Breaking News
Loading...
October 23, 2013

Info Post

1.Penindasan dan penafian peluang kepada etnik Melayu Singapura dan warga India berleluasa terang-terangan dan memalukan. Ia amat jelas bahawa Kerajaan Singapura juga umumnya dikenali sebagai Pemerintah Keluarga Lee terdiri daripada bapa (Lee Kuan Yew) dan anaknya, yang telah memerintah Singapura sejak tahun 1959, selama mana Castro Brothers memerintah Cuba dan Lee Kuan Yew masih mahu meneruskan polisi yang memalukan ini.

2.Singapura adalah sebuah pulau kecil dimana hari ini mempunyai 5 juta orang tetapi jika anda kira betul betul berapa warga asli Singapura yang dilahirkan, ia akan menjadi tidak lebih daripada 2.5 juta atau kurang. Ia juga sama seperti ruang tanah yang paling sesak di dunia seperti Gaza wilayah yang diduduki Israel.

3.Pemerintah Keluarga Lee, bapa dan anaknya, tidak menghormati undang-undang. Walaupun Perlembagaan menuntut peluang sama rata kepada semua, mereka hanya mengabaikannya. Pulau ini tidak mempunyai undang-undang hubungan antara kaum dan jabatan-jabatan kerajaan dan syarikat-syarikat swasta adalah bebas untuk melibatkan diri dalam diskriminasi kaum sesuka hati.

4. 20 tahun yang lalu, pulau ini mempunyai hanya 50% daripada penduduk kaum Cina. Hari ini komponen etnik Cina adalah kira-kira 77% dan terus meningkat. 20 tahun yang lalu, orang Melayu dan India membentuk kira-kira 50% daripada penduduk pulau itu. Hari ini orang Melayu tidak lebih daripada 13% dan India hanya 8%, dan berkurangan.

5.Peningkatan yang besar dalam nombor Cina bukan kerana mereka melahirkan ramai anak Cina. Malah ia adalah sebaliknya. Jika dilihat kadar kelahiran cina adalah paling rendah di pulau itu dan merupakan kadar kelahiran paling rendah di dunia, hanya 1%. Jika polisi perkauman ini ditinggalkan, kaum Cina adalah kaum pertama akan hilang dari pulau ini. Polisi mengutamakan Warga Asing terutama cina dari tanah besar didalam Singapuralah salah satu penyebab punca etnik melayu dan india terus berkurangan.

6.Dan dengan ini mari kita bertanya apa lagi punca lain kaum Cina terus meningkat di Singapura? Jawapannya adalah kerana Lee Kuan Yew dan anaknya dari bangsa cina, telah membentuk satu sistem hanya Keluarga Lee layak memerintah dan mereka ini hanya suka kepada kaum mereka sendiri, dengan mengutamakan Cina.

7.Mereka paling benci orang Melayu kerana mereka anggap diri mereka lebih tinggi dari orang Melayu dan mereka tidak suka kaum India kerana mereka anggap India adalah sebagai bangsa pengacau yang suka buat huru hara didalam Singapura ini. Di Singapura hasil sistem dan polisi Lee Kuan Yew, kaum Cina Singapura mempunyai kecenderungan untuk mengikuti serta mentaati kepada pemimpin Cina mereka, seperti yang mereka lakukan di negara Komunis, China.

8.Oleh itu, ia tidak menghairankan bahawa, walaupun Perlembagaan menuntut layanan yang sama daripada semua kaum yang berbeza, Lee Kuan Yew menggunakan lebih sedekad yang lalu untuk tekad usaha meningkatkan penduduk Cina di pulau itu melalui rompakan kewarganegaraan percuma.

9.Ini yang mereka telah lakukan dan terus lakukan untuk hari ini dengan membawa masuk ramai orang Cina dari negara China untuk menetap di Singapura dan memberikan mereka kewarganegaraan percuma dan ini menjelaskan mengapa Singapura kini terdapat 77% kaum Cina di negara itu dan kesannya membuatkan Melayu sebagai penduduk asal telah dikurangkan kepada hanya 13% dan kaum India hanya 8%.

10.Sudah tentu apa yang Lee Kuan Yew lakukan adalah benar-benar menyalahi undang-undang dan melanggar Perlembagaan. Tetapi Melayu dan India tidak dapat berbuat apa-apa mahupun mengadu kepada Lee Kuan Yew sendiri kerana mereka tidak mempedulikan Perlembagaan yang telah mereka cipta. Mengapa ini terjadi? Ini kerana Lee Kuan Yew mempunyai Polis Singapura sebagai penguatkuasa undang-undang atau anjing khas polis untuk menangkap anda jika Melayu atau India membuat masalah dan badan kehakiman akan taat setia kepada Lee Kuan Yew, seterusnya mahkamah boleh melakukan apa sahaja yang dia mahu, termasuk menekan sistem undang undang itu sendiri. Anda bayangkanlah, jika Melayu itu tidak bersalah, tetapi dengan hanya 1 arahan dari Lee Kuan Yew, mahkamah akan terus menukar keputusan  tidak bersalah kepada bersalah terhadap mana-mana Melayu.

11.Jadi tidak ada kedaulatan undang-undang seperti yang ada di  Malaysia yang makmur, adil dan saksama. Pada kadar ini pengimportan besar-besaran pendatang kaum Cina dari China dan penduduk Melayu dan India akan berkurangan dengan cepat, tidak lama lagi hanya akan ada kaum Cina di Singapura diiringi oleh beberapa orang putih yang akan menguruskan bank-bank Singapura bagi menjaga wang haram dibawah pemerintahan Lee Kuan Yew.

12.Hari ini orang Melayu dan India dinafikan pekerjaan kerana majikan Cina enggan untuk mengambil mereka bekerja. Setiap kekosongan jawatan yang disenaraikan di pulau itu diletakan syarat "Hanya orang Cina perlu memohon" atau "Pengetahuan Mandarin diperlukan" ini sama sepertimana Melayu di Malaysia sedang alami. Kaum Melayu Singapura menyedari masalah ini dan mereka telah bersedia dengan belajar bahasa Mandarin tetapi selepas meminta pekerjaan itu, Melayu Singapura masih tidak mendapat kerja. Alasan diberikan bahawa pelanggan Cina tidak menghargai orang yang bukan datang dari kaum Cina didalam dunia korporat. Sudah tentu Melayu tidak mungkin untuk menukar warna kulit dari coklat ke kuning walaupun pembedahan plastik untuk membuat puntung hidungnya dan saiz matanya yang sepet seperti Fu Manchu adalah mustahil.

13.Kadang-kadang kerajaan akan memberikan beberapa peluang pekerjaan kepada kaum Melayu dan India tetapi dalam bilangan yang sangat sedikit, jarang dan luar biasa. Melayu dan India itu perlu mempunyai 'cable' yang sangat kuat dengan orang penting dalam syarikat barulah mereka senang mendapat pekerjaan, itu pun pekerjaan sebagai kuli didalam syarikat.

14.Bagi kerja-kerja kasar, basuh pinggan mangkuk, anggota polis berpangkat rendah, pemandu dan tukang sapu jalan, terdapat pekerjaan yang mencukupi bagi orang Melayu dan India. Pelan Lee Kuan Yew adalah untuk membuang hakikat bahawa mereka telah kalah sebenarnya dalam populasi kaum di Singapura.

15.Walaupun ketidakadilan ini dan dasar diskriminasi kaum adalah haram, jika anda mengadu tentangnya juga tidak dapat berbuat apa apa. Di Singapura ia adalah undang-undang untuk mendiskriminasikan kaum kerana tidak ada undang-undang yang khas tentang hubungan antara kaum. Undang-undang gaji minimum telah betul betul dibiarkan dan tidak ada syarikat cina di Singapura mengamalkan undang undang gaji minimum itu. Undang-undang itu hanya sekadar ada untuk ditunjukkan kepada dunia dan jiran negara mereka Malaysia, tetapi tidak pernah dipraktikkan.

16.Tanpa membela hak orang Melayu dan India, ia menjadi semakin biasa bagi kaum Melayu dan India untuk melepaskan kekecewaan mereka melalui keganasan. Anda boleh melihat kaum Melayu yang tidak puas hati kerana telah ditolak untuk mendapat hak perumahan kerajaan tetapi kerajaan Lee Kuan Yew telah memberi satu pukulan yang sangat dasyat di jiwa orang Melayu. Anda juga boleh melihat kaum India yang baru sahaja didenda semaksimum harga kerana memandu laju dan apabila Cina dikehendaki untuk membayar hanya beberapa dolar.

17.Ini adalah jenis keganasan bermotifkan perkauman yang meningkat diluar jangkaan. Malaysia mempunyai undang-undang yang kuat di bawah pemerintahan orang Melayu untuk sesiapa yang merasakan tidak bersalah akan dibela, rata-rata rakyat Malaysia juga berpuas hati dalam pembelaan diri mereka kepada undang-undang yang mereka boleh bergantung pada amanah mahkahmah. Tetapi di mahkamah Singapura, kerana tidak ada undang-undang untuk melindungi terhadap ketidakadilan kaum dan di tempat di mana kerajaan itu sendiri terlibat dalam dasar rasmi diskriminasi kaum. Pengajaran dari ini dapatkah anda melihat apakah keinginan keseluruhan rakyat cina di Malaysia dimana 97% memihak kepada DAP?

6 comments:

Anonymous said...

Bah. pertama:

Artikel yg. BERNAS Darul Ehsan!

Sebenarnya PENJAJAH Barat-Israel, yg. diketuai CIA-Mossad-MI6-NATO, bersama sekutu kuatnya, terutamanya puak Kristian Zionis PAP-DAPBANGKAI/PKR, saya syaki tidak akan puas hati selagi tidak dpt. menjadikan Malaysia dan Indonesia, sebagai satu lagi Israel (“Greater Israel“) tetapi di Asia, sebab Singapura terlalu kecil dan tidak ada minyak-gas bertimbun macam Malaysia terutamanya di Malaysia Timur, dan juga Indonesia, yang juga kaya dengan minyak-gas/ dll untuk dikuasai (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009).

Yg. herannya kenapalah Bumiputera Islam/Melayu kat S'pura itu terus BERDIAM diri, dlm. mempertahankan Islam/umatnya dan hak mereka sbg. BUMIPUTERA Islam? Sepatutnya buatlah NGO Islam/Melayu BERLAMBAK!

Memang rejim Cina PAP yg. ditaja MOSSAD-CIA-MI6, untuk tawan S'pura dari TANAH MELAYU; juga telah beri kerakyatan dgn kpd jutaan imigran yang bukan pekerja/pelarian pun, dari Bukan Islam Cina dan Kristian, polisi yg. juga dibela oleh sekutu kuatnya, si Barat-Israel. untuk MENGECILKAN terus jumlah dan MENINDAS umat Islam/BUMIPUTERA Melayu. Bahkan polisi mengambil jutaan imigran Bukan Islam ke Singapura, ini ditiru dari Israel, utk. MENGECILkan Bumiputera Islam Palestin (lihat di
http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html di atas itu)!

Tapi malangnya, si KAPIR MUSUH Islam/Melayu dr. S'pura (yg. sekutu kuat si KAPIR HARBI DAPBANGKAI/PKR-Barat-Israel) bukan main dilayan mcm. TUAN kat Tanah Melayu ini!

Lihat bagimana tanah PUSAKA kita, termasuk P. Pinang, Selangor dan Johor (juga Kota Kinabalu, Sandakan, Miri, Kucing, Sibu, Bintulu, Labuan dsbnya) makin TERGADAI kepada si PENJAJAH GELOJOH Cina Singapura (mahupun KAPIR asing lain), terutamanya di bawah projek “Rumah kedua” (yg. patut dihapuskan), serta mahu DIKRISTIANkan! Lihat di
http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/07/05/KL-Trillion-residential-units-unveiled-The-39storey-apartment-will-be-one-of-two-identical-residenti.aspx, KL Trillion residential units unveiled, By LIZ LEE, published: Friday July 5, 2013:

KUALA LUMPUR: Singapore-based developer Sim Lian Group Ltd has launched the second portion of its maiden project KL Trillion – a block of luxury serviced residences located along Jalan Tun Razak.

The 39-storey apartment will be one of two identical residential towers which have a combined gross development value of RM864mil. There will be 168 units of apartment in each block in eight different configurations.…The company’s subsidiary, Perumahan SLG Central Sdn Bhd, will be overseeing the construction of both towers.

……“We intend to acquire more land in Malaysia. Kuala Lumpur is always a good choice but we’re open to opportunities in Penang and Iskandar Malaysia, which is all the rage with Singaporeans now,” construction subsidiary SLC (M) Sdn Bhd director Lau Cheng Piw said…..

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Anonymous said...

Bah. kedua:

Apalagi, P. Pinang, Selangor, Sarawak dan Sabah, dan perkampungan Orang Asli, memang mahu DIKRISTIANkan oleh puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR , kerana malangnya undi kepada DAPBANGKAI/PKR termasuk di Sabah dan Sarawak (yang amat kaya minyak-gas apalagi dengan penemuan terbaru) tidak mustahil akan meningkat bukan hanya dari kaum Cina, tetapi dengan MENGKRISTIANkan seramai mungkin, dan MENGHASUT masyarakat Kristian termasuk Bumiputera miskin di pendalaman, contohnya kaum Penan, Orang Ulu, Rungus, Iban dsbnya, termasuk dgn. menggunakan isu Kalimah ALLAH. Sebab itu juga puak Kristian Zionis begitu mengagungkan kembali sejarah si PENJAJAH British-Zionis, 'Rajah' Brooke!

Lihat pembangunan pesat di Bintulu yg. menyebabkan harga hartanah melonjak tinggi dan juga dicekup ramai orang luar (saya syaki dimonopoli penyokong dr. DAPBANGKAI/PKR tempatan dan luar, dan sekutunya dr. rejim PAP S'pura - disyaki akan menaikkan undi kpd. DAP di masa hadapan; ini disyaki antara MO DAPBANGKAI/PKR utk. MENJAJAH). Apakah Bumiputera miskin dr. kpg, termasuk yg. Islam, akan diberi peluang utk. memilii hartanah sedemikian - jgn. haraplah! Juga kebakaran yg. amat yg. sering menimpa kpg-kpg. di Bintulu spt. Kpg. Masjid, Kpg. Datuk, Kpg. Datu, Kpg. Hilir dsbnya - saya syaki MO Geng Kongsi Gelap Cina utk. MERAMPAS tanah kerana mereka terlibat dlm. pelaburan hartanah (lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013), yg. disyaki bersekutu dgn. DAPBANGKAI (termasuk disyaki utk. RAMPAS tanah PUSAKA Bumiputera dan MENGHALAU terutamanya Bumiputera Islam/Melayu! Inilah juga yg. menimpa banyak kpg-kpg Bumiptera terutamanya yg. Islam, di Miri, Kucing dsbnya.

Dan lihat hartanah harga tinggi, yg amat MENCURIGAkan ini, di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2013/10/10/Ibraco-gets-nod-for-Bintulu-property-project.aspx, Ibraco gets nod for RM530mil Bintulu project , by jack wong, October 10, 2013:

KUCHING: Property developer Ibraco Bhd has obtained the green light from shareholders to go ahead with its ambitious joint-venture (JV) residential and commercial development project in booming industrial town Bintulu.

The two-phase development has a gross development value (GDV) of some RM530mil.

Ibraco’s 70%-owned subsidiary, Ibraco HGS Sdn Bhd, together with BDA Properties Sdn Bhd and Warisar Sdn Bhd, are partners in the JV project.

BDA Properties is 100%-owned by Bintulu Development Authority. Hiap Ghee Seng Development Sdn Bhd (HGS), which has a 30% stake in Ibraco HGS, is controlled by Chew Chiaw Han, who is the managing director of both Ibraco and HGS. Warisar is a subsidiary of Ibraco HGS….. “Response to the sales has been good as the project is in a prime location. More than 50% of the 75 units priced from RM1.2mil each have been taken up by buyers.
…..Chew said the Bintulu JV project was Ibraco’s first major property development outside the state capital, where it has built and delivered more than 10,000 residential and commercial properties.

“The demand for commercial and residential properties in Bintulu is very good, as a lot of big investments are pouring into the industrial town due to Sarawak Corridor for Renewable Energy initiatives,” he added.

The newly established Samalaju Industrial Park outside the town is catering to energy-intensive industries like aluminium and ferro-alloy and manganese smelters.

Prices of residential and commerical properties in Bintulu, which is also home to Malaysia’s liquified natural gas (MLNG) complex and other petro-chemical plants, have overshot those in the state capital, according to the latest property report by CH Williams Talhar Wong & Yeo Sdn Bhd.
Property prices there have risen to levels never seen before because of high demand from outsiders.

Makcik Sambal Belacan.

Surrhead said...

hoi, makcik kangkung bodoh, yg ko merapu pasal projek kat sabah itu, tak sedar ke siapa yg bagi jalan tuk dia org buat projek itu...kalau tak umno putar alam??

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEKhead, berani lu mcm. GENG KONGSI GELAP, bukankah lu baru GERTAK mahu BUNUH umat Islam/Melayu/UMNO, di blog Darul Ehsan ini di topik:

http://darulehsantoday.blogspot.com/2013/10/rakyat-tahu-siapa-yang-selesaikan-isu.html, "Rakyat Tahu Siapa Yang Selesaikan Isu Lahad Datu..."

Lepas tu, lu nak PUTER-BELIT tuduh Ds Zahid pula - sedgkan bukankah lu yg. GERTAK UMNO?! DS Zahid beri amaran yg. berpatutan pd. PENJENAYAH, yg. asyik BUNUH/ROMPAK/ROGOL/BAKAR rakyat!

Jadi lu ini SAMSENG KONGSI GELAP aahhh; mahu gertak bunuh umat Islam/Melayu/UMNO?!PENAKUT BABI lu! Lu ni lari lintang pukang kat Thailand?!

Baik lu SIALPUNDEKhead, MAMPOS mcm. BANGKAI BERULAT kat KANGKANG-PUNDEK BABI!

Surrhead said...

hoi, makcik kangkung bodoh, yg ko merapu pasal projek kat sabah itu, tak sedar ke siapa yg bagi jalan tuk dia org buat projek itu...kalau tak umno putar alam??

Anonymous said...

Oi SIALPUNDEKhead, hari tu juga lu pikiaq Sabah tu Kristian punya - otak lu memang bodoh macam KERBAU penuh lintah KURAP! Lu tak tahu sejarah M'sia ni, Sabah adalah sebahagian Malaysia, NEGARA ISLAM! Jadi lu yg. RASIS mcm PELAHAP-KANGKANG-BABI!

Dan hari tu lu bising pasal imigran dapat IC, lu ingat lu mahu MENIPU, Cina kat Sabah/S'wak dan seluruh M'sia ini Bumiputera? Mereka juga asalnya PENDATANG/IMIGRAN, yg. dibawa PENJAJAH-KAPIR-BUAS British-Zionis LAKNAT! Jadi lu ini memang KURANG AJAQ dan SEWEL-mcm-BABI!

Maka itu, kalau lu tak suka ISLAM serta BUMIPUTERA Melayu/Islam dan SEJARAH Kepulauan Melayu NUSANTARA ini, pusaka berzaman nenek moyang Melayu/Islam, dari sebelum dijajah Inggeris-Zionis lagi, lu boleh BERAMBOS dan MAMPOS!!