Isu Pasir Selangor: Khalid Ibrahim Berdepan Hukuman Penjara...


Bekas pekerja Kumpulan Semesta Sdn BHd (KSSB) mulai membuka segala pekung yang terpendam dalam isu penyelewengan rasuah pasir di Selangor.

1) Bekas pengurus keselamatan, Azmi Mohd Isa
Dipecat setelah melakukan siasatan dan melaporkan kepada pihak pengurusan kontraktor-kontraktor dilantik mengorek pasir diluar zon yang dibenarkan.

2) Bekas pekerja yang dikenali sebagai Ng
Dipecat kerana melaporkan kepada pihak pengurusan kontraktor-kontraktor yang dilantik tidak mengisytiharkan jumlah metrik tan pasir yang diambil. Ng turut dituduh tanpa bukti menceroboh sebuah kabin di sebuah lombong pasir sebelum dipecat.

3) Bekas penyelia, Halim
Dipindahkan ke sebuah lombong pasir terpencil sebelum ditamatkan perkhidmatan kerana melaporkan kepada pihak pengurusan terdapat aktiviti haram oleh kontrakot-kontraktor dilantik.

Tidak menghairankan jika Noh Omar berkata beliau mempunyai fakta dan bukti kukuh berlakunya penyelewengan rasuah pasir oleh KSSB, sebuah anak syarikat milik kerajaan negeri PKR.

Comments

Anonymous said…
ini bukan hasil negeri untuk rakyat tapi hasil negeri untuk PKR.

Merakyatkan ekonomi pkr.
Anonymous said…
inilah gara gara penasihat ekonomi gaji seringgit.dah seringgit tentulah dia sapu habis pasir
Anonymous said…
sifunya yahudi yop...memang itule korojenya...
Anonymous said…
belasah kasi habis, campak dlm penjara. menipu rakyat - suruh gadai UMNO yg bangunkan Malaysia, pastu sokong depa yg kaki songlap... akai ada ka?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID