Breaking News
Loading...
November 2, 2011

Info Post
Komen aku: aii... satu geng pun nak main kira tauliah jugak ke? hari tu elok beno nik aziz dan barua-baruanya maki hamun jabatan agama islam selangor (jais) pasal tak bagi tauliah kat khalid samad, hari ni apa benda yang depa maki tu kena baik atas batang hidung depa, ustaz azhar idrus dari terengganu dilarang berceramah di semua masjid dan surau di kelantan kerana tiada tauliah...

12 comments:

Anonymous said...

elok la tu, sekor pas ortodox sekor lagi pas moderate jahanam islam kalau mereka ni memerintah malaysia.

mdsaf said...

tapi takde la sampai kena tangkap mcm abg bob... kalau nk halang pasal takde tauliah tu masalah undang2 kerajaan, tapi kelantan bagi ruang juga untuk ceramah, kalau nk banding selangor, tak boleh nk bg ruang ke???

aku memang tak suke dengar ceramah dihalang hanya kerana takde tauliah..

menyekat penyebaran Islam itu sendiri!

bagaimana pula dengan pendakwah kristian? adakah mereka mempunyai tauliah menyebarkan agama mereka???

Anonymous said...

mslhnya bob lokman tu apa kelayakan die?semua org boleh berckp psl Islam tp rohnya,isinya, ilmunya?mcnmane?abis kalau xdilarang nanti bersepah2lah ustaz yg xabis ngaji, pemikiran ikut kepahaman sendiri, buat fatwa mcm2...elok ambil pendekatan awal..kalau nk sngt berceramah ngaji abis dulu,tgk diri kluarag dulu...nk ceramah tp ceramah psl kutuk2 org,hina org...bukan dpt pahala tp dosa bertambah2...dunia nk kiamat, harap Allah bg hidayah msg2...jgn ckp sembarangan nanti diuji Allah baru kita tau...wallahalam

Anonymous said...

mdsaf: tak payah tegakan benang yang basah la, maik dan jais sama je undang-undangnya, aku yakin kalau sekali lagi ustaz azhar idrus berceramah di kelantan, sure dia tido lokap.

Anonymous said...

mdsaf ko ni bodoh ke apa MAIS tak bagi buat ceramah agama di masjid kalau takde tauliah sama la dgn MAIK tu.. buat kat dewan takpe..

dan yang nak bagi ceramah pun ILMU tak tara mana pun..pakai serban pasang janggut dah kira hebat sangat ilmu agama hhaaakkk tuii..

kalau dah kerajaan tak bagi tak payah la buat..pergi buat tempat yg dibenarkan..ini saja nak langgar peraturan..ISLAM apa macam ni..
bodoh

Anonymous said...

kalau pengalaman stakat jadi tukang lawak......kemudian nak ceramah pasal hukum hakam Islam.............

Anonymous said...

MAIK or MAIS, Kelantan or Selangor... dua-dua under pakatan rakyat... orang-orang PR nak bising apa? Kes2 macam ni tak penah dengar pun masa BN memerintah...

mdsaf said...

selalu memang takde masalah bagi ceramah2 ni... benda ni berlaku bila ada laporan dibuat... kt mana2 pon boleh ada ceramah sebelum ni, tapi bile org politik bg ceramah, ada la pihak yg buat laporan mengatakan penceramah tiada kelayakan, lalu pihak berkuasa pon mengambil tindakan undang2... aku tak salahkan pihak berkuasa, mereka menjalankan tugas...aku pon tak salahkan penceramah, mereka ada niat yg baik... kalau nk siasat penceramah tidak bertauliah menyebarkan dakyah @ ajaran sesat, dok la dengar ceramah yg disampaikan dan rujuk pada alim ulama'... kalau benar terbukti sebar ajaran sesat @ menyalahi akidah, tangkap la, takde sape nk halang pon...

mdsaf said...

dulu masa BN pimpin selangor, susah nk dengar ceramah agama.. memang takde peluang langsung...nk harap pemimpin bg ceramah agama lagi tak tau ntah bile....Alhamdulillah sejak PR pimpin selangor, mana2 ada sahaja program ceramah agama (bukan ceramah politik)...

Anonymous said...

mdsaf. mencegah tu lagi baik dari mengubati..kan bob lokman bole pegi jumpa JAIS minx tauliah..bagitahu baik2 yg dia nak bagi ceramah agama..x de masalah..ini ko, tetibe masuk tempat orang nk smpaikan ceramah x minx izin, x minx tauliah..x tengok lagi kalo yg bagi ceramah tu wahabi ke, syiah ke..itu sebabnye kene minx tauliah..bukan dibagi senang.

mdsaf said...

ya... ceramah adalah pencegahan aktiviti mungkar seperti Miss bapok konsert2 meruntuhkan akhlak dan sebagainya... kami pon nk mintak abg bob amik taulaiah, baru bebas berceramah...tapi dia ada pendirian sendiri... siasat ni jugak: abg bob

Anonymous said...

Akhir zaman...ramai yang mengutuk ustazx2 kat sini rupanya..kalau BOb Lokman tu bukan ahli PAS..aku rasa terganga puakx2 pro UMNO ni g dengar..kalau maik dan jais sama je undangx2..mestilah maij,maip,pun sama..tp kenapa kat terengganu,pahang,johor,kedah ustaz azhar leh g ceramah???? sudahla ...kalau dah xsuka kat agama tu ..janganla halang orang lain nak dekat agama...ramai munafik akhir zaman ni...piiraahh..