Kenyataan Media, Bapa Saiful, Mangsa Liwat Anwar Ibrahim

Kenyataan Media Azlan

1) Saya Azlan Mohd Lazim, bapa kepada mohd saiful berasa sangat kecewa dgn kenyataan bar council yang menyarankan agar pihak Peguam Negara tidak mengemukakan rayuan berhubung keputusan kes anak saya yang diputuskan mahkamah pada 9/1/2012.

2) Pada hemat saya, tindakan Majlis Peguam itu dilihat sebagai langkah untuk menidakkan hak seorang warganegara untuk diadili, dan didengar rayuannya sehingga ke peringkat yang tertinggi menurut Perlembagaan Malaysia.

3) Majlis Peguam seharusnya bersikap 'neutral' dalam melihat suatu proses keadilan berlangsung dan bukannya dengan menghalang proses keadilan berlangsung.

5) Adakah gesaan tersebut melambangkan pendirian semua peguam-peguam di Malaysia atau hanya pendirian tertentu individu-individu yang menduduki kerusi Majlis Peguam yang berkepentingan politik?

6) Mengapa Majlis Peguam selama ini pernah tidak bantah pihak tertuduh dalam perbicaraan kes ini yang ikut rekod telah membuat 36 kali rayuan? Ini baru kali pertama pihak kami mohon untuk buat rayuan sudah mahu dihalang. Mengapa ada 'double standard'? Adakah kerana anak saya hanya seorang insan kerdil, bukan seorang VIP, ahli politik, hak beliau dinafikan dengan begitu sahaja?

7) Demi anak saya, saya merayu agar pihak Peguam Negara tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukan rayuan.

8) Sebagai bapa, Saya akan terus bersama anak saya dan berjuang untuk memastikan aduan anak saya ini mendapat pengadilan seadil-adilnya bagi mengembalikan nama, maruah beliau, juga seluruh keluarga saya.

AZLAN MOHD LAZIM
11 Januari 2012

Comments

Anonymous said…
Fuck you bar council. Mari kita berdemo depan bar council celaka laknat tu. hsram jadah punya babi council tu. Kita hntar memorandum kepada bar council jsngan berat sebelah. Kerajaan sepatutnya bubar babi council kerana tidak bersikap adil.
Anonymous said…
kalau hari itu penyokong untuk anwar berjuang bermatian, maka hari ini mari kita ramai2 berjuang untuk keadilan Saiful pula.Mungkin ada cerdik pandai yang boleh buat AJK untuk keadilan Saiful secara tersusun..saya pasti ramai akan menyertainya..
SiamangBukit said…
Saya sokong. Mari kita berdemo depan Bar Council yang merupakan alat perjuangan pembangkang. Depa ingat depa belajar Law mereka ingat mereka pandai sangat. LANCAU LAH!
Anonymous said…
heh! kirim salam lah kalau bar council nak bersikap neutral. kalau kepala otak tak cukup liberal sure dia orang ni pandang punya.

harap-harap bar council ni pun akan ditimpa bala.
Anonymous said…
ada peluang lagi... percayalah segala yg di lakukan akan dipersoalkan nanti...tak kemana tu
Anonymous said…
Majlis Neutral...Ha..Ha..ha !

Itu majlis Lanchau TAK POTONG la..ada taik palat berjerikat..!

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID