KJ Cuci Otak Pelajar UITM Semalam...

Satu perjumpaan antara kj dan pelajar uitm di adakan di restoran khulafa seksyen 7 shah alam malam semalam, tajuk perbincangan pada malam itu tak lain ialah isu PTPTN, pada aku penerangan kj semalam cukup solid mengenai isu itu, pelajar yang datang cukup clear dengan penjelasan kj, ayat 'There's no free lunch, that whatever goods and services are provided, they must be paid for by someone' membuatkan pelajar yang datang tu mengakui janji pakatan untuk berikan pendidikan percuma hanyalah retorik untuk membodohkan mereka dan setelah apa yang berlaku di unisel berberapa minggu lepas memang jelas pkr tak mampu beri pendidikan percuma...

Malah mereka mengakui pendidikan di sini adalah yang termurah kalau tidak takan pelajar dari negara luar sanggup datang ke malaysia untuk belajar dan hutang perlulah di bayar untuk memastikan pelajar lain juga mendapat nikmat dari pinjaman itu....









Comments

Anonymous said…
Jangan terpedaya dgn tag line KJ CUCU OTAK UITM..yg jelas bolih menghina dan provoke warga pelajar...olih pembangkang yg sengaja di highlightkan begitu rupa..

mereka takut yg benar iaitu KJ bertemu dan menjelaskan PPTN pada pelajar...pelajar yg bakal mewarisi pertanggung Jawaban masa depan Pengajian Tinggi Malaysia...yg lebih bercabaran..

harap pelajar bijak menilai ...

Hperancis
Anonymous said…
Dalam UITM sendiri ada jendalu yang selalu menghasut pelajar. Jendalu-jendalu ini patut dibuang. Selagi ada jendalu ini UITM pasti akan bergolak.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID