Tema Hari Kebangsaan Pun Tak Boleh Sepakat, Macam Mane Nak Perintah Negara...???


Cuba korang fikir, nak tetapkan tema hari kebangsaan pun pakatan haram tak boleh nak sepakat macam mana nak perintah malaysia...

Semalam pakatan umumkan tiga tema berbeza untuk negeri-negeri yang mereka perintah, korang boleh klik sini...

Soalan aku kenapa perlu ada tiga tema berbeza? kenapa selangor dan penang guna tema berlainan dari kelantan dan kedah pula guna tema lain...??? ada sesiapa boleh jawab...???

Macam mane la agaknya kalau depa nie perintah malaysia...

Comments

Unknown said…
Salam perjuangan, mohon dilink blog hamba disini..Terima Kasih.
http://klboyzwangsa.blogspot.com
nasirwise said…
Salam sejahtera tuan puan. Sila layarilah nasirwise.blogspot.com untuk bertukar tukar fikiran dan pandangan dan sila `like’ facebook `sepadu soccer’ sebagai tanda sokong sukan bola sepak remaja. Bantu sebarkan kepada rakan-rakan anda
nasirwise said…
Sekadar pandangan....

Alhamdulilah. Pilihan tema Hari Kemerdekaan tahun ini amat tepat sekali serta selari dengan amalan dan prinsip agama Islam. Sebagai orang Islam segala janji wajib dilaksanakan atau ditepati BUKAN DI MUNGKIRI. Jika kita rasa kita tidak boleh berjanji, JANGAN TABUR JANJI atau berbohong.

Tema ini turut dipilih oleh Presiden Amerika Syarikat Barrack Obama. Beliau juga merangka strategi melalui tema `promises kept’ dalam usaha mengekalkan kerusi presiden untuk satu penggal lagi.

Ini menjadikan pemikir atau orang kanan serta DS Najib tidak kurang hebat juga dari segi pemikirannya malah setaraf dan setanding pemimpin dunia yang beragama selain daripada Islam. Mereka menitik beratkan janji juga sebagai senjata mengekalkan kerusi presiden.

Teruskan usaha murni memaju dan memakmurkan Malaysia...

Ikhlas

Nasirwise.blogspot.com
nasirwise said…
Sekadar pandangan

Pakatan Rakyat bercadang untuk mengunakan tema Hari Kebangsaan yang berlainan dengan tema yang ditetapkan oleh Kerajaan BN. Mereka mahu menggunakan `Sebangsa, Senegara dan Sejiwa’ mengantikan `Janji ditepati’. Apa sahaja yang Kerajaan BN nak buat, PR mesti hendak tukar atau bantah. Dalam banyak hal, Kerajaan BN mengikut juga kehendak mereka.

Tema kebangsaan PR akan bakal digunakan di negeri-negeri yang PR kuasai. Banyak implikasinya kepada rakyat tetapi apa boleh buat. Kerajaan BN harus menanangi dengan bijak. Dari kaca orang luar, tiada perpaduan di kalangan rakyat Malaysia.

Apa yang saya perhatikan PR berjaya menyuarakan bantahan mereka dengan efektif. Rintihan mereka senang mendapat perhatian Kerajaan BN. Mungkin kerana media-media yang mengembar gembur isu ini sehingga menjadi perhatian. Boleh ke media-media tidak meng`highlight’ benda-benda seumpama ini supaya ia tidak menjadi perhatian. Umpamanya kes `Ustazah’ Abby Abadi dan Dayang Ku Intan. Media-media yang pro BN yang menaikkan imej mereka. Niat untuk `hentam’ mereka tetapi ia meningkatkan rating mereka.

Strategi lawan PR perlu kepada innovasi. Tabiat PR ialah mereka suka buat berlainan dengan BN. Jika BN nak buat tema ini, mereka akan guna tema lain. Kita kena main `reverse psycology’.

Ikhlas dari
Nasirwise.blogspot.com

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID