang berbangsa melayu, hina guru melayu dan terbaru hina utusan melayu, adakan kerana namewee seorang anak cina najib pejamkan mata tak mahu ambil tindakan kepada namewee untuk meraih undi orang cina?

Bagaimana kalau aku seorang blogger yang menyokong gagasan 1malaysia dan menggunakan ayat perpaduan tapi dengan selambernya aku maki bangsa cina atau india seperti yang namewee buat, adakah najib akan pejam mata juga?

Comments

Anonymous said…
JANGAN diLAYAN je mamat Cina ni...habis nak Najib cakap apa? Najib ada 1001 hal lain yang lebih penting.

Kalau kita tak LAYAN dia lama lama senyaplah dia..itu pun kalau tak ada yang SANTAU dia dulu.
Anonymous said…
sbb mahukan undi najib semakin mengagungkan bangsa cina!!! mulai hari ni aku tolak najib dan 1 malaysia!!
Anonymous said…
kami setuju dengan anon 10:07AM. kita SANTAU si lahanat celaka ni bagi dia menderita. Rasa2nya dia belum pernah rasa SANTAU yg paling tajam ni. Kalau kami, mulut dia tu nak bagi hancur jer, biar hilang bibir sebab maki Islam
Anonymous said…
camna najib boleh layan mangkuk hayun ni.. hudud tak nak buat.. si mangkuk ni plak dilayan plak.. bye..byela najib next pru
Anonymous said…
Undilah PERKASA dalam PRU13 nanti. Najib memang tak bolih di harap. Harapkan pagar, pagar memakan padi.
Anonymous said…
Teringat kat TV3 - 999, cina kena saman laju siap nak bagi rasuah, lepas tu cakap 1Malaysia sebab nak lepaskan diri, tapi kena saman juga dan tangkap. nampaknya polis tu lagi hebat dari najib.

mungkin juga punahsihatnya tak bagi maklumat penuh kat najib.

Namawee, I Don't want to Fuck You......(maybe Mohktar can do for you) HA HA HA HA
Anonymous said…
wey melayu johorrrrrrrrr kasi santau jer la lembik ler lu olang ..... cakap tak bai
Anonymous said…
Kami menaruh harapan agar PERKASA meletakkan calon calon nya di PRU13 nanti.Kita ajar pengkianat pengkianat melayu.
Anonymous said…
saya bersama anda anon 10:27!
Anonymous said…
MAMPOS KAU NAJIB. SELEPAS APA SETAN 2 LAKUKAN, KAU AGONGKAN. SEBAB MU NAJIB, ARI NI AKU TOLAK UMNO 100%
pejuang said…
Mari ramai ramai undi perkasa...
Anonymous said…
Najib oh Najib....mana con-setan2....

Jawab aja....

Kita yang peka dengan perkembangan sosial di malaysia, telah melihat perkembangan En Namewee ini dari episode lagu "NegaraKu" hingga ke saat ini.

Jika beliau telah sedar akan peranannya sebagai raayat Malaysia dan menghayati dan menghormati kebagaian kaum dan raayat Malaysia, baguslah.

Kita akan terus perhatikan perkembangan beliau seterusnya.

Beliau sebagaimana jutaan raayat malaysia lagi, akan mendapat perhatian saya, selagi beliau mengikut lunas2 masyarakat kebagaian kaum di negara kita.

Sekian.

Dah ayah jumpa, dah ayah kata apa lagi.
Anonymous said…
kalau najib atau yg lain x nak buat apa2 kat babi ni...knp kita jugak nak berdiam diri?

setakat nak bising2 kat blog...babi ni bukan terjejas apa2 pun...

pertubuhan2 dan pejuang2 melayu harus merancang dan melaksanakn sesuatu sampai babi laknat ni mintak maaf dan serik nak buat perangai
Anonymous said…
Orang umno sudah diperbodohkan oleh najib. Oang melayu PR & orang cina memang otak geliga. Apa diminta najib bagi , kesalahan najib tetap dihentam. Bukan macam blogger umno & penganut umno totok yang puji & ampu najib sepanjang masa, najib tak layanpu. Syabas Namewee & para penyokong PR yang menentang segala agenda jahat UMNO. Blogger umno sudah kena kencing dengan najib. Kepada blogger umno, PR sudah melihat kehancuran umno sudah semakin hampir dengan wujudnya blogger UMNO yang semakin bodoh dalam penulisannya.

zali
Anonymous said…
Najib dah sama kepala dengan PAS di PRU 13 kita tengok nasib Najib kalau dia masih nak bela seekor cina gila kita sebagai melayu akan sokong perkasa dan TDM untuk hapuskan Najib, ingat wahai najib jangan harap cina akan undi BN walau sebesar mana kau sokong dan angkat bangsa cina kalau masih anjing tak akan tetap anjing. Pukimakbabi namawebabi.
PUTRA MERDEKA said…
mohon di linkkan di blog tuan..tkasih
namewee said…
wah!...najib tak marah sama gua laa....gua tak rasis!...gua sokong 1Malaysia!
kalau ini macam,..lebih baik wa sokong BN!
Dap??!....bo layan...
Anonymous said…
Ini bagus ni..bagus budaknye..deggre mass com ni..wartawan pro yg lain dia suruh campak longkang je sijil tu..bleh ketengah bdk ni..
md_saf said…
janagn cakap je...buat la sesuatu pada PRU 13...
Anonymous said…
NAJIB CAKAP "SAYA DIFAHAMKAN"...MAKSUDNYA ADA ORG LAIN YG BAGI SALAH INFO PASAL NAMEWEE NIE KAT NAJIB...MUSUH DALAM SELIMUT SEDANG BERMAHARAJALELA.....
Anonymous said…
ZALI KO MUNGKIN X SELAOO BACA BLOG PRO BN..DS NAJIB PUN KENA BALUN GAK DALAM BLOG2 PRO BN..ISU 30% QOUTA BUMIPUTERA SEBAGAI CONTOH BAGAIMANA DSNAJIB DI MAKI DAN DIDESAK...XDER SIAPA PUN YG AKAN TERLEPAS JIKA BUAT KESALAHAN WALAUPUN PENGERUSI BN SENDIRI.
Anonymous said…
namawee my man! lu kasi umngok2 sumua goyang!
Unknown said…
This comment has been removed by the author.
Anonymous said…
Guys, come on most of the malay is a MUSLIM and FYI i'm also a malay and a muslim,
so, ini ujian sikit je ujian saudara kita di palestine tidak berhenti so come on la, stop using the negative words cause that will make islam looks like a bad religion and i'm begging you guys let's make islam the best religion, and let's be patience cause rasulullah sentiasa bersabar, dan rasulullah sedih dengan umat islam macam kita "UMAT AKHIR ZAMAN", fikir keadaan semasa dan tidak fikir tentang masa yang lepas dan masa yang akan datang,
OK tgis is just whati want to tell you guys, and if you can please tell the other friends of you guys...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID