Istiadat Angkat Sumpah MB Selangor Memang Terbaik...

Memang terbaik apa yang berlaku semalam di balai rong seri istana alam shah klang...

Kenapa aku kata terbaik, pasal istiadat tu betul-betul dibuat dengan mengikut istiadat raja-raja melayu...

Dengan tangan memegang tombak, khalid membaca ikrar taat setia kemudian melutut di hadapan rajanya sambil bersumpah bahawa dia akan menjaga agama Islam dan ketuanan orang melayu di selangor...

Takan istiadat melayu pun orang nak kata rasis kut...




gambar ehsan jinggo fotopages

Comments

Unknown said…
Manifesto atau sumpah khalid sama saje ianya bukan janji
Anonymous said…
habislah kalau langgar sumpah sapa nak jawab. melutut pegang tombak fuyoooooo ... kalau ada yg rakam kan best!!!
Anonymous said…
Daulat Tuanku!! Daulat Tuanku!! Daulat Tuanku !!
jejakazman said…
tombak itu tombak warisan diraja bugis.....jgn nanti tombak itu akan mencari khalid jika engkar janjinya...
Anonymous said…
baru terasa utuh melayu dan islam.baru terasa raja adalah payung rakyat.baru terasa raja adalah ketua agama islam.Sepatutnya semua sultan2 berbuat begitu.baru nampak kekuasaan sultan melindungi rakyat rakyatnya.
DAULAT TUANKU walau patik rakyat Kedah, namun patik tetap berbangga seorang sultan yang memayungi rakyat rakyat dan agamanya. alhamdulillah
Anonymous said…
ni ada bangsa kata rasis ni terutama dari sekolah vernakular
Anonymous said…
TITAH DIJUNJUNG...
DAULAT DIPOHON...
SEGALA PERINTAH PERLU DISANJUNG...
JANGAN SAMPAI DAULAT MENGUNJUNG...
Anonymous said…
Gobin ada tak
Anonymous said…
Walaupun 'MANIFESTO BUKAN JANJI',
sebagai Melayu Islam kita berbaik sangka
dan pegang pada AKU JANJI Khalid.

Tombak tuh lebih dari cukup untuk sula
sesape yang JANJI DILIWATI & LIWAT KUAT...

Agak2 geng DAPiggy & aliPAS sanggup wat
cam Khalid ker???
Anonymous said…
mujurlah Pembangkang tak ambik alih pemerintahan negara, kalau mereka yg memerintah... dgn SULTAN. AGUNG semua mereka akan hapuskan... bukankah mereka ingin menubuhkan REPUBLIK MALAYSIA mcam republik Singapura tu tanpa sultan???
Anonymous said…
SELAGI ADA MELAYU YG MENDAUATKAN INSTITUSI RAJA-RAJA MELAYU , AKAN KEKALLAH KUASA DAN TAMPUK PEMERINTAHAN ITU DI TANGAN MELAYU DAN ISLAM .

BUMI MALAYSIA INI , WARISAN KITA . PUSAKA DATUK NENEK KITA YANG MENUMPAHKAN DARAH DAN KERINGAT BERLAWAN DENGAN PORTUGIS , BELANDA ,INGGERIS DAN JEPUN DEMI MEMPERTAHANKAN HAK DAN KETUANAN KITA KE ATAS BUMI INI . BUKAN KAUM PENDATANG ITU YG BERMANDI DARAH DAN PELUH BERJUANG , BERKORBAN NYAWA MEMPERTAHANKAN TANAHAIR INI . KALAU ADA PUN HANYA DI ERA JEPUN , DAN DARURAT . TERLALU AMAT KECIL JUMAH KEHILANGAN NYAWA YG MEREKA TANGUNG JIKA NAK DIBANDINGKAN DENGAN APA YG BANGSA MELAYU ISAM TELAH KORBANKAN UNTUK TANAHAIR INI .

DAULAT TUANKU ! PATIK MOHON , TUANKU DIANJUTKAN USIA , MEMERINTAH SELANGOR DARU EHSAN .PIMPINI LAH ANAK2 MUDA MELAYU YG SUDAH RAMAI TERSESAT JAAN SEKARANG , KEMBALI KEPADA LANDASAN MELAYU DAN ISLAM YANG ASALNYA . AMIN.. YA ALLAH , WAHAI TUHAN KAMI . ..
Tukang Komen said…
Junjung kasih DYMM Sultan Melayu Selangor yg telah mendaulatkan kuasa raja melayu. Istiadat ini bertepatan dgn kehendak bangsa melayu. Bukti ketuanan melayu abadi.
Anonymous said…
Admin,tolong bagi tau pada itu Ir.Zin supaya pinda dia punya facebook. Dia bukan lagi ahli parlimen Sepang. Buat malu je. Dah kalah buat cara kalahlah. Menangis meraung tak dpt jadi menteri. Niat dihati kalau tak betul padah jadinya. Sombong dan eksen tak kemana.
Anonymous said…
Maka nyatalah bahawasanya Allah angkat 9 orang Raja/Sultan di Tanah Melayu ini dengan tujuan yg amat besar sebagai penyambung salasilah pemerintahan Khalifah...

Tiada negara seumpama Tanah Melayu yg mana umat Melayunya sentiasa memandang tinggi institusi Raja ini yak kira apa negeri pun...

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID