Layakah Michelle Yeoh Di Anugerah Gelaran Tan Sri Dan Jadi Mentor IM4U...???


Michelle yeoh kini bergelar tan sri, layakah dia beri anugerah itu...???

Ada yang kata ketika dia berlakon di hollywood dia tak pernah membawa nama malaysia, malah tidak pernah mengakui dia berasal dari malaysia...

Pernahkah korang mendengar Tan Sri Michelle Yeoh berbahasa melayu...???

Aku tak pernah dengar, malah aku yakin dia tak mampu berbahasa melayu...

Jadi untuk apa najib melantik dia sebagai mentor IM4U...???

Takanlah dek kerana dalam ucapannya sewaktu kempen pru 13 yang lepas dia meminta seluruh orang cina mengundi bn najib lantik dia jadi mentor IM4U..

Adakah kerana popularitinya atau kerana najib masih lagi nak menagih undi orang cina...???

Comments

Anonymous said…
kenapa michelle yeoh dan bukan lee chong wei? sedangkan lee chong wei poudly bawak nama malaysia masa dalam game di mana2 ceruk rantau pun. tak setuju michelle yeoh jadi duta.. tak contibute apa2 kepada menaikkan nama negara pun.. berlakon di hollywood pun but never proud to bring malaysian stars to international level.. saya setuju dengan pendapat anda...
Anonymous said…
setuju..nampak sangat Najib nih mengelabah tak tentu fasal..TUN M tolong cover sikit kekurangan PM skg nih..
Anonymous said…
Ntah apa ke bendanya la Ah Jib Gor ni. Aku memang tak paham tentang perlantikkan ni sebab aku tak suka. Nampak bodoh. Tapi aku yakin Ah Jib Gor memang paham sebab jiwanya yang suka cinabeng.
Hasnul Rahman said…
Assalammualaikum wmt,

MELAYU MUDAH LUPA....
Anonymous said…
Atas dasar IMalaysia, pada 2010 Najib tubuh Unic (Unit India Cina) dalam AIM (Amanah Ikhtiar Malaysia). Najib bukak pintu pada kafir..Sejak 1987 AIM solid untuk Melayu & Islam tiada siapa yang usik...
Anonymous said…
betul cakap kau det....

najib ni dah lebih2 la...nak ikut paklah ke??
Anonymous said…
Betul juga kata Anon June 10, 2013 at 5:15 PM. Kenapa tak Lee Chong Wei yang telah memasyhurkan nama Malaysia di persada dunia?

Anonymous said…
Sepatut yang habis patut kena lantik si Mawi sebagai duta besar Malaysia ke peringkat antarabangsa, ini kerana sesuai sangat dengan moto atau tag line agung si Mawi iaitu world, wold, wordl. worddld. Kesian si Mamat ini sampai hari ini tak ke world lagi. Nasib baik DS Najib usahakan felda ke peringkat global. Merasa juga dia sebagai anak felda yang mendapat world.
Anonymous said…
Setelah gelaran Dato tidak mempunyai apa apa nilai pada penyadangnya kini gelaran Tan Sri pula dibuat bergitu. Lama kelamaan semua gelaran yang ada dinegara kita tidak akan membawa apa2 makna kepada penyandang. Soal layak atau tidak sesaorang itu menerima gelaran adalah hak pemberi dan kerajaan. Namun dalam perkara ini saya berpendapat bahawa Michelle Yeoh tidak layak untuk dianugerah dengan gelaran yang ke2 tertinggi sesudah gelaran Tun. Dan juga tidak layak unutk menjadi Mentor IM4U. Fasih ke Michelle Yeoh berbahasa malaysia.Itu persoalan yg utama. Jika setakat unutk berceramah dalam bahasa inggeris maka tidak layak unutk dia menjadi mentor.
Anonymous said…
KENAPA TAK DATO' LAT? DATO' LAT sudah lama jadi ikon dan sangat sesuai utuk 1MALAYSIA. Juga di peringkat antarabangsa sudah lama DATO LAT terkenal cuma tak nampak sebab rakyat Malaysia i yerkesima dengan hiburan Hollywood.

Aku tahu sebab apa. Sebab dia MELAYU KAN AH JIB GOR? Sebab dia Melayukan? sebab tu ko tak nampak dia?

Anonymous said…
Tanda-tanda dah nak berkubur dan dikuburkan.

Rasa mcm ni lah yang aku rasa masa Pak Lah dulu... Last2 hampir2 tersungkur.

Tengok je la nanti... X percaya, teruskan.
Anonymous said…
GELARAN ITU LAH, INILAH,

UNTUK SIPULAN ITULAH, INILAH..

ORANG KAMPUNG TENGOK JE..

ORANG KAMPUNG MANA ADA JASA...
Anonymous said…
Tak payah mengampu Cina lagi, sebab kebanyakan dah tunjuk mereka bangsa yang tak sedar diri yang mereka itu asal BANGSA PENDATANG dibawa British laknat! Dahlah RAMPAS/JAJAH Singapura, lepas itu si Cina Singapura RAMPAS/JAJAH pula tanah kat Malysia ini - bersekutu dengan bangsa dia dari Malaysia ini. Sifat CINA TAMAK dan BONGKAK tak perlu diampu dengan tunduk lagi kepada kemahuan mereka yang tidak pernah puas!

Sepatutnya, Datin Siti Norhaliza yang memang patut dapat anugerah SENIWATI NEGARA - macam Allahyarham Tan Sri Saloma dan sebagai Mentor IM$U itu! Biar si Cina muda makin ganas dari Dong SONSANG DAP belajar dan hormat Bahasa Melayu, hormat Islam, Raja-raja, pemimipin dan BUMIPUTERA MELAYU dan BUMIPUTERA lain, Perlembagaan yang pertahan hak Bumiputera, serta Bendera kita.

Yang herannya Datin Siti tak juga dapat gelaran Tan Sri macam Michelle Yeoh itu! Sedangkan jasa Siti sangat besar kepada pusaka seni Melayu, dan kesopanannya sebagai anak Bumiputera Melayu/Islam sangat kukuh walau berpangkat jutawan. Di Indonesia pun Siti sangat terkenal. Inilah anak Melayu/Islam sejati yang harus dijadikan contoh kepada jenerasi muda Melayu/Islam serta Bumiputera lain, Islam atau tidak, yang makin tersesat di pengaruh dadah, kebebasan seks, murtad, alkohol, pengkristianan, dll - iaitu strategi rakus dan laknat DAP/PKR dan sekutu penjajah Barat-Zionis mereka. Supaya senang menjajah Malaysia ini sebagai satu lagi Palestin yang dijatuhkan dan umat Bumiputera Islamnya dibunuh beramai-ramai dan kebanyakan dihalau selamanya dari tanah puska nenek moyang berzaman mereka.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN paling penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Tempurung/Temporung" untuk mengelirukan pembaca).
Anonymous said…
PEMBETULAN paras kedua:

Sepatutnya, Datin Siti Norhaliza yang memang patut dapat anugerah SENIWATI NEGARA - macam Allahyarham Tan Sri Saloma dan sebagai Mentor IM4U itu! Biar si Cina muda makin ganas dari Dong SONSANG DAP belajar dan hormat Bahasa Melayu, hormat Islam, Raja-raja, pemimipin dan BUMIPUTERA MELAYU dan BUMIPUTERA lain, Perlembagaan yang pertahan hak Bumiputera, serta Bendera kita.

MAKCIK Tempurung.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID