30 September 2011

HUDUD: Dah 20 Tahun Pas Jaja Cerita Tu...

Pas kuasai kelantan tahun 1990, mula dari nik ajis angkat sumpah jadi mb sampai dah nak kena talqin, cerita hudud di jaja setiap kali menjelang pilihanraya umum, saat pas kuat di kelantan pada tahun 1990-1999, hudud tetap juga tidak dilaksanakan, kenapa?

Banyak alasan yang pas bagi pasal tak boleh laksanakan hudud, antara alasan yang jadi favorite pas ialah, umno halang pas buat hudud dan cerita itu pas jaja sampai hari ni atau mungkin sampai hari khiamat.

Betul ke umno halang pas buat hudud? sebenarnya tak, umno tak pernah halang pas buat hudud, malah umno nak sangat tengok pas buat di kelantan memandangkan kelantan negeri nombor wahid dalam penyebaran wabak hiv (aids) dan banyak masaalah lagi jadi untuk mendisiplinkan orang kelantan, maka hudud lah jawapannya.

Hudud sebenarnya bukan kuasa kerajaan persekutuan, enakmen jenayah syariah adalah bidang kuasa kerajaan negeri, pas kalau serius nak buat hudud, mereka boleh laksanakan lama dah, kuasa mufti, mahkamah syariah dan jabatan agama terletak di bawah kerajaan negeri, tapi kenapa pas masih lagi tak buat?

Sebagai sebuah kerajaan negeri, pastinya pas mampu untuk menubuhkan satu unit penguatkuasaan nya sendiri untuk kuat kuasakan undang-undang hudud dan unit penguatkusa itu pas boleh letakkan dibawah pentadbiran jabatan atau majlis agama islam kelantan atau jabatan mufti, dulu selangor selain ada penguatkuasa jais, mereka ada badar, sama fungsi dan sama tugas macam penguatkuasa jais, kalau dulu selangor boleh buat kenapa kelantan tak boleh buat.

Sebenarnya banyak lagi cara untuk pas laksanakan hudud di kelantan, percayalah kalau pas betul-betul serius untuk laksanakan hukum tu, hudud dah berjalan di kelantan, tapi apa nak buat, pas gunakan hukum itu sebagai modal politik, jadi bila je dekat pilihanraya umum, cerita hudud itu akan di jaja, mungkin orang pas akan kata, kalau pakatan perintah malaysia, pas mampu buat hudud, percayalah semua, pas tak akan dapat perintah malaysia pasal pas tak bertanding di semua 222 parlimen, jadi berani ke pas nak buat hudud kalau dia mainoriti dalam pakatan, setuju ke dap kalau pas nak buat hudud?

Masa terbaik pas untuk laksanakan hukuman tu ialah ketika umno masih berkuasa, kalau dap yang berkuasa, jangan katakan hudud, silap-silap pas pun dah diharamkan.


VIDEO: Ostat Ni Kata Nik Ajis Manusia Keramat....

Korang tengok sendiri video yang aku jumpe kat pusat kumbahan iwk ni, seorang malaun yang di angkat oleh puak-puaknya sebagai ostat telah mengatakan si tua kutuk nik ajis tu seorang manusia keramat, keramat ape? keramat supermarket atau keramat si luncai? bodoh giler aku tengok budak tu yang bergitu beria-ia mengampu si tua kutuk nik ajis.

Malah dalam video tu, aku tak pasti suara pencacai mana yang kata, kalau kita kutuk nik ajis, kita akan di timpa masaalah, makk oii lain macam la depa punya puji si tua kutuk penggadai agama tu, apa pun korang tengok la sendiri video ni.

Jom Minum Beer, Khalid Gagap Belanja Hari Ini...

Mana beer fest boleh berlaku di selangor pada hari jumaat, apa yang penguatkuasa buat, macam mana kerajaan negeri dan mpk (majlis perbandaran klang) boleh luluskan permit untuk gantung banner macam ni?

Memang sundal punya kerajaan negeri, tahun lepas puak-puak ni buat beer fest di asia cafe subang, hari ni depa buat di klang pulak, masa umno perintah dulu perkara ni tak pernah berlaku, kalau ada pun depa buat secara haram tak la terang-terang macam zaman pemerintahan pkr.

Mana puak-puak pas yang mengaku mereka lebih islam dari islam, kenapa tak halang beer fest ni? apa pas pun joint sekali ke? jangan kata korang tak tau pulak, banner ni bersepah di sekitar bandar klang, apa korang buta ke?

Buat beer fest pada hari jumaat, majlis perbandaran klang boleh luluskan permit untuk gantung banner tu, korang fikirlah sendiri apa punya haram jadah kerajaan yang ada di selangor ni.

29 September 2011

Ada Unsur Sabotaj & Penyelewengan Dalam Insiden Bangunan Empire.

Haa...haa... Terbongkar sudah cerita pasal letupan yang berlaku keatas bangunan empire di subang, memang ada unsur sabotaj malah sabotaj itu berpunca dari penyelewengan yang berlaku semasa bangunan itu di bina.

Aku akan dedahkan esok, sumber sahih dari berberapa orang yang terbabit dalam pembinaan bangunan itu.
Published with Blogger-droid v1.7.4

HUDUD: PAS Tersungkur Di Kaki DAP...


KENYATAAN PENUH PAKATAN RAKYAT

Mesyuarat Pakatan Rakyat malam ini memperakui dan mempertahankan dasar-dasar bersama yang telah dipersetujui sebelum ini sepertimana terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan, Dasar Bersama dan Buku Jingga.

Pakatan Rakyat terus memperteguhkan iltizam politik bagi mempertingkatkan daya-saing ekonomi, pendapatan rakyat, mutu pendidikan, kesihatan dan menangani kos kehidupan yang semakin menekan.

Mesyuarat juga memperakui dan menghormati perbedaan ideologi setiap parti dalam Pakatan Rakyat sebagai sebuah permuafakatan demokratik, termasuk pendirian PAS berkenaan hukum syariah.

Mesyuarat juga memperakui kewujudan Enakmen Jenayah Syariah II Kelantan 1993 dan enakmen Jenayah Syariah Terengganu 2003 yakni sebelum wujudnya muafakat Pakatan Rakyat. Keadilan dan PAS menghormati perbezaan pendirian oleh DAP dalam perkara ini.

Mesyuarat Pakatan Rakyat juga mempertegaskan bahawa kami tidak akan terheret dengan mainan politik terdesak Umno-Barisan Nasional untuk memecah belahkan kesatuan Pakatan Rakyat . Kita percaya penuh di atas kematangan dan kebijaksanaan rakyat untuk menilai suasana ini.

Mesyuarat sekali lagi mempertegaskan bahawa muafakat dan objektif utama politik parti-parti komponen PR dalam Pilihanraya Umum (PRU) ke-13 ini adalah untuk membina kembali asas-asas kenegaraan yang telah dirosakkan oleh Umno-BN, dengan berpandukan prinsip Keadilan Sejagat (Universal Justice), Pentadbiran yang Baik (Good Governance), Kebertanggungjawaban (Accountability), Ketelusan (Transparency), Kompetensi (Competency) bagi mencapai Kemaslahatan Umum (Public Good) untuk semua rakyat.

Datuk Seri Anwar Ibrahim
Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang
Lim Kit Siang

Tak payah pusing-pusing nak jawab lah... ceritanya sekarang pakatan haram memang tak setuju pas nak buat hudud, kalau korang baca portal fitnah haprak daily, pas terang-terang menyalahkan umno dalam isu ini padahal dalam mesyuarat mereka semalam dap terang-terang kata tak bersetuju dan anwar pula kata dia bersetuju tapi secara peribadi bukan persetujuan pkr. keputusannya pas kalah 2-0.

ANWAR: Tiada Kata Putus Untuk Buat Hudud...

Korang baca ni...

Cadangan PAS untuk melaksana undang-undang hudud ke atas orang Islam di Kelantan masih belum dapat diputuskan oleh majlis pimpinan Pakatan Rakyat walaupun hangat dibincangkan dalam mesyuaratnya malam ini.

Bagaimanapun, ketua umum Pakatan Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, majlis pimpinan itu menghormati niat kerajaan Kelantan untuk melaksanakan undang-undang berkenaan.

Majlis itu juga menghormati pendirian DAP yang menentang keras cadangan berkenaan, kata Anwar kepada media selepas mempengerusikan mesyuarat itu di ibupejabat PAS, Kuala Lumpur.

Jadi apa keputusannya??? kalau macam ni punya perkara pun pemimpin pakatan haram pecah kepala nak buat keputusan, macam mana nak perintah malaysia? segala keputusan yang melibatkan kepentingan awam pun kena mesyuarat tiga parti jugak ke? kalau salah satu parti tak setuju maknanya keputusan tak boleh di buat, ape kejadahnya kerajaan macam ni.

28 September 2011

Namwee Gunakan Ayat Perpaduan Dan 1Malaysia Untuk Maki Hamun Melayu...





LANCAU LA LU NAMWEE, CAKAP MELAYU PUN TAK BETUL, NAIAMAHH PUNYA ORANG.

Pemuda PAS Kata Bekas Tentera Ini Tidak Waras...

Pemuda pas memperlekahkan seorang bekas tentera dan juga pengerusi persatuan bekas tentera malaysia, negeri sembilan, sazali ismail dengan mengatakan yang dia tidak waras, kata jurucakap pemuda pas suhaizan kaiat.

Dia juga menuduh punca kurangnya kehadiran orang ramai pada ceramah pas di seremban kerana kekecohan yang berpunca dari sikap bekas tentera itu.

Kata suhaizan lagi, “Saya menasihatkan beliau agar tidak cepat melatah dan jangan 'kecoh-kecoh' kerana isu sejarah yang dibawakan oleh Timbalan Presiden PAS itu masih lagi bersifat abstrak dan boleh diperbincangkan lebih mendalam di meja-meja akademik dan intelektual,”

Untuk rekod, ceramah mat sabu di seremban hanya dihadiri 300 orang sahaja, malu dengan kehadiran sebanyak itu, pemuda pas mula membuat provokasi keatas perkasa yang berada di seberang jalan untuk menyerahkan memo kepada mat sabu, berlaku sedikit kekecohan, dan pas gunakan kekecohan itu untuk menutup aib yang ceramah timbalan presiden mereka hanya di hadiri 300 orang.

REHDA Adalah Barua DAP...

Rehda sedang membantu dap untuk menghalau melayu keluar dari bandar, dengan kata lain, rehda memainkan peranan untuk dap mengekalkan kuasa di bandar-bandar besar, bantah pembinaan rumah kos rendah, buat banyak-banyak rumah kos sederhana dan mewah, bila melayu tak mampu beli, offer pada cina, load seberapa ramai cina di bandar, kemudian dap pun daftarkan mereka sebagai pengundi, bila datang pru, dap menang di kawasan bandar hasil dari bantuan rehda. tak ke cantik plan dia tu.

Sekarang ni mereka sesama pemaju berpakat untuk jatuhkan bn, kita semua tahu, kebanyakan pemaju perumahan baik yang halal atau yang haram ni berbangsa cina, mereka sesama mereka kini sedang mengutip dana untuk membantu kemenangan dap, kiranya perangai rehda ni samalah jugak macam perangai persatuan peniaga cina.

Apa pun kerajaan kena kaji balik akta pemaju perumahan 1966 dan kewujudan rehda ni.

Kuota Bumiputra Di Hapuskan... Adakah Ini Idea Nazir Razak ???


Kenapa kuota bumi di hapuskan di saat menjelangnya pilihanraya umum ke 13? siapa punya idea ni? adakah ini solid idea najib atau idea penasihat-penasihat najib yang sengaja nak tengok melayu memberontak memaki hamun bn.

Sudahkah melayu bersedia hidup tampa 30% kuota itu? melayu seperti nazir razak, mohzani mahathir, syed mokhtar sudah tentu mampu harungi kehidupan tampa 30% kuota tu, tapi melayu pekerja kilang, pekerja pendawaian, penghantar surat mampu ke nak harungi hidup tampa kuota 30% ?

Sepatutnya najib bukan menghapuskan kuota 30% tu, sebaliknya kuota itu harus di tambah memandangkan sekarang ini populasi orang melayu semakin hari semakin bertambah.

Menghapuskan 30% kuota bumi samalah seperti menghapuskan DEB dasar yang pernah di buat oleh tun razak, adakah idea menghapuskan kuota 30% ini adalah idea nazir?

Aku teringat, pada tahun lepas, nazir pernah menyarankan kerajaan supaya menghapuskan DEB, kerana pada pendapatnya, DEB telah menyimpang dari tujuan asalnya, korang boleh baca kenyataan nazir tu di sini. pada aku si nazir ni boleh la cakap apa yang dia nak cakap pasal dia ni beranak atas duit, celik-celik mata je dia dah kaya, tapi orang macam kita ni apa cerita...???

Kata najib “Kita hendak mengetepikan (sistem) kuota tetapi kita mesti sokong mereka (usahawan Bumiputera) bagi membolehkan mereka berkembang maju,” aku nak tanya, apa jaminannya???

Najib kena kaji balik untuk hapuskan 30% kuota, belum terlambat untuk najib tarik balik keputusan tu...

27 September 2011

Nak Buang Al-Quran, Pergi Lah Ke KELANTAN...

Negeri yang mengaku sebagai serambi makkah sekali lagi mencatat rekod baru, kalau dulu negeri yang nik aziz kata tempat turunnya wahyu ni menduduki ranking pertama penghidap HIV AIDS di malaysia, semalam kita di kejutkan dengan berita, beribu-ribu naskah al-quran di buang di kandang lembu di sebuah kampung di bachok kelantan.

Mana perginya kesedaran pemimpin pas tentang kesucian al-quran ini? mereka mesama tarafkan al-quran dengan lembu dikandang, masyaallah.... tapi kita tak hairan kalau al-quran mereka sama tarafkan macam lembu, kalimah ALLAH pun mereka boleh gadaikan untuk kristian pakai, inikan pulak al-quran yang hanya di perbuat dari kertas...

Inilah Dia Level Pemikiran Penyokong Pembangkang...

Level pemikiran atau IQ penyokong pembangkang memang rendah, aku rasa beruk chimpanzee pun lebih cerdik dari puak-puak ni, hari tu ceramah pas di seremban tak dapat sambutan mereka salahkan perkas,malah ada seorang tu, mak dia pregnant pun dia kata ini perkasa punya pasal.

Tengok komen-komen dalam portal anti islam dan anti melayu, malaysiakini, berita gereja di serang bom di solo jawa tengah pun mereka salahkan perkasa. ada je jalan mereka untuk mengaitkan perkasa, ada yang menyokong pulak tu...

Nah korang baca sendiri komen-komen bodoh dari penyokong pembangkang yang sedia bodoh ni...

26 September 2011

TPM Muhyiddin Serang DUN Meru Klang...

TPM Muhyiddin bersama-sama rakyat di dun meru, pada 23/09/2011.





Sebanyak 6.5 juta peruntukan yang kerajaan persekutuan berikan untuk sekolah-sekolah agama dan mahaad tahfiz di negeri selangor, kerajaan pakatan haram bagi berape?

Antara sekolah dan mahaad tahfiz yang menerima sumbangan terbanyak dari kerajaan persekutuan.






Geng-geng basikal antik
Dr rani sengaja mencari publisiti murahan, muhyiddin antara pemimpin bn yang di benci oleh dr.rani, tapi lihatlah banner ini, dia sengaja buat banner untuk claim milage, kononnya atas usaha dia, tpm datang dan bagi sumbangan.

VIDEO PROPAGANDA JAHAT PAS PASAL NEGARA BERKEBAJIKAN.


VIDEO: Tun Mahathir Pun Sokong Mat Sabu...

Haah... tun m pun sokong mat sabu?? ahh kacau ni, jahanam bn kalau macam ni beb... tapi apa pun korang paham kan sendiri apa yang tun m katakan ni...

Akibat Malu Ceramah Hanya 300 Orang, PAS Salahkan PERKASA.


Kehadiran tak sampai 300 orang masa ceramah pas di seremban, malu beb.. timbalan presiden pas datang ceramah crowd hanya 300 orang, mane nak letak muke beb...

Jadi untuk divert kan malu tu, mereka kata la perkasa yang berkumpul di seberang jalan sana datang buat kecoh dan mengangu ceramah mereka, so tak nampaklah kegagalan ceramah tu, yang nampak provokasi dari perkasa.

Ceritanya mudah, kenapa pas nak pertahankan seorang barua komunis? perkasa hadir nak serah memo bantahan, kalau tak di halang mereka serah memo, kekecohan tak akan berlaku betul tak ?

Apa pun pas patut malu dengan kehadiran yang crowd seramai 300 orang di ceramah timbalan presiden pas, sepatutnya kalau level timbalan presiden sure kehadiran main ribu-ribu punya.

24 September 2011

AKU TANGGUNG RISIKO NI: VIDEO ANWAR DI THAILAND DI KELUARKAN

Tak mau cerita banyak, kita kasi parap je si nuar pelir bengkok ni, aku dedahkan video anwar di thailand untuk korang semua tengok, skmm jangan cari aku pulak yee....

23 September 2011

Lima Ribu Sambut PM Najib Di Kuala Selangor Semalam.

Perjumpaan pemimpin bersama rakyat dan jamuan hari raya aidil fitri di tempat letak kereta tasco kuala selangor, kenapa buat di tempat letak kereta? pasal kerajaan negeri tak benarkan bn sewa dewan, nasib baik pihak pengurusan tesco bermurah hati benarkan tempat letak kereta mereka di gunakan.

Di anggarkan lima ribu yang hadir menyambut datuk najib, khemah terlalu besar aku tak boleh cover semua gambar, siapa yang datang semalam boleh sahkan kehadiran tu, memang terlalu ramai.

Keadaan di khemah utama, di kiri kanan khemah utama ini ada dua buah lagi khemah yang sama saiznya ia penuh dengan rakyat yang hadir.

Ketua pembangkang selangor, datuk satim diman.






Tun Mahathir Bersama Adun BN Di Kuala Selangor.



Bandrul hisham, Osman Jailu dan Kashminder Singh, mereka bekas adun pkr yang kini menyokong BN.





22 September 2011

Cina DAP Bangsatkan Perkerja Melayu MPKj

Belum lagi memerintah, dap sudah pijak kepala, seorang ahli majlis perbandaran kajang dari dap lee kee hiong bersikap kurang ajar dengan penjawat awam majlis perbandaran kajang, korang dengar sendiri petikan audio di bawah tu.

Ni baru jadi ahli majlis, dia punya berlagak macam dia YDP, tengking sana tengking sini, bayangkan satu masa nanti kalau dap perintah malaysia, aku ingat bukan orang melayu bukan setakat kena tengking je, maunya kena sepak terang kut.

Naikan Sewa: Adakah Ini Usaha PKNS Nak Halau Peniaga Melayu..???


Korang baca kenyataan PKNS dia kata tiga bangunan tu nampak usang, itu sebap mereka nak naikan sewa:

”Premis perniagaan PKNS sekarang, nampak usang, peniaga juga selalu merungut bahawa mereka tidak untung dan PKNS juga tidak mendapat sewa yang sepatutnya, oleh yang demikian semua pihak rugi.

Premis perniagaan pkns nampak usang? premis perniagaan yang mana nampak usang? SACC Mall? kompleks PKNS atau Menara PKNS, sila terangkan, jangan main tembak je, bagi alasan nampak usang pasal nak naikan sewa kedai, sacc mall antara bangunan baru di shah alam, takan baru 4-5 tahun dah nampak usang kot? kompleks pkns pun nampak usang juga ke? kalau usang orang tak akan bershopping di situ, takut bangunan runtuh, menara pkns, ianya 100% di maintain oleh pkns, kalau nampak usang itu salah pkns bukan salah penyewa, mana perginya duit pelaburan pkns selama ni? dah habis di joli ke?

Kompleks pkns adalah satu-satunya tempat peniaga melayu mula bertapak, di dalam tu banyak produk-produk iks milik orang melayu di jual, kalau pkns naikan harga sewa tapak perniagaan kat situ rasa-rasa orang melayu mampu ke nak terus berniaga di situ? atau pun ini satu usaha halus pkns untuk menghalau orang melayu keluar dari bangunan itu dan menjemput peniaga bukan melayu memenuhi kompleks pkns.

Sama-samalah kita fikirkan....

Burukan Nama Malaysia: Anwar Arahkan Hackers Godam Web Kerajaan Bangladesh


Perdana menteri bangladesh mengesahkan yang laman web rasmi hal-ehwal bukan kerajaan (ngo) negara itu telah di hack oleh individu yang mendakwa dirinya seorang rakyat malaysia.

Malah hackers itu juga meninggal pesanan buat perdana menteri bangladesh itu dengan mengatakan “Sebagai Perdana Menteri, anda sepatutnya mengajar rakyat anda supaya menyayangi negara sendiri dan buat sesuatu demi Bangladesh. “Saya tak kisah kalau hendak tarik aliran wang kami keluar dengan bekerja di sini tetapi menjadi sebahagian daripada (pengundi) kami, ia agak memalukan.

Bab pengundi sapa yang suka yang suka buat fitnah? dah tentu pakatan haram kan? so aku tak heran benda ni kalau anwar yang arahkan pasal dia memang ada team hackers dan cybertroopers yang berpejabat di bangunan suk selangor.

21 September 2011

Abe Mat Dah Surrender, Saya Salah, Saya Khayal Ketika Itu...

Abe mat dah surrender, dia mengaku kesilapan dia kerana mengangkat komunis dan mat indera sebagai hero, dia juga mengaku ketika di berceramah mengatakan komunis hero, mat indera hero dan polis bukit kepong pancacai british dia dalam keadaan khayal.

Abe mat hayal kerana sebelum dia masuk ceramah dia rasa terlalu gemuruh, menggeletar kepala lutut dia, untuk hilangkan khayal dia pekena setengah set syabu, masa dok pekena syabu tu, datang idea untuk mengutuk polis yang banyak berkorban kepada negara, tetiba idea tu hilang, abe mat pekena lagi setengah set syabu, datang pulak idea untuk mengangkat mat indera sebagai hero.

Baru je stim syabu nak hilang, abe mat di kejutkan dengan rakaman phone sexnya dengan isteri bekas kawan baiknya dulu di dedahkan, meggeletar lagi kepala lutut abe mat, stock syabu dah habis, kat kuala kedah hanya ada air daun ketum, kata abe mat, daun ketum pun daun ketum la janji stim, pekena la abe mat sebaldi air daun ketum buat penghilang gemuruh badan.

Stim syabu dan daun ketum yang abe mat pekena hari tu baru je kebah semalam, dalam twitternya abe mat mengaku yang dia buat silap besar, dia sendiri tak sedar apa yang dia kata malam ceramah tu, dia mintak maaf pada semua rakyat malaysia dan keluarga polis yang terkorban semasa peristiwa bukti kepong.

BUKTI Kemarahan Rakyat Selangor: Khalid Samad Kena Salib..

Dua gambar di bawah sudah cukup membuktikan bahawa api kemarahan rakyat selangor sedang memuncak, tak pernah dalam sejarah pas gambar pemimpin, ahli parlimen atau adun mereka di salib, tapi ini berlaku kepada ahli parlimen pas shah alam, khalid samd.

Orang cukup marah dengan mat sabu kerana mengangkat komunis dan mat indera sebagai hero dan pejuang kemerdekaan, tapi kemarahan rakyat tak la sampai nak salibkan muka mat sabu, maknanya orang lagi marah pada khalid samad, jadi betulah maklumat yang aku dapat, khalid samad dah tak mau bertanding di parlimen shah alam pada pru akan datang, dia nak cari safe seat untuk dia bertanding...