31 July 2012

Kerana Pompuan Ini, MP PKR Sanggup Halau Isteri Tuanya...

Menurut sumber, pompuan nie adalah adalah penyedap terbaru dolah sani mp pkr kuala langat, di sebabkan penyedap baru nie dia sanggup halau isteri tuanya sehelai sepinggang dalam bulan ramadhan yang mula...

Apa punya jantan la dollah sani nie, atas pentas habis semua orang dia 'haram jadahkan' rupa-rupanya dia pun 2x5 haram jadah jugak...

sumber: Lawyer Garang.


Korang Mesti Menyesal Pangkah Pakatan Lepas Tengok Video Klip Nie...


Haa...haa...haa... tu la sape suruh pangkah pakatan haram, kan dah tak de air... :)

Tengok Klip Video Nie Dulu, Lepas Tu Baru Tengok Gambar Di Bawahnye...

Sebelum korang tengok gambar dibawah nie, adalah lebih baik korang tengok klip video nie dulu...


Orang yang menyokong murtad jadi imam sembahyang maghrib, amacam bolehh....


30 July 2012

Dua Soalan Hasan Ali Yang Perlu Di Jawab Oleh Pemimpin PAS pis puss...

Dua soalan hasan ali ialah:

1. Adakah benar negara berkebajikan sememangnya menjadi pengganti kepada negara Islam dan seterusnya akan menjadi agenda utama perjuangan PAS???

2. Adakah benar tindakan PAS menggugurkan agenda Negara Islam dan perlaksanaan Hudud itu telah diputuskan dengan persetujuan DAP dan PKR???


Lim Kit Siang Rasis...



Dibawah adalah ayat-ayat cercaan lim kit siang, ahli-ahli dap dan gerakan sewaktu berarak meraikan kemenangan mereka di kuala lumpur pada 11, 12 dan 13 mei 1969, ini bukan aku buat sendiri tapi aku ambil dari laporan mageran... 

1. Menggunakan slogan “Malai-Si” yang membawa maksud “Mati Melayu”.

2. “Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu” – 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.

3. “Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”– 11 Mei, Jalan Bukit Bintang.

4. “KL sekarang cina punya” – 11 Mei, Jalan Changkat Dollah.

5. “Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.” – 12 Mei, Jalan Tunku Abdul Rahman.

6. “Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…” – 12 Mei, Jalan Khir Kampung Baru.

7. “… semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis.” – 12 Mei, depan Balai Polis Jalan Pudu.

8. “Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!” – 12 Mei.

9. “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…” – 12 Mei, Jalan Canvel.

10. “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.” – 12 Mei Jalan Bukit Bintang.

Kerana provokasi-provokasi yang didalangi oleh Lim Kit Siang inilah dikatakan telah menyebabkan peristiwa hitam 13 Mei 1969 dahulu. Jika dilihat pada kenyataan-kenyataan itu, padanlah ramai pemimpin-pemimpin DAP yang sensitif dan mahu menutup sejarah ini serapat-rapatnya.

Lajim Ukin Lompat Parti, Ada Masej Terbaru Karpal Kirimkan Buat Anwar...


Lajim ukin keluar umno, Alhamdulilah, kurang sikit sampah sarap dalam umno, dia keluar umno pasal dia kecewa tak dapat jadi ketua menteri sabah, ye la macam mana najib nak lantik dia jadi ketua menteri sabah, ada orang kata dia tu cakap english pun berterabur, najib kutip dia dan bagi jawatan timbalan menteri perumah tu dia syukur lagi, apa pun ucap selamat aku pada lajim ukin, semoga dia berbahagia di samping anwar dan pkr, nanti jangan masuk umno balik kalau anwar tak bagi dia jawatan ketua menteri sabah, itu pun kalau pkr mampu tawan sabah...

Dalam banyak-banyak pemimpin pembangkang, karpal lah orang yang cukup menentang trand lompat parti ni, ada masej terbaru dari karpal untuk anwar, klik sini

Catuan Bekalan Air Di Selangor Sudah Bemula...

Bulan puasa nie masak la sapa yang duduk dekat rumah flet yang mana lif nya selalu rosak, catuan bekalan air sudah mula di selangor, ini di sahkan sendiri oleh kerajaan negeri berikutan berberapa lori tangki yang membawa air kini dilihat berlegar-legar di sekitar kawasan seri kembangan selama berberapa hari dalam minggu lepas....


28 July 2012

Siri 2 Menjawab Kebodohan Khalid Gagap Dalam Isu Air Selangor: Air Dari Tasik Kenyir...

Ia di jawab secara teknikal oleh pegawai dari kementerian tenaga, tenaga hijau dan air (kettha) sewaktu sesi penerangan isu-isu bekalan selangor di hotel grand blue wave pada 12 julai lepas.




Siri 1 Menjawab Kebodohan Khalid Gagap Dalam Isu Air Selangor: Air Lombong...

Ia di jawab secara teknikal oleh pegawai dari kementerian tenaga, tenaga hijau dan air (kettha) sewaktu sesi penerangan isu-isu bekalan selangor di hotel grand blue wave pada 12 julai lepas.


26 July 2012

Suara Keadilan Kini Setaraf Majalah Lawak Ujang...


Nak tergelak bila aku tengok quran cai-cai pkr keluarkan isu bodoh, katanya komuter tak de cermin sisi, punyalah bangang, apa editor suara keadilan tu ingat komuter ni kereta ke? nak pakai cermin sisi atau orang yang keluarkan cerita bodoh tu tak pernah naik komuter...

Sapa yang pernah naik komuter mesti tahu bagai mana perjalanan di atas platform semasa train sampai, masa penumpang masuk dan keluar train dan selepas pintu train di tutup, segalanya cukup safety, ada pegawai ktm atau polis bantuan mengawal di platform, bak kata, tak pernah lagi la aku dengar orang terbolos kakinya kat celah platform atau orang tersepit dekat pintu komuter... kan lebih selamat adanya pengawal di atas platform dari pada driver train tu tengok side mirror untuk awasi penumpang keluar masuk train....

Apa pun inilah dia pembangkang, tak ada kerja lain puak-puak nie, asyik nak bangkang je, ye lah nak sekarang nie pembangkang nak tibai najib dah tak lut lagi dah, so kena lah depa cari point-poin bodoh nak spin isu, apa pun suara keadilan punya lawak bingai setaraf majalah ujang...

Cuba korang cari kat mane side mirror train tu... jumpa tak? train kat negara depa tu pun tak pakai side mirror, ada pembangkang kat negara depa tu buat kan sebagai isu politik...???




Najib Berbuka Di Ampang, Zuraidah Lari Lintang Pukang...

Najib berbuka puasa bersama penduduk ampang semalam, majlis di adakan di perkarangan surau taman nirwana ampang, dalam majlis itu najib menyampaikan bantuan sebanyak rm 4 juta untuk membina masjid al-mustaqim, ampang. menurut cerita, sepatutnya masjid itu telah siap dan boleh di gunakan pada bulan puasa ini, tapi kerajaan selangor gagal menyalurkan bantuan yang mereka janjikan pada tahun 2010 menyebabkan pembinaan masjid itu terbengkalai...

Selepas berbuka dan sembahyang maghrib di ampang, najib dan isteri bertarawikh pula di surau taman angsana hilir pandan, di majlis itu najib meluluskan bantuan sebanyak rm 400 ribu untuk membaik pulih dan membesarkan surau itu, surau ini pun menjadi mangsa janji-janji kosong kerajaan pakatan haram selangor, sehingga semalam, janji yang di taburkan untuk membaik pulih surau itu tidak di laksanakan oleh kerajaan pakatan...

Ampang...


25 July 2012

Pakatan Tak Paham Makna Air Yang Di Rawat Dan Air Mentah

Macam mana nak perintah malaysia nie, maksud air mentah dan maksud air yang dirawat pun pakatan tak paham...

Majlis Berbuka Puasa Bersama Menteri Pertahanan...

Majlis berbuka puasa bersama menteri pertahanan, datuk seri ahmad zahid hamidi, majlis turut di sertai oleh panglima angkatan tentera, jeneral tan sri dato' sri zulkifeli mohd zain dan warga kementerian pertahanan dan media...


24 July 2012

"Cilaka Haram Jadah" Nie Rupanya Betul Haram Jadah...


MP kuala langat yang kalau berceramah suka guna tagline cilaka haram jadah rupenya memang haram jadah, dia sanggup halau isteri dia keluar rumah, tampa membenarkan si isteri membawa keluar dokumen pribadi miliknya...

Malah lebih teruk lagi, abdulah sani juga melarang dua anak perempuannya mengambil ibu mereka di klang senteral.


Pada aku senang je, "cilaka haram jadah" perkataan yang selalu abdulah sani lemparkan pada najib, rosmah dan lain-lain pemimpin umno, kini terpalit pula ke muka dia, ingat nie bulan puasa beb... 

Jom Tengok Video Nie...

Dari pada duduk melantong tengah hari buta nie bukan boleh makan pun, jom kita tengok video nie, nasihat terbaik dari negarawan ulung, tun dr. mahathir berkaitan masa depan orang melayu...

Kamal Hisham Vs Sultan Ibrahim- Surat-surat Kamal Hisham Di Dedahkan...


Kamal hisham melakukan fitnah terhadap sultan johor, orang yang telah memberinya makan, dari seorang opis boy dia dibantu oleh sultan johor sehingga menjadi senang lenang, bila dia dah senang, dia mula lupa diri lalu menjadi tamak haloba, seperti dalam entry aku yang lepas, punyalah tamak si kamal hisham nie, sampaikan basikal yang seorang peniaga cina hadiahkan pada sultan johor pun dia rembat sebijik...

Bila dia dah kantoi, dia lari, mula-mula ke argentina, kemudian dia ke dubai, tak cukup dengan itu, dia gunakan penagih dadah, uncle seekers untuk burukan tuanku, tak pasti apa yang ada dalam kotak pemikiran kamal hisham, dia menghantar satu email kepada jawatankuasa peguam negeri johor meminta agar askar timbalan setia negeri (tsn) di kaji semula penubuhannya dan sekiranya perlu di bubarkan, (klik sini) bila dia tengok jawatankuasa peguam negeri johor tak respond pada surat dia tu, dia tulis pulak surat kepada sultan johor mintak maaf, bukan satu surat tapi dua....

BOCOR: Transkrip Rakaman Pertengkaran Jijah Dan Sidar...


Jijah : hei Sidar !!..(bibik dr indon..)..kemari ko kesini!!

Sidar : ada apa nii bu?

Jijah : ko ckp betul2!!..knapa ko curi seluar dlm aku??..(tengking dgn kuat..)

Sidar : mana ada saya ambik bu!..sumpahhh!!..

Si suami yg baru blik kerja terdengar akan kekalutan itu,lalu..

Anuar : ada apa kecoh2 sgt nii,sayang?

Jijah : nii,abis seluar dalam saya hilang..mesti dia yg curi!!

Anuar : alaa...nanti kita beli lain laa..sudah dahlaaa..

Jijah : what??..no!!..i beli kat Pavilion tau..LEVIS pulak tuu..bukan 1 tapi 4 helai hilang!!..

Anuar : Sidar !!..ko ckp benar,ko ada ambik tak??..(mengherdik garang..)

Sidar : tidak pak..tidak..demi tuhan,saya tak curii..malahan,bapak kan tahu yg saya ngak pernah pakai Seluar dalam...... =))
Published with Blogger-droid v2.0.6

23 July 2012

Ustaz Kazim Nasihatkan Rosmah Supaya Bertudung...

Terbaik dari ustaz kazim, nasihat seorang tok guru agama melangkaui batas parti politik...

UFB Bagi Korang Point Untuk Lawan Hujah PAS Mengenai Hudud...

Ini buah maut yang ufb bagi kat korang untuk lawan hujah pas pasal hudud, kompom orang terkangkang...

Syaitan Yang Mencipta Politik Persepsi...

Politik persepsi di mulakan oleh syaitan, maka mereka yang suka melemparkan persepsi pada aku la mereka ni pun juga syaitan, jadi korang tau la ekk sapa yang suka buat dan melemparkan persepsi...

20 July 2012

Aksi Terlampau Muslimat PAS Berdemo Depan Kem Kemunting..

Mentang-mentang lah pas kini dah di kuasai oleh artis, cara berpakaian muslimat pun kena la ikut artis juga, kat sini aku tunjukan dekat korang macam mana fasyen terbaru muslimat pas kalau keluar berdemo tengah panas...





Perhatikan pada kain yang di ikat pada lengan muslimat pas tu, sama tak dengan kain yang ikat pada dahi mamat pada gambar di atas...

Dan gambar nie pulak, tudung di pakai atas kepala atau sangkut dekat bahu... nampak spare tayar pun dah tak jadi masalah pada muslimat pas, ikut trand artis la katakan....

Fuhh montok beb meleleh lebai pas kalau tengok nie, apa pun mata mereka terpaksa aku tutup kerana tidak mahu mengaibkan mereka dan mengelakan mereka jadi pompuan simpanan lebai-lebai pas yang kuat nafsu serakahnya....




Akhbar Malay Mail Iktiraf Pendatang Negro Sebagai Warga Negara Malaysia...???


Kecoh surat khabar yang tak berapa nak laku, malay mail suruh kerajaan siasat karikatur dalam komik M1Malaysia, kata mereka kartun dalam majalah tu menyentuh isu perkauman...
Kat sini aku nak tanya, isu perkauman apa yang di sentuh dalam komik tu? dan kaum mana yang tersentuh?
Kalau kita tengok betul-betul lakaran kartun tu, sekali imbas pun kita tahu, awang arang yang di maksudkan dalam komik tu di tujukan kepada pendatang negro, apakah wartawan malay mail mengiktiraf pendatang negro sebagai salah satu kaum di dalam negara kita?
Adakah dengan mengeluarkan isu bodoh nie boleh menaikan rating penjualan surat khabar malay mail? kalau ya teruskan lah keluarkan isu-isu bodoh, kalau rating tak naik juga, cukup lah hentikan...
Published with Blogger-droid v2.0.6

Khalid Gagap Nakkan Faekah Duduk Dalam SYABAS...??


Macam-macam 'akai' Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mencari alasan nak tutup kesilapan pertadbirannya selama lebih empat tahun berhubung isu krisis air di negeri tersebut.

Terbaru, kerajaan negeri akan menghantar pasukan khas terdiri empat profesional ke Syabas bagi memantau operasi harian syarikat itu.

Khalid Ibrahim, berkata tiga lagi anggota pasukan itu ialah  Ketua Eksekutif Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB), Suhaimi Kamaruzaman, Pengarah Konsortium ABBAS Sdn Bhd, Abas Abdullah; Pengarah Urusan (Pengurusan Air) Kumpulan Peransang Selangor, Karim Endut dan Ketua Perancangan Strategik dan Pelaburan Peransang Selangor, Kevin Lee.

“Kumpulan ini akan dihantar kerana mereka (Syabas) gagal memberikan butiran dan penjelasan memuaskan mengenai beberapa isu apabila mereka memberi taklimat kepada Setiausaha Kerajaan Negeri pagi ini," katanya.

Khalid yakin Syabas boleh memberi kerjasama kepada kumpulan profesional berkenaan kerana mereka mempunyai pengalaman mendalam dalam pengurusan dan pengagihan bekalan air. sumber: agenda daily.

19 July 2012

VIDEO Debat Sinar Harian: Fathul Bari Lawan Hasan Tantawi...






Kenapa Pembangkang Beria-ia Mainkan Isu Pekerja Hotel Kena Pukul Dengan Polis...??


Jawapannya senang je, budak yang kena pukul dengan polis tu dua-dua orang tu budak kelantan, tak percaya cuba korang tengok jersi yang di pakai oleh mamat yang pakai cap tu, sama tak dengan gambar di bawah...

So aku rasa korang pun boleh paham kan kenapa pembangkang gila-gila main isu nie....

BN Berdepan DAP, PKR, PAS Dan Syaitan Dalam Pru 13 Nanti...


Agak sukar untuk bn mempertahankan putrajaya, seteru bn bukan sahaja dari manusia, tapi dari syaitan yang di rejam, ini di akui sendiri oleh nik ajis yang sanggup menerima bantuan dari syaitan untuk menentang umno/bn dalam pilihanraya kelak...

Cerita Pasal HUDUD PAS Dan Perhimpunan Bersih..


PAS jaja cerita nak buat hudud, dari mula pegang kelantan sampailah sekarang cerita hudud keluar bila pas nampak orang melayu semakin menjauhi pas, sekarang cerita hudud nie senyap, pasal pas tengah dok sibuk melayan artis, artis yang nak mensucikan dosa mereka dengan cara yang cukup mudah, masuk pas hilang semua dosa...

Ok cerita balik pasal hudud yang pas nak buat, pas kata mereka tak boleh laksanakan hudud di kelantan pasal kerajaan pusat (bn) tak bagi, walau pun semua orang tahu undang-undang syariah negeri di atas tangungan kerajaan negeri, pas tetap juga kata semuanya salah kerajaan persekutuan (bn).

Satu je soalan aku pada pemimpin pas, pas kata nak buat hudud, tapi pas bagi alasan kerajaan persekutuan (bn) tak bagi, maka sampai la nie pas akur dan tak buat, tapi kenapa bila kerajaan larang pas buat perhimpunan bersih, pas tetap buat juga...?

Bab hudud pas tak berani langgar keputusan kerajaan persekutuan, tapi bab perhimpunan bersih, pas langgar semacam je... kenapa...???

Rakyat Don't Be Stupid Like Khalid Gagap...


Air adalah sumber kehidupan. Tanpa air, bukan sahaja manusia yang akan berdepan dengan masalah malah kegiatan ekonomi juga terencat dan kesannya bila berlarutan amat memeritkan.

Tapi di Selangor, kerajaan negeri memandang remeh isu air dan lebih selesa bermain politik berbanding mencari penyelesaian jangka masa panjang demi kebaikan lebih 7 juta pengguna termasuk Kuala Lumpur & Putrajaya.

Jejaka Yang Pernah Cium Anwar Kini Menyesal...


Inilah jejaka yang menggemparkan negara kerana perbuatannya mencium anwar, jejaka ini yang juga seorang blogger kini menyesal kerana mencium anwar dan katanya dia tak sanggup di tipu lagi...

18 July 2012

Ustaz Ridwan Tee Dan Fathul Bari 3 Jam Brain Wash Orang Kelantan...

Perghhh.... lepas nie pas kalah di kelantan, kaw-kaw ustaz ridwan tee dan fathul bari brain wash rakyat kelantan...

Ng Suee Lim Melanun Harta Rakyat Sekinchan...

Latar belakang kes: 

Pada tahun 2003 sebuah syarikat pemaju mengusahakan tanah milik majlis daerah sabak bernam (mdsb) untuk didirikan 48 unit pangsapuri, pihak pemaju iaitu MONTIARA bersetuju memberikan 22 unit pangsapuri itu kepada pihak mdsb, kemudian mdsb membeli 2 lagi unit, menjadikan mdsb memiliki 24 unit pangsapuri iaitu 1 blok, (1 blok ada 24 unit maka pemaju membina 2 blok bangunan iaitu 48 unit pansapuri)

Pada tahun 2010, pihak mdsb menawarkan tander untuk menjual 24 unit pangsapuri yang mereka miliki dengan harga rm 1.74 juta menjadikan purata 1 unit berharga rm 72,500 kepada sebuah syarikat NKK Enterprise, harga pasaran untuk sebuah unit pangsapuri itu ialah rm 130,000.

Soalan di sini ialah...

Kenapa pangsapuri itu di jual terlalu murah dari harga pasaran...??
Kenapa hanya satu syarikat sahaja yang membida tander penjualan itu...??
Kenapa pangsapuri itu tidak ditander secara unit, kenapa di tander secara lum sum (satu block)??
Ada atau tidak dari 24 unit yang di jual itu di peruntukan kepada bumiputra...??

Jadi aku nak dengar jawapan dari ng suee lim... video sidang media oleh pengerusi sekretariat orang muda selangor (serang) budiman mohd zohdi.

16 July 2012

Mahkamah Syariah Pulau Pinang Benarkan MURTAD...


Nota: mahkamah syariah negeri-negeri terletak dalam bidang kuasa kerajaan negeri, maka keputusan yang dibuat oleh mahkamah syariah negeri pulau pinang boleh lah dikatakan ianya keputusan kerajaan negeri...
Published with Blogger-droid v2.0.6

SIALnya Nasib Rakyat Selangor Di Bawah Pemerintahan Pakatan...


Sial ke tidak mb selangor nie, dek kerana kebodohannya yang melampau, tak pasal-pasal rakyat selangor jadi susah, tak pasal-pasal air kena catu...

14 July 2012

Kamal Hisham Vs Sultan Ibrahim- Perangai Macam Kasim Baba...


Seperti yang aku tulis hari tu, kamal hisham mengambil kesempatan atas kebaikan sultan johor, dia nampak peluang untuk dia jadi kaya raya dalam sekelip mata, maka kamal melantik dirinya sendiri sebagai peguam kepada keluarga dan sultan johor tampa pengetahuan sultan dan juga pihak istana, kahhh...kahhh... dari pada seorang opis boy jadi peguam sultan...

Maka bermulalah kehidupan kamal hisham sebagai con man, berbekalkan ayat "ini titah tuanku" apa segala peluang yang melintas depan mata dia akan sapu, bermula dari lot kedai ke tapak parking kereta yang sepatutnya keuntungan hasil dari tapak parking tu di salurkan ke rumah anak yatim sehinggalah sebuah basikal, itu pun dia sapu juga... tindakan kamal hisham sama macam kasim baba dalam filem ali bab bujang lapok...


Najib Lancarkan Kedai Kain Rakyat 1Malaysia...


Usaha kerajaan membantu rakyat di teruskan dengan pembukaan kedai kain rakyat 1malaysia, selepas kejayaan 'kedai menu rakyat 1malaysia dan 'kedai rakyat 1malaysia' yang menjual barangan runcit.

Kedai kain rakyat 1malaysia, ditubuhkan untuk membantu rakyat luarbandar dan yang kurang berkemampuan mendapat kain dan pakaian yang berkualiti.

Dengan menjual kain ela serendah rm6 semeter dan kain langsir juga serendah rm6 semeter dapatlah rakyat membeli belah untuk persedian hari raya yang akan datang.

Kerajaan mensasarkan sebanyak 30 buah kedai lagi kedai dibuka di seluruh negara sehingga akhir tahun depan.

Lokasi kedai kain rakyat 1malaysia ialah, taman lageda suria, batu 14 hulu langat selangor.


Kenapa Kerajaan PAS Kelantan Tak Kawal Pelombong Haram...???


Apabila Utusan Malaysia mendedahkan kewujudan lombong emas haram di beberapa lokasi di Kelantan, ramai yang terkejut tidak menyangka yang negeri tersebut turut menyimpan hasil bumi yang berharga.

Bagi sesetengah penyokong PAS pula mereka memanipulasi pendedahan tersebut sebagai bukti negeri Kelantan berada dibawah rahmat Illahi kerana dikurniakan hasil galian mineral bernilai tinggi.

Tanpa mereka sedari, sejarah perlombongan emas di Kelantan sudah bermula berkurun lamanya dan bukannya mineral berharga itu hanya timbul beberapa tahun kebelakangan ini sahaja.

Tapi biasalah, standard pemikiran penyokong dan pemimpin PAS sentiasa gemar bermain propaganda untuk menggambarkan dirinya sentiasa diredhai oleh Allah s.w.t hingga lupa pada hakikat realiti.

Bukan satu rahsia pun, sejak beratus tahun lalu terdapat banyak lombong emas di seluruh negara dan hingga kini masih ada berbelas-belas lagi lombong emas yang masih aktif termasuklah 5 darinya berada di selatan Kelantan.

Daripada keseluruhan baki lombong yang masih aktif itu, lombong di Penjom, Kuala Lipis Pahang adalah lombong emas yang terbesar dan menghasilkan hampir 95% daripada keseluruhan pengeluaran emas negara.

Walaupun dari segi pengeluaran dan rezab emas, Kelantan jauh tertinggal di belakang Pahang, sebenarnya jika urus tadbir dapat dilaksanakan dengan telus dan amanah tentu saja hasilnya dapat dimanfaatkan untuk pembangunan negeri.

Tapi sayang, gara-gara kelemahan akal dan ketidakcekapan pemimpin PAS yang memerintah negeri Kelantan sejak 22 tahun lalu, hasil bumi bernilai seperti emas menjadi santapan rakus pelombong haram yang mungkin mempunyai hubungan rapat dengan pimpinan negeri.

Tak mustahil selain berlakunya rasuah dikalangan kakitangan kerajaan negeri, ada kemungkinan kegiatan perlombongan emas haram itu turut mendapat keizinan dan perlindungan pemimpin negeri tertentu yang mendapat laba kemewahan hasil kegiatan tersebut.

Langkah segera SPRM melakukan serbuan ke atas lombong tersebut selepas pendedahannya di laporkan oleh Utusan Malaysia merupakan langkah yang tepat bagi mengekang gejala rasuah yang pastinya merupakan punca utama lombong haram tersebut bebas beroperasi bertahun-tahun lamanya.

13 July 2012

Sapa Punya Idea Bodoh Nie...???


Tak habis-habis menyusahkan orang, ribut pasal SBPA baru nak reda, ni timbul satu lagi masaalah, sapa punya idea yang benarkan jawatan untuk pemegang diploma dan ijazah apply jawatan untuk pemegang sijil spm...???

Kalau orang ada diploma dan ijazah rampas jawatan untuk pemegang sijil SPM, habis depa nak kerja apa? fikir-fikir lah sikit pada pemegang sijil SPM, dah la sijil depa tu tak berapa nak tinggi, nak sambung pelajaran ambik diploma atau ijazah mungkin tak berkemampuan, lepas tu jawatan yang di khaskan untuk depa pulak nak di rampas...

Aku setuju komen exco pemuda umno, datuk khairun aseh, katanya "kelayakan tinggi lebih sesuai untuk tugasan dan jawatan yang lebih berdaya saing".

Selangor Musnah Dalam Masa 4 Tahun...


Selangor hancur di bawah pemerintahan pkr...
Selangor ranap di bawah pemerintahan pakatan...
Selangor dah jadi lubuk maksiat...
Rakyat selangor dah sesak nafas dengan pentadbiran pkr...
Apa dah jadi dengan selangor...???

Buta-buta Kena Talak Pasal Pergi Ceramah Hasan Ali...


Tak heran la kalau kelantan menjadi negeri yang teramai janda di malaysia, pasal manteliti jantan-jantan kat sana tu bangang-bangang... aku bukan cakap kosong, aku sertakan bukti, 

Masak tak sedap, kena talak...
Lupa gosok baju laki, kena talak...
Lupa hidang budu, kena talak...
PERGI CERAMAH HASAN ALI, KENA TALAK...

Tak ke bodoh bunyinye tu, sedangkan Islam bergitu menjaga mertabat wanita, tapi puak haram jadah pas nie, jadikan wanita mangsa permainan politik...

12 July 2012

Sidang Media SPR Tunjuk Cara Dakwat Kekal Digunakan...



Politik Bodoh Mazlan Aliman...


Apa perlunya gambar ini dirakam...???
Apa perlunya gambar ini dimainkan dalam blog politik pro pembangkang...???
Hanya mazlan aliman sahaja yang tahu, mungkin ini taktik terbaru mazlan aliman dalam meraih sokongan pengundi felda...
Jijik sungguh cara mazlan berpolitik, kubur tun razak pun boleh dia buat modal politik...

Rani Mukarjee Tak Ada Telor...


Rostrum yang di sediakan untuk pesuruhjaya pas selangor kosong malam tadi, bila dah kosong itu bermakna, rani tak datang berdebat dengan hasan ali dan ini juga bermakna, rani takut nak berdebat, maka kesimpulan boleh dibuat ialah, rani penakut tak ada teloq...