Breaking News
Loading...
March 22, 2012

Info Post
First sekali aku nak tanya betina nie, apa kerja yang dia buat untuk wanita umno? jawapannya zero, lepas dia menang jawatan naib ketua wanita umno, dia lepak kat rumah main dengan anak cucu.

Satu haram program wanita umno pun dia tak pernah hadir, korang boleh cek sendiri dalam blog aku atau mana-mana blog dan web site gambar-gambar yang melibatkan program wanita umno pusat, haram batang hidung pun tak nampak.

Boleh dikatakan semua pilihanraya kecil dia tak sertai, malah mesyuarat exco wanita pusat pun kehadirannya boleh dibilang dengan jari.

So pada aku, apa lancau ko nak kritik orang...???

Kata kamilia "Shahrizat perlu berundur daripada jawatan Ketua Wanita Umno demi kredibiti parti dan Barisan Nasional, demikian kata Datuk Kamalia Ibrahim, katanya lagi, dia bukan membelakangkan keputusan mesyuarat exco wanita, tapi pendirian itu dibuat kerana menghormati pencalonan akar umbi."

Soalan aku pada kamilia, sejak bila dia tahu menghormati mesyuarat exco wanita, sedangkan kehadiran dia dalam mesyuarat itu boleh dibilang dengan jari dan pandangan akar umbi yang mana dia ambil kira..??

Apa salah shahrizat? sehinggakan naib nya sendiri desak letak jawatan? takan lah sebagai orang nombor dua kepada shahrizat, kamilia tak tahu cerita pasal nfc, atau kamilia nampak inilah waktunya untuk dia menjatuhkan shahrizat dan mengangkat dirinya menjadi ketua wanita atau membantu seorang  lagi betina yang kemaruk nak jadi ketua wanita.

21 comments:

Anonymous said...

betul kamilia tak buat kerja, dia menang pun pasal perwakilan wanita kesian kat dia, dia pergi merayau ke bahagian2 mintak pencalonan dan undi dia, perwakilan pun kesian lalu calonkan dia.

Anonymous said...

Mak Cik ni rasanya dah tersilap langkah...berkemungkinan jawatan Menteri mungkin tak sempat merasainya pada pilihan raya akan datang.Bersabar sikit saja lagi mungkin dilantik senator kemudian ambil jawatan Menteri Pembangunan Wanita dan Masyarakat yang ditinggalkan oleh Mak Cik Bollywood.Damage has been done so just pray god for blessing.

riggers said...

haram jadah punya makcik tua gampang ni..org sibuk nak memperkukuhan parti dia lak tetiba nak hancurkan parti..puki hanyir punya betina jalang..dah lama tak dpt konek ke betina jalang ni..memang aku pun rasanya jarang sgt dgr nama betina jalang ni dlm media massa atau blog..wooii betina jalang..kalau nak publisiti pun agak2 la sikit..betina jalang mcm kau tu elok jgn menyibuk hal parti la..duduk umah layan cucu mcm biasa lagi baik la sial.

Anonymous said...

Inilah peluang nenek ni jadi Ketua Wanita, apa lagi tibailah habis-habis

Anonymous said...

Busuk sangat hati tu. Tak pasal2 dah kena kutuk. Penyakit cari sendiri.

Anonymous said...

Aku setuju dengan dia..kurangnya dia nampak kepincangan..TAK BUAT2 BUTA...Salah tetap salah..Hidup Kamilia

Nam Ron said...

Sebenarnya Kamilia ni nak bagi ikatan kain tu biar kemas...tindakan beliau harus dipuji kalau dilihat secara positif, seketul daging yang busuk perlu dibuang untuk kebaikkan organisasi...tapi shahrizat mencabar untuk menyelakkan kainnya dan mendakwa tidak terlibat dengan isu NFC.....Kita cuma nak tahu sejauh mana Shahrizat tidak berperanan di dalam kes NFC yang melibatkan RM 250 Juta duit rakyat. Rakyat tidak boleh diperbodohkan dengan lakonan letak jawatan yang dianggap tindakan tepat oleh Najib. Nampaknya masih panjang lagi masa untuk Shahrizat berada di dalam Umno dan diharapkan dengan masa yang panjang ini, tidak `memanjangkan' tangan (panjang tangan) Shahrizat untuk membedal lebih banyak lagi duit rakyat. Janji Sharizat tertunai sudah, beliau telah pun `melondehkan' kainnnya......

isyadah said...

Sesuatu perkara yg berlaku mesti dibuat pertimbangan..Tak perlu berbahasa kasar..ini menandakan adab kita . Jangan disebabkan taksub kita..perkara benar pun dianggap x benar..bagi saya , kamilia betul...sudah terbukti pemilikan dana tersebut oleh siapa...

Anonymous said...

Kamilia bercakap atas kepentingan umno dan wanita umno.sekarang ni zaman org panggil wanita umno lembu.angkara isu NFC yg dimiliki olh suami sharizat.
kebodohan sharizat tak mahu meletak jawatan dan si najib bibir merah yg masih menyokong sharizat akan membawa impak buruk yg besar kpb umni dan wanita umno.
Cuma mereka yg bodoh tahap beruk didahan shj yg tidak menyokong tindakan kamilia.
Antara beruk didahan yg bodoh tesebut ialah webmaster sendiri yg membuat artikel dan wanita umno lembu yg masih menyokong sharizat memlembu buta.
Maybe wanita umno yg menyokong sharizat ni spesis otak lembu

Anonymous said...

Betul...dengan perangai shahrizat yang suka memperbodohkan wanita umno dan akhirnya Allah SWT tunjukkan pada dia sendiri...bukan masalah akar umbi wanita umno sahaja yang tak suka tetapi pengundi terbanyak iaitu rakyat jelata yang pelbagai peringkat umur terutama golongan muda yang pandai dan boleh fikir dah tentu hilang kepercayaan terhadap kredibiliti sharizat ini. Jadi tindakan kamilia itu berpatutan kerana yang salah tetap salah...jangan lah tukang bodek sharizat ingat rakayat di bawah ini bodoh....korang kenyang gile ingat kami tak tahu ke....bukan semua org boleh u bodahkan la

Anonymous said...

Dapat ke daging lembu barang sekilo dua dok bodoh lagi sokong sharizat?

apa yg kamilia kata adalah kebenaran.

Jgn jadi lembu di cucuk hidung menyokong membabi buta.

Anonymous said...

Apalah bodohnye tn blog ni..apa sangkut paut kamilia tak dtg mesyuarat dgn isu salah guna duit oleh laki sharizat dalm NFC!!

Anonymous said...

Apalah bodohnye tn blog ni..apa sangkut paut kamilia tak dtg mesyuarat dgn isu salah guna duit oleh laki sharizat dalm NFC!!

Anonymous said...

apa punya komen daaaa..sentimen perihal isu NFC amat berat,tak boleh di pisahkan mengikut acuan dan di asing2kan,sebab ianya sinonim dgn kuasa menteri dan anugerah projek berteraskan dana rakyat bukan pinjaman bank...kalau pinjaman bank mmglah ble cover dan selamat,ada talian hayat...ini soal imej dan pengemudi kapal wanita umno.Dato kamilia mempunyai imej yg bersih dan boleh beri peluang utk mengemudi jentera wanita umno...tapi perlu buat banyak home work la.Pengalaman dah ada..Dia pun tidak terlibat apa2 skandal dana rakyat,RM 10 juta,RM 100juta,RM 500juta dan berjuta2 ringgit lagi.Bak kata perpatah,patah tumbuh hilang berganti tapi fokus kepentingan atas parti bukan kerana kepentingan diri sendiri.Imej yg tercalar perlu di cari ganti.Negara2 majupun pakai format mcm nie.Mereka2 yg taip merapu2 tu bawa lah berubah.Tiada masej yg di bawa utk kepentingan wanita itu sendiri...wasalam

Anonymous said...

Apa salah shahrizat sehingga teruk dia di hentam oleh kawan sendiri? Adakah dia award projek tu pada suami dia?

Boleh sapa2 terangkan apa salah shahrizat dan apa kaitannya dengan nfc?

Anonymous said...

Layak ke orang yang tak pernah turun padang buat kerja nak bising-bising dan pertikaikan kredibiliti orang lain, ceritanya sekarang ni kalau kamilia tu berkerja kuat untuk parti, sama-sama turun padang buat kerja, aku tak kisah kalau dia nak kata dekat kak ijat macam tu, tapi dia pun kerja macam haram jugak apa cerr...?

Anonymous said...

Anon 1.16am pun bodoh jugak, apa kaitan shahrizat dengan laki dia? ada ke perjanjian masa buat pinjaman tu, bank kata ianya khas untuk meniaga lembu tak boleh buat benda lain, tak caya pi tanya bank, yang bank tau loan bulan-bulan bayar with out miss.

Anonymous said...

Anoy 1244pm :tandanya wanita umno dah ketandusan pemimpin pelapis yg layak.yg tinggak yg level lembu lebih cerdik.

Anoy 1211pm :kaitanya sharizat dgn NFC iakah kslau CEO NFC beli beras,sharizat skan mkn nasi guna beras tu.kalau bkn krn sharizat,NFC tak akan dpt wang rm250juta tu.krn NFC takda pengalaman dlm bela lembu.

MACAM LEMBULAH PENYOKONG SHARIZAT.HANGPA SHARIZAT BG MAKAN PELET APA NI.

AnugerahTuhan said...

Betullah tuuu.....aku point kamilia tuuu..."begitu mudah suami dia dapat pinjaman mudah dari kerajaan 250 juta...tapi rakyat dibawah 20 ribu pun blom tentu bank nak lulus....dahlah macam tuuu..boleh pegi buat suka hati mak bapak pulak beli kondo sana sini...ader ke patut? kalau betul suami shahrizat tuu bagus....x payahlah ambik loan kerajaan...ambik teruslah loan bank....takkan takde duit kot? suami shahrizat tuu bekas CEO Technology Park Malaysia dulu...shahrizat pulak jadi ahli parlimen dah beraper penggal...takkan tak mampu kot....balik2 mentaliti nak semua benda free....kalau laki menteri buat macam tuuu....aper tah lagi rakyat....

Anonymous said...

Jangan emosi, sedih melihat gelagat bbp penulis yang menggunakan bahasa yang tidak sopan . Kami rakyat biasa tiada apa-apa agenda /nak political milage dengan menyokong luahan Kamilia .Kami sayang UMNO. Hari-hari kami baca suratkhabar dan blog dan dapat menilai kebenaran fakta yang akan membawa kepada kehancuran UMNO jika Shahrazat terus dipertahankan . Fikirkanlah ...turun ke akar umbi dan dapatkan feeback yang sebenar, Dr Mahathir berpesan Pemimpin Bukan saja mesti bersih tapi KELIHATAN BERSHi.

Anonymous said...

kalau setakat 4 tahun pr nk nilaiaku rs x adil.. penulis blog hatinya buta keransa sgor bkn lg negeri bn.. rkyat sgor dh tau yg mana pyamun dan mana kerajaan .. bodoh