Breaking News
Loading...
September 23, 2013

Info Post

Politik sekarang nie makin gila, kalau dulu kita dengar ada calon bagi duit supaya perwakilan mengundi mereka, lalu pelakuan itu di panggil "politik wang" kemudian ada yang lagi gile bagi perempuan pada perwakilan itu di panggil "politik seks"... kedua-dua amalan ini berlaku baik dalam parti pemerintah dan parti pembangkang...

Tapi rasuah nak bagi rumah ini satu perkara baru yang baru semalam aku dengar, ia di dedahkan oleh bebarapa blogger semalam, bayangkan, jawatan yang di kejar tu bukan presiden atau timbalan presiden parti, tapi hanyalah jawatan timbalan ketua bahagian je, tapi offernya kepada para perwakilan mengalahkan nak bertanding jawatan presiden, calon yang nak bertanding jawatan tu di beritakan sedang giat menawarkan rumah mampu milik yang di bina oleh syarikat perumahan negara (SPNB) kepada para perwakilan cawangan supaya mengundi dia...

Malah ada sumber memberitahu, kutu tu tak teragak-agak mengguna dan mengarahkan staff spnb berkempen dengan membuat phone call kepada semua perwakilan di bahagian tempat dia nak bertanding itu, wahh suka-suka je ko ye, bukankah ini menjadi satu kesalahan?

So apa komen ku nan dalam hal ini? tidak salah ke dalam etika berkempen? 

Cerita pasal rasuah rumah klik sini, sini, sini dan cerita pasal skandal calon TKB tu klik sini

5 comments:

Anonymous said...

Bagus tu. Kalau dia bagi sapu lah. Lepas tu kalau kena tangkap kerana beli undi .. itu dia punya pasal la.

Anonymous said...

Pemimipin dlm. UMNO yg. pentingkan diri sendiri termasuk utk. jadi kaya-raya utk. diri dia/keluarga dia/puak penyokong dia, patutnya BERAMBOS saja dr. UMNO! Sedangkan Bumiputera Islam/Melayu MISKIN, makin TERHALAU/TERTINDAS di P. Pinag dan Selangor; lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130916/po_04/Pusat-boleh-halang-DAP-tindas-rakyat, Pusat boleh halang DAP 'tindas' rakyat, 16/09/2013:

PULAU PINANG 15 Sept. - Kerajaan Pusat diminta menggunakan kuasa melalui Warta Kerajaan yang diwujudkan pada 1971 dengan mengarahkan kerajaan DAP Pulau Pinang mematuhi peruntukan di bawah perkara berkenaan.

Penasihat Koperasi Nelayan Bahagian Tanjong Berhad, Wan Zaharizan Wan Zan berkata, perkara itu perlu memandangkan perkembangan terkini di negeri ini menyaksikan kelulusan tebus guna tanah oleh kerajaan negeri didakwa semakin menekan kehidupan nelayan dan rakyat miskin.

Menurut beliau, akta berkenaan diwujudkan Perdana Menteri kedua, Tun Abdul Razak yang prihatin dengan kehidupan nelayan.

Dalam konteks di Pulau Pinang, tambahnya, warta itu penting kerana memperincikan hampir keseluruhan kawasan di bahagian pulau bagi menjaga kebajikan nelayan.

"Apa yang menjadi masalah apabila kelulusan diberikan kerajaan negeri kepada pemaju untuk menebus guna tanah laut, nelayan hilang mata pencarian kerana jeti pendaratan ikan musnah. Tanah yang ditebus itu pula kemudiannya dimajukan untuk projek perumahan mewah mencecah nilai jutaan ringgit yang tidak mampu mereka beli," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

Punca umno rosak dan di pandang hina pasal ada orang-orang macam ni la, tak tau sampai bila orang macam ni akan pupus dalam umno.

Anonymous said...

ceo paling bangsat pernah aku jumpa, staf sendiri pun di tibai sampai laki dia buat laporan polis..tak caya tanya staf2 spnb

Anonymous said...

harap2 orang tanjung malim terutama dato khusairi siasat siapa malaun ni sebelum diterima menjadi timbalan bahagian, manusia dajal ni seorang penzina main bini orang...tapi sayang laki pompuan ni dah kena beli beb..tiap2 malam balik lewat overtime dan kadang2 pergi outstation sampai ke sabah berdua2..alasan pegawai perundangan spnb (kerja zina ni dah mula sejak dia masuk spnb)