Betul Ke PAS Parti Islam...???


Benarkah Pas sebuah parti Islam? Cubalah kaji fakta-fakta berikut:

  • Parti Islam sebenar tidak akan menyalahkan musuh apabila mereka mengalami kegagalan tetapi Pas apabila tewas dalam pilihan raya, mereka bukannya bermuhasabah, mencari kesilapan sendiri dan berusaha memperbaiki kelemahan tetapi akan menuduh UMNO dan Barisan Nasional (BN) menggunakan taktik kotor seperti membeli undi, mengguna pengundi hantu dan menipu, serta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak telus.
  • Pas membiarkan pemimpin-pemimpin memaki-hamun lawan politiknya di atas pentas-pentas ceramah. Tindakan ini bertentangan dengan ajaran Islam kerana Rasulullah SAW pernah bersabda; Sifat seorang mukmin itu tidak menjadi tukang menghina, mengumpat dan mengeluarkan perkataan kesat dan kasar (terhadap sesama mukmin).
  • Sikap Pas lebih asabiah qaumiyyah kerana sanggup mempertahan dan membela anggotanya yang bersalah. Ini jelas apabila Pas sentiasa menyifatkan apa juga perkara yang berkaitan keburukan pemimpin parti itu atau sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP ia adalah konspirasi politik UMNO dan BN.
  • Pas menolak untuk mengadakan kerjasama dengan UMNO biar pun bagi membincangkan soal perpaduan orang Melayu dan Islam. Tindakan ini bertentangan dengan ajaran Islam yang mahu semua umat Islam bersatu padu dan tidak berpecah-belah.

Hakikatnya, banyak lagi tindakan yang dilakukan oleh Pas yang dilihat bertentangan dengan seruan Islam tetapi mereka masih mahu mendabik dada mengatakan mereka parti Islam. AGENDA DAILY.

Comments

Anonymous said…
Lebih tak Islamik bila pengikut Pas menerima secara membuta tuli 'fatwa' dari ularmak SESAT seperti Pok Nik.
Anonymous said…
Bagus budak. Polis tu memang takde perasaan.
1 melayu said…
Pada saya Partai Pas TELAH MEMBUKTIKAN MEREKA MENUJU KEARAH sISTEM PEMERINTAHAN ISLA.SEBENAR CUMA MEREKA PERLU MENYESUAIKAN SEDIKIT CARA MEREKA KERNA mALAYSIA INI BERBILANG AGAMA YANG SANGAT BESAR JUGA. TAPI SAYA TIDAK LIHAT UMNO MENUJU KEARAH ITU, CONTOHNYA LIHATLAH PERANGAI AHLI UMNO YANG TUNJUK PUNGGUNG DAN MINUM ARAK DAN JADI SAMSENG DALAM U TUBE ITU SANGAT MEMALUKAN ORANG MELAYU ISLAM. DI SITU KITA BOLEH LIHAT PERBEDAAN NYA BELUM LAGI DARI SEGI DASAR PARTAI YANG SEKULAR MANAKAL PAS DASAR NYA ISLAM.
Anonymous said…
YA BETUL PAS MEMPERJUANGKAN ISLAM?ANUAR YG TERLIBAT VIDEO CHINA DOLL YG AKAN DIANGKAT SEBAGAI CALON PM MALAYSIA JIKA MENANG PRU13.MENYOKONG DAN TERLIBAT DLM BERSHIT 3.0,DIMANA PEMIMPINNYA DITERAJUI OLEH AMBIGA,PEJUANG MURTAD,GAY,LESBIAN DAN BISEKSUAL.....YG NYATA TAK NAMPAK APAPUN YG DIPERJUANG ATAS NAMA ISLAM..
Anonymous said…
Lagi satu pok nik suke suke jer ckp org umno ni kafir..hebat sgtkah dia

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID