Kata Dr Rani 'Murtad Kes Kecik, Isu Pengundi Hantu Lebih Besar'

Presiden NGO Jalur Tiga (JATI) Datuk Hasan Ali hari ini menempelak Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman kerana memperkecil-kecilkan pendedahan video mengenai dakwaan kristianisasi ke atas orang Islam yang dijanjikannya hari ini.

Katanya, Abdul Rani perlu digugurkan daripada jawatan berkenaan, ekoran kenyataan ADUN Meru itu yang dilaporkan tidak menggalakkan ahli atau wakil parti itu untuk mengikuti pendedahan video berkenaan.

Dr Abdul Rani dilaporkan menyeru anggota PAS supaya menumpukan kepada perkara lebih besar isu pengundi hantu dan rasuah.

Mengulas kenyataan itu, Hasan menunjukkan rasa terkejutnya apabila Dr Abdul Rani membandingkan isu "orang masuk Kristian" seperti itu.

"Saya berharap Dr Abdul Rani balik kepada akal budi beliau, balik kepada akal murni, akal yang mencambah akidah Islamiah, akal yang menjadi pokok kepada PAS iaitu parti yang berpegang kepada akidah, syariah dan akhlak," kata Hasan.

"Inilah jenis pemimpin yang kamu (PAS) ada. Kamu patut tukar pemimpin jenis ini supaya PAS kembali ke landasan asal," katanya yang menambah, orang seperti Dr Abdul Rani itulah yang dimaksudkannya sebagai parasit dalam PAS.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Comments

Anonymous said…
apa juga bentuk kejahatan , ingat jangan dipandang enteng ,seperti api ,ingat serta ingat .......
Anonymous said…
setiap segala sesuatu bermula dari pada kecil , kecuali allah subhanahuataala ,besar aelalu ......
Anonymous said…
apa juga bentuk kejahatan , ingat jangan dipandang enteng ,seperti api ,ingat serta ingat .......

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID