Breaking News
Loading...
September 27, 2013

Info Post
Seorang guru sekolah menengah di Semenyih, Selangor didakwa meminta pelajar yang enggan menyanyi dan menghormati lagu kebangsaan agar “balik ke China”.

Pembantu pengetua di SMK Engku Husain berkata demikian semasa perhimpunan mingguan di sebelah petang pada 23 September.

Beliau didakwa meminta pelajar tersebut “balik” jika tidak menyukai Malaysia.

Menurut pengetua sekolah Abdul Ghafar Kunchi Mohd memberitahu, pelajar-pelajar terbabit ada di antaranya tidak memahami bahasa Melayu dengan baik malah sebelum ini mereka telah dinasihat dan diberi amaran, malah dirotan kerana tidak menyanyi dan menghormati 'Negaraku' tetapi tidak berkesan.

Pada aku betullah tindakan guru itu, dah masuk sekolah menengah masih tak reti cakap melayu, masih tak reti nyanyi lagu negaraku, so buat apa duduk di malaysia...?? 

Aku rasa pelajar sekolah yang buat hal tu mungkin anak 50 ribu pendatang cina yang pernah dilaporkan hilang satu masa dulu, jadi bila mak bapak tak reti cakap melayu, maka macam mana nak ajar anak, jadi aku harap jabatan imigresen sila buat pemantauan keatas ibu bapa pelajar itu, cuba cek balik adakah ibu bapa pelajar itu termasuk dalam 50 ribu pendatang cina yang hilang seperti yang di laporkan dulu...

18 comments:

Anonymous said...

Hahhahahaha...wa cina ma, apa pasat mau nyanyi itu lagu, lg bagus wa nyanyi lagu komunis ma, lu malayu apa boleh bikin...

Anonymous said...

betot betot gua sini malesia ha cari duit saja lein hal gua tatak peduli woo

Anonymous said...

Hah...sat lagi menyalak bersahut2an la pemimpin2 puak depa baik pembangkang maupon dlm bn mnt cik gu tuh di kenekan tindakan...

Apa pon kalo cikgu tuh kene tindakan...

1 . PASTIKAN DR YG HINA WARGA TUA KAT PENANG,

2. CIK GU POH kee YG MAKI HAMUN STUDENT MELAYU KAT JOHOR

3. PASANGAN ALBABIAN

DAN RAMAI LAGI KAUM VAVI YG MNGHINA MELAYU/ISLAM PON DI KENEKAN TINDAKAN....

MMG PATOT PON SEBUT...KALO XSUKE DGN UNDANG2 DI MALAYSIA...PI LA BERAMBUS DOK KAT NEGARA LEN...

Anonymous said...

Waawawawawa.. patut tarik balik kad pengenalan budak tak reti cakap melayu tu. Pigi mintak IC China loo

Mohd Izham said...

Kalau Melayu ckp mcm tu, mesti kena tangkap atau tindakan. Cikgu cina yg hina Melayu apa tindakan? byk lagi org cina yg hina sultan tak kena tindakan, yg hina lagu Negaraku, apa tindakan? KPM jgn layan permintaan org mcm ni, entah ya entah tidak.

Anonymous said...

ini semuasalah umno yang kasi masuk rakyatdari cinakemalaya ni.sekarang kita mesti tanamsama umno kaw kaw pengkianat bangsa.

Anonymous said...

Betul tu... ni semua salah UMNO dari mula lagi. Mari kita sokong pembangkang supaya HALAU manusia2 keturunan cinabeng ni dari bumi Malaya/ Malaysia ni...

Erk.. aku nak sokong pembangkang yang mane eh?? PAS?? Sekarang dah jadi totok penjilat bontot cina juga la... camtu tak jadi la nak sokong pembangkang sebab mereka semuanya BANGANG-BANGANG dari UMNO...

Surrhead said...

DET....DET....cara kamu menghuraikan situasi ini dah salah, pastu tak habis2 dgn kesudahan berbaur rasis...DET mengecewakan...
OK, DET....mai aku ajar ko...sepatutnya DET kena kaji 1.kenapa di sekolah menegah kebangsaan, masih ada yg tak paham bahasa malaysia??
2.apa cikgu2 buat?
3. adakah sistem pendidikan kita gagal?
bukankah pandangan sebegini lebih sihat daripd mengipaskan kebencian di kalangan warga malaysia....jgn DET, mentang2 ada yg membodoh mengikut posting ko, ko pulak lebih sesatkan dia org....ingat, kang mati, jawab ko

Anonymous said...

da Ahjibgor jilat jubur meka..apa nak cakap lagi..

Anonymous said...

SETUJU Darul Ehsan - kalau tak tahu Bahasa Melayu lansung, pastilah bangsa PENDATANG baru dari Cina; yg mungkin PATI Cina yg. terus LESAP! Kat sekolah Cina pun kena belajar Bahasa Meleyu, jadi mustahil bila tak tahu lansung BM kita!

Jadi, Kem. Pendidikan kena SOKONG Pengetua Melayu/Islam kita ini yg. berhadapan dgn. GERTAKAN SAMSENG RASIS PENDATANG Cina-yg-mcm-geng-kongsi-gelap-Cina kat sekolah itu, sampai begitu biaap pd. lagu Negaraku dan Bahasa Melayu! Patutnya, setiap penegetua buat repot POLIS bila ini terjadi - biar diajaq mana-mana si pelajar SAMSENG haram-jadah yg. tak hormat perlembagaan negara termasuk lagu Negaraku dan Bahasa Melayu, peraturan sekolah dan guru-guru/pengetua/pelajar Islam/Melayu!

Juga dikhuatiti, perangai SAMSENG Cina ini akan MENGHASUT pelajar lain serta menggangu ketenteraman peljar/guru dan sekolah, hingga boleh menggangu pelajaran dan emosi pelajar lain, terutamanya pelajar Islam/Melayu kita!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.



Anonymous said...

woi anon 10:25 & 10:39pm, lu dua ekoq ni dr. Red Bean KURAP/geng SIALhead aahh?! Kalau lu tak suka BUMIPUTERA Melayu/Islam dan TANAH MELAYU kami ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam dan Bumiputera lain, dari sebelum dijajah British-Zionis KAPIR laknat lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!

Lu du ekoq ni dari geng si CINABANGKAI gila PORNO SEKS dua ekoq itu aaahh?! Dan lu jilat itu KANGKANG BABI aaahh?!

Anonymous said...

woi anon 12:07 & 12:15pm, lu jgn bikin TEMBERANG BABI luaaahhh! PENJAJAH British-Zionis GANAS KAPIR laknat yg. bawa si PENDATANG CINA/INDIA, dipaksa ke atas umat Islam/Melayu!

lu ini asyik baca PORNO LUCAH aahhh - sebab itu agaknya lu ni BANGANG sgt, mcm KERBAU KURAP! Atau sebab lu mabuk minumitu KENCING BABI aahhh?!

Anonymous said...

Woi SIALhead, lu memang BANGSAT PENAKUT - tahu nak tutup mulut umat Islam/Melayu! Hari tu lu fikir Sabah tu Kristian punya - otak lu memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP! Lu tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Jadi lu yg. RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu lu bising pasal imigran dapat IC, lu ingat lu mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera? Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, tapi dibawa PENJAJAH British-Zionis laknat! Jadi lu ini memang KURANG AJAQ!

Anonymous said...

Yang bangang, bingai, gila babi dan sewaktu denganya semua sudah masuk parti pembangkang, hanya yang waras masih setia bersama UMNO.

Anonymous said...

Surrkepalabutuhead yang tak betul. kau tahukah sebab apa guru tu marah, sebab p&p talahpun dilaksanakan mengikut sukatan pelajaran yang ditetapkan kementerian pelajaran ditambah lagi program-program lain bukan setakat bila mereka berada di sekolah menengah tetapi sejak dari sekolah rendah lagi namun pelajar-pelajar cina tersebut masih belum menguasai BM.

Anonymous said...

Inilah padahnya jika enggan menubuhkan 1 sekolah...

Surrhead said...

patut ler DET masih riak beroperasi, sebab ada pengikut yg masih lugu....anyway, yg kita tau, apa yg cikgu dan DET hasut jer, apa kata budak2 itu?

Anonymous said...

Woi SIALhead, kerana lu asyik BODOH mcm. KERBAU, baik lu pi MAMPOS terus kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!