Penulis Berbangsa Cina Kutuk Perangai Cina Di Malaysia...

Apa Penulis Buku "The Chinese Dilemma" Kata Pasal Perangai Cina Malaysia...

1.Pandangan ini adalah dari Ye Lin-Sheng yang berasal dari negara china tetapi seorang ahli perniagaan di Malaysia, Hong Kong dan Australia, Thailand, Singapura, Britain dan Amerika Syarikat. Beliau mempunyai banyak pengalaman yang melibatkan orang Cina di negara yang disenaraikan itu. Tetapi orang Cina di Malaysialah yang paling tidak bersyukur, kejam, serta mengkhianati perjanjian ataupun dipanggil perlembagaan. Dalam buku Ye Lin-Sheng The Chinese Dilemma (East West Publishing, Australia, 2003), Ye Lin-Sheng menulis:

2.Pengiktirafan orang cina:
"Orang Cina Malaysia mendapati mereka lebih mudah untuk menerima dominasi oleh orang-orang putih kerana mereka dapat memberi pengiktirafan terhadap kehebatan orang Barat. Tetapi Orang Cina Malaysia amat susah untuk menerima kehebatan orang Melayu kerana perasaan iri hati dan hasad dengki mereka bahawa Malaysia ini milik orang Melayu. Mana mana orang Cina Malaysia sama sekali tidak boleh menerima tentang konsep ketuanan Melayu, mereka percaya bahawa mereka adalah lebih baik" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

3.Keangkuhan orang cina:
"Keangkuhan orang cina Malaysia telah membuatkan mereka sentiasa memandang rendah terhadap keupayaan orang Melayu, walhal ramai orang Melayu sebenarnya bekerja atau belajar lebih pandai dari kaum cina Malaysia ini. Perkara ini sudah lama saya perhatikan, kerana saya memiliki perniagaan di Malaysia dan telah bercampur dengan orang Cina Malaysia ini. Sikap mereka suka cakap belakang dan tekan orang Melayu adalah menjadi tabiat dan budaya mereka. Mana mana orang Cina Malaysia yang tidak menghina orang Melayu dikatakan kolot dan membelot bangsa cina" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

4.Perkauman orang cina:
"Kejayaan orang Cina Malaysia hanya tercapai jika mereka dapat menindas orang Melayu dalam masa yang sama menggunakan kudrat dan kelebihan orang Melayu. Mereka juga tidak akan mengakui bahawa kepimpinan Melayu adalah sangat mahir, cekap serta bagus dalam pengurusan politik, ekonomi dan sosial. Cina jarang menyifatkan kejayaan Malaysia kepada orang Melayu. Apa yang ada diminda mereka adalah semua kejayaan di Malaysia ini kerana orang Cina. Sebab itu orang cina yang asal dari China tidak suka bergaul dengan cina Malaysia kerana sikap mereka yang ekstrim ini. Mereka masih lagi mengamalkan ideologi komunis" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

5.Penghinaan orang cina:
"Sampai hari ini, sesetengah orang Cina Malaysia masih menggunakan istilah menghina terhadap orang Melayu. Dalam dialek tertentu, orang Melayu dipanggil dengan nama yang bermakna ‘orang hutan’ atau ‘orang liar’. Maknanya, bangsa yang tidak bertamadun. Orang Cina yang memeluk Islam dikatakan ‘masuk Melayu’. Jarang ibu bapa Cina membenarkan anak mereka menjadi askar atau polis kerana anggap itu kerja kotor dan eksklusif kepada kaum Melayu. Mereka sentiasa percaya bahawa budaya dan tamadun Cina lebih tinggi berbanding budaya dan tamadun Melayu termasuklah penggunaan membersihkan diri menggunakan tisu dianggap lebih bertamadun. Umumnya, orang Cina boleh menerima ‘ketuanan orang putih’ kerana menganggap tamadun dan budaya Barat lebih bagus, tapi tidak terhadap orang Melayu-Bumiputera." -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

6.Sikap negatif orang cina:
"Kejayaan orang Melayu turut dipandang sinis. Ia biasanya dikaitkan dengan bantuan kerajaan atau hak istimewa yang diberi kepada mereka. Kebanyakan Cina Malaysia sukar menerima hakikat kejayaan usahawan atau syarikat Melayu dimana mereka berniaga secara jujur dan bukan seperti orang cina berniaga. Jadi sebenarnya majoriti orang Melayu ada peniaga tulen yang jujur dan dicapai menerusi kerja keras mereka. Sikap sebegini sebahagiannya berpunca daripada kesukaran menerima hakikat orang Melayu lebih pandai daripada mereka dan sebahagian lagi bertujuan menunjukkan pencapaian mereka sebagai lebih hebat" -(Buku The Chinese Dilemma - Ye Lin-Sheng)

Comments

Anonymous said…
KENE TERBITKAN DALAM BAHASA MELAYU
Anonymous said…
memang itulah realiti perangai cina.
Anonymous said…
Tak sangka sampai macam itu pendapat bangsa cina tulin kepada sikap bangsa cina yang berada di Malaysia. Diharapkan dengan pendedahan ini, bangsa-bangsa cina ekstrim yang berada di Malaysia kena bersyukur
Anonymous said…
itu pun masih ada lagi melayu dok sekokol ngan ahbeng... utk jatuhkan melayu???
Anonymous said…
Wakakakaka

Penulis Dari Negara Komunis mengata orang Cina Malaysia berperangai komunis padahal duduk kat Australia.

Tu lah cara perang saraf Komunis memecahkan Negara yang amalkan demokrasi.

Pemblog mengagungkan buku dia yang penuh cerita syiok sendiri buat apa?

Nak jadi orang Komunis juga ke?
Anonymous said…
Bah. pertama:

Malangnya, walaupun masih ada Komunis, tetapi makin ramai golongan muda Cina di Asia Tenggara dan China sendiri, yg. menjadi penganut Kristian Zionis (bukan Kristian biasa). Memang DAP-PAP asalnya berasaskan perjuangan Komunis (fahaman Komunis MAO di Cina telah diketepikan untuk kemewahan Kapitalisma Barat-Zionis yang amat buas, tamak dan ganas), tetapi disyaki, sekarang telah diambil alih hampir sepenuhnya oleh pertubuhan evangelis Kristian Zionis yang sedang giat MENGKRISTIAN-MENGYAHUDIkan yang Islam dan bukan Islam, termasuk penganut Kristian traditional biasa, di Malaysia , Singapura dan seluruh dunia Islam - yang perlu ditundukkan segera. Lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009. In a book entitled “The Israeli Connection: Whom Israel arms and why”, Benjamin Beit-Hallahmi (1988, pg26) wrote, “According to the CIA (1979), Singapore is the location of the main Mossad station in Asia. General Efrain Poran, a former military adviser to (Israeli) PM Begin, served a s Defense adviser to the Singapore Government (Kartin, 1984). In 1969, 45 Israeli advisers were on active duty in Singapore.”........

Fahaman evangelis Kristian Zionis, ialah doktrin gabungan Kristian Protestant palsu dan pengganas Yahudi Zionis, SENJATA politik merbahaya yang mempergunakan agama, oleh penjajah Barat-Israel melalui CIA-US/MI6-UK/Peranchis/Jerman/Israel-Mossad/EU-NATO (di Malaysia melalui sekutu mereka, DAPBANGKAI/PKR). Fahaman ini dipergunakan untuk menjatuhkan Islam/umatnya, dan menjajah Palestin selamanya untuk memecahbelahkan PUSAT Islam di Timur Tengah, iaitu Mekah di masa hadapan dan seluruh negara-negara Islam yang kaya minyak-gas/sumber asli lain/tanah subur (untuk pertanian syarikat global GM US-Mosanto yang diharamkan di EU sebab boleh menyebabkan penyakit kanser dll). Bahkan Vatican juga telah dikuasai puak Kristian Zionis ini.

Zionisme juga adalah fahaman bertuhankan SYAITAN - jika perhatikan lambangnya dgn. amat teliti, lambang "star of david" hampir serupa dgn. lambang pengikut Syaitan/Satanisme (Pentagram Lucifer atau lihat di http://www.savethemales.ca/091202.html, Zionists Betrayed Non-Z Jews to Holocaust, March 22, 2013, By Henry Makow Ph.D), sebab itu mereka boleh membunuh Bumiputera Islam Palestin dan umat Islam lain secara beramai-ramai (Genocide), sesuka hati, selepas MENJAJAH Palestin/negara Islam lain, dgn. BUAS! Di mana puak Syaitan Freemason/Zionisme/Kristian Zionis ini adalah disyaki DALANG utama di belakang rejim-rejim Barat-Israel, EU/NATO, ICC dan (birokrasi) UN, yg. begitu bencikan Islam, sentiasa dahagakan DARAH kaum Islam, serta asyik merompak kekayaan Dunia Islam terutamanya limpahan minyak-gas oleh Allah SWT. Kerana Satanisme juga berkaitan rapat dgn. Materialisme (fahaman memuja kebendaan/wang yg. melampau) dan Darwinisme (fahaman manusia berasal dr. binatang) – di mana akhlak manusia menjadi spt. BINATANG BUAS, dan sentiasa tamak dan bongkak dgn. amat rakus [lihat di http://www.youtube.com/watch?v=h4yXIpsliYY, Pemujaan Syaitan (Evil Rituals), oleh www.harunyahya.com].

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said…
Tapi malangnya sekarang sudah berubah, kerana loyar-loyar/hakim-hakim SAMPAH disyaki dr. DAPBANGKAI/PKR, disyaki makin ramai menguasai sistem KEHAKIMAN-UNDG-UNDG serta JPA keseluruhannya!

Juga yg. hairannya terdpt pula peningkatan kaum Cina sampai 40, 000, dr. 20, 000 org. nak masuk JPA skrg ; tapi majoriti bukan main BENCI undi BN dulu. Sepatutnya SPA -KDN kena berhati-hati; jgn dibiarkan diSABOTAJ oleh penyokong DAPBANGKAI/PKR, semata utk 'perpaduan' kaum dlm. SPA, sedgkan MUSUH Islam/Melayu mana mahu perpaduan mahupun keamanan, bahkan asyik bela PENJENAYAH pula akibat asyik MENJILAT "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si KAPIR-BUAS Barat-Zionis!

Matlamat utama bagi Kapir Harbi PUAKA-Kristian Zionis dr. DAPBANGKAI/PKR (dan sekutu kuat PAP-Barat-Israelnya), MUSUH Islam/Melayu sekrg., ialah supaya sbg. permulaan, P. Pinang, Selangor, serta Sabah-Sarawak (yg. kaya minyak-gas), disyaki, dapat diKRISTIANkan, supaya senang utk. diJAJAH!

Tengoklah makin BINATANG betul si DAPBANGKAI - berani sekali HINA Kalimah ALLAH, menghina Tabung Baitulmal S’wak (TBS) dan juga di Sabah, MUFTI Sabah, hanya kerana menyarankan umat Islam bersatu sbg. kaum Melayu, supaya senang menentang MUSUH ISLAM (Mufti kita ini akan diheret ke mahkamah Adat Sabah. oleh si kadazan BONGKAK KAPIR - mcmlah Sabah itu, Kristian Kadazan-Murut punya; makin naik muka!)! Sedangkan gereja Katolik pula mahu MENGKRISTIANkan Kalimah ALLAH kita, di NEGARA ISLAM kita ini! Serta, malangnya undi kepada DAPBANGKAI/PKR termasuk di Sabah dan Sarawak (yang amat kaya minyak-gas apalagi dengan penemuan terbaru) tidak mustahil akan meningkat bukan hanya dari kaum Cina, tetapi dengan MENGKRISTIANkan seramai mungkin, dan MENGHASUT masyarakat Kristian termasuk Bumiputera miskin di pendalaman, contohnya kaum Penan, Orang Ulu, Rungus, Iban dsbnya, termasuk dgn. menggunakan isu Kalimah ALLAH ini. Sebab itu, kita jgn. lagi bergantung kpd. Bukan Islam – tengok Israel/Singapura yg. TERUS bawa masuk imigran Bukan Islam sampai berjuta, dpt. kerakyatan dgn. mudah, utk. MENGECILkan Bumiputera Islam Palestin/Singapura.

Makcik Sambal Belacan.
Anonymous said…
DINASIHATKAN ORANG MELAYU SILA DAPATKAN BUKU "THE CHINESE DILEMMA" NI DARI MPH BOOKSTORE.

Baca dan fahamkan kupasan seorang rakyat Cina dari negeri Cina. Dari kupasannya itu kita boleh dapat gambaran jelas bagaimana minda, fikiran, pandangan, sikap sebenar dan sejauh mana keikhlasan cina Malaysia terhadap kita orang Melayu.

Jadikan ia satu peringatan, pengajaran dan amaran kepada kita semua.

Pada yang masih tak celik sila terima kenyataan buku ini ditulis sendiri oleh bangsa mereka sendiri, seorang keturunan Cina berasal dari tanah asal Cina.

HARAP ADA PIHAK YANG BOLEH MENTERJEMAHKAN KE DALAM BAHASA MELAYU DGN IZIN PENGARANG BUKU TERSEBUT, supaya boleh dibaca oleh mereka yang kurang arif dalam Bahasa Inggeris. Tolong ambil perhatian kepada yang berkenaan. Terima kasih.
Surrhead said…
oi, makcik kangkung belacan....protes la sampai warga kristian sabah/sarawak dilarang guna kalimah Allah sepenuhnya!! baru makcik betul2 pejuang Islam....cara makcik skrg mcm poyo jer, bising jer lebih, affirmative action tak der

berani betul ya, pendatang2 nak kenakan mufti islam, tuan tanah pulak tu, makcik kan selalu stress yg sabah milik org islam??

Dan tak payah nak balas, kalau nak main copy paste jer, makcik...sebab i tak baca nyer...
Anonymous said…
Bangang punya surrhead. Yg kau sokong kafir pakai kalimah allah tu apahal??
Anonymous said…
surrhead tu keling paria nama betul dia saravanan yang maki guru besar sekolah kat puchong pasal buat ibadah korban hari tu, kalau korang tak percaya korang pergi fan page anti pakatan rakyat, korang boleh tengok wajah sebenar surrhead.
Anonymous said…
Surhead...sedaplh tuhan kamu baru2 ni buat masak kari dan rendang...kamu tak makan ke lembu?..bodoh betul keling ni puiii..keling kat kampung aku semua makan lembu sedap gila

haji hadi.
Anonymous said…
Kita orang Melayu tak kesah pun agama lain buat ritual atau buat apa-apa acara keagamaan mereka seperti Thaipusam (Hindu), Hari Hantu (Tao), Hari Gawai dan juga lain-lain perayaan agama atau etnik di Malaysia.

Ada sesetengah upacara keagamaan yang menggunakan lilin atau kertas pembakaran, ada yang berarak panjang, ada yang menghidupkan api, ada yang membuat pemujaan dan sebagainya. Apa pun masing-masing punya cara yang tersendiri dalam upacara keagamaan mengikut agama yang dianuti. Begitu juga dgn adat. Kita ada banyak adat yang berlainan antara satu sama lain di Malaysia.

Jadi tak perlulah nak mempertikaikan cara keagamaan dan adat masing-masing. Kita terima kelainan yang wujud antara kita dengan hati yang terbuka.

We were born different. The whole world is different. It's the fact we cannot change. We can't expect all of us to be the same. So let's accept our differences. We won't be in peace unless we accept our differences in a positive way. This is what Malaysia is all about, many races, variety of religions, customs, festivals etc.
Surrhead said…
anon October 22, 2013 at 1:05 AM....i like the way you think...a true Malaysian....

and to the others....i like the way you org berbuih....kakakaka
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEKhead, berani lu mcm. GENG KONGSI GELAP, bukankah lu baru GERTAK mahu BUNUH umat Islam/Melayu/UMNO, di blog Darul Ehsan ini di http://www.blogger.com/comment.g?blogID=5285547307359992824&postID=2195992377740292778?! Baik lu MAMPOS mcm. BANGKAI BERULAT kat KANGKANG-PUNDEK BABI!
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEKhead, hari tu juga lu pikiaq Sabah tu Kristian punya - otak lu memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP! Lu tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Jadi lu yg. RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu lu bising pasal imigran dapat IC, lu ingat lu mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera? Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Jadi lu ini memang KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!
Anonymous said…
oi anon 1:05am, lu jgn nak MENYAMAQ lah, kononnya "cinta perpaduan"?! Yg. si KAPIR KRISTIAN SAMSENG DAPBANGKAI asyik nak KRISTIANkan Kalimah ALLAH kami apasal? Awat lu tak hentam si kapir ini yg, nak tunjuk muka DAJAL dia kat NEGARA ISLAM kanmi ini?! Baik lu pi BERAMBOS terus kat blog-blog DAJAL BODOH DAPBANGKAI/PKR!
Anonymous said…
PEMBETULAN:

Oi SIALPUNDEKhead, berani lu mcm. GENG KONGSI GELAP, bukankah lu baru GERTAK mahu BUNUH umat Islam/Melayu/UMNO, di blog Darul Ehsan ini di topik:

"Rakyat Tahu Siapa Yang Selesaikan Isu Lahad Datu..."

Baik lu SIALPUNDEKhead, MAMPOS mcm. BANGKAI BERULAT kat KANGKANG-PUNDEK BABI!


Surrhead said…
hoi makcik bodoh.....aku bukan ugut nak bunuh la, bodoh....aku ulang apa yg zahid komidi ckp, bodoh....

Aku heran jugak dgn org umno yg bertopengkan Islam, konon2 champion Islam, tapi bahasa dia org langsung tak kena dgn cara & ajaran Islam. Mcm mana ya, boleh berkelakuan munafiq mcm ini?? heran, heran...sedar ke, tak sedar ni...
Anonymous said…
Oi SIALPUNDEKhead, lu jgn. nak TEMBERANG ahh! Tahu nak PUTERA-BELIT tuduh Ds Zahid pula - sedgkan bukankah lu yg. GERTAK?! PENAKUT BABI lu!
Anonymous said…
PEMBETULAN:

Oi SIALPUNDEKhead, lu jgn. nak TEMBERANG ahh! Tahu nak PUTER-BELIT tuduh Ds Zahid pula - sedgkan bukankah lu yg. GERTAK UMNO?! DS Zahid beri amaran yg. berpatutan pd. PENJENAYAH, yg. asyik BUNUH/ROMPAK/ROGOL rakyat!

Jadi lu ini SAMSENG KONGSI GELAP aahhh; mahu gertak bunuh umat Islam/Melayu/UMNO?!PENAKUT BABI lu!
Anonymous said…
Dan lagi SIALPUNDEKhead, jgn. nak MENYAMAQ dan MENIPU sekrg - selama ini lu asyik kecam Islam/umatnya; sekarg. nak PUTAR-BELIT pula, kononnya DS Zahid/UMNO 'munafiq' kononnya - wah bukan main lagi lu si KAPIR BANGSAT, guna bahasa Islam dan nak menghukum org. Islam!


Dan apahal lu tak kecam rejim-rejim KRISTIAN-YAHUDI Barat-Israel yg. asyik sedang membunuh umat Islam sesuka hati secara beramai (GENOCIDE) spt di Palestin, Iraq, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Yemen, Sudan, Nigeria, Lebanon dan selatan Thailand/Filipina, dan kemudian akan ke Iran dll, termasuk Malaysia ini contohnya bermula dengan Sabah baru-baru ini?! Lu ini memang mcm. BABI PENGGANAS!
Surrhead said…
ayoyo....kadavale....makcik seorg ni tak habis2 dgn pembetulan...

wei...korang mesti suka ni....Kes ibadah korban, polis cari 'Saravanan'...http://www.malaysiakini.com/news/244627

apa lagi, buatlah satu article...
Anonymous said…
kakaka berbuih2 surrhead nak jawab tersembur2 air liur hahahaha....kalau dah bengap tu bengap jugak....
Anonymous said…
OI SIALPUNDEKhead, si RASIS KAPIR DAJAL; lu ini SAMSENG KONGSI GELAP aahhh; mahu gertak bunuh umat Islam/Melayu/UMNO?!PENAKUT BABI lu!

Baik lu SIALPUNDEKhead, MAMPOS mcm. BANGKAI BERULAT kat KANGKANG-PUNDEK BABI!
Unknown said…
hey can u write something that is positive , u write such a bullshit thing like that ,how i do my assignment, bodohlah u.semua kaum sure ada baik dan buruk ok.
Anonymous said…
Mentaliti...melayu cina india...klu kwn dri kcik smpi besar mcm adik bradik...tp klu x pnh knl knp mcm musuh???knp nk tikam blakang???punca2nye mgkin kite dah tdedah dgn sikap perkauman yg saling mburukan 1 sama lain...
Anonymous said…
siape yang mulakan kalau bukan cina, dasar x bersyukur betullah apa yang ditulis dalam buku.
Anonymous said…
Orang melayu jugak yang bodoh..tanak bersatu..diberi kuasa tapi lepas tu dah lupa nak pikir dan perbaik tentang perjuangan bangsa..melayu itu yg sebenarnya bodoh hakiki..

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID