Beranikah Kita Cabar Penubuhan Sekolah Cina Di Mahkamah...???


Dalam artikel aku yang dulu, aku dah tulis, penubuhan sekolah jenis kebangsaan cina atau tamil memang tidak termaktub dalam perlembagaan persekutuan...

Kalau korang tak percaya, korang boleh semak satu persatu artikel dalam perlembagaan persekutuan, artikel nombor berapa yang di tulis kerajaan perlu mendirikan dan membatu sekolah cina dan tamil...

Sudah pasti jawapannya tiada, tapi kerajaan tetap kesian terhadap kaum pendatang ini maka di berikan sedikit peruntukan untuk membina sekolah cina dan tamil...

Artikel dan video mengenai sekolah cina dan tamil korang boleh klik sini.

Comments

Anonymous said…
setuju, apa kata perkasa mulakan tindakan tersebut.
Buat permulaan aku cuma mampu beri sumbangan yang teramat ikhlas merupakan sebuah doa semoga idpanjang umur dan kemenangan kepad sesiapa melayu yang memulakan percaturan sekolah china melalui mahkamah
Anonymous said…
SETUJU! MULAKAN KES MAHKAMAH SEKARANG. TERIMA KASIH.
Anonymous said…
Kalau benar begitu, sia2 sja pengorbanan kerajaan selama ini.
Buat apa kita beri madu kalau sudah pasti dibalas tuba..

Ayuh peguam bijak pandai Melayu mulakan tugas anda. Mulakan kes mahkamah. Kami yang di bawahan akan sentiasa menyokong
tebing tinggi said…

BIAR BERPATAH ARANG JANGAN BERPUTIH MATA.
Anonymous said…
Masa ni kalau aku tengok muka2 cina, ape yang aku nampak, mereka ni semuanya muka2 yang tak boleh di percayai. Tak boleh di beri muka. Tak boleh di layan semua kehendaknya. Dah sampai tahap benggang dah ni.
Anonymous said…
Bagi Ah Jib Gor cina cina sial ini ada lah 'mangsa' yang di tipu oleh pembangkang.

Semasa concert 'Psy' di Penang bila dia tanya penonton2 disitu 'Are you ready for PSY mereka jawab YES tapi bila Ah Jib Gor tanya mereka 'Are you ready for BN' mereka jawab 'NO',Ah Jib Gor tahu sebenar nya mereka nak kata 'YES' dan bila satu pulau itu undi DAP AH jib Gor tahu sebenar mereka nak undi BN.
SolitaireHunter said…
Lawyer2 Melayu (Muslim) ada berani?
Anonymous said…
Orang melayu berani tapi pemimpin2 melayu yang takut dan pondan
Anonymous said…
Maaf, pandangan saya dari penokong tegar umno rasa buat kawan2 semua.

SJKC Rasa ni tempat ternak anak2 dap terutamanya red bean army generasi kedua dan seterusnya. aku masih ingat lagi sewaktu najib datang dan muhyidin datang ke pekan rasa, berduyun2 geng cinabeng ni keluar sambut dgn pakai baju bn, wah... bukan main seronok najib, muhyidin dan macai2nya, tapi bila pru 13 hampeh... hancus belaka. rasa ni bawah dun kuala kubu baru, bn kalah kpd dap. cinabeng2 di rasa ni majoriti penyokong dap, tapi tak tau kenapa sampai rm 3juta najib bagi sedangkan sra rasa yg uzur kat tepi jalan tu takde pulak dibaginya, tunggulah bajet dr jais yg macam nak tak nak bagi aje. sk rasa pun tak semeriah sjkc rasa dapat peruntukan sedangkan jarak antara 3 sekolah ni tak sampai 1km pun. aku tau sebab aku duduk di sini dan lebih 15 tahun. di rasa ni, cina tetap sama sahaja samada mereka ni dap ke, mca ke, waima gerakan pun sama, kalau dilihat dari hari pru13 dulu mereka ni bersama2 menjulang calon dap bukannya calon mca bn, sewaktu mengundi tak tunjuk perangai sokong dapnya. pada pandangan aku najib ni memang sifatnya penakut tak seperti org melayu lain yg berjiwa besar untuk membangunkan bangsanya. najib hanya berjiwa transformasi untuk transformasi bangsa melayu ke bangsa yg lebih mundur agaknya??? sedihhhhh kan.
Anonymous said…
Jika movement ini digerakkan oleh NGO2 Melayu untuk cabar SRJK ini di Mahkamah aku sgt setuju dan realistik.

Berbanding harapkan 'transformasi' Najib, semakin lesu dan lembik apa pun tarak.. Anwar dan DAP juga semakin raih untung.

Mulakan dr skrg Insya Allah ini gerakan penting dan usaha memelihara tanh air kita..Aminn
Anonymous said…
Bukan hanya bahasa Melayu/KEBANGSAAN kita, sejarah pusaka nenek moyang berzaman kita pun si DAP-Dajal-kurang ajar nak bengkokkan dan hapuskan, terutamanya sejarah Melayu/Islam, sebab DAP disyaki sudah diketuai puak PENGGANAS Kristian Zionis yang diterajui Israel-Barat (Christian Zionism)! Puak PENGGANAS Kristian Zionis, yang tujuan utama nak menghapuskan umat Islam dan agama Islam, termasuk di bumi pusaka nenek moyang berzaman Melayu/Islam dan Bumiputera lain kita ini, adalah amat merbahaya buat umat Islam, di seluruh negara Islam, terutamanya yang kaya dengan minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur pertanian!

Lihatlah betapa makin kurang ajarnya golongan Bukan Bumiputera yang makin RASIS – Pulau Pinang, digambarkan diasaskan mereka dan penjajah British durjana/Kristian; macamlah orang Melayu/Islam tak pernah wujud, termasuk dengan sawah padi dan kampung-kampung nelayan yang amat indah, pusaka nenek moyang berzaman Melayu dan Bumiputera lain (Bumiputera juga bemaksud Indigenous/Native/Tribal/Aboriginal/Orang Asal)!

Bahkan artikel di NST ini juga menggambarkan yang kononnya Australia juga diasaskan oleh penjajah British sedangkan lebih satu juta Bumiputera Australia (“Aboriginal Australians”) dibunuh, perkosa, di Kristiankan, di hamba-abdikan macam anjing mereka, dan kebudayaan mereka terus dimusnahkan dengan penyakit, dadah, kebebasan seks, jenayah dan alkohol (ini juga berlaku kepada bangsa Bumiputera “Native Americans-Canadians di Amerika Utara), lansung sejarah kewujudan mereka sebagai orang asal Bumiputera terus dihapuskan. Dan selepas itu ramai Bumiputera Australia dipotong kemaluan oleh penjajah British durjana itu, supaya terhapus jenerasi Bumiputera ini contohnya di Tasmania, lansung terhapus seluruh Bumiputera ini!

Penipuan terhadap sejarah-sejarah Bumiputera di Malaysia dan Australia ini, ini adalah angkara durjana yang halus tetapi ganas oleh Bukan Bumiputera rasis, terutamanya diwakili DAP. Dan kerana itulah juga sebab rakyat Melayu dan Bumiputera lain yang miskin terutamanya makin TERHALAU dari bumi sendiri, termasuk di Pulau Pinang, terutamanya oleh penyokong-penyokong DAP/PKR dengan sekutu kuat penjajah Barat-Zionisnya serta pelabur dan pembeli rumah di bawah program “Rumah keduaku” yang dari pro Barat-Zionis, Singapura/Jepun/Korea Selatan/Taiwan!

Oleh kerana itulah Kementerian Pendidikan mesti memastikan sejarah yang benar diajar, terutamanya di dalam teks dan tidak pula difitnahkan oleh cikgu-cikgu ganas dari Bukan Bumiputera yang RASIS. Sila baca artikel tersebut di
http://www.nst.com.my/nation/general/we-had-a-eurasian-kampung-and-sang-together-1.291579, We had a Eurasian kampung and sang together, By Predeep Nambiar, 02 June 2013:

HERITAGE: Penang's pioneer inhabitants, the Eurasians, seem to have been forgotten by many after being assimilated into Malaysian society….

Captain Francis Light -- often known as Penang's founder -- married a Eurasian, Martina Rozells, who was of Portuguese-Siam descent, and their son, William, founded Adelaide, Australia….

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).
Anonymous said…
NEGARA LAIN TAK BAGI MUKA KEPADA CHINA DI MANA-MANA JUA.CUMA MALAYSIA SAJA SEBAB DEPA NANMPAK KITA MELAYU BOLEH DIPIJAK KEPALA. NAIK TOCANG LAH. SALAH KITA JUGA.
Anonymous said…
Ah Jib Gor? Puiiii.. Dah dah, balik jadi melayu larr, bangun, jgn tdo siang, dah senja ni, cukup2 la mimpi siang tuhhh, bangun solat maghrib.
Anonymous said…
kita patut juga hurai lebih mendalam kontrak sosial antara melayu dan kaum pendatang ni adakah sah atau telah luput
Anonymous said…
haramkan dongzong... jangan beri bantuan kewangan kepada sekolah vernakular...
Anonymous said…
jangan cakap atau berbincang berdetam dentum seperti mercun kalau kerajaan yg memerintah masih nak jaga hati imgran sampai bila pun hal tersebut tak akan selesai...org melayu lebih rela disumpah seranah bangsa asing kononnya nak menunjukkan mereka kuat pegang pada janji walaupun tahu mereka dikhianati berulangkali .Nak jaga airmukalah kononnya...
Anonymous said…
Lebih baik la bagi biasiswa dekat anak bangsa.....
Anonymous said…
Kalu pembangkang boleh buat demo haram kenapa penyokong kerajaan tak boleh buat perhimpunan AMAN (tiada keganasan / patuh peraturan) turun seramai mungkin (kalau kertas undi orang lain tak nampak maka tak rasa gerun tapi cara berhimpun kelihatan lebih ada umph.!) untuk menyatakan sokongan kepada kerajaan yg memerintah dan dalam masa yg sama boleh mendesak kerajaan (yang diterajui oleh UMNO) supaya lebih TEGAS menjaga HAK Melayu/Bumiputera seperti yg termaktub dalam PERLEMBAGAAN dan dalam masa yg sama boleh membuktikan kepada puak pendatang bahawa Melayu/Bumiputera "dulu dan selamanya" tidak akan undur demi pertahankan HAK.

Aku rasa kerajaan akan dengar suara penyokongnya dgn cara begini. Lihat saja cara pembangkang mendesak pemerintah, buat saja demo (padahal dgn fitnah, hasutan, caci-maki dll tapi tak diambil tindakan) terus pihak pemerintah buat perubahan/seolah-olah akur. Kerana aku tak pasti apakah hasrat, keluhan dan cadangan yg kita luahkan dalam blog ini akan dibaca/didengar oleh pihak pemerintah.

Aku bukan bertujuan nak menghasut tapi sekadar MENCONTOHI cara yg lebih berkesan dalam membuat tuntutan atau meminta sesuatu.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID