Tidak Perlu Pertandingan Bagi Merebut Jawatan Presiden, Timbalan & Naib Presiden...


Mengambil kira saranan tun m dan demi menjaga kestabilan dan keharmonian dalam umno sebagai sebuah parti yang tunjang orang melayu, maka perlulah di kekalkan dan tidak di pertandingkan jawatan nombor 1 yakni presiden dan jawatan nombor 2 yakni timbalan presiden...

Bagai mana pula dengan jawatan naib-naib presiden...??? 

Perlukah di kekalkan zahid hamidi, shafie apdal dan hishamuddin husin...???

Apa pandangan korang wahai seluruh pembaca yang budiman...

Comments

Anonymous said…
TDM hanya beri cadangan. Tapi kalau akar umbi hendakkan pertandingan untuk semua jawatan apa masalahanya?
Begitu juga kalau ada yang ingin bertanding biarkanlah, dan ahli ahli UMNO menentukannya.
Kalau Presiden dan Tim. Presiden 'super good' Insyaa Allah mereka akan menang!
Anonymous said…
Bila kerajaan kuat dan di terima rakyat,imej yg baik dan dalam kedudukan mara ke hadapan utk membela nasib bangsa secara berterusan,bersifat tegas,tidak melayan kerenah pembangkang,di dalam kedudukan teguh,berani membuat keputusan yg baik, lagi holistik,bijaksana dan mantap, tanpa mengubah dasar yg baik,(menjadi rosak sekiranya, mengikut tempo politik pembangkang) yg jelas terbukti, memberi manafaat yg besar kepada rakyat.Maka tidak perlu di adakan pertandingan jawatan.Kerajaan bukan R&D,keputusan yg gagal di beri peluang sekali lagi.Kerajaan melambangkan,nasib dan masa depan rakyat.
Anonymous said…
kalau tak nak pertandingkan, apa kata kat PAU nanti diusulkan jawatan2 tidak dipertandingkan sampai diaorg mati...tak guna la tukar sistem pemilihan dibuat oleh org bawah, bukan perwakilan lagi...
Najib-Bapa Angkat Cinabeng
Anonymous said…
Semua boleh pertahankan jawatan kecuali h2o aku dah menyampah tengok dia.
Anonymous said…
Najib dah nak jadi pengkhianat Melayu.

Kalau tak ada telor tak payah jadi la jadi Presiden UMNO. Melayu dalam UMNO dan penyokong2 mereka semua dayus.

Saban hari Melayu ditindas tapi Najib buta buat2 tak nampak.
Anonymous said…
YAB Tun Dr. Mahathir mesti jadi penasihat PM dan UMNO selamanya – yang muda memang kalah dan penyamar-penyamar biawak DAPigs/PKR sebagai penasihat-penasihat BN harus dinyahkan!

Sebenarnya, saya dapati orang Melayu yang benci sangat DS Najib Tun Razak, makin dihasut untuk menyalahkan PM kita di atas segala serangan ganas DAPigs/PKR kepada Islam, Raja-raja Melayu, bahasa Kebangsaan serta hak Bumiputera Melayu dan Bumiputera lain. Ataupun sipembenci –pembenci PM adalah penyamar samseng-samseng DAPigs/PKR/Red beanpigs militia!

Penyamar-penyamar ini, terutamanya pengganas Red beanpigs yang disyaki ditaja oleh DAPigs, dan sekutu kuat mereka, penjajah Barat-Yahudi Zionis, juga bertujuan untuk memecah-belahkan orang Melayu dan Bumiputera lain, terutamanya yang Islam, untuk membenci PM kita, kerana DAP/PKR dan sekutu Barat-Yahudi Zionis mereka, amat benci kepada bapanya, yang adalah BAPA KEMERDEKAAN/BAPA PEMBANGUNAN tercinta kita Allahyarham PM Tun Abdul Razak Hussein, terutamanya selepas Tun Razak dan Tun Dr. Ismail Abdul Rahman menubuhkan DEB, FELDA dan Petronas.

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red Piggybeans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.
kalau sudah dikatakan Presiden dan Tim.Presiden itu senada...ayuh teruskan kepimpinan mereka,tetapi N.Presiden itu adalah bayangan kepimpinan akan datang..harus dibuka dan dipertandingan,tentu ada muka2 baru ygh boleh ambil alih kepimpiman
yg tidak perform !
Anonymous said…
PAU 2013 : MASA YG SESUAI UNTUK BENAMKAN NAZRI AZIZ

Andai kata Pas tak bersama dengan DAP masa PRU13, lebih selamat orang melayu kalau pakat beri undi kepada calon Pas daripada korang beri undi kepada Nazri Aziz si pengkhianat melayu itu. Sepatutnya Nazri Aziz membela tindakan rakan nya dari Umno, tapi dia pula yang menjadi duri kepada tindakan KM Melaka.

Masa peniaga2 melayu kena halau, kena tekan dengan KM Cina DAP mana suara Nazri pada waktu itu. Mana suara Umno pada masa itu. Diam tak menikus langsung termasuklah Najib.

Mari kita ramai2 tanya Nazri, " woi Menteri Bangkai dari Umno, ko naik kerana undi siapa, cinakah yang undi ko ? "

RAYUAN PENGUNDI UMNO : HARAP PERWAKILAN UMNO PADA PERHIMPUNAN AGONG UMNO PADA NOVEMBER 2013 BERTINDAK MEMBENAMKAN SI NAZRI AZIZ TU KE DALAM TONG SAMPAH. KAMI RASA RUGI SANGAT MENGUNDI UMNO PADA PRU 13 BILA DALAM UMNO ADA ORANG2 SEPERTI NAZRI.

PENGAKUAN IKHLAS PENGUNDI : KAMI UNDI UMNO PADA PRU13 BUKAN KERANA KAMI SUKA SANGAT KEPADA NAJIB ATAU UMNO. YANG SEBENARNYA KAMI TAK ADA PILIHAN. KALAU PAS TIDAK BERSAMA DENGAN DAP PADA PARU13, TAHULAH UNTUNG RUGI NASIB UMNO.

BETULKAH PENGAKUAN INI : KALAU TAK PERCAYA, SILA BERTANYA KEPADA TUN MAHATHIR. TUN ADA JAWAPANNYA.

Pengundi Umno
Anonymous said…
Takut Berpecah ATAU Takut Hilang Peluang.

Umno kan parti demokrasi. Pemimpin dipilih oleh ahli. Lagi pun orang Umno dah cerdik belaka. Tak dak pasai ahli Umno nak memusuhi sama sendiri hanya kerana calon dia tak terpilih.

Kalau atas alasan takut Umno pecah, senang2 pinda saja perlembagaan Umno, " sesiapa yang jadi Presiden, boleh pegang jawatan sampai dia mati ". Gerenti Umno tak akan pecah. Umno tak pecah tapi melayu lah makin lama makin lemah, makin lama makin tinggal teloq saja, sebab bila Presiden Umno jadi PM dia kira duk layan fixed deposit voters (pengundi cina) macam yang duk ada sekarang ni. Bila cina minta dapat, bila melayu minta " bersabar lah, kita akan deliver ".

Hj Ariffin

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID