Hadi Awang Sebenarnya Amat Menyesal Pecat Hasan Ali...


Bekas Pesuruhjaya PAS  Selangor, Datuk Hasan Ali hari ini mendakwa pemecatannya sebagai anggota PAS akan menjadi sebahagian daripada faktor yang menyebabkan kekalahan parti itu pada pilihan raya umum akan datang.

Katanya, faktor pemecatannya masih relevan dan akan menyebabkan "kekalahan teruk" PAS di samping pendirian Pakatan Rakyat terhadap isu-isu lain seperti Palestin-Israel dan masalah Kristianisasi.

"Dan isu-isu lain, termasuk pemecatan Hasan Ali masih relevan dan saya nampak ribuan tanya saya, yang disampaikan dengan begitu baik," katanya.

Isu-isu lain, kata bekas exco agama kerajaan negeri Selangor itu, berkaitan kenyataan seorang anggota jawatankuasa pusat PAS tentang kesediaan parti itu menerima bukan Islam sebagai pemimpin parti.

Bercakap pada sidang media di rumahnya dekat Kuala Lumpur hari ini, Hasan yang secara tidak langsung mendakwa dirinya mempunyai sokongan akar umbi yang kukuh berkata program jelajahnya mendapat sambutan baik apabila ribuan yang hadir.

Di Kota Baru semalam, tambahnya, ceramah Jalur Tiga (JATI) yang kini dipimpinya mencatat kehadiran hampir 8,000 orang.Manakala di Pendang pula, tiga hari sebelum itu, katanya, kira-kira 15,000 orang hadir.

Published with Blogger-droid v2.0.4

Comments

Anonymous said…
silap kut....Hasan Ali Sebenarnya Amat Menyesal Dipecat Hadi Awang....Hasan U-turn @ gostan adik beradik setan
Anonymous said…
Datuk Hasan Ali dinafikan natural justice : tidak dikemukakan pertuduhan ... tidak dipanggil membela diri ... tidak diberi hak merayu ... Ini yang sebenarnya konspirasi ... Ingtatlah seorang Muslim yang telah mengata saudara seagama sebagai *Bapak Setan* telah pun menerima balasan Allah akibat nafsunya sendiri ... Hati-hati ...
Anonymous said…
Pendapat sy lain pula. Bila kaki dan tangan Hadi terikat dan tak boleh buat apa2, dia memecat Hassan Ali supaya Hassan Ali dapat berbuat sesuatu dari luar dan mungkin juga ini adalah rahsia diantara mereka berdua. Ingat lagi tak dulu Hadi pernah mencuba untuk menyatukan ummah pas dan umno tapi ditentang hebat oleh parasit pas. Ucapan Hassan Ali juga tidak pernah menjatuhkan ulamak lain atau Hadi.
meUher said…
HAli....ahli sepanjang hayat PAS! Masih tetap berhati perut dan berPASport. Tak islamik kerana tdak sikit pun keluar dari mulutnya memohon maaf kpd TUN dan UMNO!

Berapa banyak dosa kerana dlm PAS menolong PKR dan DAPig memerintah?

OInk! OINK! HA...bertaubat lah dulu baru cakap pasal ISLAM, MELAYU dan NEGARA!!!!!
Anonymous said…
Mmg begitu ler mainan dlm politik.....klau silap sikit....buang,silap sikit buang....masing2 nak tunjuk kuasa laa konon....tgk Hj Hadi skrg.....termenung kat lubang jamban...sbb mulut celupar nya tu...per salahnya ajak bincang dulu dgn Hassan ....pas tu buat ler pertimbangan yg sewajarnya......
Anonymous said…
Sebenarnya orang UMNO/BN tak perlu memberi komen apa-apa. Kita harus rasional bukan emosional. Biar dia orang (penyokong Hassan Ali & penyokong PAS) bertelagah sesama sendiri. Itu masalah mereka. Yang memecat dan yang kena pecat adalah ahli PAS. Yang berpecah dan berada dalam keadaan 'komfius' sekarang adalah ahli PAS. Hassan Ali menyesal ke atau Hadi menyesal ke itu dia punya hal. UMNO/BN sekarang tumpukan sepenuh tenaga dan beri penerangan dengan jelas dan baik kepada pengundi atas pagar tentang isu-isu semasa. Biar mereka faham. Yang nak pangkah UMNO/BN nanti pengundi2 ini bukannya ahli PAS. Jika ada ahli PAS yang dah sedar dan sedia mengundi UMNO/BN, itu dikira bonus bagi UMNO/BN. Diharap UMNO/BN jangan bersikap terlalu 'over confident' sebaliknya mesti yakin. Insyaallah... PRU13 milik UMNO/BN dengan majoriti yang amat memberangsangkan. Dimasa yang sama tidak ada kompromi dengan DAP. Belang mereka amat nyata. Sikap perkauman mereka sangat tinggi. Ganyang depa habis-habisan!!!!.
Anonymous said…
Anon March 4, 2012 10:25 AM

Kamu silap. Penykong PAS yg keliru utk undi UMNO bukan bonus. Tapi mereka juga rakyat yg harus diberi perhatian.. Masa ni lah UMNO patut berusaha pikat penyokong PAS dan atas pagar, terutama Melayu dan orang Islam lain supaya sedar siapa yg perjuangkan Islam sebenarnya (sekurang2nya beri kemudahan utk Islam membangun. Kalau menteri taknak taat Islam, akhirat nanti jawablah). Ibaratnya, mmg dlm UMNO/BN banyak kudis, tapi kalau dlm PAS/PR mcm diabetes yg nak kena potong, lebih baik kena kudis! Mesej ini patut disampaikan pd penyokong PR yg masih keliru dgn nafsu 'benci UMNO'.

Gua sokong UMNO!
Anonymous said…
YA. BN SEKARANG KENA BERUSAHA DN GANDAKAN USAHA DGN PEMBUKTIAN IA SESUAI UNTUK RAKYAT . SENTIASA MENEGAKKAN SYIAR ISLAM DAN MASA YG SAMA BERLAKU ADIL KEPADA BANGSA LAIN.
Anonymous said…
Lantak pila dgn hassan ali. cakap berdegar2 tahi tersangkut atas gelegar
Anonymous said…
anon 9.15
amboi.. bodoh nak mampus.. parti PAS Laknatullah tu dh nak mampos.. ko masih nk ckp org lain 'tahi'?
Kepala hotak ko lah dgn Pork Nik Najis Laknatullah tu..

BANGSA PAS Laknatullah ni dr Ajis Kufur tu sampai ke pencacai2 balaci2 menggantung poster yg setaraf anjing kurap BANGSA celaka! bangsa yg merosakkan dan menghina Islam!

Bangsa PAS Laknatullah ni selagi Allah tk hukum mereka..selagi itulah mereka akan jd YAHUDI..salha kan itu salah kn org ini..salahkan HUJAN..salahkan UMNO..

Bangsa PAS Laknatullah ni manusia2 yg hati perut busuk.. lebih busuk dr bangkai khinzir@babi yg sudah dimamah ulat..

krn bangsa PAS dan Paderi merekalah bergaduh anak bini..bergaduh sekampung..pulau memulau kenduri..tidka beriman bermakmum antara satu sama lain..

Bangsa PAS LAKNATULLAH.. Hasan Ali itu lebih mulia dr Pork NIk Najis tu yg AQIDAH pun lintang pukang..tp berpura2 menipu dgn jubah serban..

mulat celupar, hati busuk.. anak menantu dikayakan.. rakyat dibiar melarat.. ceramah asyik kutuk dan hina org lain..

BANGSA PAS Laknatullah..moga Allah lenyapkan PAS dr bumi Allah! AMINN!!
Anonymous said…
balaci2 PAS ni xblh trima hakikat Hasan Ali tu bukan PAS lagi..
yg bodohkan pemimpin korang lah..PASngok.. Hasan Ali ckp bab Aqidah.. korang yg pecat die.. bukan die yg letak jawatan..

So skrg korang berhempas pulas kutuk die..cari kelemahan die..

wei malulah pd Tuhan.. pencacai korang Ostadh Badigol Amun yg kena tangkap basah tu.. settel lah dulu..
malu weii parti LUCAH=PR!!
Anonymous said…
Tanpa mengira parti, Umat Islam memerlukan Hassan Ali untuk menyedarkan masyarakat Muslim betapa rapuhnya iman kita. Saya bersyukur Hassan Ali dipecat oleh Pas,ini memberikan ruang yang banyak untuk dia memperjuangkan IMR melalui Jati. Pada masa yang sama mendedahkan perangai buruk parti yang mendabik dada memperjuangkan Islam. Sedarlah bahawa kita dipijak oleh Iblis bertopengkan manusia, menyamar bertudung, bersurah, berhadis, tapi mengkristian dan meyahudikan Umat Islam, walau zahirnya sebagai kawan. Semoga Allah memberikan petunjuk dan Hidayah kepada kita semua.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID