31 October 2011

VIDEO: MB Selangor Pening...

Lain orang mengadu, lain yang dia jawab, orang suruh settlekan masaalah longkang dia tanya tanah tu nak jual ke tidak, aduhh pening-pening dapat mb bingai macam khalid gagap nie..

VIDEO GEMPAR: Aktiviti Pelacuran Di Kelantan Darul Nik Aziz.

Sumber risikan kami juga melaporkan aktiviti tersebut masih bergiat aktif di lokasi yang sama. Video di bawah adalah bukti yang kami perolehi sendiri hasil Ops Johnson II yang telah menunjukkan kesahihan sumber yang kami terima.

Kami dapati aktiviti pelacuran di Jalan Hamzah dan Kampung Limau Manis, yang hanya 400 meter dari Pejabat Menteri Besar Kelantan terus aktif. Aktiviti di situ bermula seawal jam 7.30 malam dan reda menjelang jam sepuluh malam sepanjang 3 hari tinjauan kami.

Operasi kami juga mendapati tindakan MPKB-BRI dan ceramah politik pimpinan PAS setiap malam berserta kempen-kempen ‘Islamik’ PAS Kelantan sebelum ini ternyata tidak berkesan sama sekali. Menerusi temubual dengan ‘bapak ayam’ di situ ternyata mereka tidak terancam langsung. Bahkan aktiviti pelacuran itu terus dibuat secara terbuka. sumber: kickdefella

komen aku: pasti akan ada orang pas yang kata, "alah... kat mekah pun ada pelacur juga" atau pun ada la nanti lebai-lebai pas akan keluarkan fatwa, nas atau hadis yang menghalalkan pelacuran hanya di kelantan sahaja.

PAS Kecoh Pasal Peninju Israel, Macam Mana Pulak Dengan Mamat Nie...???

Naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar menuntut penjelasan kerajaan berhubung pendedahan peninju Israel, Ilya Grad yang mendakwa telah memasuki Malaysia dengan bantuan menteri belia dan sukan untuk menyertai kejohanan The Challenger Muay Thai untuk stesen TV AXN.

Mahfuz berkata, perkembangan itu mengejutkan, apatah lagi apabila peninju kelas middleweight itu mendakwa bahawa pasportnya tidak dicop.
"Sebarang kemasukan rakyat ke negara Israel diharamkan, malah rakyat Malaysia masuk ke (Israel) juga diharamkan.

komen aku: Kecoh betul mamat tak cukup haul ni pasal peninju tomoi dari israel, tapi lupakah dia yang mamat ni walaupun dia bukan warga israel, tapi dia berkerja sama rapat malah kerap meminta duit israel untuk perbelanjaan partinya... mana lebih teruk, kedatangan peninju israel atau meminta bantuan israel???



Nik Nazmi Belasah Hukum Hudud...


Bila najib kata hukum hudud belum boleh di laksanakan lagi di malaysia kerana umno bukan memerintah secara bersendirian, umno mesti mendapat persetujuan parti komponen lain dalam barisan nasional, kalau depa tak setuju, macam mana umno nak laksanakan hudud, lepas tu kecoh pemimpin pas kata umno sebuah parti kafir dan umno mengikut telunjuk orang kafir.

Tapi pas lupa, dalam pakatan pun dap turut menentang hukum hudud tu bukan setakat dap malah pkr juga menentang pelaksanaan hukum itu, yang menentang bukan si kafir dalam pkr, tapi orang islam sendiri.

Nik nazmi, adun seri setia secara terang-terang mengatakan hukum hudud tak sesuai di buat di malaysia, tapi kenapa pas tak mahu kata nik nazmi kafir?

PAS Memang Taliban, Penyanyi GAY Di Tentang, Pemimpin GAY Di Julang...

Dr Asri berkata, halangan itu tidak perlu dan cukup sekadar meminta kerajaan tidak membenarkan orang Islam menyertainya.

"Lagipun itu diadakan di Genting (Highland), tempat arak dan judi (untuk) non-Muslim," katanya.

Pada 25 Oktober lalu, agensi berita antarabangsa AFP melaporkan seorang pemimpin Pemuda PAS menggesa kerajaan mengharamkan konsert Elton John pada 22 November kerana ia didakwa akan merosakkan akhlak umat Islam.

Ketua Pemuda PAS Pahang Shahril Azman Abdul Halim Al-Hafiz dilapor menegaskan homoseksual haram dalam Islam dan apa yang dilakukan John adalah maksiat.

komen aku: Macam mana pulak dengan anwar? dia pun gay jugak, malah di bukan aja gay dia bisexual, jantan pun dia sapu, betina pun dia balun, tapi pas masih tunduk mendengar segala arahan dari anwar, nampak sangat tindakan yang pas buat tu hipokrit dan double standart.

30 October 2011

Bahasa Jiwa Bangsa, Tengok Bahasa Nie Korang Tau La Bangsa Mane..


Malaysia dah merdeka 50 tahun lebih, tapi masih ada lagi orang malaysia yang tak reti berbahasa melayu dengan betul walau pun bahasa melayu adalah bahasa rasmi negara, pundek kan, buat malu je.

Inilah sebapnya kenapa kerajaan nak buat sekolah satu aliran, disamping mengelakan pelajar-pelajar menjadi rasis, sekolah satu aliran juga boleh membantu pelajarnya menguasai bahasa melayu dengan baik.

Banner ni sebenarnya bermaksud gadis jurujual di perlukan, tapi di sebapkan orang yang buat banner ni tak paham bahasa melayu maka banner tu jadilah bergini...

DYMM Sultan Johor Tegur Pelajar Universiti...


BATU PAHAT, 29 Okt ― Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar mengingatkan baginda akan melepaskan jawatan Canselor Universiti Tun Hussein Onn Malaysia jika penuntut terus terjebak dengan gejala tidak sihat seperti menyertai perhimpunan haram sehingga menggugat kestabilan negara.

Sultan Ibrahim bertitah para penuntut perlu bersyukur dengan peluang diberikan untuk menuntut ilmu dan tidak terbabit dengan aktiviti politik atau menjadi pengikut kumpulan politik jalanan yang antikerajaan.

“Saya ingin menegaskan di sini bahawa sekiranya gejala sebegini berlaku dalam kalangan pelajar universiti ini, pada masa akan datang saya tidak teragak-agak untuk melepaskan jawatan saya sebagai canselor universiti ini,” titah baginda dipetik Bernama hari ini.

Titah baginda, adalah lebih baik untuk “saya mengundurkan diri daripada nama saya turut tercemar dengan perbuatan yang akan memburukkan nama dan imej universiti ini.”

Baginda bertitah semasa menyempurnakan Istiadat Konvokesyen Ke-11 Universiti Tun Hussein Onn Malaysia di sini hari ini.

Sultan Ibrahim juga bertitah, antara gejala sosial yang sering dipaparkan akhbar membabitkan segelintir penuntut perempuan melakukan aktiviti tidak bermoral seperti menjual maruah diri semata-mata untuk memperoleh kemewahan dengan cara mudah.

Sehubungan itu, baginda berpesan kepada penuntut dan graduan agar menjadi manusia yang berpegang teguh kepada ajaran agama, serta berusaha mengharumkan nama universiti selain membalas pengorbanan dan jasa kedua ibu bapa tercinta.

komen aku: woii budak-budak, dengar tu apa yang sultan johor titah, apa korang tahu pasal politik? kencing pun bercabang nak main politik konon, settlekan belajar korang tu dulu, lepas belajar cari kerja, duit gaji tolong mak bapa korang yang susah payah beranak dan besarkan korang, korang tolong pembangkang bukan depa pernah suapkan nasi kat mulut korang atau bagi beras, bagi susu kat korang pun.

29 October 2011

Aziz Bari Terima Peluru... Porahh...

Kahh...kahh...kahh.... Nak tergelak aku dengar si profesor kangkung dapat peluru, biase la bro, orang terdesak memang macam tu, dia sendiri tulis surat ugutan, dia sendiri pos dan dia buat-buat terkejut konon ada orang bagi dia peluru, kalau betul benda ni serius, kenapa dia tunggu sampai esok baru nak buat polis report, kenapa tak buat hari ni? benda ni benda serius beb, melibatkan nyawa, boleh main postponed ke? bengong punya profesor.

Aku harap kalau dia buat polis report, polis siasat betul-betul profesor kangkung tu, tuduhan yang dia buat tu terlalu serius dan melibat sultan. ini orang dia sanggup buat apa sahaja untuk burukan institusi raja-raja melayu.
Published with Blogger-droid v1.7.4

AL-Fatihah

Nurul izzah di masukan ke UMMC kerana sakit, marilah kita sama-sama sedekahkan al-fatihah dan berdoa agar dia cepat sembuh dan boleh menjalakan tugas dia sebagai wakil rakyat, banyak janji-janji sewaktu pilihanraya yang dia taburkan masih lagi tak tertunai, kalau dia padam siapa nak laksanakan janji-janji tu...

28 October 2011

BUKTI Anwar & PKR Takut Pada Blogger Pro BN...

klik gambar untuk lebih jelas...

Ini salah satu bukti yang aku boleh tunjukan pada korang semua, bertapa takutnya anwar dan pemimpin pkr pada blogger pro bn, ini terjadi pada aku sendiri, anwar, wan ajijah dan pudin jerawat batu, tak boleh tahan dengan kritikan aku dalam twitter, pening nak jawab kritikan, depa block aku... punya la penakut, atas pentas ceramah cakap berdegar-degar, tapi kalau one by one dalam twitter kecut...

Ni baru jadi mp pembangkang dah tak boleh tahan kena kritik, macam mana agaknya kalau depa ni jadi kerajaan, aku rasa sapa yang kritik depa tu maunya kena ISA... maknanya kebebasan bersuara yang depa salakkan tu hanyalah retorik untuk bodohkan rakyat, hakikatnya inilah yang berlaku.

So kalau korang tengok video dibawah, ketakutan anwar pada blogger pro bn memang berasas...

BONGKAR: Fail Sulit Pakatan Pasal Hudud Di Dedahkan...

Baca dan fahamkan sendiri, pas canang nak buat hudud bukan pasal nak jalankan hukum ALLAH tapi sebenarnya ia hanya untuk pancing undi orang islam yang jahil agama. hudud tak ada dalam manifesto pakatan...

Perjumpaan Tertutup Anwar Dengan Rakan ABIM...

Korang dengar sendiri apa yang anwar goreng kawan-kawan dia dalam ABIM, dia kata dia not perfect, tapi cara dia serang orang lain macam la dia tu perfect sangat... semua orang salah, dia je yang betul...

Teresa Cock Tawarkan Menu Haram Pada Umat Islam...


Dengki dengan menu 1malaysia yang di perkenalkan oleh pm, teresa cock pulak nak buat benda yang sama, dia tawarkan menu rakyat dengan harga rm 2, Teresa berkata, menu yang berkonsepkan ‘vege’ (sayur-sayuran) tersebut jelas lebih baik dan murah berbanding Menu 1Malaysia yang lebih mahal.

“Menu yang Najib makan itu sebenarnya berharga RM6 sedangkan Menu Rakyat yang terdapat di restoran ini hanya RM2 untuk sepinggan nasi putih dan tiga lauk,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

Restoran Sayur-Sayuran Fortune Land yang terletak di Jalan Ipoh, Segambut itu adalah sebuah restoran Cina yang menghidangkan makanan berkonsepkan sayur-sayuran yang teresa mendakwa ia ‘halal’ untuk semua rakyat, termasuk umat Islam.

“Restoran ini adalah restoran sayur-sayuran, ia halal dan sesuai untuk semua golongan.

Tapi yang malangnya, owner kedai tu sendiri mengaku yang dia tak pernah memohon sijil perakuan halal dari jakim, macam mana teresa cock boleh kata restoran tu halal?

Kalau teresa bawa hadi awang dan nik ajis makan kat situ pun, pada aku tetap restoran tu tak halal pasal dia tak ada sijil halal, malaun todi dua ekor tu apa kira, politik punya pasal yang haram pun jadi halal.

Anwar Ke London Jumpe Perancang Yahudi Mintak Duit...

Anwar ke london jupe perancang yahudi, al-gore, biasa la tu kalau tak mintak duit yahudi untuk fund parti dia, mesti minta nasihat macam mana nak lepaskan diri dari kes liwat, dia nak pi mana pun pergi mampos sama dia la...

Tapi aku nak tanya anwar dan juak-juak pkr kat sini, anwar pergi ke london siapa yang sponsor? atau anwar pergi nak kapal terbang dan sewa hotel pakai duit dia sendiri, tapi aku yakin yahudi kawan anwar tu yang sponsor.

Anwar dalam twitternya kata dia bertemu al gore untuk bincang mengenai pembangunan mampan dan beretika, pendidikan bermutu, kahh...kahh...kahh... dia tu menteri pelajaran ke?

27 October 2011

Anwar Ibrahim Naik Hantu Dengan Bloggers Pro BN

Kahhh...kahh...kahhh korang tengok sendiri macam mana naik hantu anwar dengan bloggers pro bn, walau pun kami tak di bayar, tapi serangan yang di buat oleh bloggers pro bn lebih menyengattt dari bloggers pas dan pkr yang mendapat gaji bulanan. maklumat terbaru, pas memperuntukan sejumlah dana yang cukup besar kepada komentar-komentar dalam blog dan facebook, harga yang pas pusat letakan ialah rm 2.00 untuk komen dalam blog dan rm 1.50 untuk komen dalam facebook. soalnya halal ke rezeki mempertahankan seorang kaki liwat ???


Noh Omar: Bodohnya Adun Seri Muda Nie...


Assalamualaikum Salam Sejahtera dan Salam 1Malaysia

Saya merujuk kepada cabaran daripada Adun Sri Muda yang mempertikaikan insentif kepada petani yang gagal dibayar sebanyak RM110 Juta yang dibentangkan di dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010.

Terlebih dahulu kita perlu faham bahawa ketirisan dan hutang adalah dua perkara yang cukup berbeza, malangnya tidak difahami oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Muda, Suhaimi Shafie.

Akibat mahu 'menunjuk pandai' dengan cuba menyalahkan pihak lain kononnya berlaku ketirisan dalam pembayaran insentif kepada petani, saya sarankan supaya beliau belajar makna ketirisan dan hutang terlebih dahulu.

Beliau yang juga Ketua Penerangan PKR Selangor perlu membaca lebih teliti Laporan Audit Negara sebelum membuat kenyataan tidak cerdik yang boleh memalitkan arang di mukanya sendiri.

Laporan Ketua Audit Negara menyatakan bahawa kerajaan tidak membayar insentif berjumlah RM110 juta itu bukan bermaksud berlaku ketirisan.

Ketirisan boleh dikelasifikasikan sebagai berlaku penyelewengan dalam sesuatu peruntukan yang akan diberikan kepada rakyat.

Apa sebenarnya berlaku adalah wang peruntukan untuk petani tersebut telah habis dibayar selaras dengan bajet yang diperuntukkan kepada kementerian.

Malangnya jumlah insentif adalah melebihi jumlah yang yang diperuntukan oleh kerajaan dan ini bermakna kerajaan masih berhutang lagi dengan petani dan peruntukan telahpun diberikan oleh YAB PM pada bajet 2012 untuk menyelesaikan baki tersebut.

Kita juga harus melihat lebihan permintaan insentif kepada petani adalah satu kejayaan Kerajaan Pusat yang bersungguh-sungguh mahu meningkatkan hasil pertanian melalui Dasar Jaminan Bekalan Makanan yang memperuntukkan sebanyak RM1.6 billion hanya untuk memastikan hasil petani semakin baik dari masa ke semasa.

Kerajaan juga mensasarkan peningkatan pada pada tahun 2010 iaitu sebanyak 2.95 juta tan berbanding 2.57 juta tan setahun pada tahun 2008. Maklumat lanjut berkenaan Dasar Jaminan Bekalan Negara boleh dirujuk di laman web rasmi kementerian. Sila klik sini.

Kerajaan juga telah membekalkan pelbagai jenis bantuan seperti baja-baja yang berkualiti, bantuan kapur, kawalan serangga perosak, menaik taraf sistem saliran dan sebagainya tidak termasuk bantuan subsidi lain untuk kemudahan petani di seluruh negara.

Ini jelas menunjukkan bahawa perancangan yang dibuat telah membuahkan hasil dan buktinya adalah peningkatan permintaan insentif petani melebihi daripada peruntukan yang dicadangkan oleh kementerian kepada Kerajaan Pusat.

Kenyataan dangkal Suhaimie itu jelas sebagai satu cubaan untuk menutup isu kenaikan elaun kepada wakil rakyat Selangor tetapi didakwa oleh MB Selangor sebagai insentif.

Ini juga salah satu kenyataan hipokrit pemimpin PKR yang hanya nampak 'kuman di seberang laut tetapi bangkai gajah depan mata' buat tidak tahu sahaja.

Suka saya cadangkan kepada Suhaimie Shafei supaya membuat kajian terperinci sebelum mempetikaikan sesuatu yang akhirnya memperlihatkan sikap kurang cerdik beliau kepada rakyat khasnya.

Pena Noh Omar
Kelana Jaya

Pengumuman Penting Dari MB Selangor Untuk Rakyat Selangor.

Kepada semua rakyat selangor, dengar sini baik-baik, mb selangor khalid ibrahim akan menunaikan segala janji-janji dalam manifesto pakatan yang di buat sewaktu pilihanraya umum lepas.

Antara janji-janji yang akan di tunaikan oleh mb dan kerajaan negeri ialah,

1. bantuan rm 75 sebulan bagi setiap anak yang di hantar ker nurseri.
2. bantuan rm 50 kepada seorang anak yang di hantar ke tadika.
3. menghadiahkan rm 1000 kepada setiap anak selangor yang berjaya melanjutkan pelajaran ke ipta dan ipts.
4. memberi bantuan kepada anak muda selangor yang nak berkahwin.
5. mencarum kedalam takaful untuk warga emas sebanyak rm 2500, sila bawa kad pengenalan.
6. elaun kepada ibu tunggal.
7. memberi elaun kepada suri rumah yang menjaga anak sepenuh masa.
8. memberi rumah kepada setiap rakyat selangor masih tidak memiliki rumah.

Segala janji-janji dalam manifesto pilihanraya itu akan di bayar secara back dated bermula dari tarikh kerajaan pakatan memerintah negeri selangor sehingga tarikh 31 oktober 2011, tuntutan bayaran boleh di buat di kauter-kauter yang akan di buka di ruang legar suk.

Sebenarnya pembayaran ini terhad untuk ahli dan suku sakat pemimpin dan penyokong pakatan sahaja, tapi di sebapkan banyak juga orang yang tak berparti duduk dalam negeri selangor, maka aku dedahkan juga la.

Nik Ajis Tersenyum Lihat Budaya Majusi Jadi Amalan Mahasiswa Islam...

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil. Muzakarah telah memutuskan bahawa:

Islam melarang umatnya daripada terlibat dalam apa jua amalan yang bersifat ritual atau upacara agama bukan Islam.

Umat Islam dilarang menyertai aktiviti Candlelight Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam. rujuk sini.

Apa komen nik ajis bila tengok budak-budak mahasiswa pro pembangkang buat candlelight vigil? dia hanya tersenyum sambil melurut-lurut janggutnya sambil berkata... "segala dosa kamu nanti akan terhapus sesudah kamu mengisi borang keahlian pas"...


Tak Kira Siapa Yang Perintah, Cina Tetap Tolak Hudud...

Menurut Ridhuan Tee Abdullah kajian menunjukkan ke atas kaum berbangsa Cina di Malaysia mendapati golongan itu cenderung untuk memilih pemimpin yang korup berbanding pemimpin yang menegakkan negara Islam.

"Mana satu yang kaum Cina suka antara PAS dan UMNO, dia (kajian) kata kaum Cina sedia maklum kepimpinan UMNO itu korup, PAS satu kepimpinan yang berintegriti, tetapi antara kepimpinan negara Islam dengan kepimpinan korup, kaum Cina akan memilih calon yang korup daripada memilih calon yang akan menegakkan undang-udang Islam."

Ridhuan berkata demikian dalam Wacana Sinar (Siri-8) Hudud-Dilema dan Pelaksanaan dipremis Kumpulan KarangKraf di sini hari ini.

Ridhuan menggambarkan persepsi seumpama ini adalah antara kekangan yang membataskan pelaksanaan hudud di Malaysia.

"Saya melihat persepsi masyarakat cina terhadap Islam ini tidak nampak peningkatan yang begitu baik, kita lihat tersebut tidak berubah."

Ridhuan turut mempersoalkan sejauh mana umat Islam bersatu sebagai persiapan mendepani persepsi negatif bangsa lain terhadap Islam.

Mendepani permasalahan ini, Ridhuan antaranya berpandangan agar PAS dan UMNO bergabung untuk sama-sama memainkan peranan melaksanakan hudud.

"Tidak ada cara lain, mereka perlu duduk semeja bincang masa depan agama kita ini supaya tidak dipijak-pijak sedemikian rupa."

Wacana Sinar antara lain menampilkan Exco Pembangunan Islam, Pendidikan dan Dakwah Negeri Kelantan, Mohd Amar Nik Abdullah dan Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia, Mohd Isa Abd Rasip sebagai panel. MPP Online

komen aku: pas sudah tahu yang cina memang tolak hudud dan pas tahu, punca utama umno tak boleh jalankan hukum hudud kerana cina menentang, tapi pas tetap juga jaja nak buat hukum hudud, kerana itu sahaja modal politik yang pas ada...

26 October 2011

Wakil Rakyat PKR Yang Tak Sehaluan Akan Di Gugurkan...

PETALING JAYA: Beberapa wakil rakyat PKR Selangor dijangka digugurkan dalam pilihan raya umum ke 13 akan datang, kata sumber. Mereka akan digantikan dengan orang baru yang muda dan lebih berwibawa, tambah sumber itu lagi.
PKR Selangor memenangi lapan kerusi Parlimen dan 14 kerusi DUN dalam pilihan raya umum 2008.
Adun PKR Ijok, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dilantik sebagai menteri besar Selangor dalam kerajaan campuran membabitkan PAS dan DAP.

Bagaimanapun, Setiausaha PKR Selangor, Amiruddin Shaari ketika dihubungi berkata, PKR mahu meletakkan ramai calon baru dalam pilihan raya ke 13 nanti.

“Yang ada (wakil rakyat) sekarang baik tetapi kita mahu yang lebih baik yang tidak menimbulkan masalah selain mereka yang dekat dengan rakyat.

“Tetapi siapa yang gugur, siapa yang tidak bertanding akan diputuskan oleh Presiiden (Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail),
“Mungkin ada calon baru bertanding di kawasan yang dimenangi PKR atas faktor wakil rakyat sedia ada menarik diri dan tidak mahu bertanding lagi,” katanya ketika dihubungi hari ini.
Nilai calon

PKR Selangor diketuai timbalan presiden, Azmin Ali yang juga ahli Parlimen Gombak dan Adun Hulu Kelang kedua-duanya terletak di negeri Selangor.

Adun Batu Caves itu berkata, PKR negeri tidak mahu wakil rakyat yang mempunyai masalah dengan rakyat.
Beliau juga menjelaskan, PKR telah mula menerima senarai calon dari cabang dan individu yang berminat menjadi calon PKR.

“Kita akan menilai mereka sebelum dipilih,” tambahnya.
PKR kehilangan kerusi parlimen Hulu Selangor apabila wakilnya Datuk Zainal Abidin Ahmad meninggal pada awal tahun lalu.
Dalam pilihan raya kecil calon PKR Datuk Zaid Ibrahim kalah kepada calon BN dari MIC, P Kamalanathan.
Manakala Adun PKR Pelabuhan Kelang Badrul Hisham Abdullah pula keluar parti tahun lalu. MNN

Akhbar Cina Istihar Perang Dengan Blogger Melayu...

Pas, pkr dan dap menggunakan senjata terakhir mereka yaitu akhbar berbahasa cina untuk menyerang blogger pro kerajaan, setelah cybertrooper mereka gagal dan kalah dalam perperangan cyber, maka akhbar cinalah menjadi senjata mereka untuk memburukan kerajaan yang ada sekarang, mereka tahu, apa sahaja berita fitnah dan hasutan yang di keluarkan oleh oleh akhbar cina jarang di ulas oleh para blogger berikutan masaalah bahasa.

Terima kasih aku kepada rakan blogger mymassa kerana mendedahkan perangai buruk sebuah akhbar cina yang menuduh blogger pro kerajaan sebagai rasis dan tak berakhlak, macam lah perangai pemimpin pembangkang yang mereka sokong tu berakhlak sangat.

Akhbar cina sejak dari tahun 1998 sebenarnya kerap menipukan sentimen perkauman, banyak cerita-cerita yang di keluarkan oleh akhbar cina sebenarnya fitnah berniat memburukan kerajaan, tapi malangnya berita fitnah mereka itu gagal di terjemahkan kerana masaalah bahasa.

Malah tidak keterlaluan, kebelakangan ini akhbar cina meniupkan sentimen anti bangsa, akhbar cina kerap menonjolkan kebaikan dan kehebatan kerajaan cina di zaman revolusi tanah besar, soalnya kenapa akhbar itu menonjolkan kehebatan kerajaan revolusi cina? adakah kerajaan malaysia yang ada sekarang ini tidak baik pada orang cina?

Politik Lucah Vs Pelakon Filem Lucah...

Sebuah NGO yang berpangkalan di Pulau Pinang kecewa dengan tindakan ahli-ahli politik Melayu yang tergamak melemparkan dakwaan keji serta menjijikan berbentuk seksual bagi menamatkan kerjaya politik lawan masing-masing.

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang, Rahmad Isahak berkata permainan politik ini “desperado” itu tidak akan memberi manfaat kepada masyarakat.

“Orang Melayu harus diyakini bahawa politik lucah dan porno bukanlah falsafah perjuangan pemimpin-pemimpin Melayu di Malaysia,” kata Rahmad pada sidang akhbar di Pulau Pinang hari ini.

komen aku: inilah realiti politik, politik dulu bersih, tapi pas kata politik itu kotor, sekarang ni politik dah jadi betul-betul kotor, ini semua pas punya pasal.

25 October 2011

TERKINI: Hasan Ali Di Ugut Supaya Tidak Berceramah Di Pentas Debat Rakyat Malam Nie..


Maklumat terbaru yang aku dapat dari penganjur debat rakayat, GAPS, mereka di maklumkan yang hasan ali tidak dapat berceramah bersama zul nordin malam ini di gombak.

Menurut sumber dari pihak penganjur, hasan ali memberitahu pihaknya yang dia mendapat tekanan dan ugutan dari berberapa individu dalam pas selangor dan pas pusat supaya tidak hadir dan memberi ceramah di pentas debat rakyat malam ini.

Amatlah rugi rakyat selangor tidak mendapat cerita sebenar mengenai isu gereja DUMC dari mulut hasan ali sendiri, mungkin penceramah malam ini akan mengulas cerita hasan ali di ugut oleh pimpinan pas.
Published with Blogger-droid v1.7.4

PANAS: Koh Tsu Koon Akan Cabar Guan Eng Pada PRU Akan Datang.

Kuala Lumpur 25 Okt Presiden Gerakan Tan Sri Dr Koh Tsu Koon menegaskan beliau sedia untuk bertanding menentang Ketua Menteri Lim Guang Eng demi maruah parti selepas mendapat sokongan dari pelbagai pihak agar beliau bertanding pada pilihan raya umum ke-13.

Menurutnya Tan Sri Dr Tsu Koon beliau telah memaklumkan harsat menentang Lim Guang Eng pada PRU 13 kepada YAB Perdana Menteri dan juga kepada seluruh kepimpinan Gerakan. Menurut beliau lagi PRU 13 mesti bersedia meletakkan calon yang lebih agresif membawa pembangunan secara total kepada masyarakat di Pulau Pinang dan beliau sanggup mengambil amanah tersebut dengan bertanding menentang Lim Guang Eng yang bukannya berasal dari Pulau Pinang.

“Saya secara peribadi berhasrat bertanding menentang Lim Guang Eng tidak kira dimana kerusi yang beliau akan tandingi di Pulau Pinang. Saya anak kelahiran Pualu Pinang dan bukan orang luar yang tidak mengeatahui bentuk persekitaran yang ada di negeri Pulau Pinang.

“Saya yakin dan percaya mempunyai sokongan penuh daripada masyarakat di Pulau Pinang walaupun pengundi cina masih kurang memberikan sokongan kepada Barisan Nasional” katanya sambil menambah beliau berbuat demikian bukan kerana desakan beberapa pemimpin Gerakan pusat sebaliknya matlamat BN meraih kembali sokongan rakyat Pulau Pinang".

“Saya tidak akan beritahu anda apa yang hendak saya lakukan dalam menghadapi Ketua Menteri Pulau Pinang sekarang ini tetapi saya memberi anda jaminan, saya bersedia untuk memastikan Liam Guang Eng tewas pada PRU 13 nanti,” katanya.

Dalam sidang media itu juga Koh turut menemplak Lim Guang Eng yang masih lagi tidak melakukan kewajipan sebagai seorang Bapa dengan melaporkan kepada pihak Polis akan laporan yang dikeluarkan oleh Blogg Blogg mengenai insiden anaknya dilaporkan meraba payudara seorang remaja. Menurut Koh "sebagai bapa yang bertanggungjawap dalam keluarga beliau Ketua Menteri harus bertindak dengan membuat laporan Polis bagi memberikan ruang untuk PDRM menjalankan siasatan akan insiden tersebut. Jika ianya terbukti satu fitnah maka ianya terpulang kepada Ketua Menteri untuk mengambil tindakan yang selanjutnya ke atas para Blogger yang dinyatakan."

Turut di ulas Koh "Lim Guang Eng tidak mampu menyelesaikan isu keluarga dan adalah satu hal yang amat memalukan seluruh rakyat Pulau Pinang apabila sebagai seorang Ketua Menteri beliau tidak mampu membersihkan nama keluarga yang juga turut mewakili rakyat Pulau Pinang yang mana beliau selaku Ketua Menteri.

GEMPAR: Hasan Ali Akan Berceramah Bersama Zul Nordin Malam Nie...


Sekali lagi pas menerima penampar jepun dari hasan ali, kalau sabtu lepas, exco kerajaan negeri selangor itu hadir ke perhimpunan sejuta ummat yang di fatwakan haram oleh dewan ulama pas, hari ini hasan ali buat kejutan lagi.

Beliau di jangka berkongsi satu pentas dengan zul nordin di program debat rakyat di parlimen gombak malam ini, setakat malam tadi selepas ceramah zul di meru, hasan ali nampaknya sudah menyatakan yang dia akan turun ke program itu jika tiada aral melintang.

Menurut GAPS selaku penganjur debat rakyat, sekiranya hasan ali turun berceramah malam nanti, pihak penganjur meminta dia memfokuskan ceramahnya mengenai isu yang terhangat di pasaran sekarang, isu gereja dumc.

Memang mantap kalau hasan ali boleh turun ceramah malam ini, kita semua boleh dengar sendiri cerita sebenar mengenai isu gereja dumc, harap-harap hasan ali tak keberatan untuk hadir malam ini.

24 October 2011

HIMPUNAN SEJUTA UMAT, Cara Wartawan Media Asing Berpakaian...

Inilah cara wartawan media asing perpakaian sewaktu HIMPUNAN sejuta ummah di stadium shah alam sabtu lepas, mereka langsung tak hormat pada program tu...

Cara berpakaian macam cover perhimpunan bersih...

DENDAM: Karpal Minta Guan Eng Di Penjara...

Karpal Singh hari ini berkata Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng boleh dipenjarakan jika beliau ingkar terhadap keputusan Mahkamah Persekutuan yang memutuskan bahawa penduduk Kampung Buah Pala perlu mengosongkan rumah masing-masing pada tahun 2009.

Mahkamah Persekutuan pada Ogos, 2009, tetap dengan penghakimannya pada 24 Jun bahawa penduduk kampung berkenaan wajib meninggalkan rumah masing-masing dan menyerahkannya kepada pemaju yang telah diberi kelulusan membangunkan semula kawasan tersebut.

Berdasarkan penghakiman itu, Karpal mengakui bahawa Pakatan Rakyat tidak mampu menunaikan janji-janji yang dibuatnya kepada penduduk kampung itu, walaupun pemimpinnya, termasuk ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berikrar akan mempertahankan kampung berkenaan.

"Ramai yang bertanya, apa yang berlaku kepada janji-janji? Macam mana dengan janji Lim yang berkata kami akan mempertahankan kampung itu? Betul, semua kita berkata begitu," kata peguam veteran itu.

Jom kita tengok balik janji-janji pakatan sebelum dapat kuasa.

Kenapa Guan Eng Tak Berani Report Polis...???

Aku cukup tertarik dengan kenyataan yang tpm bagi pasal anak guan eng ramas nenen kawan sekolahnya, antara kenyataan tpm ialah,

dia meminta Lim, Ketua Menteri Pulau Pinang, membuat laporan polis dan membiarkan polis menjalankan siasatan bagi menjelaskan keadaan sebenar kerana penafian sahaja tidak mencukupi.

Penafian adalah tidak mencukupi. Kalau tidak buat, minta polis untuk menyiasat dan bersihkan nama, katanya.

So sekarang ni ada berani ke guan eng nak buat polis report?

Pembangkang kata gambar pompuan yang di paparkan dalam blog tu bukan gambar mangsa, memang betul pun, gambar pompuan tu hanya sebagai dummy, tapi kenapa pembangkang tak nafikan gambar budak jantan tu bukan anak guan eng, maknanya gambar budak jantan tu betul la anak guan eng...

Senang cerita, pembangkang dah buta-buta masuk perangkap.

VIDEO: Hudud PAS Benarkan Liwat Isteri, Ulama PAS Pun Bersetuju Dengan Zul Nordin...


Memang terkejut bila baca enakmen undang-undang hudud pas untuk negeri kelantan dan terengganu, tiada hukuman sekiranya si suami meliwat isteri mereka.

Sewaktu sidang parlimen minggu lepas, ahli parlimen kulim bandar bahru, zul nordin membangkitkan isu ini, tapi yang bangun mempertahankan hudud pas tu hanyalah puak-puak edorgan dalam pas seperti salahudin ayub dan dr dzulfefly, soalnya sekarang ni mana alim ulama dalam pas yang menjadi ahli parlimen seperti ustaz taib azamuddin dan lain-lain. kenapa mereka tak bangun mempertahankan hudud pas?

Kalau betul lah undang-undang yang pas reka tu mereka katakan itu hukum hudud Islam, sudah tentu alim ulama dalam pas bangun dan mempertahankannya, tapi itu tidak berlaku pun.

23 October 2011

Anak Muda Benci MURTAD, Anak Muda Benci PAS...

Sekitar HIMPUNAN sejuta ummat di stadium shah alam semalam.

Yang datang semalam rata-rata adalah anak muda, mereka datang kerana rasa terpanggil untuk bersama-sama umat islam yang lain menentang murtad, di saat khalid samad mempertahankan tindakan gereja DUMC, mereka hadir beramai-ramai untuk memberikan sokongan dan memberitahu kepada khalid samad yang mereka semua anti murtad.

lagi gambar di facebook aku...










22 October 2011

Update: Penutup HIMPUNAN Sejuta Ummat.

Hassan ali membaca doa penutup majlis, sebelum itu, ustaz harussani menyampaikan ceramahnya, kesilapan penganjur kerana terlalu banyak yang berceramah, sepatutnya ustaz harussani di berikan lebih masa. Harap perhimpunan sebegini di teruskan lagi.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Update: Confirm Hasan Ali Datang..

Bekas persuruhjaya pas selangor, hasan ali hadir ke perhimpunan sejuta ummat, maknanya dia persetankan segala arahan dan amaran kepimpinan pas pusat.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Update: Flyers Provokasi Sudah Mula di Edar.

Petugas HIMPUN berjaya mengesan ada individu yang mengedarkan flyers provokasi, tak tau sapa yang edarkan tapi kandungan dalam flyers tu menyeru umat islam berperang dengan kristian, dah ada orang cuba menggangu perhimpunan aman ini, mungkinkah pas cuba sabotaj???
Published with Blogger-droid v1.7.4

Update: Himpunan Sejuta Umat...

Orang ramai makin memenuhi stadium shah alam, banyak kelihatan ahli-ahli pas yang datang, dapa selamber je pakai baju pas, aku tak pasti depa ni sengaja cari publisiti murahan atau depa ni dah menyampah dengan pemikiran bodoh kepimpinan mereka, so depa langgar je arahan pemimpin tertinggi depa.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Update: Himpunan Sejuta Umat.

Orang ramai sudah mula hadir ke stadium, kelihatan mereka yang datang tu kebanyakannya datang dengan keluarga. Ceramah akan bermula pada jam 3 petang nanti. Bacaan ayat suci al-quran berkumandang di stadium shah alam, program pas pun tak baca quran beb....
Published with Blogger-droid v1.7.4

HIMPUNAN SEJUTA UMAT, Aku Akan Buat Live Update...

Aku akan buat live update perhimpunan sejuta umat di stadium shah alam, update berita dan gambar akan bermula jam 2 petang sehinggalah tamat, sesiapa yang tak berkesempatan datang ke perhimpunan yang bersejarah bagi umat islam di malaysia ni boleh la jengok-jengok blog aku...Insyaallah...

21 October 2011

Perhimpunan Esok Mungkin Di Batalkan...

Berita terbaru yang aku dapat dari suk, teresa cock sedang cuba mempengaruhi khalid ibrahim supaya menutup dan mengunci pintu stadium shah alam, alasan teresa cock perhimpunan itu boleh mencetuskan rusuhan kaum dan perbalahan antara agama.

Nampak sangat pakatan tertekan dengan perhimpunan esok, aku yakin ini bukan suara teresa, tapi pas minta teresa bersuara untuk mereka, pas akan di lihat paria kalau perhimpunan tu berjaya.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Syaitan Bertopengkan Ulama Rampas Tanah Orang Islam Di Hulu Kelantan..

Rakyat kelantan menderita selama 20 tahun pemerintahan pas di kelantan, ulama yang di sangka pewaris nabi rupanya syaitan pewaris iblis, dulu aku pernah dedahkan video macam mana kerajaan pas kelantan merampas tanah-tanah milik orang asli di kawasan lojing, kes rampas tanah ni bukan hanya setakat berlaku di lojing tapi merebak sehingga ke hulu kelatan.

Kerajaan pas kelantan yang di kepalai oleh nik ajis sanggup merampas tanah milik orang melayu yang sebangsa dan se agama dengan dia, sudahlah tanah di rampas, mereka di usir pula keluar dari kampung halaman, syaitan sungguh manusia yang di agap ulama oleh penganut agama pas ni, ikuti luahan penduduk yang tanahnya di rampas oleh syaitan yang bertopengkan ulama ini.

Maklumat Terkini Penahanan Sam Ketot.

Sam ketot sebenarnya di tangkap ketika lari menyorok dalam toilet masjid, polis berjaya juga mencari dia, soalnya kenapa sam lagi dalam toilet...???
Published with Blogger-droid v1.7.4

GEMPAR: Sam Ketot Di Tangkap.

Maklumat terkini yang aku dapat, sam ketot terkencing di tangkap oleh polis sewaktu demo di UIA lepas jumaat tadi.
Published with Blogger-droid v1.7.4

SMS Hasutan Dari Teresa Cock...

Sms ini di forward kan pada aku semalam, di katakan sms ini di hantar oleh teresa cock kepada semua penganut agama kristian tentang bahayanya perhimpunan sejuta umat yang akan berlangsung sabtu ini, korang baca sendiri sms tu, gila khinzir punya dia menghasut.

"Dear bro and sister in Christ, following the statement by Sultan of Selangor on Jais raid in DUMC, there'll be a big anti-Christianity rally in Shah Alam stadium on 22/10/11 Saturday 2pm organized by Pakida, Perkasa etc. We're afriad this will intensify tension between Muslim and Christians. PAS will issue a statement tomorrow that urge members not to participate.
Pls pray for god's intervention.....

Apa tujuan teresa cock sebar sms ini? untuk menakut-nakutkan penganut kristian? untuk menghuru-harakan negara? korang fikirlah sendiri...

VIDEO: Muammar Gadafi Di Bunuh Oleh Sekutu Anwar...


Pejuang islam muammar gadafi telah di bunuh oleh sekutu anwar ibrahim, amerika laknatullah, mari sama-sama kita hadiahkan AL-Fatihah kepada beliau, semoga ALLAH mencucuri rahmat keatas rohnya. Amin....