Walkabout Zahid Hamidi Di Chow Kit Semalam...

Menteri Dalam Negeri, Datuk Zahid Hamidi hari ini membuat walkabout dan tinjauan kerja di sekitar chow kit dan juga melawat pusat perkhidmatan pemulihan atau cure and care service centre.

Sepanjang lawatan zahid semalam, beliau turut meluangkan masa untuk bertemu dengan penghuni di pusat perkhidmatan tersebut yang rata-ratanya terdiri daripada bekas penagih dadah, orang gelandangan dan kanak-kanak gelandangan. 

Dalam pertemuan tersebut, beliau mendengar permintaan dari para penghuni yang mahukan pusat perlindungan itu dijadikan tempat penginapan tetap bagi mereka yang tidak mempunyai tempat tinggal.

Pada sidang akhbar, beliau turut memberitahu, usaha yang dilakukan oleh pusat perkhidmatan cure and care di chow kit mendapat penghargaan Pertubuhan Kesihatan Sedunia. 

Beliau turut berkata, yayasan bukhari turut menyumbangkan RM5 juta untuk membantu agensi-agensi yang memberikan perkhidmatan kepada bekas penagihan dadah.






Comments

Anonymous said…
Syukur Alhamdulillah golongan ini dipulihkan balik supaya jadi rakyat yang berguna pada bangsa, agama dan negara, dan diberikan perhatian yang penuh simpati dari YB Menteri KDN. Apalagi modus operandi Barat-Zionis (disyaki sekutunya dari puak Kristian Zionis DAPigs/PKR)ingin MENJAHANAMKAN dan MENGKRISTIANKAN anak-anak muda Bumiputera Melayu/Islam dan Bumiputera lain, dengan kebebasan MAKSIMA seks (yang termasuk kegiatan pelacuran, homoseksual, pornografi dan persetubuhan haram), dadah (termasuk melakukan jenayah hasil mengambil dadah) dan alkohol.

Harapnya, bangunan untuk mereka, berasingan untuk wanita, lelaki dan pasangan berkahwin dibina di seluruh negara - hinggalah mereka benar-benar sembuh dan dapat berdikari, termasuk dibantu rumah/flat kos rendah.

Juga diberi peluang jadi peneroka pertanian atau usahawan, tetapi emelalui koperasi Bumiputera, buka bersendirian (supaya senang dibantu). Lihat usaha K'jaan yang terbengkalai, yang harus dipulihkan di http://peraktoday.com/?p=124218&cpage=1#comment-231275, Kiosk Penjaja e-Kasih Kurang Dapat Sambutan Pelanggan, By nurunnasihah ahmad rashid, Published On: Fri, Jul 5th, 2013:

Tidak dinafikan, pelbagai usaha dilaksanakan kerajaan baik di peringkat Pusat dan negeri untuk membasmi kemiskinan rakyat tanpa mengira bangsa dan agama.

Di bandar raya Ipoh misalnya, sebanyak 40 buah kiosk dibina di beberapa lokasi untuk membantu rakyat yang berpendapatan rendah menceburi bidang perniagaan secara kecil-kecilan.

Di bawah peruntukan Kementerian Wilayah dan Kesejahteraan Bandar, kira-kira RM600,000 diluluskan bagi tujuan itu termasuklah membina kiosk penjaja e-Kasih yang berukuran 2.4 meter X 1.8 meter yang siap sepenuhnya kira-kira dua tahun yang lalu.

Menerusi Program Pembasmian Kemiskinan Bandar (PPKB), Jabatan Hal Ehwal Komuniti mengenalpasti individu yang layak dan berdaftar dengan sistem E-Kasih untuk menjayakan program bantuan kiosk penjaja itu. ......Malangnya, tinjauan Peraktoday.com mendapati kebanyakan kiosk penjaja E-Kasih ini tidak beroperasi dan kelihatan terbiar begitu sahaja seolah-olah tidak mendapat sambutan daripada pengunjung.

Difahamkan, setiap kiosk berkenaan sudah mempunyai pemilik berdaftar tetapi masih tidak beroperasi meskipun setiap peserta menerima bantuan modal berjumlah RM5,000 untuk memulakan perniagaan mereka.....

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said…
PEMBETULAN: Juga diberi peluang jadi peneroka pertanian atau usahawan, tetapi melalui koperasi Bumiputera, BUKAN bersendirian (supaya senang dibantu).

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID