Hasan Ali Kata Ngeh Koo Ham Bodoh Peringkat Tertinggi...

KENYATAAN YB DATO’ DR HASAN ALI MENGENAI TWEET YB NGEH KOO HAM

Saya terpanggil untuk memberi sedikit ulasan terhadap tweet yang dilakukan oleh YB Ngeh Koo Ham semalam yang menyifatkan umat Islam seolah-olah membuang masa dan tenaga apabila mengadakan perhimpunan besar-besaran Jumaat ini untuk membantah penghinaan Sam Bacile ke atas agama Islam melalui filem Innocence of Muslims. 

Saya merasakan kenyataan tersebut menggambarkan kejahilan peringkat darjah tertinggi beliau tentang Islam walaupun DAP sudah berkawan dengan Parti Islam Se-Malaysia PAS buat sekian lamanya. 

Kenyataan sedemikian sudah tentu menyinggung perasaan dan menghiris jiwa keIslaman masyarakat Islam dalam konteks mempertahankan aqidah sehingga sanggup menginfaqkan nyawa untuk mempertahankan kesucian agama mereka. Perasaan sedemikian terbayang dalam demontrasi yang diadakan dikebanyakkan negara Islam dan seperti yang diketahui, ramai menjadi korban akibat daripada manifestasi keimanan yang dipaparkan oleh mereka. 

Kenyataan pemimpin DAP Perak itu bagi saya seolah-olah mencabar maruah dan tingkat kesabaran masyarakat Islam di negara ini. Tak cukup dengan kenyataan Karpal Singh yang berterusan bersifat menghina Islam, rupa-rupanya ramai lagi pemimpin-pemimpin DAP yang mudah menyatakan pendirian anti Islam tanpa mengira sensitiviti masyarakat Islam. 

Saya merasakan YB Ngeh yang dianggap senior dan sudah begitu lama bergiat dalam politik seharusnya dapat membaca reaksi masyarakat Islam. Saya bimbang kenyataan-kenyataan seperti ini boleh menimbulkan kemarahan dan seterusnya tindakan yang tidak boleh dijangkakan yang mungkin di ambil oleh masyarakat Islam yang terasa begitu di hina oleh orang-orang bukan Islam yang selama ini mereka hormati.

Saya ingin melihat pemimpin-pemimpin PAS tampil kehadapan terutamanya mereka yang saya labelkan sebagai parasit untuk menyatakan pendirian mereka sekurang-kurangnya mengeluarkan kenyataan yang boleh melegakan ahli dan penyokong PAS. Tetapi saya tidak terperanjat kalau mereka menyepi diri membisu tanpa bahasa seperti yang biasa berlaku sebelum ini.

YB DATO DR HASAN ALI
Presiden JATI
ADUN Gombak Setia
19 September 2012

Comments

bro pinjam artikel...tq
Anonymous said…
KASI KENCCING GAMBAR NGEH!! JOM KITA PIJAK GAMBAR NGEH!!
Anonymous said…
The animosity feeling between the Christians/Jews and Muslims had been going on and off ever since Prophet Muhammad pbuh started preaching in the name of Islam. The prophet was duty-bound to re cleanse the teachings of Jesus Christ and Moses and other messengers pbut that there is only One God (Allah) who has no wife, daughter or son. Saul a Jew, changed his name to Paul, was one of those who taught the Christians that Jesus was the son of God since he could perform miracles. The Jews renown for being stubborn and cunning always made it a point to tweak the true teachings of the messengers. They even tried to crucify Jesus Christ pbuh but Allah turned Judah to look like the holy prophet. So they nailed their own leader while Jesus Christ pbuh was made to ascend to heaven. To the Christians and Jews, Muslims are just making up stories but to us Prophet Muhammad pbuh and the Holy Quran never lie. So faking the Prophet is blasphemous. And so the tirade continues until the end of time. The whole episode is about FIGHTING FOR THE JEWS WHICH HAVE CAUSED THOUSANDS OF INNOCENT MUSLIM LIVES! Dato' Ngeh, you're not a Jew and please don't be one.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID