29 November 2012

Maka Bermulalah Perhimpunan Parti Terbesar Orang Melayu...

Hari nie bermulah persidangan parti terbesar orang melayu, seramai 2700 orang perwakilan memenuhi dewan merdeka untuk mendengar amanat dari presiden...


28 November 2012

Update PAU 2012: PAS Kata Doa Muhyiddin Hanya Untuk Umat Islam, Bukan Untuk PAS...

Perwakilan di kejutkan dengan bacaan doa dari timbalan presiden umno, tan sri muhyiddin yassin sewaktu berucap di perasmian serentak mesyuarat perwakilan wanita, pemuda dan puteri umno malam semalam, dalam doanya, muhyiddin tujukan doa itu kepada seluruh umat islam di malaysia, supaya kekal berpadu jangan bermusuh sesama sendiri...

Tapi doa muhyiddin itu di spin oleh berberapa blogger pas dengan mengatakan doa muhyiddin itu hanya untuk umat Islam, bukan untuk pas... soalan aku di sini ialah, adakah pas bukan Islam..???


Gambar-gambar sekitar mesyuarat perwakilan wanita, pemuda dan puteri yang berlangsung pagi tadi...

Mesyuarat perwakilan wanita yang berlangsung di dewan merdeka...


Update PAU 2012: DAP & PKR Tak Pernah Percaya Pada PAS

Semalam tpm merasmikan mesyuarat perwakilan wanita, pemuda dan puteri di dewan merdeka pwtc, dalam ucapannya, tpm mendedahkan yang dap dan pkr tidak pernah mempercayai pas dan memberi contoh bagai mana wakil rakyat pas di pulau pinang langsung tidak di beri peluang menjadi exco kerajaan negeri...

Malah bila pas mencalonkan hadi awang sebagai bakal perdana menteri sekiranya pakatan memerintah malaysia, lantas di tolak oleh dap dan pkr...

Pembangkang mengamalkan politik ultra perkauman, fahaman songsang dan memecah belahkan masyarakat hanya kerana mahukan kuasa. Sejak lima dekad lalu, Pas dan DAP membawa fahaman politik benci dan fitnah yang membakar sentimen agama dan perkauman.

PKR pula, menerusi kenyataan Ketua Pembangkang, secara jelas mengetengahkan ideologi songsang kononnya atas nama kemunculan politik baharu, politik pembebasan, politik global, politik kuasa ketiga, wacana hak dan kebebasan individu mengatasi lingkungan agama, budaya dan moral.




27 November 2012

Update PAU 2012: Anjing Husam Cuba Gagalkan Taklimat Presiden

Taklimat presiden umno kepada para perwakilan hampir di cemari dengan insiden kekecohan apabila berberapa ekor anjing peliharaan husam musa yang membawa memo royalti bertindak untuk menceroboh dewan merdeka tempat berlangsungnya taklimat presiden sebentar tadi, walau bagaimana pun ia berjaya di halang oleh pihak berkuasa dan anjing-anjing husam itu di halau keluar dari bangunan pwtc...



26 November 2012

AWAS...PKR Edar Borang BR1M Palsu...



Pergerakan Pemuda UMNO hari ini mendedahkan wujud tindakan sabotaj dan tidak bertanggungjawab oleh pembangkang khususnya PKR di Selayang apabila didapati mengedarkan boring BR1M 2.0 yang dilampirkan bersama flyers PKR yang bertujuan untuk mengaburi mata rakyat serta mempunyai agenda lain.

“Perkara ini telah berlaku sebelum ini, dan borang yang dikembalikan hilang di tengah jalan. Kita tak tahu ke mana pergi borang ini (borang yang dihantar kepada pihak PKR). Ini merupakan satu unsur sabotaj dan bertujuan untuk mengelirukan rakyat kononnya mereka yang membantu rakyat dengan memainkan peranan PKR membuat gerakan mengedarkan borang ini (dengan kepala surat PKR Selayang),  ke seluruh pangsapuri-pangsapuri di Selangor.

Kita nak maklumkan kepada rakyat agar jangan tertipu, kerana borang BR1M ini boleh didapati di tempat yang betul, dan pulangkan semula ke tempat yang betul. Hari ini, gerakan telah dibuat oleh Pergerakan Pemuda, pejabat wakil-wakil Rakyat BN, bukannya melalui PKR. KLIK SINI

Sambutan Deepavali PKR, 70 Ribu Orang Hadir..


BN takan berjaya tawan shah alam, buktinya ialah bila majlis rumah terbuka deepavali anjuran pkr shah alam di hadiri lebih kurang 70 ribu orang, cukup meriah sampaikan jalan di sekitar shah alam jem teruk semalam...

Menurut seorang tetamu yang hadir, dia merasa cukup bangga dengan sambutan pada majlis rumah terbuka itu, dia tak sangka orang india masih lagi menyokong pkr walau pun kerap kali orang india di tipu oleh anwar ibrahim, katanya lagi, anwar tipu orang india di pulau pinang, tapi di selangor tidak...

Aku malas nak ulas panjang cerita pasal rumah terbuka deepavali pkr nie, korang klik sini untuk bacaan lanjut

Bukti Cina Dengki Dengan Orang Melayu...

Apa-apa hal pun, korang baca berita nie dulu...


Tiada ungkapan yang mampu dilafazkan sebilangan besar pekerja kilang Lynas Advance Material Plant (Lynas), Gebeng dekat sini selain mengalirkan air mata gembira tanda kesyukuran selepas Mahkamah Tinggi memutuskan kilang tersebut dibenarkan beroperasi hari ini.

Hakim Datuk Mariana Yahya dalam keputusannya hari ini menolak permohonan injunksi interim ke atas Lesen Operasi Sementara (TOL) yang diberikan kepada Lynas sebelum ini, oleh tiga penduduk Kuantan sekaligus membolehkan Lynas memulakan operasinya setelah digantung sementara waktu ekoran injunksi berkenaan. utusan 8 Nov 2012

Ok mahkamah dah buat keputusan kata kilang lynas dah boleh beroperasi macam biasa, itu keputusan mahkamah yang sudah di buat setelah mendengar hujah dari berberapa orang pakar yang arif dan yang berkaitan dengan kes itu, kesudahannya kilang lynas di benar beroperasi setelah mahkamah percaya ianya benar-benar selamat.

Tapi ape ke halnya dengan cina-cina bengong nie, masih lagi nak berdemo walau pun mahkamah dah bagi keputusan yang kilang lynas nie ok dan boleh beroperasi semula...

Semua orang tahu, kilang lynas tu di miliki oleh orang melayu, malah lebih kurang 70 peratus perkerjanya adalah melayu dan terletak di kawasan melayu, jadi secara logiknya kilang itu menjadi tempat orang melayu mencari rezeki...

Si cina-cina nie dengki dengan orang melayu dan memang hajat cina nak sabotaj ekonomi orang melayu maka terjadilah perkara seperti di bawah....

Demo anti lynas semalam...

25 November 2012

Anwar Pening, 1500 NGO Bersama Menyokong Barisan 1Malaysia...

Himpunan barisan 1malaysia di pwtc semalam berjaya menghimpunkan lebih 1500 ngo dari seluruh negara...


22 November 2012

Tun Mahathir Mahukan Karpal Jadi PM...


Betul cakap tun, belum memerintah dah berebut sapa nak jadi pm, macam mana agaknya nanti kalau depa dah perintah malaysia, aku ingat setahun pun belum settle lagi masaalah sapa nak jadi perdana menteri...




Konflik Gaza, Malaysia Mungkin Hantar Tentera Pengaman...



Malaysia mungkin menghantar pasukan pengaman ke wilayah Palestin di Gaza jika terdapat permintaan daripada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) bagi menghulurkan bantuan keselamatan di wilayah bergolak itu.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, walaupun masih belum ada perbincangan ke arah itu, namun Malaysia boleh memberi kerjasama kepada badan dunia tersebut.

"Bergantung kepada PBB, daripada rekod yang kita miliki melalui Pasukan Interim PBB di Lebanon (Unifil), Pasukan Pemantau Antarabangsa (IMT) di Mindanao, Filipina dan sebagainya, pasukan tentera kita terbukti mampu memberi hasil yang positif.

"Dalam masa sama, Majlis Keselamatan PBB perlu membuat ketetapan supaya Israel menghentikan serta-merta serangan ketenteraan ke atas wilayah Palestin tersebut melalui gencatan senjata," katanya.

Komen aku: Apa pula keputusan anwar selepas tahu tun mahathir nak bantu penduduk gaza dengan menyumbangkan makan dan perubatan melalui pgpf dan angkatan tentera malaysia bersedia untuk jadi pengaman di kawasan bergolak itu, anwar tak mahu hantar jinggay 13 ke gaza ke???

21 November 2012

Siapa Sebenarnya Yang Murtad Nik Ajis Atau Nik Razi...



Selepas masyarakat umum dikejutkan dengan doa politik kepartian oleh PAS yang mendoakan kehancuran saudara seagama, sama seperti firaun dan Namrud dihancurkan oleh Allah s.w.t, kini tukang canang doa itu, Nik Razi Nik Mat jadi tak senang duduk dibuatnya.

Tiba-tiba sahaja Nik Razi meminta orang ramai menghentikan polemik dan spekulasi isu doa politik yang dibacanya selepas solat Hajat di Himpunan Kebangkitan Rakyat anjuran PAS di Kota Bharu beberapa hari lepas. 

Dalam kenyataannya kepada akhbar Sinar Harian, katanya, isu tersebut sudah sampai ke kemuncaknya dan tiada apa lagi yang perlu diperkatakan. Ringkas kata, Nik Razi tidak mahu isu itu terus diperbesarkan.

Menurutnya lagi, "sudah cukup apa yang dilaporkan oleh media mengenai bacaan doa terbabit dan saya mengakui saya membacanya tanpa dipengaruhi sesiapa pun."

Akhirnya selepas dengan sengaja mencuit kemarahan ramai, tersedar juga dari kebangangan sendiri. Tahu juga takut melihat reaksi spontan rakyat. 

Dayus rupanya, tak berani nak menegakkan 'kebenaran' doa yang dia sendiri bacakan tanpa hikmah dan langsung tidak mempunyai ciri nur dakwah itu.

Atau sebenarnya wujud tekanan dari pihak atasan PAS yang tidak senang melihat isu doa politik itu semakin hari semakin mencalar imej PAS sebagai sebuah parti politik yang didakwa membawa panji-panji Islam?

Pun begitu jika membuat kenyataan yang bunyinya semacam mengalah itu diharapkan akan membuatkan khalayak umum melupakan isu ini, tentu sekali tidak.

Khalayak ramai tidak lupa, sudah acapkali PAS mempergunakan agama, solat hajat serta doa-doa tertentu untuk tujuan membangkitkan sentimen keagamaan umat Islam untuk kepentingan politik kepartian PAS.

Sebelum ini, PAS melalui Mursyidul Am, Nik Aziz Nik Mat yang juga adalah abang kepada Nik Razi pernah menggunakan taktik tidak berhikmah ini dengan membacakan doa supaya dipecahkan perut Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Namun bila ia menyebabkan orang awam menjadi jelik dan meluat dengan gaya politik memperalatkan sentimen keagamaan itu dan kesannya semakin melebarkan jarak masyarakat umum dari PAS, akhirnya Nik Aziz dengan selambanya menafikannya. Dayus juga.

Dalam pada itu, disebalik kehangatan isu doa politik tiba-tiba pula Nik Aziz menafikan pernah menuduh UMNO telah murtad dari Islam. Katanya kepada Sinar Harian Online, berita yang menyebut beliau mendakwa UMNO telah murtad adalah fitnah rekaan sahaja.

Tabiat biasa Nik Aziz macam itulah, bila kenyataannya menjadi hangat dan mengundang kemarahan ramai, kalau dia tak putar belitkan jawapan pembelaannya untuk menegakkan benang basah, lain caranya dia akan tuduh media telah memfitnahnya.

Skrip sama sejak dulu hingga sekarang, tak pernah berubah. Malu hendak mengaku kesilapan hasil dari keegoaan sendiri. Sekarang penyakit menyalahkan orang lain di atas keceluparan mulut sendiri dah berjangkit pada adiknya.

Lengkaplah sudah kedua-dua manusia paling bongkak atas muka bumi ini sebagai adik beradik paling dayus, gemar mengata buruk pada orang lain tapi bila mendapat reaksi balas dan kecaman ramai, terus menggelupur sampai terbelit diri sendiri. 

Isu Bas Mewah: Khalid Gagap Menipu Lagi...



Kenyataan Media GAPS

Tan Sri Khalid Ibrahim semalam menyatakan dalam sidang DUN Selangor yang beliau membayar RM10,833.00 sebulan untuk membeli bas mewah pkr yang digunakan oleh penasihat ekonomi kerajaan negeri selangor untuk kempen pilihanraya umum pada kali ini.

Sebelum ini pada 30 Ogos 2012, Tan Sri Khalid Ibrahim menegaskan dalam kenyataan akhbar beliau yang bas itu disewa untuk tempoh enam bulan dan ianya dibiayai sepenuhnya oleh beliau.

Namun beliau kantol selepas itu bila carian di JPJ mendapati bas BLU 8779 itu didaftarkan atas nama beliau Abdul Khalid Bin Ibrahim, yang membukti sebenarnya beliau adalah pemilik bas itu.

Kemudian selepas itu beliau menyatakan pula yang bas itu DIBELI oleh beliau secara sewa beli.

Namun kalau bas itu Khalid bayar sebanyak RM10,833.00 sebulan selama 6 bulan sewabeli seperti yang dinyatakannya, ia berjumlah RM 64,998.00 (RM10,833 x 6). GAPS ingin tahu bayaran muka sebanyak RM 885,002.00 (RM950,000 - RM 64, 998.00) siapakah yang membayar wang muka tersebut.

Kalau MB menyatakan dia yang membayar wang muka tersebut, GAPS ingin tahu tarikh pembayaran nya dan cek dari bank mana.

GAPS juga berminat ingin tahu syarikat kewangan mana yang memberikan pinjaman sewabeli kepada Khalid Ibrahim kerana umum mengetahui beliau adalah seorang yang black listed Ctos dan Ccris kerana kes pinjaman RM 60 juta Bank Islam yang masih beliau belum jelaskan.

Sebagai MB, Khalid Ibrahim wajar berterus terang kepada rakyat dan tidak cuba membohongi rakyat sehingga kantol beberapa kali.

Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
20 Nov 2012.

19 November 2012

Ada Pemimpin UMNO Cuba Khianati Najib



Kita mula mengesan bila semakin dekat dengan Pilihanraya Umum Ke 13,semakin galak puak-puak tertentu  yang mengaku rapat dan intim dengan pejabat Perdana Menteri sedang menjaja nama Presiden,Timbalan Presiden dan Setiausaha Agung kononnya mereka telah diarahkan oleh pucuk pimpinan supaya menyenarai pendekkan nama-nama calon untuk diketengahkan dalam pilihanraya nanti.

Mereka ini mengaku diarah oleh Perdana Menteri,ada juga yang mengaku mereka lah sebenarnya Setiausaha Agung UMNO yang boleh memanggil semua ketua-Ketua bahagian bagi mengadakan mesyuarat di hotel-hotel tertentu untuk mengenalpasti nama-nama calon ataupun mengarahkan nama-nama orang-orang tertentu supaya dicalonkan dan mereka akan berusaha menyakini Presiden bahawa itulah `winnbale candidate’nya.

Gerakan mereka ini mengimbau kembali zaman Pak Lah yang dikaitkan dengan onar daripada Tingkat Empat hingga Pak Lah hilang 2/3 pada PRU12 setelah mencapai kejayaan gilang gemilang pada PRU11 dan gerakan yang didalangi oleh orang-orang tertentu ini jika tidak dibendung olh PM Najib,beliau bakal mengulangi nasib yang sama seperti Pak Lah ataupun berkemungkina besar PM Najib akan hilang kerajaan yang mahu dipertahankan ini.

Baca cerita lanjut di sini

Isu Bas: Khalid Gagap Cabar SPRM Siasat Dirinya...


Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata beliau membiayai sepenuhnya kos pembelian bas dua tingkat yang akan digunakan pakatan pembangkang sepanjang kempen pilihan raya umum (PRU) ke-13 tanpa melibatkan dana kerajaan negeri.

Abdul Khalid berkata beliau membayar sebanyak RM10,833 sebagai ansuran bulanan bas bernilai hampir RM650,000 yang dibuat melalui konsep sewa beli.

"Bas untuk kempen pilihan raya ini pembeliannya dibuat secara persendirian.

"Saya turut galakkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia untuk buat kajian dan saya (sanggup) memberikan dokumen berkaitan,"

15 November 2012

Najib Memang CooL....

Najib memang cool di majlis penutup 1malaysia bike week yang di adakan di putrajaya 12 haribulan lepas... cerita dan lagi gambar mengenai program 1malaysia bike week klik sini.




Bandingkan dengan anwar, muka cuak naik moto, haahaahaahaa.........


12 November 2012

Syaitan Yang Bernama Mujahid Yusuf Rawa....

Syaitan yang sebenarnya adalah pas, demi undi kafir harbi, demi jawatan mereka sanggup selewengkan ayat Quran untuk kepentingan politik mereka, mereka terjemahkan ayat Quran suka hati mak bapak mereka....

Mazlan Aliman Muntah Darah Sabtu Lepas...

Confirm mutah darah mazlan aliman bila dia tahun seluruh generasi muda felda menyokong kepimpinan perdana menteri, najib razak dan barisan nasional..

Tinggalah mazlan dan berberapa kerat peneroka yang pemalas tapi nak untung dan cepat kaya memperjuangkan Anak.


09 November 2012

Allah Bukan Hanya Bodohkan Tapi Butakan Mata Hadi Awang...

Ceramah paling bangang yang keluar dari mulut persiden pas, katanya, " malaysia sebuah negara yang mundur dari segi pembangunan dan tidak ada perubahan yang positif sejak di perintah oleh bn, malah malaysia tidak langsung di ambil menjadi contoh oleh negara lain"

Tahulah aku selama ini hadi awang duduk di kenya, sampaikan perubahan pesat negara selama ini langsung dia tak tau....

Alhamdulilah... kebodohan presiden pas kini teserlah, rakyat melihat kebodohan itu....

Mampos PAS Mamposs.... PAS Buat Ceramah Dalam Tokong Cina

YDP Pas slim river cukup berbesar hati di beri peluang berceramah dalam tokong cina... takat tokong cina ape nak heran yop, khalid samad ydp pas shah alam boleh berceramah dalam gereja, lagi style.

Fathul Bari "Nurul Izzah Jahil Tafsiran Firman Allah"

07 November 2012

Wanita UMNO Tidak Terkejut Kenyataan Nurul Izzah

"Like father like daughter" kalau ianya datang dari benih yang itu, maka itulah jadinya, kalau bapaknya menyokong kalimah Allah di guna pakai oleh kristian, apa nak heran kalau anak perempuannya pulak menyokong pelakuan murtad...

Banjir Di Sepang, Aziz Rempit & Wanita UMNO Dahului Kerajaan Negeri...

Aku berkesempatan mengikuti rombongan kelab putera 1malaysia dan wanita umno membantu mangsa banjir di kawasan dengkil semalam, apa yang aku nampak, kelab putera 1malaysia dan wanita umno mendahului kerajaan negeri dalam menghulurkan bantuan...

Sudah tiga hari mereka berkampung di dewan orang ramai dengkil, namun bantuan dari kerajaan negeri masih belum tiba, kalau ada pun datangnya dari majlis perbandaran sepang dan pejabat daerah sepang, itu pun bukan bantuan makan atau keperluan asas, tapi hanyalah bantuan logistik...

Gandingan kelab putera 1malaysia dan wanita umno memang mantap, kelab putera menyumbangkan keperluan asas seperti tilam, selimut, sabun dan bahan makanan, manakala skuad sayang wanita umno menyediakan masakan makan tengah hari, minum petang dan makan makan malam untuk 1053 mangsa banjir di tiga pusat pemindahan sementara...



05 November 2012

AGENDA KRISTIANISASI PAKATAN RAKYAT SEMAKIN RANCAK



Sebuah pertubuhan Kristian yang berpengaruh di Sabah yang dikenbali sebagai 'The National Fellowship (NECF) Commission on Sabah Affairs' atau COSA membantah satu cadangan enakmen negeri yang mewajibkan masjid dibina di kawasan perumahan baru.

Menurut kumpulan Kristian ini langkah tersebut akan menyebabkan jurang perbezaan yang lebih besar di antara masyarakat Islam dan bukan Islam di negeri itu.

Kalau di Sabah COSA merupakan kumpulan yang memperjuangkan hak penganut Kristian serta menyusun aktiviti penyebaran ajaran agama itu, di Semenanjung pula organisasi yang sama wujud dipanggilNational Evangelical Christian Fellowship Malaysia.

Kedua-dua pertubuhan mempunyai pengerusi yang sama iaitu padri bernama Datuk Jerry Dusing.

Beliau mengatakan cadangan enakmen itu seolah-olah mengambarkan agama Islam sahaja yang wujud di negara ini.

Ini adalah satu pemikiran yang cuba memesongkan fakta sebenar dan mempengaruhi rakyat di negara ini supaya menentang Islam.

Bantahan yang dibuat oleh COSA boleh dianalisa daripada beberapa segi.

Pertama, golongan Kristian yang dianuti kira-kira 28 peratus daripada keseluruhan penduduk Sabah dan 9.1 peratus penduduk Malaysia, kini merasakan mereka sudah cukup kuat dan berpengaruh untuk mencabar kedaulatan dan kedudukan Islam sebagai agama persekutuan.

Ini jelas termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan Perkara 3 (1) yang menyebut bahawa "Agama Islam ialah agama bagi Persekutuan, tetapi agama-agama lain boleh diamalkan dengan aman dan damai di mana-mana bahagian Persekutuan."

Dengan sokongan pakatan pembangkang yang diketuai oleh Anwar Ibrahim, golongan Kristian di negara ini bukan sahaja di Sabah sudah mula menunjuk taring sejak Pakatan Rakyat memang besar pada Pilihan Raya Umum ke 12 tahun 2008 lalu.

Bermula dengan isu terjemahan kitab Injil ke dalam bahasa Melayu yang dipanggildi Al-Kitab sehinggalah kepada tindakan Anwar mempertahankan penggunaan kalimah ALLAH oleh penganut Kristian, agenda Kristianisasi menjadi semakin rancak dan menular secara lebih aktif.

Tindakan Kristian di Sabah membantah pembinaan masjid-masjid di kawasan perumahan baru adalah satu lagi usaha mempertikaikan kedudukan Islam sebagai agama utama yang diiktiraf di negara ini.

Jadi apa sahaja usaha kerajaan untuk memartabat, memakmur serta meningkatkan syariat Islam di mana-mana negeri di Malaysia termasuk Sabah, sesekali tidak boleh dicabar apatah lagi dipertikaikan kerana ia merupakan hak yang telah termaktub secara hakiki di dalam Perlembagaan.

Perlembagaan tidak menyebut nama mana-mana agama seperti Hindu, Buddha atau Kristian di mana-mana bahagian di dalam perundangan utama negara tetapi satu-satu agama yang disebut dan disahkan sebagai agama negara ialah Islam dan hanya Islam sahaja.

Menurut Perlembagaan agama-agama lain dibenarkan berfungsi dalam keadaan "aman dan damai" di negara ini.

Agama seperti Kristian hanya dibenarkan bergerak sekiranya ia tidak memberi sebarang mudarat atau bahaya kepada Islam.

Jika golongan Kristian yang menganggotai COSA membantah apa-apa sahaja mengenai Islam maka tafsiran peruntukan Perkara 3 (1) akan bertindak balas kerana tindakan itu dilihat tidak lagi mempunyai elemen "aman dan damai" malah boleh dikategorikan sebagai subversif dan melancarkan peperangan terhadap Islam.

Golongan Kristian mendapati agenda memerangi Islam dan seterusnya mengkristiankan bumi Melayu mampu dijayakan di atas platform Pakatan Rakyat yang mempromosi fahaman pluralisme agama dan liberalisme.

Anwar telah dijadikan alat oleh gerakan Kristian antarabangsa untuk memastikan agenda Kristianisasi berjalan secara lancar dan mencapai matlamat.

Kini pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat termasuk ustaz-ustaz PKR dan PAS tidak segan silu sering kali memasuki gereja-gereja dan mengambil bahagian dalam upacara-upacara Kristian seperti menyalakan lilin dan sebagainya.

Begitu hebat Kristianisasi telah meresap ke dalam Pakatan Rakyat sehingga agenda Islam dan perjuangan agenda Melayu tidak lagi kedengaran malah terus dibenamkan.

PAS sebagai sebuah parti Melayu yang memperjuangkan agenda Islam tidak lagi mampu melakukan apa-apa tatkala berdepan dengan usaha Kristianisasi yang hebat.

Ini kerana sekutunya, DAP telah berjaya melumpuhkan perjuangan parti Islam sehingga PAS kini tunduk dan patuh kepada segala kehendak parti rasis Cina itu.

DAP yang kebanyakan pimpinan tertinggi serta ahli-ahli parlimen dan wakil-wakil rakyatnya beragama Kristian, menjadikan Kristianisasi sebagai agenda utamanya jika Pakatan Rakuat berjaya berkuasa di Putrajaya.

Ini adalah satu gambaran yang amat menakutkan kepada orang Melayu mengenangkan nasib yang bakal menimpa Islam jika keadaan ini menjadi realiti.

Anwar sudah tidak peduli samada orang Melayu atau Islam 'survive' di negara ini kerana baginya apa sahaja yang boleh membantunya menjadi Perdana Menteri akan mendapat restu beliau hatta menjadikan Malaysia sebagai negara Kristian.

UMNO adalah benteng terakhir yang perlu dipertahankan dalam apa jua keadaan sebagai pertahanan terhadap agenda jahat Anwar.

Orang Melayu tidak lagi boleh bergantung kepada PAS sebagai pelindung Islam mahupun bangsa Melayu kerana kerakusannya untuk mendapat kuasa menyebabkan ia sanggup bersekongkol dengan kuasa Syaitan.

Kerja Sama Anwar Dengan PAP Singapork Hidupkan Semula Isu Scorpene...


Anwar sudah mengadap lee kuan yew kelmarin untuk meminta bantuan kerajaan singapura, singapura menghantar berberapa wakil mereka yang terdiri daripada berberapa orang pegawai tinggi dari agensi risikan mereka...

Tujuan anwar ke sana untuk berbincang mengenai hala tuju dan cubaan untuk menghidupkan kembali isu scorpene yang pada 8 oktober lepas di sahkan oleh kerajaan perancis "tiada perbicaraan kes itu disana".

Anwar meminta bantuan media singapura untuk membelasah malaysia tentang isu itu dan cuba memadamkan kenyataan para pegawai kerajaan dan peguam perancis yang memang tiada satu apa pun perbicaraan yang melibatkan negara malaysia dan scorpene di sana.

Jadi anwar nak gunakan kepakaran agensi risikan singapura dan media singapura untuk menghidupkan kembali isu yang langsung tak berasas itu....



Hadi Awang Akan Lawan Najib Di Pekan...


Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersedia menentang Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di kerusi Parlimen Pekan pada Pilihan Raya Umum Ke-13.

Katanya, beliau memang berhasrat merebut kerusi itu sekiranya parti juga bersetuju dengan keputusan tersebut.

“Saya ikut keputusan parti. Saya serah kepada parti dan partilah yang akan membuat keputusan. Parti hendak suruh bertanding Marang atau Pekan, saya ikut.

“Jika parti suruh saya bertanding di Pekan, saya akan bertanding di Pekan. Itu kena tanya partilah, saya sanggup bertanding di Pekan jika parti suruh," katanya dalam sidang akhbar selepas melancarkan Dana Pilihan Raya Umum Ke-13 Dewan Muslimat Pas Negeri Terengganu di Dewan Tok Guru Rusila dekat sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika ditanya kesediaannya untuk bertanding kerusi di luar Terengganu pada pilihan raya umum akan datang.

Komen ketua dewan ulama pas pusat pula, "hadi lebih sesuai bertanding di marang"

Ustazah Nurul izah Kata " Melayu Perlu Di Beri Kebebasan Beragama"


Kenyataan nurul izah anak kepada jaguh liwat anwar ibrahim cukup memeningkan kepala umat Islam, di satu sisi dia mengatakan dia tidak menggalakan murtad dan di satu sisi lain pulak, dia mengatakan melayu perlu di beri kebebasan beragama mengikut undang-undang...

Mana satu yang betul nie... bukankah dengan memberikan kebebasan beragama kepada orang melayu akan menggalakan terjadinya murtad...???

Seniman Kuswadinata Semakin Uzur...

Masihkah korang ingat dengan ayat ini " kalau kau tak mau bising-bising, kau pindah la belakang hospital" ya itulah ayat kuswadinata dalam filem seniman bujang lapok ketika dia bertekak dengan ajis (aziz satar), tapi itu kuswadinata 40 tahun dulu, sekarang kuswadinata semakin uzur akibat menghidap pelbagai jenis penyakit antaranya kanser...

Aku berkesempatan mengikuti rombongan ziarah karyawan dan pergerakan wanita umno selangor di rumah seniman itu di no 7, jalan rasmi 1, taman rasmi jaya, ampang, selangor. 


04 November 2012

Tony Pua Pertikai Perniagaan Orang Melayu...


Kenapa tony pua pertikaikan perniagaan yang dimiliki oleh syed mokhtar al bukhari ??? jawapanya mudah sahaja, pasal syed mokhtar tu orang melayu, beragama Islam dan banyak keuntunganya di salurkan untuk kerja-kerja dakwah dan kebajikan...

Gaya tony pua bercakap, seolah-olah segala perniagaan dalam malaysia nie di kuasai oleh syed mokhtar, kalau betul syed mokhtar menguasai segala-galanya dah dah dia menduduki tempat pertama orang terkaya di malaysia, tapi hakikatnya, masih banyak lagi cina-cina yang lebih kaya, contoh terbaik ialah tan sri robert kwok yang menguasai 60 peratus gula dan tepung melalui syarikatnya gula perai, gula perlis dan federal flour mills (ffm)... 

Malah banyak lagi cina-cina yang kaya dengan hasil merasuah, judi dan hasil jenayah terancang, kenapa tony pua hanya pertikaikan kekayaan syed mokhtar albukhari ??? pasal dia orang melayu dan cina kelahiran singapura macam tony pua tidak senang adanya orang melayu yang kaya...