31 May 2012

SPRM Sahkan Shahrizat Tak Terlibat, Rafizi Jambu Kantoi Lagi...


Hari nie sprm mengesahkan yang shahrizat langsung tidak terlibat dalam pemberian kontrak pusat fidlot nasional seperti yang di tomahkan oleh rafizi dan berberapa juak pkr yang lain.

Malah sprm menambah sharizat juga tidak terbabit dalam pinjaman 250 juta yang di pinjam oleh nfc untuk memulakan projek fidlot itu.

Nyata segala yang di tomah oleh rafizi adalah fitnah belaka, sebagai balasan kini rafizi berdepan dengan siasatan oleh bank negara kerana terlibat mengupah berberapa orang pegawai public bank untuk mencuri dokumen sulit akaun syarikat nfc...

Umi Hafilda Dedahkan Kekayaan Luar Biasa Azmin Ali Dan Isteri...

Selepas raja petra mendedahkan bagai mana anwar mengarahkan bpr kini sprm supaya menutup kes rasuah azmin ali, semalam adik azmin, umi hafilda pula mendedahkan dari mana azmin dan isterinya yang juga merupakan gundik anwar mampu membeli saham bernilai ratusan ribu ringgit.

Azmin ketika membeli saham itu masih berkerja dengan kerajaan yang ketika itu bergaji sekitar 2-3 ribu sebulan dan ketika itu shamsidar tidak berkerja hanya menjadi suri rumah sepenuh masa.

Ikuti video pendedahan umi hafilda dengan segala bukti-bukti pembelian saham yang di beli oleh azmin dan isterinya...


Bukti NFC Tak Salah, Rafizi Punca Lasen Public Bank Bakal Di Tarik


Dek kerana nak tunjuk dia lah hero, juara lembu, maka di lembukan berberapa orang pegawai di public bank supaya mengeluarkan salinan akaun syarikat nfc.

Dengan bangganya dia menayang akaun milik nfc yang kita semua tahu, setiap akaun syarikat berstatus rahsia, tapi nak tunjuk hero punya pasal, dia langgar semua undang-undang dan peraturan.

Tiba-tiba bila bank negara panggil dia untuk soal siasat, dia buat-buat pelik pulak, dia kata kenapa dia yang di panggil, kenapa bukan nfc....

Weii bahalol, setiap keluar masuk duit nfc, bank negara akan pantau, so kenapa bank negara tak panggil nfc, pasal duit keluar masuk akaun nfc tak ada salahnya di mata bank negara, kau tu yang salah, pasal kau dedahkan akaun syarikat orang, lepas tu kau upah pulak berberapa orang pegawai di public bank untuk curi dokumen tu...

Dan sekarang dah jelas terbukti, nfc tak salah, kau tu rafizi yang salah pasal kau curi dokumen syarikat orang, sekarang ni kau punya pasal berkemungkinan besar lesen public bank akan di tarik oleh bank negara, so apa kau nak jawab pada owner, pemegang saham dan pelanggan public bank? Kau nak tuduh umno punya kerja ke...?

Published with Blogger-droid v2.0.4

30 May 2012

Krisis Air Selangor: Khalid Gagap Putar Belit Fakta...

Dengar penjelasan noh omar, khalid tak paham apa maksud air yang di rawat dan air yang belum di rawat, ini perkara serius, pasal khalid kata, menjelang tahun 2014, rakyat selangor akan di bekalkan dengan air lombong untuk kegunaan seharian...

Nik Ajis Bodohkan Rakyat Kelantan, Air Tak Selesai Nak Buat Highway Pulak...

Sekali lagi nik ajis bodohkan rakyat kelantan, dengan bermodalkan sembahyang hajat di tempat pecah tanah, katanya highway dari kuala krai ke kota bharu akan di siapkan, highway yang menelan belanja sebanyak 1.8 bilion ini akan di namakan lebuh raya rakyat...


Maka di meminta seluruh rakyat kelantan dan penyokong pas supaya menderma untuk pembinaan highway itu, derma berupa wang ringgit, batu crusher run dan apa sahaja yang di fikir boleh digunakan untuk membuat highway amat nik ajis alu-alukan...

Kepala otak kau nik ajis....masaalah air di negeri kau pun kau tak settlekan lagi, kerajaan bn bagi kau 60 juta untuk selesaikan masaalah air, duit tu kau songlap buat benda lain, lagi mau peras duit rakyat sebanyak 1.8 bilion untuk buat projek highway merapu kau tu...

Pesan aku, kalau korang nak derma duit kat nik ajis, korang fikir baik-baik la, jangan sampai nanti berlaku macam tabung memali, duit collect berjuta, tapi waris memali hidup merempat, aku yakin duit yang korang sumbang untuk buat highway tu akan jadi ghaib seperti duit tabung memali...

Cerita tabung memali ghaib...

29 May 2012

Jemaah Haji Patut Berterima Kasih Pada Najib...


Akibat kebodohan beruk-beruk pas yang mengadakan demo bershit3.0 di mekah dan madinah tempoh hari, kerajaan arab saudi selaku penjaga dua kota suci itu telah mengenakan sekatan atau menggantung jemaah haji dan umrah dari malaysia.

Pas hanya berdiam diri, langsung tak berusaha untuk berbincang dengan kerajaan arab saudi, sedangkan segala kejahatan itu di buat oleh pengikut pas dan anak nik aziz sendiri.


Mujur perdana menteri kita, najib razak peka dengan masaalah itu kalau nak harap nik ajis dia bukan peka tapi pekak, najib akan menghubungi Raja Arab Saudi, Raja Abdullah dalam masa terdekat bagi membincangkan kedudukan dan permohonan kuota jemaah haji dari Malaysia yang berisiko terjejas ekoran isu perhimpunan Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah pada 26 April lepas.

Soalnya nik aziz buat ape...???

Kini Baru Kita Tahu Kenapa Fauzi Shaari Sertai PAS....


Mengambil kira penulisan dalam blog medan info kita, kini baru kita tau kenapa datuk fauzi shaari bekas pengarah JSJ bukit aman sertai pas, pandangan aku ialah, dia bukan nak masuk pas sangat, mana mungkin orang macam fauzi nak sertai parti yang mana penyokong parti itu hampir membunuh bekas anak buahnya, tak logik kan? tapi kerana sebab-sebab tertentu di terpaksa masuk untuk menyedarkan berberapa pihak yang dia masih berbisa dalam membuat berberapa keputusan....


Dimulakan dengan berita menyaksikan bekas Pengarah CID Datuk Fauzi Shaari menyertai PAS seolah olah beliau tidak marah dan sedikit pun tidak sensitif dengan bukti bukti keganasan yang ditunjukkan oleh demonstrator Bersih 3.0 yang membelasah teruk beberapa anggota PDRM…

Apakah Datuk Fauzi tidak peka dengan peristiwa keganasan tersebut..? Apakah Fauzi menyokong tindakan ganas barua barua Ambiga yang bertindak luar batasan malah tidak keterlaluan kita katakan peristiwa ganas 28 April itu ada usaha mahu menjadikan Dataran Merdeka menjadi Dataran Tahir yang bertujuan menggulingkan kerajaan secara revolusi…! klik sini untuk cerita lanjut.

PAS Biarkan Anwar Buat Maksiat...


Nak tergelak bila aku baca kenyataan yang pemuda pas keluarkan, kata mereka " kerajaan anjur maksiat di hari belia" pesan aku pada pemuda pas tu, sebelum keluarkan apa-apa kenyataan bodoh cuba korang tanya apa yang ketua pembangkang buat dengan china doll tu...


Kalau korang boleh dapat jawapannya, maka korang baru pas layak cerita pasal pelakuan maksiat yang dikatakan berlaku pada hari belia negara yang baru lepas... nak cerita bab mungkar konon, ketua pembangkang buat perkara mungkar kenapa korang tak sound ? 

Belia Berdiri Teguh Bersama PM...


Golongan belia memberikan reaksi positif bagi menyatakan sokongan penuh mereka terhadap kepimpinan Perdana Mentari, Datuk Seri Najib Tun Razak atas semua usaha yang telah beliau lakukan kepada golongan itu.

Reaksi tersebut sempat dirakamkan oleh jurukamera KL POS selepas Perdana Menteri selesai menyampaikan ucapannya semasa Majlis Pelancaran Hari Belia Negara 2012.

Wakil Belia Sabah, Zyee mengatakan penganjuran Himpunan Jutaan Belia tahun ini merupakan salah satu tindakan bijak kerajaan bagi meraikan para belia dari seluruh negeri sekaligus memberi peluang kepada mereka untuk berkumpul dan melakukan aktiviti yang berfaedah.

Sementara itu, Ahmad Syawal wakil belia 4 Malays berkata kepimpinan beliau tidak dapat diragui lagi kerana beliau sentiasa berusaha dalam menjadikan Malaysia kearah negara maju.

“Beliau (Najib) berjaya mengumpulkan golongan belia seramai dua juta orang dan itu membuktikan beliau begitu bersungguh-sungguh untuk memajukan belia.

Saya berharap program seperti ini dapat dianjurkan setiap tahun kerana ia dapat memberi peluang kepada belia melakukan aktiviti yang berfaedah,” katanya.

Norsyafina Md. Nor yang datang bersama rakan-rakan lain daripada Sabah mengucapkan jutaan terima kasih kepada Perdana Mentari kerana telah membuat pelbagai usaha terhadap pembangunan masa depan para belia.

Wakil Belia Manjung, Khairil Azuan Ariffin menegaskan bahawa tiada lagi pemimpin yang terbaik selain Perdana Menteri dan kerajaa sedia ada kerana mereka sentiasa berinovasi dalam menjayakan program yang berkaitan dengan belia.

“Belia seharusnya memberikan komitmen yang baik kepada kepimpinan beliau kerana kita sudah hidup di dalam negara yang aman dan beliau sentiasa melakukan yang terbaik untuk keamanan negara ini, “ katanya yang juga merupakan Pengerusi Belia Lumut.

Sementara itu, wakil belia Kapar, Amirul Faez Samiran berkata, perhimpunan seperti inilah yang diinginkan oleh belia kerana mereka dapat merasai yang diri mereka dihargai oleh pihak kepimpinan tertinggi Malaysia.

“Terima kasih kepada pucuk pimpinan negara dan kementerian yang terlibat menganjurkan HBN dan kami (belia Kapar) berharap beliau akan terus berjuang untuk kemajuan negara ini,” ujarnya.

Wakil Belia Pulau Pinang, Mohd. Hafiz Mohd. Ali berkata kepimpinan beliau sungguh bermakna dan berharap semua belia khususnya di Pulau Pinang akan sentiasa maju dengan kepimpinan beliau.

“ Kami sangat yakin dengan kepimpinan beliau dan kerana itulah kami wujudkan ‘Najib Adalah Jaguh Aspirasi Belia’ sempena dengan huruf pertama daripada nama beliau.

“Harapan kami agar program seperti ini dapat diteruskan kerana secara tidak langsung belia dapat menimba ilmu dan melakukan aktiviti yang berfaedah,” katanya disertai dengan sorakan menyokong Perdana Menteri.

28 May 2012

Sambung Kontrak KSN, Confirm Putrajaya Tumbang...

Kini timbul pula kisah Ketua Setiausaha Negara [KSN] mahu diteruskan khidmatnya…

Mengikut rekod, KSN Tan Sri Mohd. Sidek Hj. Hassan mula diberikan jawatan ini semenjak 3 September 2006 sewaktu beliau berusia 55 tahun.

Sehingga ke hari ini, sudah hampir 6 tahun Tan Sri Sidek menjawat jawatan tersebut dan sudah tiga [3] kali kontraknya disambung…, apakah tidak ada ruang harus diberikan untuk mana mana individu lain menjawat jawatan tersebut..?

Bila sebut nama Tan Sri KSN sudah pasti kita tidak lupa “dosa kecil” beliau memalukan YAB Datuk Seri Najib dalam isu SBPA lwn SSM. Isu yang menjadikan Najib bahan serangan dimana akhirnya jelas terbukti “kesilapan” yang dilaksanakan oleh Tan Sri KSN ‘terpaksa’ ditelan oleh Najib sendiri. cerita lanjut klik sini


27 May 2012

Menteri KBS Lawat Mangsa Kemalangan Drag Race...


Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabeery Chik kini berada di Hospital Putrajaya untuk melawat mangsa dan keluarga akibat kemalangan pertunjukan perlumbaan drag, sempena Hari Jutaan Belia 2012 disini, malam tadi.

Sebelum itu, seramai 17 penonton perlumbaan mengalami kecederaan termasuk empat yang parah apabila sebuah daripada kereta yang mengambil bahagian dalam acara tersebut itu.

Dalam kejadian yang berlaku tengah malam tadi di Lebuh Wadi Ehsan di Presint 19, kereta terbabit dikatakan hilang kawalan semasa sesi ujian sebelum perlumbaan sebenar, menyebabkan ia melanggar sekumpulan penonton yang dikatakan berada di luar kawasan yang dibenarkan.

Salah seorang mangsa, Ami bin Nakim, 26, berasal dari Bahau, Negeri Sembilan, mengalami patah kedua-dua kakinya sementara adiknya yang turut sama menyaksikan perlumbaan drag tersebut, hanya mengalami kecederaan ringan.

Beliau yang ditemui memberitahu tidak menyalahkan mana-mana pihak dalam kemalangan itu dan menganggapnya sebagai perkara biasa terjadi dalam sukan permotoran.

Shaari bin Ujang, 59, Felda Bukit Rokan dan bapa kepada Mohd Iskandar Rashiq, 20, salah seorang mangsa kemalangan memberitahu wartawan anaknya mengalami kecederaan parah di kaki dan kepala, masih lagi menjalani rawatan.

Hamidah binti Zainal Abidin 51, Cheras, ibu kepada Fairus bin Jalaluddin, 27, turut mengesahkan anaknya terlibat dalam kemalangan malam tadi. Anak beliau kini berada di wad pembedahan dan mengalami kecederaan limpa pecah dan luka di hati.

Kesemua keluarga mangsa yang ditemui memberitahu tidak menyalahkan mana mana pihak dalam kejadian tersebut.

Kesemua keluarga mangsa menganggap kejadian tersebut harus dijadikan iktibar kepada semua yang terlibat, malah mengakui minat yang mendalam anak-anak mereka terhadap sukan permotoran itu.

Kalau UMNO Takut Dengan Anwar, Anwar Tak Masuk Penjara Laaa...

Umi hafilda tibai anwar....

25 May 2012

Xavier Jayakumar Sontot Anwar Dari Belakang...


Clear, pemimpin pkr mahukan karpal dari DAP menjadi ketua pembangkang, itu di tulis dalam twitter xavier jayakumar, ahli majlis pimpinan tertinggi pkr dan exco kerajaan negeri selangor.

Kenapa xavier sontot anwar dari belakang..? jawapannya senang je, dia tahu anwar seorang yang rendah moralnya, dia tahu, anwar kaki pelacur, maka dia beranggapan biarlah karpal di angkat jadi ketua sekurang-kurangnya karpal tak ada dosa moral, malah karpal antara pemimpin pakatan yang berani sound anwar, maka xavier berpendapat kalau anwar pun karpal berani sound apatah lagi pemimpin bn...

Lagi pun dia nampak karpal lebih berkeupayaan untuk jadi perdana menteri, pasal karpal back ground pelajarannya law dan anwar pelajarannya takat diploma sastera melayu....


Sekitar Hari Belia Negara 2012, Putrajaya.


Ini yang sepatutnya di buat oleh belia, "duduk dan berkerja" jangan macam beruk-beruk yang datang perhimpunan bersih tu "duduk kemudian merusuh"...

23 May 2012

Video Inside: Tengok Muka Rafizi Terkulat-kulat

Akhirnya rafizi terkulai di tangan kj, betul kata pepatah, muka jambu belum tentu otaknya cerdik, maka rafizi contoh terbaik pada pepatah tu...

Tabik spring aku pada kj, selepas lumat dia belasah ambiga berberapa minggu lepas, kali ni rafizi pula terkulai di tangannya, dan jangan lupa, naib presiden pas, husam musa pun pernah menyesal seumur hidupnya kerana di malukan oleh kj di padangnya sendiri...

Debat semalam nampaknya rafizi cuba main politik, retorik demi retorik cuba disogok masuk ke pemikiran rakyat, pada aku, serangan peribadi menjadi senjata rafizi di samping mendapat bantuan dari moderator dan penyokongnya yang ramai.

Apa pun debat semalam, soalan berfakta yang di tanya oleh kj di jawab rafizi dengan serangan peribadi dan retorik merapu yang di cipta oleh pkr.


22 May 2012

Asal Kecewa Je Masuk PAS, Asal Masuk PAS Je Mesti Orang Kecewa...


Memang betul cakap orang, asal kecewa je masuk pas, asal masuk pas je mesti orang kecewa, maka itulah yang berlaku dekat fauzi shaari, bekas pengarah siasatan jenayah bukit aman, kalau tak silap aku, dia nie pernah jadi ketua polis selangor, kalau tak silap aku la...

Kecewa tak di angkat jadi timbalan ketua polis negara dan ketua polis negara, dia pun sertai pas, ntah nasib kau la labu...

Nie Yang Payah, Kalau Syaitan Pun Nak Main Politik...


Sekor kata nak muzakarah tapi ada syarat-syaratnya, tup..tup semalam ada lak sekor lagi syaitan kata kami tak mau muzakarah, kami nak lawan dengan umno...

Nik aziz yang gatal mulut kata nak muzakarah dengan umno, tapi hadi awang salahkan umno pasal nak muzakarah dengan pas, nie apa punya game politik korang main nie...?

Pada aku senang je, tak payah muzakarah dengan depa nie, bagi zakar je...

Jom Kita BOIKOT Bank Cina PUBLIC BANK...


Kepada semua orang melayu, terutama yang ada bisnes yang besar-besar dan juga orang politik, pesan aku, kalau korang semua ada akaun simpanan di public bank, baik korang keluarkan dan tutup akaun cepat, pasal maklumat akaun korang dah tak selamat lagi di public bank.

Bayangkan kerani cabuk macam johari tu boleh akses akaun syarikat besar, soalnya macam mana seorang kerani cabuk macam johari tu boleh akses akaun orang? aku yakin dia bukan buat kerja sorang-sorang mesti ada pegawai lain dalam bank tu yang berkerja sama dengan johari dan rafizi...

Korang kena ingat... public bank tu bank milik cina, jadi pada pandangan aku tak selamat kalau bisnes man melayu simpan duit dalam bank tu, cina nie kalau nak jahanam kan melayu ada je akalnya, contoh terbaik korang tengok je la kerani cabuk tu, boleh dedahkan maklumat pelanggan nya untuk tujuan politik sempit...

Dan jangan terkejut lepas nie ada lagi akaun-akaun syarikat melayu yang ada kaitan dengan kerajaan yang menjadi pelanggan public bank akan di dedahkan oleh rafizi, logiknya takan kerani cabuk si johari tu nak dedahkan akaun nfc je kut, mesti rafizi suruh dia cari lagi akaun-akaun syarikat yang dia boleh politikan, baru berbaloi kalau nak kena buang kerja...

21 May 2012

Simpanan Air Selangor Berada Di Tahap Kritikal...


Kadar rizab air di selangor tinggal 2.4 peratus sahaja, sepatutnya simpanan air yang selesa ialah 20 peratus, makanya tak lama lagi negeri selangor akan kehabisan air...

Khalid gagap main politik dalam isu air, dia tak mau teruskan projek penyaluran air dari pahang ke selangor, kerana katanya itu projek bn, maka selepas je menang pru 2008, dia terus batalkan projek tu...

Korang boleh klik sini untuk tengok macam mana projek penyaluran air tu dah hampir siap, cuma tinggal berberapa perkara je lagi yang di bawah bidang kuasa kerajaan negeri yang mereka tangguhkan.

Kata khalid gagap, kalau projek tu tak buat pun, rakyat selangor boleh pakai air lombong... kahhh...kahhh...kahhh... kepala bapak dia, aku nak tengok dia minum dan mandi pakai air lombong tu dulu...

Polis Di Panggil Anjing Oleh Puak Yang Nak Bermuzakarah....

Perlu ke nak bermuzakarah dengan makhluk macam nie? salah sendiri dia tak nampak, salah polis sampai nak dibunuhnya, kurang ajar punya orang....

Nak Muzakarah Pe Lancau, YDPas Gombak Dah Tekad Nak Doa Laknat Kat Polis...

Tak payah la nak muzakarah dengan parti kapir tu, suka hati mak bapak dia je nak doa laknat kat anggota polis yang berkawal semasa perhimpunan haram bershit 3.0.

Terbaru sekor ostad pas beria-ia nak berdoa laknat kat polis... korang dengar sendiri rakaman audio ceramahnya....

20 May 2012

Bersih 4.0 Adalah Penutup Kepada Semua Perhimpunan Bersih...


Pelancaran perhimpunan bersih 4.0 adalah untuk menuntut keadilan bagi peniaga-peniaga di sekitar jalan tunku abdul rahman dan jalan masjid india yang mana perniagaan mereka terjejas di sebabkan perhimpunan haram bersih 1.0, 2.0 & 3.0.

Mereka juga menuntut pihak polis bertegas dan mengambil tindakan terhadap penganjur bersih 1,2 dan 3 yang selama ini menyusahkan peniaga di sekitar kawasan itu dan menuntut kerajaan mengharamkan segala bentuk demostrasi jalanan...

Dan mereka juga menjemput seluruh rakyat malaysia untuk bershopping pada 24 dan 25 ini di tapak pasar malam baru di 67, jalan setiakasih 1, bukit damansara, kuala lumpur dari jam 3 hingga 8 malam...


19 May 2012

Betul Ke PAS Parti Islam...???


Benarkah Pas sebuah parti Islam? Cubalah kaji fakta-fakta berikut:

  • Parti Islam sebenar tidak akan menyalahkan musuh apabila mereka mengalami kegagalan tetapi Pas apabila tewas dalam pilihan raya, mereka bukannya bermuhasabah, mencari kesilapan sendiri dan berusaha memperbaiki kelemahan tetapi akan menuduh UMNO dan Barisan Nasional (BN) menggunakan taktik kotor seperti membeli undi, mengguna pengundi hantu dan menipu, serta Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak telus.
  • Pas membiarkan pemimpin-pemimpin memaki-hamun lawan politiknya di atas pentas-pentas ceramah. Tindakan ini bertentangan dengan ajaran Islam kerana Rasulullah SAW pernah bersabda; Sifat seorang mukmin itu tidak menjadi tukang menghina, mengumpat dan mengeluarkan perkataan kesat dan kasar (terhadap sesama mukmin).
  • Sikap Pas lebih asabiah qaumiyyah kerana sanggup mempertahan dan membela anggotanya yang bersalah. Ini jelas apabila Pas sentiasa menyifatkan apa juga perkara yang berkaitan keburukan pemimpin parti itu atau sekutunya Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP ia adalah konspirasi politik UMNO dan BN.
  • Pas menolak untuk mengadakan kerjasama dengan UMNO biar pun bagi membincangkan soal perpaduan orang Melayu dan Islam. Tindakan ini bertentangan dengan ajaran Islam yang mahu semua umat Islam bersatu padu dan tidak berpecah-belah.

Hakikatnya, banyak lagi tindakan yang dilakukan oleh Pas yang dilihat bertentangan dengan seruan Islam tetapi mereka masih mahu mendabik dada mengatakan mereka parti Islam. AGENDA DAILY.

18 May 2012

Fatwa Terbaru PAS: Tak Pi Meeting Parti Hukumnya Berdosa Besar...

Ada je akal ostad-ostad pas nie nak menyesatkan umat islam... 
korang baca sendiri fatwa terbaru ostad pas nie...

Kenapa ostad pas tu keluarkan fatwa bengong macam tu..? ok ceritanya senang je, menurut sumber, mesyuarat cawangan pas ada yang tak cukup korum pasal ahli ramai tak hadir, malah ada juga pas kawasan yang tak boleh bermesyuarat pasal ajk tak datang, jadi untuk menarik semula ahli pas untuk datang mesyuarat maka satu fatwa bangang terpaksa di keluarkan.


BUKTI Nik Ajis Dah Tebiat Nak Mampos....


Nik ajis ajak umno bermuzakarah...??? kahhh...kahhh...kahhh... itu tanda-tanda nik ajis dah nak mampos, orang tua kata dah buang tebiat...

Cuba korang perhati muka nik ajis tu, ada tak tanda-tanda seperti di bawah:


  • Mata hitam kita tidak akan bersinar lagi
  • Hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kita melihatnya dari bahagian sisi.
  • Telinganya akan layu dimana bahagian hujungnya akan beransur-ansur masukke dalam. 
  • Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dan sukar ditegakkan.
Kalau ada tanda-tanda macam tu pada nik ajis, baik korang suruh dia bertaubat dan letak jawatan sebagai mb kelantan...

Lawakan, setalah puas dia jual dan gadai agama untuk politik bodoh dia tu, setelah puas dia maki hamun umno, setelah puas dia pecah belahkan umat melayu, tetiba dia ajak muzakarah...

17 May 2012

TPM Rasmi Hari Belia Negara

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sempat merasmikan Hari Belia Negara peringkat Kebangsaan di Sunway Pyramid semalam.

Hari Belia kali ini dijangka bertambah meriah dengan adanya penganjuran Himpunan Jutaan Belia yang dianjurkan oleh Kementerian Belia dan Sukan. Perhimpunan khas buat golongan belia itu seperti tahun lepas penganjurannya, menerima sambutan memberangsangkan yang
diadakan di Putrajaya.

Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam ucapan di hadapan kira-kira 1000 orang belia disini, menyarankan golongan pelapis negara itu menjadi individu yang sayangkan negara dengan menolak sebarang unsur ganas dalam negara.

Tambahnya lagi, amanat Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak yang mahukan belia negara menjadi pelapis berguna untuk negara akan tercapai.

Turut hadir dalam majlis perasmian ini, Dato' Ahmad Shabery Cheek, Menteri Belia dan Sukan, Dato ' Sri Mustapha Mohamed, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri.

Himpunan Jutaan Belia anjuran Kementerian Belia dan Sukan akan diadakan di Putrajaya dari 23hb hingga 27hb Mei ini.

RM 50 Ribu, Harga Maruah Orang Melayu Dalam DAP...


Hanya 50 ribu, upah untuk tengku abdul aziz bekas naib pengerusi dap untuk menutup mulut dari menceritakan segala kepincangan dalam dap.

Untuk rekod, tengku abdul aziz sepatutnya di sambung penggalnya sebagai senator dalam satu perjumpaan pemimpin tertinggi dap, tapi selepas rusuhan bershit dan kelantangannya mengkritik perhimpunan haram itu, maka penggal senatornya tidak di sambung, malah guan eng dan berberapa ekor pemimpin dap menghantam tengku abdul aziz.

Untuk menutup mulut tengku abdul aziz, guan eng mengarahkan si melayu celup, zairil khir johari, setiausaha politik beliau menalifon tengku abdul aziz dan memberi offer duit 50 ribu supaya dia menutup mulut dari menceritakan keburukan dan kepincangan pentadbiran dap.

Haa..haa... nilai bekas penasihat Bank Negara dan bekas Naib Presiden Tranparency International hanya 50 ribu sahaja di mata cina rasis tu, kalau nilai tengku abdul aziz rm 50 ribu, berapa pulak nilai melayu yang jadi pencacai dalam dap...?

16 May 2012

PM: Belia Penentu Masa Depan

Golongan belia yang mewakili 45 peratus daripada jumlah penduduk Malaysia berperanan besar dalam menentukan masa depan negara, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menyedari hakikat amanah yang dipikul golongan pewaris kepimpinan negara itu adalah besar, Perdana Menteri berkata, kerajaan sentiasa merasai, merujuk dan memahami pandangan dan aspirasi generasi itu dalam setiap perancangan yang dibuat.

“Sesungguhnya masa depan negara terletak di tangan golongan belia, sama ada kesejahteraan kebangsaan akan semakin meningkat dan kemakmuran terus dinikmati semua warga Malaysia pada masa depan bergantung kepada anda sebagai pewaris kepimpinan negara.

Jom Ramai-ramai Kita Berlonggok Depan Rumah Ambiga... Tak Salah Beb...


Aku cadangkan kita semua duduk berlonggok di depan rumah ambiga, sehingga dia buat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat malaysia dan mengakui kesilapannya menganjurkan perhimpunan bershit3.0.

Kenapa aku kata tak salah duduk berlonggok depan rumah paria tu? ok tanah milik ambiga hanya di kira dari kawasan tail warna putih (dalam gambar) sehingga ke pagar/tembok belakang rumah dia, itu sahaja kawasan milik ambiga.

Jalan raya tempat orang jual burger tu bukan hak ambiga, tapi itu hak dewan bandaraya kuala lumpur, jadi dia tak ada hak untuk halau orang yang berlonggok atas jalan depan rumah dia, pasal jalan tu bukan bapak dia punya.

So apa kata kalau hujung minggu ni kita pakat ramai-ramai pi berkelah di depan rumah ambiga...

PASCA Bershit 3.0: POLIS TAK ADIL...

Kenapa polis hanya melakukan tangkapan terhadap 140 cicak mengkarung sedangkan bapak setan, anwar ibrahim masih lagi bebas dan boleh pergi ke mana-mana ceramah memaki hamun polis.

Umum tahu, anwarlah punca kepada rusuhan bershit tempoh hari, signal yang dia berikan pada azmin, menyebabkan perusuh bertindak liar dengan merempuh penghadang.

Pada aku, polis kena adil, kalau cicak mengkarung polis suruh mereka serah diri, anwar si babak setan yang jadi punca cicak-cicak tu merusuh, pun patut kena tangkap juga...

Video di bawah menceritakan segala-galanya, terang anwar bagi signal pada azmin supaya rempun penghadang yang di buat polis...

15 May 2012

Demonstrasi Menyelamat Oleh Jabatan Bomba...


Pasukan bomba dan peyelamat Malaysia akan mengadakan demonstrasi menyelamat pada 26 mei 2012 bertempat di sektor x jam 4.00 petang hingga 5.00 petang . Antara demonstrasi yang akan dipersembahkan adalah situasi menyelamat mangsa kemalangan jalanraya.

Selain dari itu Jabatan Pertahanan Awam Malaysia akan mengadakan demontrasi menyelamat yang mana dilaksanakan pada 26 mei 2012 bertempat di sector x jam 5.30 petang hingga 6.30 petang iaitu demontrasi menyelamat mangsa runtuhan bangunan (Urban Rescue) .

Manakala Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia akan melaksana demontrasi menyelamat di tasik putrajaya pada 27 mei 2012 bermula jam 5.00 – 6.00 petang . Penganjuran tersebut akan diuruskan oleh pasukan StarTeam APMM.

Demonstrasi Menyelamat Mangsa

Tarikh/Masa: 3.00 - 4.00 Petang (25 Mei 2012)

Kerjasama: Polis Diraja Malaysia

Demo Bershit: Cerita Dari Jurukamera Tv Al-Hijrah Yang Di Pukul...

Takan pembangkang nak kata mamat camera man tu agen umno atau sb kut....

UMNO Bawa Pengundi Hantu Dalam EGM Bar Council...???

Si paria ambiga tuntut kerajaan bersihkan pilihanraya di malaysia, porahhh.... pemilihan bar council pun ada ramai pengundi hantu apa cerita....???

13 May 2012

PEGUAM MUDA PROFESIONAL BANTU JAYAKAN HARI BELIA NEGARA..

“Ia merupakan satu transformasi kerajaan untuk mengumpulkan belia-belia Malaysia untuk melakukan pelbagai aktivitiyang bermanfaat bukan sekadar hiburan"

semata-mata bahkan ia juga melibatkan kerohanian, pendidikan dan karier,” ujar Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Dato’ Razali Haji Ibrahim dalam taklimat Hari Belia Negara (HBN) 2012 bersama 25 peguam muda profesional di Sekreteriat Hari Belia Negara di Sekretariat HBN 2012, Menara Kementerian Belia dan Sukan (KBS) disini hari ini.

HBN yang bakal berlangsung selama lima hari bermula 23 sehingga 27 Mei disajikan dengan lebih dari 500 acara di 24 pentas yang sediakan khasnya untuk belia-belia Malaysia menunjukkan kreativiti dan bakat-bakat masing-masing.

Menurutnya lagi, “peguam-peguam muda dapat memberi sumbangan dalam pembentukan negara dan dapat menyumbangkan bantuan guaman secara percuma berkaitan dengan undang-undang negara dan sebarang permasalahan kepada pengungjung-pengungjung yang hadir pada HBN kali ini.”

Di samping itu, KBS menggalakkan belia-belia profesional dan badan-badan bukan kerajaan (NGO) berkerjasama dalam menjayakan HBN
yang bakal mengumpulkan dua juta generasi pemimpin masa depan negara.

12 May 2012

GAMBAR: Sambutan Ulang Tahun Ke 66 UMNO Semalam...

Meriah dan gilang gemilang, itu lah yang boleh aku kata pada sambutan ulang tahun umno yang ke 66 semalam yang di adakan di stadium bukit jalil, kehadiran aku rasa mencecah 90 ribu orang, mereka hadir dari seluruh pelusuk negeri termasuk sabah.

Menurut sumber, mereka hadir seawal jam 10 pagi, kehadiran negarawan ulung, tun dr mahathir memang di tunggu-tunggu oleh ahli umno dan orang ramai yang ada di stadium, tapi aku tak nampak pulak kelibat pak lah, apa pun pada aku inilah sambutan ulang tahun umno yang paling meriah.

Crowd yang hadir...


11 May 2012

X-KLUSIF AIR SELANGOR: Segalanya Telah Di Siapkan, Tapi Kerajaan Pakatan Cuba Main Politik...

Segalanya sudah di sediakan oleh kerajaan bn untuk menyalurkan air dari pahang ke selangor, dari sekecil-kecil perkara sampailah menggali terowong merentas bukit di hutan, semuanya sudah dibuat oleh kerajaan bn untuk membantu rakyat selangor dan kawasan sekitarnya mendapatkan air bersih.

Tapi segala usaha kerajaan bn itu sia-sia apabila kerajaan pakatan haram cuba menggagalkan proses penyaluran air itu, kerajaan pakatan haram melambat-lambatkan proses kelulusan pengambilalihan tanah untuk di buat tempat tadahan air, berberapa kawasan yang di kenal pasti untuk dibuat pusat tadahan tidak mendapat kelulusan dari pbt yang mana itu di bawah portfolio ronnie liew.

Soalnya kenapa projek penyaluran air untuk rakyat selangor di politikan oleh kerajaan pakatan? bukan ke ia memberi menafaat untuk rakyat selangor baik yang menyokong bn atau penyokong pakatan, sama-sama mendapat menafaatnya dari projek itu. kerana projek tu projek kerajaan bn maka sebab itulah mereka cuba gagalkan, tak ada sebab lain.

Gambar dibawah menunjukan berberapa kawasan yang sudah dikenal pasti untuk dibuat tempat tadahan air yang sehingga kini masih belum mendapat kelulusan dari pihak berkuasa tempatan (pbt)

Jadi apa yang di titahkan oleh tuanku sultan selangor supaya isu air jangan di politikan memang tepat, yang mempolitikan isu ini ialah kerajaan pakatan haram.


Papantanda projek penyaluran air dari pahang ke selangor.

Pintu masuk ke terowong yang menyalurkan air dari pahang ke selangor.

Keluasan dalaman terowong penyaluran air, bila mula beroperasi nanti, tube kuning, lampu dan segala wiring dalam terowong itu akan di tanggalkan, dikatakan air bersih akan memenuhi terowong itu...


10 May 2012

NAJIB Lancarkan Pusat Khidmat Rakyat BN Selangor....

Tengahari tadi najib lancarkan pusat khidmat rakyat bn selangor (PAKAR) 

Kini rakyat selangor boleh menghubungi PAKAR untuk buat aduan tentang apa sahaja kepincangan yang berlaku melibatkan pentadbiran kerajaan negeri, PAKAR boleh di hubunggi melalui talian 1-300-22-2626 atau sebarang maklumat atau dokumen penyelewengan kerajaan pakatan boleh di email ke pakar@bnselangor.org.



PANAS: Kerajaan Pakatan Sediakan Rumah POLYSTYRENE Untuk Orang India..

Kerajaan pakatan haram menindas kaum india, terbaru, kira-kira 600 orang india dari kampung bunga raya subang berdemo di hadapan bangunan suk menuntut keadilan dari mb khalid gagap, mereka menuntut khalid menjawab bagai mana rumah mereka di buat dari POLYSTYRENE.

Yaa... POLYSTYRENE, bahasa melayu panggil gabus..

Ceritanya, apa bila tadi lebih kurang 600 penduduk setinggan kampung bunga raya subang datang ke suk untuk menyerahkan memo bantahan dan menuntut kerajaan selangor dan mb khalid gagap menjawab bagai mana rumah mereka di buat dari POLYSTYRENE, sedangkan dalam perjanjian asal semasa kerajaan bn dulu, rumah mereka di buat dari batu bata, tetapi bila pakatan ambil alih dan projek perumahan itu di mulakan, POLYSTYRENE menjadi bahan binaan utama, sudah la digunakan POLYSTYRENE, bayaran sewa rumah tu pulak di naikan oleh kerajaan pakatan dari harga asal RM 124 ke RM 250 oleh kerajaan pakatan.

Memo itu sepatutnya di terima oleh khalid gagap, tapi di sebabkan khalid tak berani nak berdepan dengan penduduk itu, maka di hantarnya pegawai khas xavier jayakumar, malah mereka menunggu hampir satu jam setengah di hadapan bangunan suk di bawah panas terik...



Ismeth Ulam Raja Kata Dia Trauma Duduk Dalam Lokap, kikikikikikikiki


Saya trauma ketika duduk dalam lokap, itulah kata-kata ismeth ulam raja, budak syiah yang di cekup polis kerana disyaki menerajang seorang anggota polis trafik sewaktu demo bershit 3.0 lepas.

Komen aku: sape suruh kau duduk dalam lokap? kalau duduk kau trauma, ko baring je la, kikikikikikiki lagi satu, baru kau kenal dunia ekk, hari tu kat dataran kau la hero, kau lah pahlawan, apa yang kau cakap semua orang kena ikut, masa kau menganjing kat dataran kau tak fikir pulak ye, bila masuk lokap, mula buat cerita kata trauma la itu la ini la, lepas ni kau lagi trauma bila uitm buang ko...

PERUSUH Bershit 3.0, Polis Akan Jemput Anda Di Depan Rumah..

Setakat ini nampaknya ramai dikalangan mereka yang gambar disiar polis kerana didakwa terlibat dalam himpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu tidak tampil.

Namun polis tidak akan berkompromi lagi.Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Seri Bakri Zinin memberi mereka tempoh seminggu untuk menyerah diri.

Katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur Rabu berkata polis akan membuat tangkapan dari rumah ke rumah terhadap mereka yang enggan menyerah diri, mulai Rabu depan.

Polis juga telah menubuhkan satu pasukan khas terdiri daripada beberapa pegawai dan anggota bagi mengesan suspek yang terlibat dalam perhimpunan itu, pada Rabu.

Beliau berkata kesemua 129 peserta perhimpunan yang gambar mereka telah disiarkan dalam media perlu hadir ke balai polis bersama peguam mereka, jika ada.

Daripada 141 gambar yang disiarkan di media, hanya 12 telah ditahan dan dari 12 orang itu, lapan telah didakwa manakala empat lagi dibebaskan, katanya.

Adun DAP Tibai Kerajaan Pakatan Selangor...

Terkejut juga bila aku baca kenyataan dari pada seorang adun dap pasal dia tak puas hati cara pentadbiran kerajaan pakatan haram selangor.

Dalam suratnya tu, adun tu kata rasuah dan penyelewengan berlaku malah bertambah parah di saat kerajaan pakatan haram membawa slogan cekap, akauntabiliti dan telus, padanya slogan itu hanyalah untuk memancing pengundi pada pilihan raya dan langsung tidak diamalkan parti itu.

Malah tambahnya lagi, ahli-ahli majlis yang dipilih oleh dap ada yang tak reti berbahasa melayu dengan fasih, ada ahli majlis yang kerap ponteng mesyuarat dan ada ahli parlimen yang berkuasa mutlak keatas majlis perbandaran, segala keputusannya tidak merujuk kepada mesyuarat...

Surat adun itu setebal 12 muka surat telah di hantar ke seluruh pimpinan tertinggi dap, soalannya ialah, mahu ke dap mendengar segala kritikan adunnya itu? takut-takut adun nie akan menimpa nasib yang sama seperti tengku abdul aziz yang tidak si sambung jawatan senatornya...

Majlis Sambutan Ulangtahun UMNO Ke 66 Peringkat Negeri Selangor...

Majlis sambutan ulangtahun umno yang ke 66 peringkat negeri selangor di adakan di perkarangan bangunan umno malam semalam. tetamu kehormat yang di jemput ialah datuk seri zahid hamidi, naib presiden umno.



09 May 2012

Shamsidar: Lantaklah Azmin Nak Beromen Dengan Sape Pun, Yang Penting Kami Bahagia...

Kenyataan yang keluar dari mulut shamsidar isteri azmin ali dan juga skandal anwar ibrahim ketika di tanya oleh wartawan freemalaysiakini.

Kalau benarlah bagai dikata, aku tak heran cerita yang mengatakan shamsidar pernah di pakai bergilir-gilir itu benar.

sumber: klik sini

Wajah-wajah Kera Yang Berdemo Di Mekah Dan Madinah...

Ini lah wajah-wajah kera belaan nik ajis yang berdemo di tanah suci mekah dan madinah, dek kerana perangai kera mereka tu, kerajaan arab saudi berkemungkinan akan mengenakan sekatan atau menggantung jemaah haji dan umrah dari malaysia.

Lepas ni sapa nak buat haji boleh la pi pulau melaka, korang boleh tawaf kat depan pintu rumah nik aziz dan pi melontar di jkr 10.

Wajah-wajah bahalul dan detailnya korang klik sini.