Kerana Kasihkan DAP, Jentera PAS Bergaduh Sakan...


Prk Sg Limau - lokasi Kg Pulau Emas Sungai Daun. Jentera pas kedah dilaporkan bergaduh dengan jentera pas luar. Maklumat diperolehi ketua pemuda pas cawangan di kampung Pulau Emas dimarah dan dicerca oleh jentera Pas luar dalam isu kempen tolak DAP. 

PAS sama PAS kini di Sg Limau bergaduh akibat jentera pas dari luar yang cuba mengawal anak tempatan.

Kejadian tersebut juga menyebabkan jentera Pas dari luar telah mengarahkan jentera Pas Kedah mengutip semula risalah yang diedarkan oleh Pas sendiri berkaitan dengan DAP.

Untuk makluman rata rata ahli Pas di Sg limau menolak DAP.





Comments

Anonymous said…
Melayu Perasan.

Jika melayu ada perasaan. Jika melayu tahu marah. Jika melayu tahu berkecil hati. Jika melayu mahu dihargai. UNDI PAS SEBAGAI PROTES TERHADAP UMNO KERANA BERI PERUNTUKAN BERJUTA KEPADA CINA-CINA YANG TAK UNDI BN PUN PADA PRU 13 ITU HARI.

Pemimpin Umno sebenarnya silap percaturan. Mereka ingat mereka boleh beli undi cina untuk selama-lamanya dengan harga RM2juta.

Percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah BN, jika pertandingan adalah diantara Umno dengan Pas, pengundi cina pasti akan undi BN bila BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Mereka tak ralat hendak memenangkan BN di Sungai Limau dan di lain-lain tempat.

Juga percayalah. Pada PRK mana sekali pun jika kerajaan negerinya adalah PR, atau jika berlaku pertandingan diantara calon DAP/PKR berlawan dengan calon BN, pengundi cina pasti tidak akan undi BN walau pun BN beri habuan sebelum hari pembuangan undi. Kenapa ? Hanya yang cerdik saja tahu jawapannya.

Mungkin para bijak pandai dalam Umno akan mengatakan teori saya ini adalah MENGARUT. Tak apa, kita minta doa bagi ada PRK lagi di negeri yang diperintah oleh PR terutamanya di negeri Pulau Pinang, kita minta bagi berlaku PRK dalam kawasan yang diwakili oleh DAP atau PKR.

Saya nak buktikan kepada pemimpin-pemimpin Umno yang TAK BERAPA CERDIK supaya memperakui bahawa PENGUNDI CINA TAK BODOH.

Kepada Muhyidin Yassin. Awak jangan risau. BN pasti menang di PRK Sungai Limau kerana 100% pengundi cina yang telah dibeli dengan harga RM2juta pasti akan undi BN. Kalau pengundi cina di Sungai Limau tidak undi BN dalam PRK ini, mereka sebenarnya TELAH MENUTUP PELUANG komuniti cina di tempat lain untuk mendapat peruntukan besar daripada BN sekiranya berlaku PRK.

Siapa yang kata macam tu. Bukan saya tetapi adalah rakan-rakan saya bangsa cina yang ada jawatan dalam organisasi yang mewakili suara orang cina.

Cuma sekadar untuk difikir oleh Muhyidin Yasin dan Muhkriz Mahathir. PRK akan ada lagi sebelum tiba PRU14. Akan ada lagi wakil rakyat Pas atau Umno yang akan pendek umur. Di pihak DAP umur wakil rakyat mereka agak liat sedikit.

Melayu
Anonymous said…
Adakah saya menolak Umno ?

Tidak. Tidak sama sekali. Umno relevan untuk survival bangsa melayu. Cuma pada PRK Sungai Limau ini saya keciwa kerana Umno tunduk lagi kepada desakan puak pengundi cina yang seramai 1800 orang. Sedangkan pada PRU 13 terbukti mereka ini khianat kepada calon Umno sehingga Umno kalah kepada Ustaz Azizan.

Sebagai pengajaran kepada Umno, orang melayu Sungai Limau wajib tolak Umno sekali lagi kerana Umno pentingkan desakan pengundi cina. Sepatutnya Umno jaga dan ambil hati pengundi melayu yang telah berbudi kepada Umno pada PRU 13 dulu.

Beranikah Muhyidin atau Mukhriz menafikan peranan undi melayu yang telah mengangkat Muhyidin menjadi TPM dan Mukhriz menjadi MB selepas PRU 13 lalu.

Melayu seharusnya boikot Umno pada PRK Sungai Limau supaya Umno melebihkan orang melayu jika akan berlaku lagi PRK di tempat lain pula selepas ini.

Adakah melayu Sungai Limau berani ? Adakah melayu Sungai Limau sensitif ? Adakah melayu Sungai Limau punyai hati dan perasaan ? Adakah melayu Sungai Limau Tunggul Mati ? ..... bakal kita ketahui pada malam 4 Nov 2013.

Melayu
Anonymous said…
Betulkah awak ni Melayu???
Anonymous said…
Kalau pun nak fitnahkan Pas biar lah masuk akai sikit. Tak payah lah nak buat fitnah sampai macam tu. Umno gerenti menang punya. Sebab 1800 undi cina 100% akan pangkah Umno sebab dah kena beli. Sebab ini cuma PRK. Tapi kalau PRU punya jam Umno bagi 20 juta pun depa tak akan pangkah punya. PRU 13 berjuta-juta Najib bagi dekat komuniti cina, berapa peratus mereka yang pangkah BN ? Kalau mereka pangkah BN, kenapa Ali Rustam di Melaka bungkus kepada calon PKR, kenapa Gani Othman di Johor tersungkur di kaki Lim Kit Siang ?

Najib bernasib baik kerana dia bertanding di kawasan melayu. Muhyidin pun serupa. Kalau mereka berdua ni bertanding di kawasan yang kedudukan pengundinya sama macam kawasan Ali Rustam dan Gani Othman, adakah mereka masih PM dan TPM pada hari ini ?

SAMPAI BILA UMNO NAK KENA MAIN DENGAN PENGUNDI CINA ?

Mai lah 100 PRK pun, pengundi cina gerenti pangkah Umno jika Umno berlawan dengan Pas, dengan syarat Umno bagi depa kenyang. Tapi kalau BN berlawan dengan DAP atau PKR, sorry la, pengundi cina tak akan semudah pengundi melayu nak buang DAP atau PKR walau pun diberi makan sekenyang-kenyangnya oleh BN. BN bagi padi depa patok habis, tapi undi tetap kepada DAP atau PKR. Itu lah mentaliti pengundi cina.

Tak kan Muhyidin nak tunggu sampai 2 kali PRU baru nak jadi cerdik untuk membaca mentaliti pengundi cina ? Dalam hati pengundi cina tak lekat pun muka Najib dan Muhyidin, muka Nik Aziz dan Hadi Awang jauh sekali, tapi kalau muka Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng sampai masuk ke dalam long (keranda) pun tak akan terpadam.

Najib, Muhyidin, Nik Aziz dan Hadi Awang kena cerdik dengan mainan politik kaum cina. Jumpa Umno depa kata depa duk sebelah Umno. Bila jumpa Pas depa kata depa di belakang Pas. Tetapi dalam hati depa duk berdoa supaya Umno bungkus, Pas tersungkur agar DAP menjadi juara.

Aku tak mengaji tinggi. Tapi aku nampak cerdiknya puak cina ni. Contoh di Sungai Limau kerana kekuatan Umno-Pas 50-50 maka undi cina adalah undi penentu. Umno ada duit untuk beli undi depa, sedangkan Pas cuma harap ayaq lioq saja. Sebab tu aku berani gerenti Umno akan menang di Sungai Limau walau pun aku mahu supaya Umno kalah.

Kepada Mahfuz, Fakrulrazi dan Amirudin hangpa boleh dah kalu nak tempah kambing untuk buat KENDURI TAKZIAH pada 5 Nov 2013 nanti.

Kepada Muhyidin dan Mukriz hangpa pun boleh dah kalu nak tempah 10 ekoq lembu untuk nak buat KENDURI KESYUKURAN pada malam 4 Nov 2013.

Sebenarnya, Umno tak menang, Pas tak kalah. Hakikatnya, yang menang adalah 1800 pengundi cina, yang kalah adalah 27,000 pengundi melayu.

Aku sabar menunggu untuk mengucapkan TAHNIAH dan TAKZIAH kepada ???????
Anonymous said…
Aku mmg setuju pandangan Anon November 3, 2013 at 4:41 PM diatas tentang mentaliti pengundi2 cina, dimana saja mrk berada di Malaysia ni.

Mrk hanya MEMIKIRKAN keuntungan poket dan bangsa mrk saja dlm apa jua keadaan; JGN HARAPLAH pada kesetiaan mrk. Aku kata begini krn banyak bergaul dgn mrk semasa bekerja dulu sehinggalah skrg.

ITULAH dia suatu bangsa di Malaysia ini yg dipanggil CINA. Mrk telah ditanam kefahaman dari zaman komunis lagi bahawa 'musuh' yg perlu dimusnahkan secara ekonomi dan politik adalah bangsa MELAYU, dan segala apa yg berkaitan dgn Melayu.

PERCAYALAH. Bagilah berapa banyak bantuan pun, kesetiaan mrk TETAP tidak akan berganjak dari 'KETUANAN CINA', tapi dibibir mrk boleh ubah2 ikut suasana dan keadaan.
Anonymous said…
Kami yg selama ini memberi sokongan kepada PAS pada setiap PRU telah berubah utk mengundi BN pada PRU 13 yg lalu sebab PAS ternyata lebih takot hilang sokongan pihak gereja Keristian berbanding dosa syirik pada Allah.

Pelik kita melihat pemimpin PAS baru-baru masih boleh akur dan bersetuju dgn kehendak paderi gereja yg selama ini yakin bahawa "Tuhan" Bible mereka yg tidak bernama itu ada anak tiba-tiba diberi nama Allah kepada "kitab" Bible bahasa melayu mereka. Secara waras ahli PAS bolih terima ke bahawa Allah pun bolih ada anak jugak?

Kemana perginya akidah kita sekiranya kita setuju dgn kehendak paderi Keristian ni? Kalau anda semua fikir ini pendapat peribadi saya, sila lah bertanya dgn mana-mana Keristian apakah benar TUHAN mereka yg tidak bernama itu ada anak atau tidak? Jugak kalau anda semua fikir Allah tidak murka sila lah lihat ayat Al Quran surah Mariam ayat 89 - 92.

[88]
Dan mereka yang kafir berkata: “(Allah) Ar-Rahman, mempunyai anak.”
[89]
Demi sesungguhnya, kamu telah melakukan satu perkara yang besar salahnya!
[90]
Langit nyaris-nyaris pecah disebabkan (anggapan mereka) yang demikian, dan bumi pula nyaris-nyaris terbelah, serta gunung-ganang pun nyaris-nyaris runtuh ranap, -
[91]
Kerana mereka mendakwa mengatakan: (Allah) Ar-Rahman mempunyai anak.
[92]
Padahal tiadalah layak bagi (Allah) Ar-Rahman, bahawa Ia mempunyai anak.

Secara warasnya kamu fikir Allah suka atau tidak ? Fikir-fikirkan lah ye sebelum pengundi Sg. Limau memilih utk pangkah siapa. Pangkah PAS bererti anda semua bersetuju dgn pemimpin PAS bahawa Allah pun bolih ada anak jugak. Nauzubillah !!!
Anonymous said…
347

Kenapa lah ko ni bodoh sangat. Ko baca posting aku. Aku tulis dalam bahasa melayu. Ko tolong faham betul2. Sebab aku ni melayu lah aku tulis macam tu. Kalau aku cina, tak senang aku nak ambil tahu Pas menang atau Umno menang. Kalau aku cina aku hanya peduli kepada matlamat perjuangan DAP saja.

Melayu kena berfikiran kritis. Melayu jangan fanatik kepada politik macam fanatik kepada agama. Agama memang kita tak boleh tukar. Lahir islam, mati pun islam. Tapi pangkah parti, boleh tukar ikut mood. Bila aku rasa Umno jaga melayu, aku pangkah lah Umno. Bila aku rasa Umno khianati melayu, aku pangkah Pas pula.

Ini baru lah sifat True Malay yang menyebabkan undi melayu ada harga. Ko tau, di PRK Sungai Limau ini setiap undi cina berharga RM1277.77, sedangkan undi melayu cuma berharga RM44.44.

Melayu

Popular posts from this blog

Cubaan Bunuh Diri Isteri Raja Petra

1900 Paderi Melayu Sampai Dari Singapura.

MELAYU PARANOID