Cina Thailand 1000 Kali Lebih Baik Dari Cina Malaysia...

Korang tengok dua gambar di bawah, itulah perangai spisis cina yang hidup di malaysia, mereka tak sedar, yang bangsa mereka itu sebenarnya bangsa pendatang yang di bawa oleh british untuk menjadi kuli... bila dah dapat status warga negara, mereka sudah lemak, sampaikan raja-raja melayu pun mereka sanggup hina...

Kenapa aku kata cina di thailand lebih 1000 kali lebih mulia dari cina malaysia...??? nanti aku tunjukan contonya...



Perdana menteri thailand yang cun tu berbangsa cina, sudah termaktub dalam undang-undang atau perlembagaan thailand, setiap bangsa pendatang yang sudah menjadi warga negara thailand mesti menggunakan nama siam dan berbahasa siam dan berbudaya siam...

Bangsa cina di thailand sedar mereka adalah kaum pendatang, justeru mereka tidak meminta-meminta sekolah cina di tubuhkan di sana, mereka cukup hormat kepada raja siam walau pun raja siam itu bukan sedarah dan sedaging dengan mereka, kerana apa..? kerana mereka sedar diri mereka adalah pendatang, jadi bila dah pendatang buat cara pendatang....

Gambar di bawah ialah gaya perdana menteri thailand ketika menghadap puteri raja siam, kalau di malaysia jangan kata nak tunduk hormat nak angkat sembah pun jauh sekali, kalu buat kerana terpaksa pasal nak angkat sumpah jadi exco atau jemaah menteri. 

Pernah satu ketika sewaktu kemangkatan Almarhum Sultan Abdul Aziz (Sultan Selangor & YDP Agong ke 11) seorang manager cina perempuan di tempat aku berkerja dulu bertekak dengan GM aku kerana tak mau kain lilit hitam di lengan bagi menghormati tempoh berkabung untuk DYMM Tuanku, benda simple pun depa tak mau buat, jadi untuk membalas dendam pada tindakan kurang ajar manager pompuan cina tu, maka aku ambik keputusan untuk pancitkan keempat-empat tayar kereta dia, hahahahahah... mampos kau kena bayar 500 untuk upah tow truck tarik kereta dia pi work shop....


Comments

Sudir said…
Napa ko tak bako jer keta dia.. hahaha
Anonymous said…
Tok jib kita masih bermimpi.
Anonymous said…
Menang sorak kg tergadai, jgn kerana mengejar kemajuan kita mengadaikan semuanya
Anonymous said…
Jenayah merosakkan harta benda orang lain tak Kira apa Alasan mu adalah salah. Mak Bapak tak ajar kau ke?

Perangai macam ni bukan boleh dibanggakan tetapi harus dipandang hina Dan di laporkan kepada polis untuk tidakan susulan.

Tunggu lah masa balasan Keatas Kereta mu oleh orang serupa mu.


Anonymous said…
Huk aloh...anon 5:02 PM..kaum pompuan tuh mnghina dan mngkhianati agama ,bangsa dan negara kite ko masih nak TATANG mrk....patotla puak pemakan babi tuh makin kurang ajar sbb ada org Melayu sndiri yg mmbela kekurangan ajar mrk...itu pon kalo ko Melayu...

Kalo Najib xmao bertegas dgn puak pemakan babi tuh..kite org Melayu pon boleh mengajar mrk dgn BERTERUSAN MEMBOIKOT PRODUK DAPig...kite utamakan produk muslim...

Itu cina paling takot kurang wang...bg depa biar kurang ajar tapi jangan kurang wang...
Anonymous said…
asl memula yg selalu KURANG AJAR SI PUKIMAK NAWANNE!1 mentri bodo siap ajak dtg parlimen,skrg apa jd?semua dh nk pijak kepala!
MELAYUJATI said…
Mengapa semua itu terjadi? mengapa? kerana kerajaan sekarang ni lemah, tidak bermaya, lembab, perasan je lebih......
Anonymous said…
bkn kerajaan lembab, tp sekarang dh terlambat, semua ni berlaku & bermula masa zaman british lagi..
Anonymous said…
Melayu juga yang bahlol. Dari awal bagi muka. Negara dah nak hancurpun masih boleh releks lagi. PKR dan PAS Melayupun sama bengap. Tak boleh salahkan British aje. Kalau Indonesia dan Thailand boleh ajar Cina cara beradab, mengapa Malaysia pula melahirkan manusia kurang ajar? Bukan setakat lahirkan manusia kurang ajar, siap defend lagi di Mahkamah...eloklah tu PKR dan PAS Melayu.
Anonymous said…
Kat Thailand kalau gambar Raja dorang pun kalau spt yg puak2 takde civil minded pakatan kat Malaysia nih pijak2 jawabnya masok dalam lokap le senang2 tanpa bicara, tapi kat Malaysia dah siap kena tangkap menghasut dan biadap pehtu ada pulak yg bail dan silap aribulan lepeh gitu saje..sebab itu dornag naik lemak...apa2pun pokok pangkalnya tanpa menyalahkan sesiapa, ada otak fikirlah sendiri....takkan xbole fikir kalau aku buat isyarat lucah nih atau pijak2 gambar pemimpin negara apa faedah yg aku dapat!!Megah? Bangga? Terer? Kelas?
Anonymous said…
Kenapa kaum pendatang sekarang ini amat berani? Kalau diingat dulu-dulu semasa PAS belum bermesra dengan DAP dan PKR (Kena ingat PKR bukannya parti memperjuangkan melayu kerana didalam PKR semua ada), orang cina tak berani angkat muka kerana jika silap cakap, kalau bukan UMNO menegur, PAS akan menghamun mereka.

Sekarang orang paling mereka takuti telah tidur sebantal, maka bermaharajalelalah mereka kerana setiap tindakan mereka akan ada orang PAS membela mereka (Part ini saya kena akui PAS memang pejuang cuma sekarang PAS dipentas yang salah). Orang PAS sanggup membuka segala kitab, hadis malah ayat quran untuk menghalalkan perbuatan mereka menyokong puak kafir ini untuk membenam saudara seagama mereka. Amat ajaib ubat yang Anwar bagi untuk menjinakkan PAS.

Jadi, jika da orang bertanya kenapa orang bukan Islam menjadi begitu berani. Jawapannya adalah kerana PAS, sehinggakan apabila cina DAP menghina nabi pun, orang PAS membatukan diri tak nak memberi sebarang komen...fikir-fikirkan lah
Anonymous said…
Nampaknya penyokong-penyokong DAPigs diajar terus kurang ajar lagi macam samseng KONGSI GELAP CINA dan tidak akan ada harapan sedar balik mereka itu asal BANGSA PENDATANG dibawa British laknat!

1 juta bangsa PENDATANG ini diberi kerakyatan dengan amat mudah sewaktu Kemerdekaan Tanah Melayu, di bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain; dan kemudiannya bangsa pendatang mendapat pula Singapura, juga dengan mudah! Tetapi kebanyakan mereka TIDAK juga berterimakasih kepada Raja-raja Melayu, Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain, terutamanya kepada yang Islam!

Yang paling menggerunkan lagi, puak Kristian Zionis DAPigs/PKRats yang ditaja CIA-Mossad-MI5-NATO, sekarang menggunakan agama sebagai senjata untuk MENJAJAH Malaysia dan menjatuhkan Islam, Raja-raja Melayu dan orang Melayu! Pertubuhan PENGGANAS Kristian Zionis, sudah menyamar sebagai gereja biasa, NGO-NGO alam sekitar ataupun kononnya nak menolong orang miskin, atau sebagai perhimpunan peribadi di rumah-rumah dan kawasan perumahan, yang banyak tidak berdaftar, serta di bawah sekolah-sekolah yang dikuasai Dong Sonsang DAPigs, makin MENGKRISTIANKAN Bumiputera/Bukan Bumiputera yang Islam dan bukan Islam, seramai mungkin – ini sebab utama undi bukan sahaja dari orang Cina, tetapi bukan Islam kepada DAP.

MAKCIK Tempurung - Pencinta Islam, UMNO/PM dan hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain!

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red Beans Army durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai "Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca - mereka juga telah menyamar dengan identiti saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM dan saya seolah bersikap lucah, dan saya repot terus ke YAB Menteri di KDN dan Wanita UMNO!)
Anonymous said…
KAJILAH APA SAHAJA, DAN IKHLASKAN DIRI ANDA. KESIMPULANNYA TIDAK ADANYA PERPADUAN, CINTAKAN KEPADA NEGARA DAN MENGHORMATI PERLEMBAGAAN NEGARA DAN MENGHAYATI CITA-CITA NEGARA SEBAGAI SATU BANGSA MALAYSIA YANG TAAT SETIA KEPADA NEGARA ADALAH BERPUNCA DARI PENGEKALAN SEKOLAH VERNIKULAR JENIS BAHASA CINA DAN TAMIL. SEPATUTNYA DARI DULU LAGI KERAJAAN HANYA MEMBENARKAN SATU JENIS SEKOLAH SAHAJA IAITU SEKOLAH KEBANGSAAN DENGAN BAHASA PENGANTARNYA BAHASA KEBANGSAAN TANPA KOMPROMI, DIATAS KESEDARAN KEPENTINGAN NEGARA BUKAN DIATAS KEPENTINGAN POLITIK DAN KEPENTINGAN PERIBADI. KEUJUDAN SEKOLAH2 VERNIKULAR SENDIRI DENGAN SENDIRI MENUNJUKKAN BAHAWA HALA TUJU NEGARA TELAH DISELEWENGKAN, DAN IANYA TIDAK AKAN MENCAPAI TITIK PERTEMUAN DAN MENYATUKAN RAKYAT MALAYSIA. SEMUA RAKYAT MALAYSIA KENA IKHLAS BUKAN SECARA EMOSI UNTUK KEPENTINGAN NEGARA. ANDA FIKIRLAH SENDIRI DENGAN TENANG DAN BERMARUAH DAN JUJUR KEPADA DIRI SENDIRI.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID