Breaking News
Loading...
May 3, 2013

30 comments:

Melayu Raya said...

Dia ni belajar tinggi tapi bebal sungguh...dia dah pernah pi tangkap gambar kat Kaabah ka?la ni bukan saja ambil gambar nak video pun boleh la ostard!walau apa pun yg penting dia dah sumpah dan berani..apa nak pertikaikan lagi? sinuar tu ada berani ka?

awangmat said...

Sampai macam tu sekali. Ustaz tu dah fitnah Saiful nampaknya.

Anonymous said...

Ini ostad pas tak boleh pakai!!!

Anonymous said...

pengangunut pas ni otak dah kena transplant...ada jeneral pencen sudah tukar otak depa dengan otak kera. itu pasal perangai macam kera dan otak tak boleh diguna..

Anonymous said...

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata "mubahalah" atau bersumpah dengan menjunjung al-Quran adalah cara untuk menentukan kebenaran dan juga sesuatu yang dituntut dalam Islam.

Sambil menyokong cadangan Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berhubung perkara itu, beliau berkata melalui cara demikian, Allah SWT boleh melaknatkan mana-mana pihak yang bersalah.

"Dalam Quran sudah menyebut, setelah sudah tiada ikhtiar lagi dalam menyelesaikan kemelut yang memalukan itu, siapa yang tidak bersalah Tuhan tolong," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini, hari ini.

Cadangan Mufti Perlis

Beliau yang juga Mursyidul Am PAS berkata demikian sebagai mengulas cadangan Mohd Asri supaya kedua-dua individu yang dikaitkan dengan kes liwat iaitu Penasihat Parti Keadilan Rakyat Malaysia (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas pembantunya, Mohd Saiful Bukhari Azlan "bermubahalah" atau bersumpah.

Dalam kenyataannya semalam, Mohd Asri berkata isu liwat yang membabitkan Anwar sudah semakin rumit dan rakyat pula menjadi keliru.

Komen Mufti Perak

Manakala Mstar Online melaporkan Mufti Perak, Datuk Seri Dr Harussani Zakaria berpendapat Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu mengemukakan bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak bersalah seperti yang didakwa oleh bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Dr Harussani berkata demikian ketika diminta pendapat beliau tentang cadangan mubahalah (bersumpah) yang dicadangkan oleh Mufti Perlis, Dr Asri Zainul Abdin semalam.

Katanya lagi, "Setiap keterangan yang diberikan perlu dibuktikan. Jika tiada keterangan untuk dijawab, barulah beliau (Anwar) perlu bersumpah."

Sebelum ini, Dr. Asri telah menggesa Anwar yang dituduh meliwat kali kedua dan pembantu khasnya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan supaya bermubahalah’ atau bersumpah.

Katanya lagi,"Kedua-dua pihak (Anwar dan Saiful) hendaklah bersumpah. Kalau tidak puas hati lagi, bermubahalah seperti ini... 'Jika dia tidak melakukan kepada saya, laknat Allah kepada saya, jika saya melakukannya laknat Allah kepada saya' dan hendaklah bersumpah dengan Wallahi, Wabillahi, Watallahi... saya tidak melakukannya."

Ketika ditanya samada beliau bersetuju atau tidak untuk meminta Penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim bersumpah berhubung dakwaan liwatnya, dia berkata,"Keterangan mesti diberikan oleh orang yang didakwa (Anwar). Apabila sesuatu perkara itu dizahirkan, ia mesti ada bukti.

"Sekiranya tidak ada bukti, barulah diambil pendekatan bersumpah ini,” tambah Dr. Harussani ketika dihubungi mStar Online hari ini.

Kata Dr. Harussani lagi, Anwar perlu memberi bukti di mahkamah sekiranya beliau tidak terlibat dengan dakwaan tersebut.

Namun apabila diminta pandangan lanjut, Dr. Harussani berkata, "Saya tak nak komen lagi sebab tak nak terlibat tentang hal ini."

Pertelingkahan parti politik

Beliau menganggap isu liwat ini timbul disebabkan pertelingkahan antara dua parti politik yang berlaku sekarang.

Difahamkan terdapat perbezaan pendapat tentang hukum liwat di negara ini. Ada ulama yang mengatakan sebatan 100 kali rotan dan ada yang berkata tidak pasti. Ini adalah kerana undang-undang Islam di Malaysia hanya merangkumi kes zina sahaja dan bukan kes liwat.
sumber :-http://jasindaily.blogspot.com/2008/07/sumpah-dengan-junjung-al-quran-untuk.html
anihnya selepas saiful bersumpah laknat nik aziz kekal mempertahankan nwar berahi bahkan sampai ketahap menjamin nwar berahi masuk surga dan orang umno perlu mencium kaki nwar berahi ...

Anonymous said...

Ustaz sesat macam ni baik but0hkan aje,tak guna hormat.

Anonymous said...

Pas nak Hudud!
DAP nak Sekular!
PKR nak Anwar jadi PM!
PSM nak Sosialis (seolah-olah Marxis atau komunis)!
Hancur Malaysia ni kalau PR (Pakatan Rongak) memerintah!! Banyak sangat Kapten dalam satu kapal!!

Anonymous said...

USTAZ NI BILA NAK TALA LUBANG JUBOR KAT ANWAR

Anonymous said...

Cuba super imposekan video anwar kt depan kaabah tu kalau boleh jadi. Aku nk tgok.

hardcore BN supporter said...

ini lah yg di namakan Pak Ostad cari makan...baik buang aje gelaran Ostad tu..memalukan Islam!!!

Anonymous said...

tak pe la wahai Ustaz Zamri..jika itu yang anta katakan.. jika benar akan apa yang Ustaz katakan ianya superimpose(fitnah)maka saya rasakan tak lama lagi Allah akan menjawab apa yang anta katakan td kepada Saiful untuk menanggungnya..Namun Anta jua harus ingat wahai Ustaz Zamri, sekiranya sumpah saiful dihadapan Kaabah (kiblat umat islam) itu benar!!!!Tunggu dan lihatlah apa yang Allah rencanakan untuk mereka (puak-puak) yang tidak mahu menerima kenyataan yang sedang dipertontonkan oleh Allah kepada mereka (puak-puak)yang menolak kebenaran ini. Sesungguhnya hanya Allah yang mengetahui saiful berada dimana ketika itu dan janganlah kita merumuskan sesuatu yang mata kasar kita ini yang tak mampu melangkauinya.. "Sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yang tidak manusia itu ketahui"..

Anonymous said...

ustad ni x layak digelar ustad, obviously makan taik sebab tu bebal nak mampos!

Anonymous said...

ptuih!. ostad konon.. tapi hati busuk macam bangkai.. sila bagi bukti yg lebih konkrit nak menafikan hak dan inisiatif saiful mencari kebenenaran utk diri nya ... takat teori taik ko tu boleh jalannn laaa

Anonymous said...

sila tengok minit ke 1:03. ada seseorang seolah olah terlanggar Saiful. Tapi Saiful tidak bergerak macam terlanggar. dan ketinggian Saiful dengan Pak-pak arab..... tinggi sangat. good try Saiful.

Anonymous said...

Setuju sgt2 dgn anon 1.31 am. Skrg ni....ramai org dok gelak....tepuk dahi...disbbkn kebodohan sebhg penyokong2 PAS...termasuk sebhg ustaz2 (maaf ckp) sbb kurangnya ilmu2 selain ilmu agama. Perkara superimpose ni, tolonglah....bgi berilmu skit sblm berckp. Kalau gmbr statik....mmg boleh dipertikai dan dickp superimpose. Tapi kalau video yg jelas cmtu, minta maaf...pegi le tanye mane2 director filem....buat digelak dieorg kalau ckp superimpose. Itu le yg kebanyakan org gelakkn geng2 PAS skrg ni, termasuk le ulama2 die yg selalu buat pusingan U. cmne nk golongan ustaz dan ulama dihormati.

Nam Ron said...

Di zaman nabi...melambak org bersumpah di bumi mekah...namun nabi tidak pernah iktiraf sumpah sedemikian sbg bukti menunjukkan kebenaran...mekah bkn mahkamah utk membela diri kerana dlm alquran sudah diajar hukum hakam dan peraturannya....mengapa halang kes qazaf? Bukankah qazaf itu ajaran dari alquran? Mengapa pilih sumpah laknat yg tak diajar islam utk selesaikan masalah ini?

Anonymous said...

apasal cacai menggelupur panas bontot? bukan saiful melaknat korang pun, jauh skali anuar, dia melaknat diri sendiri, so biarlah Allah yg tentukan...

Anonymous said...

diorang kata superimpose video? gilalah, canggih dari hollywood, pemmangkang amerika patut ambik saiful jadi pengarah filem utk jatuhkan obama,,, gilalah... lainkalilah...

Anonymous said...

Mesej saya kpd Ustaz ni ... harap komen Ustaz adalah benar ... tetapi jika tidak benar, Ustaz telah membuat FITNAH .. Ustaz pasti tahu apa balasan terhadap orang yang membuat fitnah ! Sepatutnya, sebagai seorang Ustaz, Ustaz sepatutnya berperanan menasihati sdr Anwar Ibrahim melakukan sumpah laknat jika beliau di pihak benar. SEKALI LAGI, SAYA MENGINGATKAN USTAZ, JIKA APA YANG USTAZ NYATAKAN ITU TIDAK BENAR, MAKA USTAZ TELAH MELAKUKAN FITNAH ....

Anonymous said...

Ostad ni expert, jadi dia patut komen video Stopa dan China doll tu tulin atau superimpose di ikuti sumpah laknat untuk sendiri untuk pastikan ostad ni tak cakap bohong. Macamana, boleh??

Anonymous said...

ustaz superimpose.....hmmm...hebat ko punya teknologi ya??? patut producer film Hollywood ambik ko kerja kat sanala dari merapu, merepek buat otak ahlul bahalol PAS jadi tambah bebal....

Anonymous said...

Tengoklah last sekali tu...lantai tu lantai di masjidil haram, sapa yg pernah pegi ke situ tahu lah.....

Anonymous said...

Sumpah muhaballah ada disebut dalam ayat 61 surah Ali Imran, ada dalam Islam...Nabi pun buat...Jadi Sdr Nam Ron sila selidik dahulu sebelum bagi komen supaya tidak nampak kendangkalan anda tentang Islam....

Anonymous said...

BARU AKU TAHU NAM RON NIE BODOHNYA TAHAP IQ TERENDAH!

Anonymous said...

ostad superimpose ni nak guna software superimpose tu pun tak pandai..cakap mcm dia lah pandai sgt..puii

Anonymous said...

Cuba sdr dalam keadaan sdr saiful....mungkin bersumpah di dpn Kaabah juga pilihan sdr. At least ada statement yang bersungguh2..tak macam anwar, stopa ali, mat sabu dan adun selising yang diam membatu ..tak pernah bersumpah pon..sbb memang x berani...sbb..memang mereka melakukannya!!!

Anonymous said...

Bersumpah adalah sifat-sifat org munafik. Org islam tak boleh besumpah walaupun dalam kaabah.. org pd zaman jahilliah Sanggup Bersumpah utk dpt apa saja. Anuar tak mahu bersumpah kerana bersumpah adalah munafik. Dan bersumpah tak boleh guna pakai dalam islam. Contohnya aku bersumpah tanah melayu ini milik nenek moyang aku. Dan korang semua merempat atas tanah aku. Kalau kamu percaya dgn sumpah aku, sila berambus dari tanah melayu milik aku. Ada anda percaya. ?

Anonymous said...

Bersumpah adalah sifat-sifat org munafik. Munafik neraka tempatnya. Kalau cetek ugama jangan suruh org lain jadi munafik macam org tu.

Anonymous said...

Bersumpah itu haram. Sifat-sifat munafik. Mak bapak kamu kasi makan duit haram ke? Tak tahu beza yg haram dan yang boleh dilakukan. Dah la cetek ugama. Nak suruh org lain jadi munafik macam dia pulak. Bengong

Anonymous said...

Hairan dgn org pro umno ni. Cetek pemikirannya. Taksub dgn sumpah-sumpah seperti zaman jahilliah. Tapi tak tahu hukum BERSUMPAH. . KESIAN DGN KAMU NI. TAK Dapat hidayah lagi.