Isu Amanat Hadi: Ulama PAS Ajak UMNO Debat...

Apa pandangan korang...???

Comments

AFTERDARK said…
Tak perlu pandangan.. Terima saja cabaran itu.. Malahan tidak sepatutnya ditujukan kepada ulama UMNO saja.. Mana-mana tokoh agama bebas boleh masuk termasuklah Hassan Ali, ulama sekolah pondok dan lain-lain.. Urusan umat Islam sebegini tidak patut disekat penyertaannya menggunakan alasan teknikaliti.. Jangan nanti bila Hassan Ali nak masuk berdebat tetiba ada pulak sekatan atas alasan bahawa hanya ahli UMNO berdaftar saja boleh isi borang debat.
Anonymous said…
yup setuju pas rasanya ready...debat dgn sesapa pun .... tapi dah yg dipertikaikan amanat dr pihak pas oleh pihak umno...so sespa pun yg nak berdebat mrstilah dari yg wakil umno yg mengaku perjuangkan islam..... ambo setuju.... debat nie dteruskan secara live d tv buar semua rakyat islqm.d malaysiq yg dikatakanbberpecah bbelah ni buat penilaian masing2 ...ok. -syah pg.
Anonymous said…
debat akhir zaman...yg menang jadi Habuk...yg kalah jadi Habuk Pun Tarak.
Anonymous said…
Debat2 yg tak mendatangkan hasil. Ikutlah nasihat mufti. Ularmak pas ularmak politik, dapat habuan semua bole halal....
Anonymous said…
buang masa shja berdebat dengan ularmak munafik pas.
Anonymous said…
Kenapa bodoh sangat.. Mufti dah keluarkan Fatwa... nak pertikaikan apa... kalau Pas dah sesat kenapa pulak Umno nak layan dan ikut sesat ..kalau pas tak faham hukum Islam ..tanyalah Dato Mufti...

Inilah muslihat setan yg terus yg sesatkan manusia lain sesudah pas..
Anonymous said…
Siapa terlibat dalam debat..mereka ini rosak agama...sesudah fatwa dibuat..kita wajib patuh...

Pas dah mabok pening.. kenapa pulak Umno nak mabok sama...Kalau dua dua mabok...kepada siapa Ummah nak berharap lagi....

Umno jangan jadi macam pas..yg mabok undi dan tabong kutipan saja...
Anonymous said…
Aku sokong anon di atas.

Bukankah majlis agama islam kelantan yng di ketuai mufti membuat keputusan.Apa nak debat2 lagi.Fatwa sudah ada.Kena ikut la....

PAS otak memang dah mereng!
Anonymous said…
SOAL UGAMA BUKAN PADA PAS DAN UMNO AJE, ORANG ISLAM LAIN JUGA TERKENA TEMPIASNYA. PAS HARUS BERDEPAN DENGAN RAKYAT KESELURUHANYA.
jiwakita said…
lor...mufti adalah pihak yg majoriti mmbuat kptsn...amanat itu sesat dgn bukti,dalil dan nas!!

cabaran pas utk berdebat hanya utk menegak benang yg basah sahaja....

bukti terkini betapa sesatnya amanat itu..ada sahaja pendedahan dr bekas ahli pas yg amat tegar masa lalu dgn cerita yg amat menyedihkan akibat amanat yg 'termakan' bekas ahli pas tersebut!
Jabalnur said…
Siapa yang sebenarnya tolak Islam?

Kalau dulu Nak Dirikan Negara Islam tapi dah tukar jadi negara kebajikan bukan tolak Islam ker?

Nak debat apa lagi?
Anonymous said…
TAK PAYAH LA NAK BERDEBAT DGN PAS NI
BUANG MASA
DARI PENGIKUT HGGA KE PRESIDEN
SEMUA KAKI KELENTONG

RAKYAT DAH TAHU LAH PARTI PAS NI BUKAN PERJUANGKAN ISLAM SANGAT
CUMA NAK MEMECAH BELAHKAN UMAT ISLAM JER....

MALU LAH PAKAI KOPIAH,SERBAN BESAR KUALI TP HARI HARI CERAMAH MAKI HAMUN ORG,CKP MENIPU ......

TOLONGLAH PARTI PAS JGN BUAT MALU BANGSA MELAYU DAN AGAMA ISLAM....

Anonymous said…
Ajakan PAS untuk berdebat dengan UMNO dalam isu Amanat Hadi Awang adalah bukti jelas bahawa PAS sememangnya jauh tersesat dan berjumpa jalan pulang lagi. Amanat Hadi Awang jelas menyimpang dari aqidah Islam.

Yang menimbulkan isu ini bukan UMNO tetapi oleh ahli2 PAS sendiri yang menyedari bahawa PAS amnya dan Hadi Awang khasnya telah menyesatkan mereka melalui Amanat tersebut. Cik Gu Non @ C.N. Afghani adalah orang yang terlibat secara langsung menimbulkan kembali isu ini melalui bukunya 'Kafirkah Aku' yang ditujukan kepada Hadi Awang. Jadi mengapa PAS mengajak UMNO untuk berdebat. Sepatutnya berdebatlah dengan Cik Gu Non.

UMNO tidak perlu melayan PAS untuk berdebat kerana membuang masa dan sia2. Biarkanlah mereka terus sesat. Kita telah cuba menyedarkan mereka tetapi jika mereka tetap memilih untuk sesat apa lagi yang boleh kita buat? Wallahualam.

mtk
Anonymous said…
hati dah set nak pilih saper.... cakap la camne pon
Anonymous said…
ajak la cikgu tu non tu debat....
AFTERDARK said…
Berdebat adalah cara terbaik.. Semoga Allah akan memberikan petunjuk dengan memenangkan yang benar dan membungkamkan mulut yang sesat.. Sepertimana saya cadangkan di atas sekali, tidak boleh ada alasan teknikaliti dari segi kelayakan kononnya hanya orang UMNO dan PAS saja boleh berdebat. Ini debat mengenai hukum dan bukan debat politik. Kalau guru sekolah pondok atau mana-mana ulama bebas hatta dari Masjiidil Haram atau Turki sekalipun nak join, bagi mereka join. Sebelum debat semua pendebat hendaklah bersumpah laknat bahawa mereka tidak akan berdusta mereka-reka hadis dan petikan kitab dari ulama terdahulu. Yakinlah bahawa Allah pasti akan menunjukkan kebenaran dan kebatilan.
Anonymous said…
Aku bersetuju dengan debat kerana mencari kebenaran semata-mata kerana Allah demi perpaduan umat Islam dan bangsa Melayu.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID