Jemaah Islam Ikrar Sokong BN, Kenapa Tak Sokong PAS...??

200 orang anggota NGO yang menggelarkan diri mereka sebagai Jemaah Al-Ehsan hari ini menyatakan sokongan kepada Barisan Nasional yang mana sebelum ini mereka menyokong Pas.

Hasrat untuk menyokong BN telah disampaikan kepada Dato' Ahmad Maslan sejak seminggu yang lalu. Tuan Haji Zakaria Saleh yang mengetuai NGO berkenaan berkata, mereka merasakan perjuangan dalam Pas tidak memperjuangkan hak Islam.

Beliau juga mendakwa perlantikan Husam sebagai pengarah PRK bukanlah percaturan politik tapi percaturan peribadi. Haji Hadi takut kepada Husam.

Oleh kerana mereka sudah hilang kepercayaan kepada perjuangan Pas mereka nekad untuk menyatakan sokongan kepada BN dalam PRK kali ini.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Comments

Anonymous said…
Baru teringat ada fatwa yang mengharamkan mengundi PAS tempoh hari...???
Anonymous said…
Saya mengalu2kan semua jemaah pergerakkan islam bersama2 Umno untuk kita memperkasakan islam.

Kami para penyokong Umno memang sudah warning Najib sebaik sahaja dia menang PRU13 supaya " JANGAN TINGGALKAN JEMAAH ISLAM YANG MEMBANTU MEMENANGKAN UMNO PADA PRU13 " Masih terlalu awal untuk kita nilai Najib membalas budi jemaah islam, tapi orang melayu nampaknya sudah ada yang keciwa dengan Najib dan sudah secara biadap meminta Umno menolak Najib pada PAU 2013 sebagai persediaan untuk Umno menghadapi PRU14.

Orang melayu Umno sekarang, bukan lagi melayu angguk (wala') seperti yang ada di kalangan penyokong Pas. Kami wala' kepada Najib selagi mana dia menjaga melayu dan islam, tetapi bila dia menghianati harapan kami maka kami wajib dan wajar wulu' kepada Najib.

Penyokong Pas walau pun Tokguru mereka kata " Tuhan Islam dan Kristian adalah Satu iaitu Allah swt " mereka tetap wala' kepada Tokguru itu.

Hj Ariffin
Anonymous said…
memang patut pun....
lihat saja sifat Dan perangai biadap manusia2 yg mengaku ularmak dlm PAS tu..maki hamun ..bohong..riak..sombong..takbur Dan segala macam sifat2 syaitan amat jelas ditonjolkan...
mereka2 ini tidak lebih dari seorang manusia jelmaan syaitan bertopengkan ularmak...
nauzubillah...tanda2 akhir zaman..
Anonymous said…
Assalamualaikum,

Ada produk atau barangan untuk dijual?

Ada perniagaan atau perkhidmatan untuk dihebahkan?

Ingin membeli atau melihat pelbagai jenis produk dan barangan

Layarilah www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih
Anonymous said…
anonymous july 21,2013 at 4:37

Kalau marah dan terlalu benci dengan PASD sekali pun janganlah sampai mengeluarkan kata kata yang tidak sopan. Cermin diri sdra tu dahulu, adakah sdra benar benar beriman kepada Allah swt,

Dari tutur kata sdra, bolehlah ditafsirkan bahawa sdra bukanlah terrgolongan dalam kelompok orang orang yang benar benar beriman kepada Allah swt.

Begitu juga mungkin sdra penganut Islam sekular.
Anonymous said…
anonymous july 21,2013 at 4:37

Kalau marah dan terlalu benci dengan PASD sekali pun janganlah sampai mengeluarkan kata kata yang tidak sopan. Cermin diri sdra tu dahulu, adakah sdra benar benar beriman kepada Allah swt,

Dari tutur kata sdra, bolehlah ditafsirkan bahawa sdra bukanlah terrgolongan dalam kelompok orang orang yang benar benar beriman kepada Allah swt.

Begitu juga mungkin sdra penganut Islam sekular.
Anonymous said…
http://yongsukakuning.blogspot.com/2013/07/lepas-ini-soi-lek-dan-tenteranya-tak.html
Anonymous said…
ALAHAI ADA MANGKOK AYUN PENJILAT PAS DAP TUNJUK ISLAM MELEBIHI ORANG ISLAM LAIN ,,, DIA SEORG JE PENGANUT ISLAM KAT DUNIA NI... ISLAM PAS DAP..

ULAMA PAS PALING BANYAK DOSA MMEMAKI HAMUN MENFITNAH UMAT ISLAM LAIN..TAPI TAK NGAKU,, INGAT DIA ORG BOLEH RASUAH MALAiKAT MACAM DAP RASUAH NIKAZIZ CUCIKAN DOSA ZINA


PEMIMPIN BN TAKUT UNTUK LACURKAN AGAMA UNTUK POLITIK

PAS MEMANG MAHA SUCI DAN MAHA AGUNG ISLAMNYA

APA AJE MAKSIAT PENGANUTNYA LAKUKAN TETAP HALAL DAN SUCI BERSIH

PAS PASTI MENANG
BN CELAKA SEBAB BINA MASJID




...
Anonymous said…
orang umno payah nak benci pada pas kerana kenangkan pas juga sebangsa dan seagama. tapi yang sangat jelas orang pas tersangat bencikan umno dan najib. habis semua kebencian itu terarah kepada umno hingga rasa kasih saying mereka semua tertumpah kepada dap dan pkr.
Anonymous said…
Tak lama lagi dapat projek lah tu.
Anonymous said…
betul tu..penganut Islam sekular PAS..
Anonymous said…
sebelum suruh org lain cermin diri...tlg mintak tok guru PAS ko tu dulu cermin diri dgn ko sekali...cantik sangat ke sifat
Dan tutur kata tok2 guru pas tu...riak..takbur..
Anonymous said…
ye betul tu...
tak lama LG makin banyak le projek che Long calon pas k.besut tu nik ajis bagi...
kroni...rasuah...
Anonymous said…
Syukur Alhamdulillah - BUMIPUTERA Mealyu/Islam kena bersatu di waktu amat merbahaya di bumi pusaka nenek moyang Tanah Melayu kita ini!

Lihat GERTAKAN CINA Kristian yang terbaru ini – yang tak hirau lansung bahawa Islam adalah agama PERSEKUTUAN TANAH MELAYU ini, dan memaksa umat Islam MENJAGA hati umat Kristian – BUMIPUTERA Melayu/ Islam, diPIJAK dan DIHINA, pedulikan! PENJAJAH British laknat PAKSA pemimpin Melayu bagi kerakyatan dengan mudah sampai sejuta bangsa pendatang, dan juga mereka dapat Singapura, tapi MASIH TAK CUKUP bagi si CINA-KURANG AJAR-RASIS ini! Sekarang Allah SWT SUCI kita, pun mahu dikRISTIANKan dan lagipun Jesus adalah (jelmaan) Tuhan bagi umat Kristian sedangkan bagi umat Islam, Nabi Isa AS adalah hanya seorang Nabi.

Memang si CINABIAWAK RASIS DAP/PKR nak hasut SELURUH kaum Kristian terutamanya di Sabah dan S’wak untuk benci Melayu/Islam/UMNO, dengan menggunakan agama!

Lihat di http://manzaidiamn.blogspot.com/, Kristian makin melampau , Ahad, 21 Julai 2013:

Terkejut pendirian Umno dalam isu 'Allah', Kristian mahu Kabinet laksanakan penyelesaian 10 perkara.

Kumpulan Kristian terbesar yang mahu Putrajaya melaksanakan penyelesaian 10 perkara berhubung penggunaan kalimah Arab “Allah” oleh komuniti itu terkejut dengan kenyataan dibuat oleh dua pemimpin Umno berhubung perkara itu.

Pengerusi Persekutuan Kristian Malaysia (CFM) Rev Dr Eu Hong Seng, berkata kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir dan Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan “tidak dapat dipertahankan ...."Kami ulangi ia adalah hak untuk komuniti Kristian menggunakan perkataan ‘Allah’," kata Eu dalam satu kenyataan hari ini.

"Ia menyinggung perasaan dan tidak boleh diterima bagi Yang Berhormat Menteri cuba untuk merasionalkan seruan Datuk Ibrahim Ali untuk membakar kitab suci kita dengan mengatakan Kitab Suci kita mengandungi kesilapan dalam percetakan," katanya.

CFM hari ini turut mengedarkan sepucuk surat dua muka daripada Pejabat Perdana Menteri pada tahun 2011 di mana Putrajaya memberi kelulusan kepada penganut Kristian untuk menggunakan kitab Injil berbahasa Melayu dan beberapa kelonggaran lain.

Menurutnya, tindakan Mukhriz mengharamkan bukan Islam daripada menggunakan perkataan 'Allah' di negeri Kedah sebagai tidak berperlembagaan.Menurutnya, tindakan Mukhriz mengharamkan bukan Islam daripada menggunakan perkataan 'Allah' di negeri Kedah sebagai tidak berperlembagaan.oleh Kabinet pada April 2011.”.....

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)
Anonymous said…
penyamun penganas perompak DAP/PKR itu lah sahabat sejati sebantal PAS...
orang tua2 cakap...nak kenal sifat sendiri..lihat sifat sahabat terdekat kita..
faham maksud hamba..
Orang2 PAS bukan nya faham pun...
Anonymous said…
anon 4:37....
cuba anda beri pandangan dgn ikhlas..
adakah sikap2 riak..sombong..takbur..fitnah..
tu tidak wujud dikalangan pemimpin2 PAS dan juga anda sendiri..?
Jika tidak benar bersumpahlah bahawa ia tidak benar..
Jika ada benarnya..anda perlu bermuhasabah atas pendirian anda selama ini takut2 Allah menutup segala kebenaran dari pandangan anda dan menjadi perkakas yahudi yg dilaknat...wallahua'lam...
Anonymous said…
aku amat malu melihat seseorang yg berserban..berjanggut...berjubah..
berlebam dahi...Tapi bila bercakap kata2 nya amat menggerunkan dgn maki hamun..riak..sombong yg menjelekan...
begitu sungguh tidak mengikut ciri2 tutur kata rasulullah...
Dari siapakah sifat ini kita warisi jika tidak dari syaiton dan yahudi yg dilaknat...
Berbanggakah kita dgn sifat ini..?

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID