Filem New Village: Tak Perlu Berkali-Kali Beri Amaran, Cukup Dengan Satu Arahan...


Pihak Lembaga Penapisan Filem(LPF) telah ambil keputusan untuk MENAHAN tayangan filem ini bagi mengelakkan kontroversi... Ianya akan diteliti semula terutamanya mesej2 tersembunyi termasuk perkara yang berkaitan dengan komunis... - Dato Seri Ahmad Zahid Hamidi

Filem New Village menayangkan kaum Cina sebagai mangsa komunis dan British tapi juga mahu gambarkan Cina komunis sebagai pejuang kemerdekaan.

Ingat Melayu lupa ke AMCJA yang amnbilalih kerajaan seminggu dan bertndak kejam. Mereka memasuki istana-istana dengan hasrat mahu menangkap dan bunuh Sultan dan Raja-Raja Melayu. Keluarga di Raja dan kaum bangsawan masih lagi ingatkah peristiwa ini?

Tak faham macam mana pada 7 sept 2012 LPF boleh luluskan? Tahukah Lembaga LPF menilai filem itu? 

Comments

anti-CinaKiasu said…
Syabas Dato Sri....jangan bagi muka kat kominis dan suku sakat mereka yang ada sekarang ni. Satu lagi saya minta DS siasat apa msalah nya dengan LPF ni....tah-tah cucu Cin Peng ada jadi kakitangan kat situ.

Filem Tanda Putra sikit punya susah nak ditayangkan, filem sial kominis ni pulak yang boleh keluaq dulu. Saya mohon supaya flem Tanda Putra itu di tayangkan secepat mungkin, tak payah nak tunggu-tunggu lagi....
Anonymous said…
syabas datuks eri, gulingkan aje najib dan hishamudin lembab tu
Anonymous said…
PEDULIKAN GERTAKAN si Cina SAMSENG RASIS DAPBIAWAK yang asyik MELALAK macam ANJING HUTAN LIAR! Dah cukup BUMIPUTERA Melayu/Islam sengsara kat bumi tercinta kita ini, warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain!

Maka, SYUKUR ALHAMDULILLAH di atas keberanian pemimipin Melayu/Islam UMNO kita, YB Menteri KDN kita!

Saya syaki tujuan filem Cina ini juga untuk menghasut jenerasi muda Cina/bukan Bumiputera/bukan Islam, untuk terus menjulang DAP-Lim Kit SIBIAWAK kononnya, sebagai 'pejuang Kemerdekaan' Tanah Melayu ini, dan MENGHINA PEJUANG KEMERDEKAAN kita yang SEBENAR, termasuk PERAJURIT-PERAJURIT/penduduk kampung BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain, yang banyak TERKORBAN/MENDERITA sampai kebuluran, di tangan KOMUNIS CINA laknat (mak aku masa kecil, dan ramai orang kampung pun kena makan UBIKAYU saja, sebab si KOMUNIS CINA DAJAL tak bagi orang kampung turun sawah - mereka nak Bumiputera Melayu/Islam mati kebuluran)! Juga disyaki, nak putarbelikan sejarah, kat seluruh dunia terutamnya di Barat, tentang CINA DAP – kononnya merekalah yang memerdekakan TANAH MELAYU ini!

Dahlah si rejim KOMUNIS CHINA Atheist (benci Tuhan) bunuh sampai berjuta BUMIPUTERA TIBET Buddha dan sekarang MENJAJAH Tibet!

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.
Kita amat berharap penahanan tayangan bukan sahaj di pawagam tetapi seluruh media TV atau astro atau media you tube dan antarabangsa.

Jangan samapoai terlepas dan jika terlepas maka tindakan undang-undang perlu diambil terhadapa pengeluar , penerbit dan pengedar filem berkenaan
AJ jazran said…
SPRM tolong siasat sampai ke lubang cacing di Lembaga Penapisan Filem FINAS sesiapa yg bertanggungjawab meluluskan filem ini
Anonymous said…
cinabeng akan cuba berkali kali buat filem dan menukar pemikiran generasi muda utk mengatakan komunis tu
teramat lah baik berbanding melayu
teramat lah dianiaya oleh melayu
teramat lah memperjuangkan tanah melayu
Hanya melayo bodo mcm mat sabo je akan cakap sebegitu....

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID