Khalid Samad Berak Kapur Bila Dapat Tahu 2000 Datang Ceramah Hasan Ali Semalam...

Hampir 2000 orang datang ke ceramah hasan ali di dewan rukun tetangga di seksyen 17 shah alam, ingat!!! seksyen 17 adalah kubu kuat khalid samad dan dia menang undi tertinggi di kawasan itu, rata-rata yang hadir semalam adalah penduduk tempatan.

Hasan ali semalam berganding dengan datuk aidit ghazali dan ustaz hasan basri, bekas ketua penerangan pas selangor, dalam ceramah semalam buat pertama kalinya hasan ali mengakui fahaman liberalisme, pluralisme dan amalan sex songsang memang dibawa oleh anwar ibrahim.

Dan juga hasan ali memberikan pesanan kepada seluruh penduduk shah alam supaya jangan berikan walau satu undi pun kepada khalid samad, kerana khalid samad lah menjadi batu penghalang dalam menguatkuasakan syariat Islam di selangor.





Datuk aidit ghazali, penceramah bebas...



Ustaz hasan basri, bekas ketua penerangan pas selangor, mat sabu cukup menyampah dengan dia nie...




Malam nie hasan ali akan berceramah di kawasan dr haron din, di bangi, menurut sumber, haron din akan datang untuk membacakan doa pada majlis itu...









Antara crowd yang hadir, kesemuanya orang tempatan dan pengundi shah alam, kompom khalid samad berak kapur lepas nie...




Memohon doa kepada ALLAH supaya akidah umat Islam di malaysia dilindungi dari segala anasir dan fahaman-fahaman yang dibawa oleh anwar dan kuncu-kuncunya...



Comments

Anonymous said…
SATU SOALAN NAK TANYA HAMPA SEMUA...

SAPA MEMERINTAH TANAH MELAYU SELAMA LEBIH 50 TAHUN?

DAP ATAU PKR ATAU PAS KA?

KALAU BUKAN MEREKA, SAPA?

KENAPA MEREKA YANG BERKUASA SEKIAN LAMA INI, HANGPA SEMUA TAK PERSOALKAN TINDAKAN DAN TANGGUNGJAWAB MEREKA UNTUK MENTARBIYAHKAN ANAK2 MELAYU SEJAK BERDEKAD LAMANYA?

KENAPA HANGPA MENUDUH PARTI YANG TIADA KUASA INI BERTANGGUNGJAWAB KE ATAS KEMURTADAN UMAT ISLAM. APA MEREKA BOLEH BUAT UNTUK GUBAL UNDANG2

MANA PERGINYA PEMIMPIN MELAYU UMNO YANG MENGANGKAT KERIS MEMPERJUANGKAN ISLAM? ANGKAT KERIS PERJUANG ISLAM??? SILAP.. MEMPERJUANGKAN MELAYU?

KENAPA HANGPA YANG NAMPAK 'CERDIK' INI TAK BERHIMPUN DEPAN RUMAH NAJIB MENGANGKAT KAIN, MEMIKUL CANGKUL MENDESAK NAJIB YANG BERKUASA INI MELAKUKAN TRANSFORMASU TERHADAP SISTEM PEMERINTAHAN YANG ADA SEKARANG KPD LEBIH ISLAMIC?

MALANG HANGPA SEMUA INI..... BERTINDAK TANPA BERFIKIR?
Anonymous said…
undang2 sudah ada....yg jadi masalahnya dr hassan nak kuatkuasakan undang2, tetapi dihalang....siapa yg menghalang?.. Najib ka atau si khalid and the gang....
Anonymous said…
itu budak yg hang-hang tu mmg bahalol!!! mmg krjaan umno yg mmerintah tapi pelesit dap cina dol dan anuwar bikin kacau kalu nk buat penguatkuasaan!! hang paham ka?!!! SOHAIII...
Anonymous said…
Nampak sangat yagn tulis panjang lebar tapi dengkel ilmu. Enakmen Syariah Negeri Selangor bawah bidang kuasa kerajaan negeri Selangor. Bukan kerajaan Pusat. Jadi Hangpa dah ada kuasa ubah lah mana mana enakmen yang tak betul dan salah yang kerajaan BN dok buat selama ini. Hangpa dah 3 tahun pegang kuasa negeri Selangor apa hangpa buat pasal Agama Islam kalau bukan Hassan Ali yang ikhlas nak laksanakan Islam di Selangor tu... nak harap Khalid Samad? Apa hangpa kaji atau tidak enakmen Syariah Negeri Selangor? ker bukak pun tidak??? nah pegi baca apa kerajaan BN dah buat selama ni...http://www2.esyariah.gov.my/esyariah/mal/portalv1/enakmen/State_Enact_Ori.nsf/0/7b9650d84cbe7ea048257057000254e8?OpenDocument... Hangpa buat apa pasal Islam? Cakap dan jual Islam jer laaa.....
Anonymous said…
PAS jual islam
Anonymous said…
bengap anon 1:27pm tu rupanya..

tula org suh baca utusan

dia g baca harakah..kan dah jadi bahalol

takpe anon 1:27pm..duk la hang dalam lubang busuk pemimpin hang tu
anak bandar shah alam said…
Anon 1.27

Hangpa kalau duduk kat ceruk tok kun tak payah lah nak cerita pasal selangor yang jauh lebih maju ni.

Masa Umno pegang Selangor dulu, maksiat memang ada tapi tak lah seteruk macam zaman PR pegang.

La ni Pucong, PJ, Kajang, Balakong, Serdang tu dah jadi macam mini hadyai.

Yang ana lebih heran, khalid samad oang pas ni lah yang jadi kapala sokong Dap dan anwar lewat.
Anonymous said…
Semasa Hasan Ali dlm kerajaan Selangor di dah buat sebaik2nya diperingkat negeri kerana hal ehwal agama adalah kuasa negeri.Dia seorang aje lawan yg lain - fakir,liberal, songsang dll,semuanya tentang Islam.Jgn salah kan dia, salahkan org Melayu Islam yg sebahagian nya terlalu tabsub nak ke Putrajaya.Pukul habis, haram halal semua jadi asalkan tujuan ke Putrajaya tercapai.Ranap lah negara jika kita dipimpin oleh seorang ketua negara songang dan akidah terpesong dan selalu cakap bohong...pura2 jadi org alim.Sedarkan Melayu Islam yg dah terpesong akdah....wassalam.
Anonymous said…
Kita MESTI belajar dari sejarah lalu supaya ia tidak berulang.

Memang betul UMNO mentadbir Selangor dah lebih 50 tahun ... memang ade perkara mungkar ... boleh kita ubah yg mungkar itu sekarang ?

Agak mustahil kan !!!

Jadi bila ade gerakan utk pertahan Islam di Selangor ... kita MESTI sokong utk masa depan anak dan cucu cicit kita.

Jika kita tak sokong ... ape jawapan kita diakhirat kelak ?
Anonymous said…
HEI ANON 1:27 APAKAH KAU MEROSAKKAN AKIDAH KAU DENGAN JELAS KAU MENTAFSIRKAN PAS ITU ISLAM DAN ISLAM ITU PAS ,ANON 1:27 KAU DAN KUNCUKUNCU SETERU ALLAH YANG MENGAMALKAN LIBERILISMA ,PLURALLISMA.KENAPA HASSAN ALI YANG BERMATIMATIAN NAK MEMPERTAHANKAN ISLAM KAU PANDANG JIJIK TAPI ANWAR MENGATAKAN SEMUA AGAMA SAMA DAN MENJILAT JUBOR PALESTIN TAK KAU TERAJANG KELONGKANG .AKU NAK TANYA KAU ANON 1:27 APA ARTI PUJAAN HATI KAU DAH BUAT DI KELANTAN ,NAK AMBIL WUDUK PUN CUKUP PUNYA SUSAH ,AIR BERWARNA ,INIKAH NAK MEMBALA ISLAM ,BUKAN SATU TAHUN HAMPIR 2 DEKAD.INI KE YANG ALLAH SURUH,DITERAPKAN PADA BUDAK BUDAK SEKOLAH AGAMA MEMBENCI SEDARA SEDARA YANG BUKAN SAMA POLITIK DENGAN NYA ,INI ALLAH SURUH KE.SERIBU SATU KEPINCANGAN YANG BERLAKU DI KELANTAN.DI PENANG APA ANWAR SUDAH BUAT UNTUK ORANG MELAYU DI PENANG ,ZAMAN BN BEGITU JAUH ELOK KALAU DIBANDING SEKARANG .KALAU DISELANGOR SUDAH JADI DARUL MAKSIAT.ADA KAU FIKIR KE NI SEMUA ANON 1:27.WALAUPUN BN MEMERINTAH HAMPIR 50 TAHUN BEGITU BANYAK PERUBAHAN UNTUK ORANG ISLAM DI NEGARA INI.NAK AKU TULIS KANG 4 HARI 4 MALAM TAK HABIS ,DIKELANTAN DENGAR KHABARNYA SATU BIJI MASJID PUN TAK DI BUAT ,TUP TUP PATUNG BUDDHA MENJELA DI TUMPAT YANG NAK DIMEGAHKAN.
KAU SURUH ORANG BERDEMO DEPAN RUMAH NAJIB,APA KAU DAH KENA KANSER OTAK .LAGI LAGI KAU IKUT BAPAK LIBERALISMA MALAYSIA ,DEMO HARI INI ESOK DAN SELAMANYA.
TAK ADA KE DALAM HATI KAU NAKKAN MELAYU NI BERSATU SAMPAI HARI KIAMAT BESOK .
AKHIR KATA PADA ANON 1:27 .HASAD DENGKI KHIANAT FITNAH LAH YANG AKAN MEROSAKKAN KITA SEMUA.BAK KATA SENIMAN AHMAD NISFU "KAU NAMPAK ITU PINTU" DIPERSILAKAN BERAMBUS"
Anonymous said…
teruskan usahamu dato hasan ali..
pigi jalan la khalid gereja!!!
Anonymous said…
Mcm ustaz fatul bari kata...syurga dan neraka ini hanya satu makhluk shj yg allah bagi keistimewaan utk mahkluk ini berbuat demekian iaitu nak bagi syurga atau neraka kpd manusia.....nak tahu apa makhluk itu yg memounyai persamaan dgn aliran pemikiran PAS...tak lain dan tak bukan Ad dajjal laknatullah.....so lu pk la sendiri...
Anonymous said…
Anon 4:14, berapi tu. ingat tak tulis tapi member dah cover. maksiat, murtad bermaharaja lela sekarang ni, zaman PKR di selangor. yang sedihnya tiada apa yang dibuat oleh pas, komponen pkr, untuk halang! sampaikan sampah pun tak tahu hendak settle macam mana???
Anonymous said…
menitik air mata aku melihat org ramai dah mula sedar akan siapa kaki liwat aka anwar ibrahim.
Anak Lenggong said…
Kesian kat Anom 1:27

Kononnya tunjuk pandai tak rupanya bangang..tu laa lain kali otak yang dikasi gunakan cara betul..jangan asyik dok kena kelentong dik pemimpin ko..kotau tak apa sebab pemimpin ko tu haramkan pengikutnya membaca ..mendengar media perdana dan disuruh baca haramkah serta media sendiri je..SEBABNYA ADALAH SUPAYA SENANG MELAYU SAPERTI KO DIPERBODOHKAN..FAHAM TAKKK...KALIAN CUMA DIJADIKAN BARUA...KULI BATAK SERTA LEMBU SURUHAN SAHAJA..TAK LAMA LAGI PABILA KALIAN DISURUH TERJUN KE LUBANG NAJIS PUN KALIAN IKUT..
Anonymous said…
kepada anon 1:27,

ada beberapa persoalan yang berbangkit atas kemusykilan saudara/i:-

1) kenapa agaknya Nabi Muhammad SAW diarahkan (melalui wahyu) oleh Allah SWT untuk bina negara Islam di Madinah dan bukan di Mekah? sedangkan Nabi SAW hidup dan membesar di Mekah? wahyu pertama juga diturunkan di Gua Hira, Mekah.

2) Disebabkan Nabi SAW maksum, mempunyai mukjizat dan mempunyai syafaat, bukankah sepatutnya sangat mudah tugas Nabi SAW untuk berdoa kepada Allah agar hancurkan semua puak kafir zaman jahiliyyah di mekah dan gantikan terus dgn org Islam? Tapi Nabi tak pernah meminta Allah berbuat demikian?

seharusnya saudara/i menginsafi persoalan berkenaan dan meneliti kembali kemusykilan saudara/i yang mempertikaikan pelaksanaan hukum islam di negara ini.

apa yang lebih mengHAIRANkan, kuasa kerajaan negeri untuk melaksanakan prinsip-prinsip pemerintahan islam seharusnya digunakan sebaik mungkin walaupun tidak mampu dilaksanakn secara total. kerajaan PR diberi mandat untuk mentadbir 4 negeri pada masa kini.

Hasilnya, Kelantan masih menjuarai penghidap HIV paling tinggi di negara ini. Selangor menjuarai lokasi-lokasi hiburan, pusat urut, khidmat seks yang semakin berkembang dari masa ke masa.

justeru, PR bukan sahaja gagal untuk menegakkan hukum Islam, nak terapkan nilai Islam pun tak mampu. tadbir 4 negeri dah kacau bilau, dah tergadai maruah sana sini.

PERSOALANNYA, MACAM MANA PR NAK TADBIR 1 NEGARA?
Anonymous said…
Bukan setakat berak kapur.........dgn isi perut sekali terkeluar......
petani sayur said…
Hassan Ali dah terang-terang kata Khalid Samad (penyokong gereja dan pembesaran Calsberg) dan ramai pemimpin PAS yang menyokong supaya PAS tak payah buat apa-apa.

Jelas dan terang PAS memang lebih cakap dari buat. Bila dah terbongkar kebusukan, mula serang UMNO pulak.

Untuk makluman penyokong PAS Selangor, EXCO Agama Islam Selangor sekarang adalah Khalid Ibrahim kawan rapat Khalid Samad.

Jadinya, PAS memang sudah kena timbus di Selangor.

InsyaAllah UMNO akan membetulkan keadaan jika diberi peluang memenangi kembali Selangor dalam PRU-13 ini.
Khatib Koyan said…
Anom 1:27

PAS pernah kapiaqkan UMNO.

Sekarang UMNO kapiaqkan PAS pulak.

Ambik muka hangpa.

PAS munafik.
Anonymous said…
PAS....muhasabahlah...jangan ujub..
hanizam said…
tak berkokok anon 1.27 PM tu..

nak bagi hujah, tapi pendek akal...menulis ikut kata hati, bukan dengan akal fikiran...

kalau ye pun taksub dengan BULAN, agak-agaklah...takda sape yang sempurna...

kalau dah taksub tak bertempat, nanti jadi pulak akidah tu...

tak taulah pulak sebab taksub pada bulan, buat ape pun dijamin syurga...

tak payahlah tegakkan benang yang basah...makin banyak anda menulis, makin banyaklah kedanggalan anda...
Anonymous said…
Anon 1.27 meh aku sekolah kan ko. Bangang sangat:

Apa yang Hassan Ali buat adalah berteraskan perlembagaan. Bukan undang undang kecil.

Sebab itu dia tidak boleh langsung di pengapakan. Cuma dia di sekat dari melaksanakan peruntukan perlembagaan sekarang ini oleh penapis DAP bernama Khalid Gagap.

Perkara 11 fasal (4) memperuntukkan, "Undang-undang Negeri dan mengenai Wilayah-wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur dan Labuan, undang-undang persekutuan boleh mengawal atau menyekat pengembangan apa-apa iktikad atau kepercayaan agama antara orang-orang yang menganuti agama Islam.

Lain kali rajin rajin membaca. Jangan dengar dari mulut orang. Bual bual kosong tak datang hasil. Membaca menambah ilmu.
Anonymous said…
sama je dgn org yg bertanya tu pun.hang tanya hang jawab sendriklah.
Anonymous said…
Konon bijak soalan ko tu..! Kalau kau menafikan keberkesanan Islam dalam negara ini.., memang mata hati ko buta...

Ko ingat Kelantan tuu , sejak 20 tahun PAS perintah.., Islam makin kuat ker??

Lagi dahsyat, beb..!! Islam ntah kemana., Ekonomi ntah kemana..., Kesejahteraan rakyat entah kemana...

Yang kerap :: Ceramah2 dengan air liur sajer.. Selepas ceramah.., balik tidur ...., sampai ptg esuk pulak...
Pastu.., start ceramah balik...

Islam tu..?
Anonymous said…
dah katanyer kitab 'haramkah'..tu jer dorang baca,hafal dan ikuti...
bertambah banganglah otak!!!...

bukan takleh baca..tapi buat perbandinganlah dengan media lain jugak!!!!bolehhh..!!?????

klu otak bijak...haramkah tupun propaganda...media lain pun dikata propa jugak tapi....amatilah isi yg disampaikan....

jadi tau mana benar mana menipu!!!
Anonymous said…
Haramkah tu buat bungkus nasi lemakpun...nasi boleh basi...inikan plk nk dibaca...klu dibaca otak pun boleh rosak
Anonymous said…
adakah hassan ali mampu untuk menegakkan islam di bawah umno hehehe..kite tengok lah nanti,mampukah hassan ali menutup casino genting highland,kelab kelab malam bila bersama umno..adakah mulut umno akan terkunci atau hassan ali yang berdiam diri hehehehe mampukah hassan ali dengan lantang menegur artis2 malaysia yang tidak tutup aurat untuk jaga akidah hehehe..umno hanya ambil kesempatan pada hassan ali untuk menjatuhkan pas,lepas menang pru13 pasti hassan ali akan di lupakan dan hassan ali akan tertanya2 apa jawatan dia kan dapat,adakah pengarah jakim atau mufti hehehehe
Anonymous said…
Jangan mempertikaikan keikhlasan orang dalam memperjuangkan Islam.. bukan hak kita untuk menilai dan menghukum ketelusan individu dalm berdakwah...tanya diri sendiri apa kita perjuangkan, apa kepercayaan kita, apa sumbangan kita demi mempertahankan dan memartabatkan lagi agama Islam....amal makhruf nahi mungkar...jgn nk salahkan mana2 pihak..yg slh kita tegur bkn mengaibkan..yg slh kita perbetulkan dan pada pandangan sy hanya umat Islam sahaja yg blh memperjuangkan Islam bkn orang lain...jadi bersatulah..jgn ada perpecahan dalam umat itu sndri...xkira mana parti politik kita sokong...bersatulah...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID