Bahan Nak Buat Kuih, Mana Satu Pilihan Anda...???

Marilah kita membantu peniaga melayu/Islam, tak ada paedahnye kita mengkayakan cina/kafir, apa sumbangan cina/kafir kepada Islam? kalau bantu peniaga melayu, sekurang-kurangnya kita boleh juga memperkasakan ekonomi orang Islam di malaysia nie...


Comments

anon said…
sokong produk bumiputera!
Anonymous said…
Ada x kdai barang2 utk membuat kek atau biskut di miliki oleh bumiputra...klau ada britau d mna dan sy nk tahu BAGUS tu kepunyaan bumiputra ke?INGIN TAHU..
Anonymous said…
masalahnya tak jumpa pun jenama melayu tu...kat kedai melayu pun tepung cap sauh ja yg ada..
pagoda hitam said…
Pastikan semua yb2 bg sumbangan pakai tepung sebelah kiri.. ni tak semua cap sauh kafir... kempen gilak babi le.. target 2 atau 3 kilang/kedai / jenama dulu... biar rakyat nampak
Anonymous said…
Kuala Besut Melakar " Seri "

Pilihanraya Kecil Kuala Besut. Apa kata kita beri kemenangan kepada Pas. Apa kata beri peluang Umno-Pas sama2 mentadbir Negeri Trengganu sebagai lambang Penyatuan Melayu.

Apa pendirian anda ?
Adakah Anda Setuju melayu bersatu ? ..............ATAU...............
Biarkan Melayu Terus Berpecah Seperti Keadaan Pada Hari Ini ?

Hj Ariffin
Anonymous said…
Ambo setuju Kuala Besut bagi ko Pas kali ni weiiiii. Ambo ore Umno tapi ambo nak Pas mene di Kuala Besut.
Anonymous said…
Mana nak dapat tepung cap bidara ni weiiii... adoii...kat tempat aku tak der pun...x pernah tgk pun tepung cap nih...
Anonymous said…
suruh boss tepung bidara agresif sikit dari segi pengedaran ke kedai runcit dan pasaraya, iklan kan tepung bidara supaya cepat dikenali oleh orang melayu,
jangan abaikan iklan.penting
usin said…
kalau nak pas keluar pakatan rakyat, bagi pas menang di kuala besut. biar kerajaan campuran memberi peluang kpd umno-pas duduk berbincang untuk perpaduan melayu-Islam. bila dh boleh duduk sekali, tidak mustahil akan timbul keserasian dan pas akan tinggalkan pakatan rakyat dan menganggotai bn. tiada yg mustahil jika itu perancangan Allah.
Anonymous said…
Bah. pertama:

Kita juga kena BOIKOT - PELABURAN termasuk projek "Rumah Keduaku" dari Barat-Zionis dan sekutu kuat mereka, Jajahan Singapura-Jepun-Korea Selatan - dah tiba masa kita bagi peluang kepada pelaburan dari nengara-negara Islam dan "Dunia Ketiga" termasuk dari ASEAN, Afrika dan Latin Amerika, yang NASIONALIS, anti PENJAJAHAN Barat-Zionis!

Bangsa Melayu/Islam pun makin jadi PENGEMIS/PENUMPANG MEREMPAT di bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain! Bakal kita jadi BUMIPUTERA Melayu/Islam di Singapura dan Palestin!

Sila lihat bagimana bumi pusaka kita, termasuk P. Pinang, Selangor dan Johor (juga Kota Kinabalu, Sandakan, Miri, Kucing, Labuan dsbnya) makin TERGADAI kepada si PENJAJAH GELOJOH Cina Singapura – dahlah Bumiputera Melayu Singapura dah dijahanamkan hak mereka, termasuk dengan membawa jutaan imigran Cina dan Kristian! Sila lihat
http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/05/KL-Trillion-residential-units-unveiled-The-39storey-apartment-will-be-one-of-two-identical-residenti.aspx, KL Trillion residential units unveiled, By LIZ LEE, published: Friday July 5, 2013:

KUALA LUMPUR: Singapore-based developer Sim Lian Group Ltd has launched the second portion of its maiden project KL Trillion – a block of luxury serviced residences located along Jalan Tun Razak.

The 39-storey apartment will be one of two identical residential towers which have a combined gross development value of RM864mil. There will be 168 units of apartment in each block in eight different configurations.…The company’s subsidiary, Perumahan SLG Central Sdn Bhd, will be overseeing the construction of both towers.

……“We intend to acquire more land in Malaysia. Kuala Lumpur is always a good choice but we’re open to opportunities in Penang and Iskandar Malaysia, which is all the rage with Singaporeans now,” construction subsidiary SLC (M) Sdn Bhd director Lau Cheng Piw said…..

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said…
Bah. kedua:

Habislah bumi kita ini sebagai pusaka, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, TERGADAI! UMNO/PM mesti lakukan dengan segera cadangan ini, di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130703/dn_19/Lindungi-tanah-pusaka-Melayu, Lindungi tanah pusaka Melayu, Oleh MUHAMMAD NAQIB NOR SAID:

KUALA LUMPUR 2 Julai - Kerajaan perlu segera menubuhkan Jawatankuasa Lembaga Pembangunan Tanah Warisan bagi melindungi tanah warisan Melayu di bandar-bandar.

Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia (PPPMM), Datuk Kamarudin Kachar berkata, usaha itu sebagai langkah memelihara dan membangunkan tanah-tanah milik Melayu.....

Bahkan tanah pusaka umat Islam terutamanya BUMIPUTERA Melayu, termasuk kampung-kampung nelayan di pantai Timur, makin TERGADAI kepada penjajah Barat-Zionis dan sekutunya, Korea Selatan dan Jepun, serta DAPig/PKR (jangan lupa kebanyakan syarikat besar Barat dikuasai Zionis)! Cuba lihat `pembangunan` di bawah ini di “East Coast region” (kawasan Pantai Timur) yang amat kaya minyak-gas, sumber asli dan tanah subur pertanian – kenapa tidak melibatkan lansung pelaburan dari syarikat-syarikat Bumiputera kita termasuk Bumiputera Melayu/Islam dan negara-negara Islam atau dari dunia Ketiga contohnya Afrika; bahkan penglibatan dan perumahan untuk Bumiputera kita yang miskin?
Sila lihat di -
1. http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/01/RM486bil-invested-in-East-Coast-Economic-Region.aspx, RM48.6bil invested in East Coast Economic Region, Published: Monday July 1, 2013 MYT 12:00:00 AM, By B.K.SIDHU:

KUALA LUMPUR: Over RM48.6bil in investments have been committed by local and foreign investors to set up various kinds of industries at the East Coast Economic Region (ECER) which is touted to be the “Klang Valley of the east coast.”
The foreign investors are from several countries including China, the United States, Germany, Australia, France, South Korea and Japan.

Some of the corporations investing in ECER include China Shougang, HTVB, Arkema, CJ, Gevo, Huntsman Tioxide, BP, Eastman, Basf Petronas Chemicals, Grace, Sarku Marine, Suzuki, Kaneka Corp, and Johnson Controls for various businesses including steel mills, iron ore plants, car plants, biopolymer and petrochemicals units.

“We are in various stages of discussions with more investors and expect RM11bil in investments this year,” said Datuk Jebasingam Issace John, the CEO of East Coast Economic Region Development Council (ECERDC), which is the body undertaking the development.
….ECER will have to jostle with other corridors for investments and on this Jebasingam said: “The distinguishing factor is that ECER is resource-rich, with oil and gas reserves, minerals, beautiful beaches, eco-tourism assets and vast tracks of agriculture land,’’ he said…..

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.
Pok Kor said…
Selagi Pok Nik masih bernyawa, selagi itu UMNO-PAS takkan bersatu.
hidup cina DAP dan MCA said…
kempen bodoh dari saekor blogger barua pencacai umno. jamil khir pun tunduk dengan desakan cina, ko tau tak bodoh!!! umno memang bodoh dari dulu, kini dan sampai mamposss!!!
Anonymous said…
Hey anon 1:39am, baik lu bawa EKOR KURAP lu pergi lubang BABI DAPigs-si lim kit-SIAL/PKR yang tak habis JILAT kaki kudis-bernanah Barat-Zionis tu, yang macam si PENGGANAS/SAMSENG KONGSI GELAP, tahu nak menggertak orang Melayu/Islam dengan demokrasi SAMPAH ala Barat-Zionis! BERAMBUS LU SI BABI PENJAJAH!
Anonymous said…
terdapat kedai pelbagai barangan kering spt tepung,makanan dlm tin,sos dan segala keperluan dapur dari seluruh malaysia keluaran BUMIPUTRA ISLAM SAHAJA bertempat di Bandar Baru Bangi..dihadapan masjid bangi bersebelahan Al-Ikhsan
sebarkan....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID