Update: Penutup HIMPUNAN Sejuta Ummat.

Hassan ali membaca doa penutup majlis, sebelum itu, ustaz harussani menyampaikan ceramahnya, kesilapan penganjur kerana terlalu banyak yang berceramah, sepatutnya ustaz harussani di berikan lebih masa. Harap perhimpunan sebegini di teruskan lagi.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Comments

Anonymous said…
ya ya perhimpunan sebegini kena di teruskan lagi....kalau blh cari stadium yang blh memuatkan 1 bilion org...kah kah kah....
Anonymous said…
semua berita laman portal telah mengeluarkan
fitnah dan tohmah
semua fitah
semua tipu

sengaja mereka mengatakan 5 ribu yang datang
mereka cemburu
mereka jaki

jangan dengar laporan meredka
wartawan mereka tidak nampak
juru gambar mereka tidak dilatih

mereka tidak sedar berapa yang ada bersila atas padang
mereka tidak nampak yang duduk di atas kerusi
beribu ribu h ummah datang menyokong
Anonymous said…
kegagalan perhimpunan sejuta umat menunjukan keparahan umat melayu untuk bersatu atas dasar mempertahankan akidah. mereka lebih seronok terlibat dengan politik yang telah memecah belahkan umat islam dan umat islam kini menjadi pengikut evangelist.
Anonymous said…
Dari Beita Harian Online... terkini...

Himpunan Sejuta Umat gagal capai sasaran

2011/10/22

SHAH ALAM: Himpunan Sejuta Umat yang dianjurkan bagi membanteras gejala murtad di kalangan umat Islam di negara ini gagal mencapai sasaran berikutan sambutan dingin berdasarkan kehadiran hari ini.

Tinjauan Berita Harian Online menganggarkan jumlah kehadiran kurang daripada 1,000 peserta berbanding 1 juta umat Islam dari seluruh negara yang disasarkan pihak penganjur.
Himpunan Sejuta Umat program anjuran bersama antara 2,000 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam di negara ini.
Ia diadakan di Stadium Shah Alam, bermula jam 2 petang dan dijangka tamat pada jam 5 petang.

* Tk dpt habuan kot.. bangla tk dpt nk join.. Kah kah kah
RajaHaji said…
Manusia yang menentang perhimpunan anti murtad ini elok mengaku diri sebagai kapir saja. Elok pi la sembah tokong atau jadi manusia tanpa agama. Segalanya nak dipolitikkan oleh bangsat yang bergurukan peliwat, penzina dan pengkhalwat yang ditaja yahudi laknat ni.

Memang dasar manusia laknat...segala yang baik dimusuhi.
Hamba Allah said…
Bagi saya bilangan yang hadhir bukan perkara paling utama sebagai kayu ukur bagi menentukan kejayaan HIMPUN.Ini adalah kerana ianya di anjurkan oleh NGO yg bukan menjadi minat gulungan Melayu dan ianya juga tidak bertujuan memberi apa-apa menafaat kepada mana-mana parti politik.Orang Melayu hanya sanggup bermati-matian bila ianya berkaitan dgn politik,sebab itulah Nik Aziz pun menjual hujah bahawa ayat al Quraan semuanya berkaitan dgn politik,walau pun hujah ini tidak pernah di keluarkan oleh mana-mana ulamak pun di seluruh dunia,dari zaman Nabi sehinggalah ke masa sekarang.Ianya hanya menjadi modal politik Nik Aziz.

Saya merasa syukur kerana di gerakan hati utk hadhir keperhimpunan 'kecil' ini.Saya juga merasa berpuas hati dengan bilangan kecil yg hadhir,kerana saya menjangkakan bilangan yg akan hadhir adalah jauh lebih kecil.

Saya percaya penganjur HIMPUN adalah ikhlas dalam tujuannya,itu lah sebabnya mereka menganjurkannya di Stadium yg bgitu besar.Kalau tujuannya adalah 'politik' sudah tentu rasanya mereka tidak berbuat demikian,kerana kehadhiran yg kecil akan menjatuhkan imeg mereka.Kalau tujuan politik,himpunan jalanraya adalah lebih sesuai.

Himpunan mempertahankan akidah ini adalah satu dakwah permulaan utk menaikan kesedaran umat betapa tergugatnya akidah umat Islam,bukansaja kerana kealpaan kita malahan kerana keberanian pihak lain.Dan biasanya tidak ada dakwah yg bermula dgn kejayaan yg mega.
Anonymous said…
Salam. Kita tidak faham mengapa ada orang islam sendiri yang suka perhimpunan seperti ini gagal. Bergelak ketawa dan menyindir kerana kehadiran tidak mencapai sasaran sejuta orang. Kalau perhimpunan haram dan dikepalai oleh seorang kafir yang menyokong murtad dia suka pulak. Boleh pulak sama-sama bergolek diatas jalan. Dan orang macam ini hanya Allah sahaja yang akan menentukan nasib akidahnya. Sememangnya sasaran ini tidak mungkin dicapai kerana angka sejuta itu bukannya sedikit sedangkan stadium itu sendiri hanya mampu menampung lebih kurang 80,000 penonton dalam satu-satu masa. Kalau ditakdirkan sejuta orang yang datang mana kita nak letakkan mereka-mereka ini? Boleh roboh stadium dibuatnya. Berapa orang yang datang itu tidak penting kerana matlamat utama mereka ialah untuk memaklumkan akan kesedaran kita menentang sebarang usaha untuk memurtadkan orang-orang islam dalam negara kita dan perkara ini perlu mendapat kerjasama dari semua umat islam yang berjuta-juta dinegara kita. Itulah maksud sebenar Sejuta Umat.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID