BN Tak Adil Pada Bangsa CINABENG.


Aku setuju dengan dengan kenyataan itu, memang bn tak adil pada bangsa cinabeng nie, disebabkan ketidak adilan bn itulah lapan orang cinabeng telah di iktiraf sebagai manusia terkaya di malaysia, bayangkan kalau bn bersikap adil kepada bangsa cinabeng ini, agak-agak korang la berapa orang cinabeng yang mukanya masuk paper di gelar sebagai manusia terkaya di malaysia...??? 

Kimak punya bangsa tak sedar di untung, dulu tok nenek kau datang tanah melayu sebagai pendatang haram, level bangsa cinabeng nie sama macam level bangla, indon, vietnam dan burma yang kini menjadi buruh kasar di malaysia....

Kenapa lah Almarhum Tunku dulu boleh setuju terima kaum pendatang ni? pada aku la, tak merdeka dulu pun tak pe lah asal kan kaum pendatang nie di hantar pulang oleh british... klik sini


Comments

Anonymous said…
I am cuгious tο fіnԁ out what
blog platform you haνe been using? I'm having some small security problems with my latest website and I'ԁ like to fіnd ѕomethіng mοrе ѕafe.
Dо you haѵe any sоlutions?


My weblog ... Going On this page
Anonymous said…
URGENT !!!

NAJIB ...KO JANGAN BUAT PEKAK JEE!

Tambahkan senarai produk 1Malaysia seperti:

-kedai komputer 1malaysia
-kedai service dan tayar 1malaysia
-kedai hardware / sparepart 1malaysia
-kedai kek 1malaysia

bagi cinabi mengelupur !!!

gen2felda
Anonymous said…
DATUK NAJIB DAH TAK ADA SEMANGAT JUANG LAGI DAH..... HANYUT TERUTAMA KECEWA BILA SOKONGAN YANG DIHARAP2KAN DARI ORANG-ORANG CINA TELAH MENIKAMNYA DARI BELAKANG, TETAPI MASEH JUGAK TIDAK SEDAR-SEDAR.
SEBAGAI DARH PAHLAWAN BUGIS, SEMANGAT JUANG TIDAK PERNAH AKAN LUNTUR, KETEPIKAN KEKECEWAAN ITU, FOKUSKAN KEPADA PRU KE 14, PASTIKAN KEBAJIKAN DAN KEUTAMAAN MELAYU DAN BUMIPUTRA DIBERI KEUTAMAAN YANG TELAH TERBUKTI MEMBANTU DAN MENYOKONG KESINANBUNGAN KUASA UMNO DI NEGARA TERCINTA INI MALAYSIA. JADI JANGAN KECEWA. PASTIKAN BUAT PEMILIHAN BETUL-BETUL KE ATAS SETIAUSAHA2 POLITIK ANDA, MANA-MANA YANG TIDAK MENCAPAI KPI YANG DIHARAPKAN, ELOK DIBERHENTIKAN GET THE NEW BLOOD. SELAIN STRATEGI UMNO DAN BARISAN DIRENCANA DENGAN TELITI, STRATEGI SEBAGAI PEMIMPIN BN DAN UMNO JUGA PERLU DIBERI PERHATIAN YANG JITU. ITU PUN KALAU DATUK NAJIB MASEH MAHU MELIHAT UMNO MASEH BERKUASA DI DALAM PRU KE 14 NANTI. INGAT PELANDUK MUNGKIN MELUPAKAN JERAT, TETAPI JERAT TIDAK AKAN MELUPAKAN PELANDUKTETAPI JERAT
Anonymous said…
GERAM BETUL AKU! Tak habis-habis, hati si Cina bongkak dan tamak sepanjang masa, yang kena dijaga - depa ingat bumi tercinta ini hasil pusaka berzaman nenek moyang Melayu dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British lagi, bapak-taukeh dia punya! UMNO jangan tunduk lagi kepada bangsa PENDATANG yang di bawa BRITISH durjana ini, yang selama ini tak habis-habis menindas macam PENYAMUN - hak BUMIPUTERA MELAYU dan BUMIPUTERA LAIN; terutamanya YANG ISLAM!Sudahlah umat Islam asyik kena tindas di negara Barat dan sekutu mereka, Israel dan Singapura, kat Malaysia yang negara Islam ini pun, si Cina RASIS dan geng penjajahnya, (yang makin ramai jadi penganut Kristian Zionis diterajui DAP dan sekutunya, penjajah Barat-Zionis), nak aniaya - pergi BERAMBUS LU SELAMANYA kalau benci sangat Melayu/Islam!

Sila lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130605/dn_02/Graduan-Melayu-didiskriminasi; Graduan Melayu didiskriminasi, Oleh NIZAM YATIM dan AZRUL HAKIMIE ANUER:
KUALA LUMPUR 4 Jun - Satu kajian yang dilakukan seorang penyelidik sebuah universiti awam mengesahkan wujud diskriminasi terhadap graduan Melayu yang memohon pekerjaan di syarikat swasta yang majoriti dimiliki kaum Cina dan asing.

Menurut kajian itu, faktor kaum lebih diutamakan berbanding kualiti pendidikan dengan graduan kaum Cina menjadi pilihan untuk dipanggil temu duga berbanding kaum Melayu yang merupakan penduduk teramai di negara ini.
Kajian selama enam bulan itu mendapati, syarikat yang dimiliki oleh kaum Cina dan pihak asing lebih mengutamakan graduan kaum Cina untuk bekerja dengan mereka.
"Daripada lebih 3,000 resume yang dihantar kepada syarikat terbabit, kaum Melayu hanya mempunyai 4.2 peratus peluang untuk dipanggil menghadiri temu duga.

"Kaum Cina pula mempunyai sebanyak 22.1 peratus peluang walaupun mereka mempunyai kelulusan setara dan lepasan universiti sama dengan kaum Melayu," menurut kajian itu.

...."Graduan kaum Melayu yang boleh menulis, bertutur dan membaca dalam bahasa Cina juga lebih berkemungkinan dipanggil menghadiri temu duga berbanding yang tidak mempunyai kebolehan itu," mengikut kajian itu.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID