Kalau Tak Menipu Bukan Air Asia Namanya...


Taukei air asia menggelupur bila ahli parlimen bn mengatakan pertukaran saham AirAsia-MAS, dan menuduhnya menipu syarikat penerbangan negara itu. Seorang daripada mereka turut melabelkan beliau sebagai "pencuri".

Aku cukup setuju dengan kenyataan ahli-ahli parlimen bn tu, memang tony seorang pencuri, sudah la dia rembat duit cukai air port, hutang air asia dengan mahb pun tak berbayar? penerbangan air asia kerap delay, bagasi hanya 7 kilo sahaja, sedangkan dulu firefly yang guna kapal terbang jenis propeller pun boleh bawak 20 kilo, sudah la tu, kalau nak tambah berat bagasi, harganya cukup mahal.

Sebenrnya banyak lagi benda yang tony dan air asia samun dari rakyat yang kita tak perasan, (hidden cost) dulu dia pernah ugut kerajaan, kalau tak jual syer mas pada dia, dia nak alihkan operasi air asia ke indonesia, kerajaan terpaksa akur pada paria ni dengan menjual sebahagian syer mas pada dia.

Aku mintak kerajaan fikir balik pasal pemberian subsidi 250 juta pada air asia, tak berbaloi pun tolong air asia ni, sapa yang pernah sertai misi bantuan untuk keluarkan pelajar malaysia yang terperangkap di mesir hari tu tahu lah macam mana perangai paria sekor ni, dalam hati dia, no charity, yang ada hanyalah money.

Comments

Anonymous said…
air asia. betul la tu macam-macam hidden kos yang mereka kenakan tampa pengguna sedari, bila kita tanya dekat kauter mereka sendiri pun tak boleh nak jawab.
Anonymous said…
bodohnya kerajaan jual sher...Pundek la...Takut sgt dengn toby ni

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID