Breaking News
Loading...
January 14, 2013

Info Post

Asal kantoi je mesti salahkan orang lain, asal kantoi je orang yang lain yang disalahkan, itulah perangai pembangkang, dari pemimpin sampailah ke cai-cai upahan dalam facebooker, semuanya cuba cover kebodohan yang sudah terserlah...

Ada berberapa komentar dalam facebook semalam mengatakan bukan peserta perhimpunan sebenarnya yang bersembahyang di atas padang stadium itu, tapi itu adalah sekumpulan anggota polis yang berpakaian seperti mereka...

Konon kata komentar itu, pihak polis buat provokasi cara baru, dah tak buat kecoh lagi, cukup buat benda bodoh untuk burukan mereka...

Tapi aku yakin, yang sembahyang tu puak-puak pakatan, pasal biase la depa nie, bab solat mesti nak poyo, suke menunjuk kat orang, jalan berbatu-batu boleh, nak menapak pi masjid negara pun tak larat ke??? padahal bukan jauh pun, kalau betul la niat nak bersolat...

9 comments:

Anonymous said...

aku setuju bro apa salahnya seorang anggota unit amal cari arah kiblat yang betul kemudian cacakkan kayu atau apa saja sebagai penanda kiblat, kalau lari sikit arak kiblat tu tak jadi hal bukan seperti yang di tunjuk dalam video tu satu ke timur dan satu ke utara.

Anonymous said...

Btul tu. Masjid negara bukan jauh pun. Poyo. Poyo la ni semua. Sbb tu tak boleh beza yg betul dgn yg salah. solat pun berterabur.. adooyaaaiiii

Anonymous said...

Gambar yang atas tu mereka sembahyang apa? asar ke sembahyang dhuha? sebab matahari dibelakang mereka?

Anonymous said...

takan lah salah sorang dari petugas unit amal tak ingat langsung akan ada orang yang nak sembahyang dalam stadium, mereka yang dikatakan tentera Allah patut prepair semua benda ni.

Anonymous said...

patut hantar sesiapa ke stadium tengok arah kiblat yang betul, silap2 semua pun tak betul.

Anonymous said...

apa nak heran...PAS kata Allah boleh di gunapakai utk semua agama...tu pasal semayang kiblat tunggang langgang....

Anonymous said...

Gila...Skrg ni handfon pon dah ada kompas... Antara 291-293 deg.... bila riak menguasai diri, apa pon buat asal boleh jerk...

Anonymous said...

ada masjid yg lagi dekat dari masjid negara.....berhampiran stesen hang tuah kalau tak silap saya....di malaysia ni tak ada sebab nak solat tepi jalan @ atas padang....masjid dan surau bersepah.....jaraknya kita boleh sampai dalam jangkamasa azan. Puak2 ni suka sgt bagi alasan tak ada hadis dan ayat quran yg mewajibkan solat kat surau dan masjid....dimana2 saja boleh solat atas bumi Allah ni....tp bukankah lebih baik kita solat ditempat yg dah terjamin kebersihannya dan arah kiblatnya....puak ini jenis kufur nikmat.....

Anonymous said...

senang je kita jadi manusia jangan lah sibuk nak kata org poyo lah apa lah persoaalannya dalam diri tu ada satu perasaan suka sgt nk tgk org lain buat salah lepastu mulalah hamburkan kata kata kesat kata itulah inilah.. ini semua penyakit manusia yg memang hanya diri snediri boleh ubah. suka sangat tengok org yg kita benci itu jatuh dan takut dengan kebenaran yang sepatutnya memang benar sembunyikan perkara yang salah kerana takut diri digelakkan orang takut diri dihina.. semua kembalilah kepada jalan yang betul kita bersatu hati dalam islam perkara kecil tak perlu di gemburkan hassan al banna pun pernah berkata jangan lah kamu semua bertegang leher kerana perkara kecil..janganlah mudah melenting jika kita ditegur kata org ni bajet lah kau muda lagilah ilmu tak cukup lagilah. itu namanya sombong riak.. setiap orang ada kesilapan maafkanlah mereka yg diatas tu janganlah kita asyik mengata orang itu ini nak mengata tak salah tapi biarlah yang elok bukan dgn cara mengutuk kembali kata ingin islam maju tapi diri sendiri pun macam itu.. lihtalah hati masing2 kita tak akan disayangi selagi kita tak menyayangi orang lain